مهاجرت کاری بلاروس

بازار کار رشته NET Developer در بلاروس

بازار کار رشته NET Developer در بلاروس

افراد زیادی درباره بلاروس و بازار کار رشته NET Developer در بلاروس چیزهای زیادی نمی دانند، اما این کشور اروپای شرقی رو به رشد می باشد. این وبلاگ شما را در مورد تمام اطلاعات عملی مورد نیاز برای کار با متخصصان فناوری اطلاعات بلاروس و همچنین بینش کلی تر در مورد این کشور شگفت انگیز پر می کند.

سوال های مختلفی برای متقاضیان وجود دارد، از جمله اینکه آیا متخصصان فناوری اطلاعات بلاروس می توانند به کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان، سوئیس یا نروژ سفر کنند؟ آیا متخصصان فناوری اطلاعات کافی در بلاروس وجود دارند؟ متخصصان فناوری اطلاعات بلاروس چقدر خوب هستند؟ زیرساخت فناوری اطلاعات و اینترنت در بلاروس چگونه است؟ حقوق متخصصان فناوری اطلاعات در بلاروس چقدر است؟ در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده، سعی شده تا به جوانب مختلف موضوعات مرتبط با رشته NET Developer در بلاروس پرداخته شود.

ظرفیت های بازار کار رشته NET Developer در بلاروس

حتی اگر بلاروس بدون قید و شرط توجه مثبت بین المللی را دریافت نکند، یک جنبه بسیار امیدوارکننده حداقل برای اقتصاد وجود دارد. بلاروس یک مقصد برون سپاری فناوری اطلاعات در نزدیکی ساحل پررونق است. مانند بسیاری از کشورهای اروپای شرقی، قدرت آموزشی سنتی بلاروس در ریاضیات و مهندسی باعث شده است که در سال ‌های اخیر تعداد زیادی از توسعه‌ دهندگان نرم ‌افزار موفق را جذب کند. بلاروس پتانسیل اقتصادی برنامه نویسان غنی خود را به رسمیت می شناسد و علیرغم چشم انداز سیاسی پیچیده خود، این کشور سیاست ثابتی را برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش فناوری خود حفظ کرده است. قوانین و سیستم مالیاتی نیز برای جذاب کردن متخصصان فناوری اطلاعات بلاروس برای شرکت های بین المللی مفید است.

K&C به عنوان یک ارائه دهنده خدمات برون سپاری فناوری اطلاعات و شرکت توسعه نرم افزار مستقر در مونیخ، آلمان، تیم های توسعه نرم افزار سفارشی و تقویت تیم را برای مشتریانی که عمدتاً در منطقه D-A-CH و اروپای غربی قرار دارند، ارائه می دهد. قابل درک است که مشتریان بالقوه اغلب سوالات زیادی در مورد کار با توسعه دهندگان نرم افزار و سایر متخصصان فناوری اطلاعات مستقر در دفاتر ما در اروپای شرقی، از جمله مینسک، بلاروس دارند و اکنون در سال 2022 بیش از 45000 توسعه دهنده در بلاروس کار می کنند و هر ساله حدود 7000 دانشجو از دانشگاه های محلی فارغ التحصیل می شوند.

در شکل زیر سایر مزیت های بازار فناوری بلاروس اشاره شده است:

مزیت های بازار فناوری بلاروس

اکوسیستم بازار کار NET Developer دربلاروس

اکثر برنامه نویسان در بلاروس (60.5%) در زمینه توسعه نرم افزار و برون سپاری طراحی کار می کنند. این به این معنی است که هزاران متخصص بسیار ماهر آماده انجام پروژه‌هایی برای مشتریان خارج از کشور هستند. برخی از بزرگترین شرکت های برون سپاری فناوری اطلاعات در بلاروس عبارتند از EPAM، Itransition، ISsoft و Intetics.. سهم بازار شرکت های مواد غذایی در بلاروس کمتر است، اما هنوز قابل توجه است (39.5%).

محصولات دیجیتال معروف جهان که در بلاروس توسعه یافته اند عبارتند از Viber، Floو World of Tanks. بنابراین باید گفت بلاروس به عنوان یکی از بزرگترین مقاصد برون سپاری توسعه نرم افزار در اروپای شرقی، سرمایه گذاری قابل توجهی را از شرکت های خارجی جذب کرد. به عنوان مثال، حجم سرمایه گذاری خارجی در شرکت های مقیم HTP در سال 2019 بالغ بر 263.2 میلیون $ (دلار) بوده است. در همان سال، HTP حدود 2.2 میلیارد $ (دلار) صادرات داشت.

چالش های بازار کار NET Developer در بلاروس

با با توجه به اینکه بلاروس کشوری در معرض تحریم است، ممکنن است برای شرکت هایی که مثلاً در بازارهای خارجی اروپا و آمریکا کار می کنند، مشکلاتی پیش بیاید. این مشکلات در درجه اول بر معاملات مالی مربوط به دریافت وجوه برای خدمات ارائه شده و پاداش کارکنان خارجی تأثیر می گذارد. به خصوص اگر این شرکت معاملات خود را از طریق موسسات بانکی که تحت تحریم قرار گرفته اند انجام دهد. رقابت درون صنعتی برای مشتری ممکن است شدیدتر شود. وقتی مرزها باریک می شود، بر ظرفیت بازار تأثیر می گذارد. بازار بزرگ به این معنی است که هرکس جایی برای خود پیدا کند و رقابت شدیدی وجود نداشته باشد.

اما از سوی دیگر، شرکت های فناوری اطلاعات را برای بهتر شدن، ارائه خدمات بهتر، ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان و غیره ترغیب می کند. اگر قبلاً جغرافیای مشتریان نامحدود بود (ایالات متحده، اتحادیه اروپا، روسیه، هند، چین و غیره)، اکنون ممکن است نیاز عینی به کار با مشتریانی که فقط در منطقه شما قرار دارند وجود داشته باشد تا خطرات مالی و خطرات مرتبط با آن به حداقل برسد. به عنوان یک قاعده، تحریم ها بر الیگارشی ها و بازرگانان برجسته ای که در بخش های کلیدی اقتصاد کار می کنند که منبع درآمد قابل توجهی برای فدراسیون روسیه هستند، اعمال می شود. با این حال مردم عادی نیز عواقب تصمیمات دولت را خواهند دید.

چالش های بازار کار NET Developer در بلاروس

درآمد شاغلان بازار کار توسعه دهنده وب در بلاروس

فردی که در رشته برنامه نویسی در بلاروس کار می کند، معمولا حدود 2690BYN (روبل) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از 2180 BYN تا 3710 BYN (روبل) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 2740 BYN (روبل) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در Developers و Programmers کار می کنند کمتر از 2740 BYN (روبل) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 2740 BYN (روبل) درآمد دارند.

از سوی دیگر 25% از افرادی که در توسعه دهندگان و برنامه نویسان کار می کنند کمتر از 2220 BYN (روبل) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 2220 BYN (روبل) درآمد دارند. همچنین 75% کمتر از 3290 BYN (روبل) درآمد دارند. پیرامون اعزام به بلاروس، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای تجارب متعددی می باشد که شما می توانید در مورد اقامت بلاروس برای آغاز حرفه شغلی خود با همکاران ما مشورت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *