مهاجرت کاری جمهوری چک

بازار کار رشته NET Developer در جمهوری چک

برنامه های بهبود بازار NET Developer در جمهوری چک

در میان کشورهای اروپایی، بازار کار رشته NET Developer در جمهوری چک از این نظر نقشی اساسی دارد و جویای کارجویان ماهر است. دولت جمهوری چک در بین 30 کشور برتر جهان از نظر کیفیت محیط دیجیتال قرار دارد و رتبه خود را نسبت به سال گذشته 4 پله ارتقاء داده است. علاوه بر این، در رده بندی نهایی، جمهوری چک به عنوان دومین کشور برتر اروپای مرکزی و شرقی قرار گرفت.

جمهوری چک در رتبه بندی جهانی DQL رتبه 28 و در رتبه بندی زیرساخت های دیجیتال اروپا رتبه 19 را کسب کرده است و این کشور را بالاتر از بقیه کشورهای V4 – لهستان، اسلواکی و مجارستان قرار داده است. در ارزیابی امنیت دیجیتال، جمهوری چک پس از یونان رتبه دوم را کسب کرد. چنانچه شما یکی از متقاضیان آغاز کار در جمهوری چک هستید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا رشته NET Developer را در چک معرفی نماید.

وضعیت بازار کار رشته NET Developer در جمهوری چک

شاخص کیفیت زندگی دیجیتال 2022 که توسط شرکت امنیت سایبری Surfshark انجام شده است، به دست می آید. این مطالعه پنج حوزه از محیط دیجیتال را مورد بررسی قرار داد: در دسترس بودن اتصال به اینترنت، کیفیت آن، زیرساخت دیجیتال، امنیت دیجیتال و دولت الکترونیک، یعنی مدیریت امور عمومی با استفاده از فناوری های مدرن. بر 110 کشور متمرکز شد که 90% جمعیت جهان در آنها زندگی می کنند. 6 کشور اروپایی در بین 10 کشور برتر رتبه بندی شده اند: دانمارک که از قهرمانی سال گذشته دفاع کرد، فنلاند، فرانسه، سوئیس، آلمان و بریتانیا. از سوی دیگر، اتیوپی، کامبوج، کامرون، گواتمالا و آنگولا در نقطه مقابل این مقیاس قرار دارند و پایین ترین رتبه را دارند.

بر اساس این مطالعه، از نظر کیفیت اتصال به اینترنت، جایی برای بهبود وجود دارد، جایی که جمهوری چک در بین تمام کشورهای مورد بررسی در رتبه 53 قرار دارد. علاوه بر کیفیت اتصالات، مشکل‌ ترین بخش چک دسترسی به اینترنت و دولت الکترونیک بود. با این حال، اگرچه چک رتبه 46 در دسترسی به اینترنت را به خود اختصاص داده است، اما در این شاخص نسبت به سال قبل 71% بهبود یافته است. با این وجود، انتظار می ‌رود کیفیت محیط دیجیتال چک با توجه به سرمایه ‌گذاری‌ های پیش‌ بینی ‌شده در تحول دیجیتال از بودجه بازیابی بیماری همه‌گیر اتحادیه اروپا افزایش یابد.

برنامه های بهبود بازار NET Developer در جمهوری چک

برنامه های بهبود بازار NET Developer در جمهوری چک

سیاست دولت جمهوری چک در توسعه مارکتینگ و تجاری سازی بر سه پایه استوار است. نخست ارتقاء توسعه زیرساخت های با کیفیت بالا، گسترش بیشتر خدمات دیجیتال و تقویت سواد دیجیتال. هدف اصلی این سیاست، بهره برداری از پتانسیل جمهوری چک و توسعه فناوری ها و خدمات مدرن اطلاعات و ارتباطات است. مطابق با دستور کار دیجیتال اتحادیه اروپا، دولت هدف دستیابی به اینترنت پرسرعت جهانی را برای جمعیت جمهوری چک تعیین کرده است. این امر مستلزم توسعه گسترده شبکه های دسترسی پرسرعت است تا سرعت انتقال 30 مگابیت بر ثانیه برای کل جمعیت و 100 مگابیت بر ثانیه برای حداقل نیمی از کل چک تا سال 2023 فراهم شود.

بنابراین، سیاست جمهوری چک دیجیتال مجموعه ‌ای از اهدافی را مشخص می‌کند که باید تا سال 2023 برآورده شوند، مانند استفاده کارآمد از طیف رادیویی به نفع کاربران نهایی، تقویت مکانیسم‌های خودتنظیمی اقتصاد دیجیتال، افزایش در دسترس بودن فناوری اطلاعات و ارتباطات برای همه بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی، موقعیت اجتماعی یا ناتوانی، یا ترویج یادگیری مادام‌العمر با تأکید بر تقویت سواد دیجیتال. این اهداف باید از طریق 17 اقدام سیاست اجرا شود. اجرای این اقدامات مستلزم تلاش هماهنگ همه مقامات دولتی مربوطه، به ویژه وزارت صنعت و تجارت، وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت فرهنگ و اداره مخابرات چک است.

در شکل زیر به نهادهای مرتبط با توسعه فناوری جمهوری چک اشاره شده است.

‌‌‌‌‌نهادهای مرتبط با توسعه فناوری جمهوری چک

درآمد شاغلان بازار کار توسعه وب در جمهوری چک

فردی که به عنوان یک برنامه نویس در جمهوری چک کار می کند، معمولا حدود CZK57400 (کرونا) در ماه درآمد دارد که این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و  از CZK26400 تا CZK91200  (کرونا) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر می باشد. با این حال، حقوق متوسط ​​62000 CZK(کرونا) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان برنامه نویس کار می کنند کمتر از CZK62000 (کرونا) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از CZK62000 (کرونا) درآمد دارند.  از سوی دیگر 25% از برنامه نویسان کمتر از CZK39800 (کرونا) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از CZK39800 (کرونا) درآمد دارند.

در نمودار زیر سایر تغییرات حقوق توسعه دهندگان برنامه نویسی در جمهوری چک اشاره شده است.

سطح حقوق بر اساس تجربه کاری بر حسب کرونای جمهوری چکدر سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر مطالب طرح شده در این مقاله، اطلاعات گوناگونی همچون مشکلات زندگی در جمهوری چک وجود دارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *