مهاجرت کاری فرانسه

بازار کار رشته NET Developer در فرانسه

بازار کار رشته NET Developer در فرانسه

از میان دولت های اروپایی که استراتژی هدایت عصر فناوری محور را دارند، بازار کار رشته NET Developer در فرانسه از جدی ترین بسترهای تکنولوژی است. بر اساس طرح های مدرن دولت فرانسه، مهارت‌ های دیجیتال برای شهروندان، اقدامات و طرح های فوق را هدف قرار می دهد: مهارت های دیجیتال برای همه شهروندان، آموزش و مهارت مجدد افراد برای توسعه مهارت های دیجیتال پایه و ترویج استفاده از فناوری دیجیتال برای همه.، حمایت از شهروندان و بهبود زیرساخت های دیجیتال موجود.ف تقویت ظرفیت سازی همه شهروندان و امکان مشارکت آنها در جامعه دیجیتال از افراد در مشکل.

در کنار این موارد، دولت فرانسه ابزاری برای خود ارزیابی برای ارزیابی شایستگی دیجیتالی یک فرد ارائه می دهد. مهارت های دیجیتال برای نیروی کار، حمایت از نیروی کار از طریق سرمایه گذاری مداوم در طرح های ارتقای مهارت در مهارت های دیجیتال را در دستور کار قرار داده است. این استراتژی ها و موارد دیگر موجب شده که بازار کار برنامه نویسی و شتاب دهنده ها در فرانسه جزء اصلی ترین گزینه های انتخاب مهاجران غیراروپایی باشد که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و همکاران ما در این موسسه آماده هستند تا راهنمایی های لازم را به شما جهت انتخاب مسیر مهاجرت علمی یا کاری به فرانسه، ارائه دهند.

تحصیل و بازار کار رشته NET Developer در فرانسه

دانشگاه های زیادی در فرانسه وجود دارند که دوره های علوم کامپیوتر را ارائه می دهند و ممکن است شرایط در بین دانشگاه ها متفاوت باشد. بنابراین، به شما توصیه می شود برای مدارک لازم برای ارسال با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید زیرا شرایط پذیرش ممکن است برای کشورهای مختلف متفاوت باشد.

با این وجود، در فرانسه، برخی از الزامات وجود دارد که دانشجویان آینده نگر، به طور کلی، باید رعایت کنند و آنها به شرح زیر است:

  • فرم درخواست آنلاین پر شده را ارسال کنید.
  • دانشجویان باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان (برای تحصیل در مقطع کارشناسی) باشند.
  • دانشجویان باید ریز نمرات مدرسه و ترجمه رسمی آنها را ارسال کنند.
  • دانشجویان باید دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر یا یک رشته مرتبط باشند.
  • سابقه کار
  • بیمه سلامت و عمر
  • ویزای دانشجویی
  • اثبات وجوه مالی کافی
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی/فرانسوی
  • گذرنامه
  • توصیه نامه ها
  • نامه های انگیزشی

در مورد فرآیند برنامه های درسی حوزه کامپیوتر در فرانسه نیز باید گفت که اگرچه دانشگاه های فرانسه دانشجویان خود را تحت آموزش های آکادمیک دقیق قرار می دهند، اما روند درخواست را چندان پیچیده نکرده اند. معمولاً همه دانش آموزان از یک ساختار پیروی می کنند. با این حال اگر در کشور دیگری غیر از کشورهایی که بخشی از اتحادیه اروپا / EEA هستند زندگی می کنید، برای اینکه بتوانید در یکی از دانشگاه های فرانسه ثبت نام کنید، باید درخواست پذیرش ارائه دهید.

این درخواست معمولا یک سال قبل از شروع سال تحصیلی که دانشجو مایل به پذیرش در آن است (از نوامبر تا ژانویه) ارسال می شود. مقصدی که باید این درخواست را در آن ارسال کنید سفارت فرانسه در کشور شما یا کنسولگری است که صلاحیت رسیدگی به کشور شما را دارد و بعد از پذیرش برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.

تحصیل و بازار کار رشته NET Developer در فرانسه

دلایل تحصیل رشته NET Developer در فرانسه

برخی از دلایل اصلی تحصیل در فرانسه را می توان در حقایق سریع ذکر شده در زیر یافت:

بر اساس گزارش World Population Review، فرانسه در رتبه پنجم کشورهای دارای بهترین سیستم های آموزشی – گزارش بهترین کشورها در سال 2021 قرار گرفته است. از سوی دیگر وزارت خارجه فرانسه بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که 25% آنها به طور مستقیم توسط وزارت در چارچوب ایفل تأمین می شود. مدرک تحصیلی فرانسوی درها را برای شغل در شرکت های برتر مانند L’Oreal، Bouygues Group، Engie، AXA و بسیاری دیگر باز می کند دانشگاه ها یا کالج های فرانسه دوره های حرفه ای را ارائه می دهند که جنبه های عملی و نظری را با هم ترکیب می کنند.

علاوه بر این تحصیل در فرانسه، فرصتی برای کشف پنجمین مقصد برتر جهانی برای دانشجویان بین المللی به دست آورید. همچنین گزارش‌ها بیش از 3500 موسسه را برای آموزش عالی در فرانسه تخمین می ‌زنند که در میان آنها 32 دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه QS در سال 2023 فهرست شده‌اند. این دانشگاه‌ها به برخی از دوره‌ها و تخصص‌های برتر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دسترسی دارند.

در اینجا چند دانشگاه برتری که در رتبه بندی QS جایگاهی کسب کرده اند آورده شده است که شما برای تحصیل رشته برنامه نویسی می تانید انتخاب کنید:

  • دانشگاه PSL
  • انستیتو پلی تکنیک پاریس
  • دانشگاه سوربن
  • دانشگاه پاریس-ساکلی
  • École Normale Supérieure de Lyon
  • Ecole des Ponts ParisTech
  • Université Paris Cité
  • Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne
  • دانشگاه گرنوبل آلپ

طرح بازار کار رشته NET Developer در فرانسه

بر طبق طرح ملی فرانسه برای گنجاندن دیجیتال (Plan national pour un numérique inclusif) در سپتامبر 2018 به عنوان یک اقدام استراتژیک توسط وزیر امور دیجیتال فرانسه، (ANCT) راه اندازی شد که هدف آن حمایت از تحول دیجیتالی مشاغل و همچنین توسعه یک جامعه دیجیتالی ایمن و انسان محور در فرانسه است. اهداف و اولویت ها به ارائه پشتیبانی و آموزش به 1.5 میلیون نفر در موضوعات مرتبط با فناوری دیجیتال و شایستگی های قرن 21 و مبارزه با شکاف دیجیتال مربوط می شود.

یکی دیگر از تمرکزهای قوی این طرح، دستیابی به گنجاندن دیجیتال برای حداقل یک سوم جمعیت فرانسه در 10 سال آینده است. بر اساس برآوردهای آژانس، این به معنای تجهیز 4.5 میلیون شهروند فرانسوی به مهارت های اولیه دیجیتال است. این اقدامات تحت برنامه ملی فرانسه برای گنجاندن دیجیتال در چارچوب اهداف سال 2030 کمیسیون اروپا است.

این طرح ملی همچنین در چارچوب 4 ستون ائتلاف مهارت‌ ها و مشاغل دیجیتال اروپایی عمل می ‌کند که در جدول زیر طرح شده است:

محورهامشمولان هر محور توسعه دیجیتال در فرانسه
1نیروی کار
2آموزش عمومی و نخبگانی
3مهارت ‌های پیشرفته برای متخصصان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات
4ارتقاء مهارت گروه های اجتماعی ناتوان

سایر ابتکارات و اقدامات راه اندازی شده در برنامه استراتژیک فرانسه با هدف نوسازی سیستم های آموزشی موجود و آموزش حرفه ای و آموزش (VET) و کمک به موسسات و دانش آموزان در درک نوع مهارت های مورد نیاز در آینده و همچنین ابتکارات آموزشی و پروژه هایی که هدف آنها حمایت است. توسعه مهارت های دیجیتال پیشرفته برای متخصصان بخش ICT و سایر کارشناسان دیجیتال.

درآمد شاغلان بازار کار توسعه دهنده وب در فرانسه

شخصی که به عنوان برنامه نویس در فرانسه کار می کند، معمولا سالانه حدود 46400€ (یورو) درآمد دارد و دستمزدها از 21400€ (یورو)، کمترین تا 73800€ (یورو)، بالاترین میزان متغیر است. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد و حقوق متوسط ​​50100€ (یورو) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان برنامه نویس کار می کنند کمتر از 50100€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 50100€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از برنامه نویسان کمتر از 32200€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 32200€ (یورو) درآمد دارند.

یک برنامه نویس با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 24200€ (یورو) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 32400€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 47800€ (یورو) در سال دارد که 4% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر اطلاعات مرتبط با سایر تغییرات حقوقی در رشته برنامه نویسی در فرانسه اشاره شده است:

تغییرات حقوقی در رشته برنامه نویسی در فرانسه

برای آغاز زندگی تحصیلی در فرانسه و اخذ پاسپورت فرانسه جهت مشارکت در بازار این کشور، می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *