مهاجرت کاری اوکراین

بازار کار رشته NET Developer در اوکراین

بازار کار رشته NET Developer در اوکراین

در میان کشورهای مختلف جهان، بازار کار رشته NET Developer در اوکراین جزء تازه ترین بازارهای کاری محسوب می شود. چراکه اوکراین یکی از کشورهای برون سپاری فناوری اطلاعات در اروپای شرقی است. این مرکز یکی از بزرگترین جوامع فناوری اطلاعات در اروپا است و یکی از جذاب ترین مقاصد برای برون سپاری توسعه نرم افزار است. این کشور در میان 10 مکان برتر خدمات فراساحلی در بازارهای نوظهور فهرست شده است. بازار اوکراین یک استخر گسترده استعداد و تخصص گسترده ای در زمینه های مختلف فناوری و صنعت ارائه می دهد. بنابراین طیف گسترده ای از مارک های شناخته شده جهانی با توسعه دهندگان نرم افزار اوکراینی همکاری می کنند. علاوه بر این، رهبران بازار مانند Microsoft، Samsung Electronics، Apple، Wargaming، Boeing، Skype، eBay، Siemens، IBM مراکز تحقیق و توسعه در اوکراین دارند.

بر اساس اخبار برون سپاری فناوری اطلاعات، اوکراین در سال 2016 در بخش برون سپاری فناوری اطلاعات در رتبه اول اروپا قرار گرفت. این کشور در 30 مقصد برتر برون سپاری و برون سپاری گارتنر قرار گرفت. علاوه بر این، 13 شرکت مستقر یا فعال در اوکراین در بین بهترین ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات در جهان رتبه بندی شده اند و در سال 2022 این اوضاع رشد شتابانی به خود گرفته است که همین این امر فشار مالی را از بین می ‌برد و تجربه ‌ای آرام را برای شما به ارمغان می‌ آورد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام شما به بازار کار اوکریان، آماده است تا موانع را به فرصت تبدیل کند و هرگونه چالشی را برای شما رفع نماید.

دلیل تحصیل دانشجویی در رشته NET Developer در اوکراین

اوکراین بیشترین تعداد متخصص فناوری اطلاعات در اروپای مرکزی و شرقی را در خود جای داده است. طبق گزارش Colliers International، اوکراین از نظر تعداد متخصصان فناوری اطلاعات در رتبه چهارم جهان قرار دارد. این مرکز بیش از 1000 شرکت توسعه نرم افزار است. بر اساس برخی منابع، بیش از 230000 نفر در این حوزه مشغول به کار هستند، از جمله فریلنسرها. گزارش UADN تعداد متخصصان را 100000 عنوان می کرد، اما از اوایل سال 2016 که منتشر شد، این تعداد به طور قابل توجهی افزایش یافته است. تعداد متخصصان از سال 2011 تاکنون 2.5 برابر افزایش یافته است و در سال 2022 به 5 برابر رسیده است و مراکز بی شماری در این زمینه فعال شده اند که دانشجویان سراسر حوزه اتحادیه اروپا را جذب خود می کنند.

تعداد متخصصان فناوری اطلاعات در کیف بیش از 40000 نفر و تعداد متخصصان فناوری اطلاعات در Lviv بیش از 20000 نفر است. طیف گسترده ای از شرکت ها با تخصص در زمینه های مختلف، از مراقبت های بهداشتی گرفته تا خودرو، وجود دارد. مهندسان نرم افزار اوکراینی در طیف گسترده ای از فناوری ها به خوبی آشنا هستند. بر اساس رتبه بندی محبوبیت زبان برنامه نویسی DOU.UA جاوا (26.3%)، C# (15.4%)، جاوا اسکریپت (13.8%)، PHP (13.1%) و Python (8%) پرکاربردترین برنامه نویسی هستند. زبان های توسعه دهندگان اوکراینی این کشور از نظر تعداد توسعه دهندگان و متخصصان Unity3D در C++ رهبر جهان است. همچنین، تعداد زیادی متخصص در زبان ها و فناوری های برنامه نویسی نسبتا کمیاب مانند Hybris، Erlang، Go، Scala و دیگران در اوکراین وجود دارد. از سوی دیگر توسعه دهندگان نرم افزار اوکراینی از ماهرترین برنامه نویسان در جهان هستند.

فضای دانشگاهی مرتبط با رشته توسعه دهنده وب در اوکراین

اوکراین از نظر تعداد فارغ التحصیلانی که وارد بازار کار می شوند در CEE رتبه اول را دارد. سالانه بیش از 150000 دانشجو از مؤسسات آموزش عالی فارغ التحصیل می شوند. سالانه بیش از 36000 متخصص حرفه ای با مدرک تحصیلی مرتبط با STEM فارغ التحصیل می شوند. حدود 402 دانشگاه و کالج در اوکراین وجود دارد و بسیاری از آنها موضوعات فناوری اطلاعات را در برنامه درسی خود دارند. علاوه بر این، اوکراین در فهرست 10 کشور برتر با بیشترین تعداد متخصصان IT گواهی شده قرار گرفت. بیش از 75% از متخصصان فناوری اطلاعات اوکراین دارای مدرک دانشگاهی و بیش از 6% دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا هستند. متخصصان فناوری اطلاعات اوکراین اغلب گواهینامه های Microsoft، RedHat، Oracle، Cisco، IBM، Novell، Sun Microsystem، PMP، Scrum و دیگران را می گیرند. شرکت‌ های IT اوکراین دوره‌ های آموزشی خود را راه ‌اندازی می‌کنند.

همچنین کارشناسان فناوری اطلاعات در دانشگاه ها به عنوان مهمان سخنرانی می کنند و مسیرهای جدید را تبلیغ می کنند. به همین دلیل است که دوره های جدیدی در زمینه علوم داده، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا در دانشگاه پلی تکنیک، دانشگاه کاتولیک اوکراین و دانشگاه ملی Lviv Ivan Franko راه اندازی شده است. حدود 80% از توسعه دهندگان سطح مکالمه زبان انگلیسی دارند و به واژگان فنی تسلط دارند، بنابراین خطرات موانع زبانی و تنگناهای ارتباطی به حداقل می رسد. بیش از 40% از توسعه دهندگان اوکراینی به زبان انگلیسی روان صحبت می کنند. حدود 39% از پاسخ دهندگان، زبان انگلیسی خود را متوسط ​​و در عین حال با دانش خوبی از موضوعات فنی ارزیابی می کنند. این یک عامل اساسی برای همکاری موثر و درک متقابل است. علاوه بر این، بسیاری از شرکت ‌های فناوری اطلاعات دوره ‌های زبان انگلیسی اختیاری و اجباری دارند

شرایط بازار کار رشته NET Developer در اوکراین

شرایط بازار کار رشته NET Developer در اوکراین

رشد اوکراین دارای بیش از 100 دفتر تحقیق و توسعه شرکت های پیشرو بازار از طیف گسترده ای از صنایع از جمله مخابرات، بازی، مراقبت های بهداشتی، فین تک، خرده فروشی، و تجارت الکترونیک است. رهبران جهانی مانند بوئینگ، آریسنت، هواوی، زیمنس، اوراکل، اپل، مایکروسافت، دویچه بانک، اسکایپ، eBay، IBM دارای امکانات تحقیق و توسعه در اوکراین هستند. ایالات متحده آمریکا بیشترین سهم را در مشارکت تحقیق و توسعه با اوکراین دارد. حدود 45% از شرکت ها را تشکیل می دهد. کیف مکان کلیدی برای راه اندازی دفاتر تحقیق و توسعه است. بسیاری از سازمان ‌های غیردولتی و سازمان‌ های خصوصی فناوری اطلاعات وجود دارند که توسعه صنعت فناوری اطلاعات در اوکراین را تقویت می‌ کنند، مانند بنیاد BrainBasket، کلاستر فناوری پیشرفته کیف، خوشه فناوری اطلاعات خارکف، خوشه فناوری اطلاعات Lviv و غیره.

Lviv IT Cluster سازمانی است که بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات، دانشگاه ها و مقامات محلی را برای رشد صنعت فناوری اطلاعات و انجام تغییرات سیستماتیک در محیط کسب و کار شهر و کشور گرد هم می آورد. هدف این خوشه ترویج رشته های فناوری اطلاعات در دانشگاه ها، سازماندهی رویدادها، نمایندگی اوکراین در جوامع بین المللی فناوری اطلاعات، تحقیق در مورد بازار فناوری اطلاعات، همکاری با مقامات محلی و ایالتی است. اوکراین میزبان بسیاری از رویدادها و کنفرانس‌ های فناوری بین‌ المللی است که موضوعاتی مانند توسعه نرم ‌افزار چابک، علم داده، هوش مصنوعی، توسعه بلاک چین و بسیاری موارد دیگر را شامل می‌ شود. این رویدادها عبارتند از کنفرانس اروپای شرقی چابک، PyCon اوکراین، iForum، IT Arena، DEV_Challenge هستند. علاوه بر این اوکراین میزبان یکی از بزرگترین کنفرانس های بین المللی فناوری اطلاعات در اروپای شرقی است.

درآمد شاغلان رشته NET Developer در اوکراین

شخصی که در زمینه برنامه نویسی در اوکراین کار می کند، معمولا حدود UAH21000 (گریونا) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است از UAH17100 (گریونا) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا UAH29000 (گریونا) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. متوسط ​​حقوق UAH20200 (گریونا) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در برنامه نویسی کار می کنند کمتر از UAH20200 (گریونا) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از UAH20200 (گریونا) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از افرادی که در برنامه نویسی کار می کنند، کمتر از UAH16800 (گریونا) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از UAH16800 (گریونا) درآمد دارند.

همچنین 75% از افرادی که در برنامه نویسی کار می کنند کمتر از 23600 UAH (گریونا) درآمد دارند. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد دستمزد بالاتر می رود. به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیشتر از تازه‌ کاران و جوانان در تمام صنایع و رشته ‌ها درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر درآمد دارند.  در مقاله پیشرو درباره بازار کار رشته NET Developer در اوکراین اطلاعاتی در اختیار شما قرار گرفت. همچنین در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات خوبی را درباره اقامت دائم اوکراین برای اتخاذ تصمیمی هوشمند پیش از مهاجرت به اوکراین پیدا نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *