مهاجرت کاری ژاپن

بازار کار رشته مهندسی برق در ژاپن

بازار کار رشته مهندسی برق در ژاپن

در میان رشته های مهندسی، بازار کار رشته مهندسی برق در ژاپن یکی از رشته های پر درآمد می باشد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. رشته های مهندسی از گذشته تا کنون جزء رشته های کاربردی و پر تقاضا بوده اند. متقاضیان بین المللی نیز در بسیاری از نقاط دنیا خواستار تحصیل در رشته های مهندسی می باشند. در این مقاله کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی و بازار کار این رشته در این کشور خواهند پرداخت. آنچه که در خصوص این رشته مورد پرسش قرار خواهد گرفت به شرح زیر می باشد:

  • بازارکار این رشته در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • میزان درآمد حاصل از این رشته در این کشور به چه میزان خواهد بود؟

تشریح رشته برق در ژاپن

تحصیل در کشور ژاپن به عنوان قلب نوآوری، پیشرفت و اکتشافات جدید خواهد بود. از این رو بسیاری از متقاضیان بین المللی تمایل زیادی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور نشان می دهند. رشته مهندسی برق در این کشور همانند سایر رشته ها از مقاطع تحصیلی متفاوتی برخوردار می باشد و این امکان را برای متقاضیان فراهم نموده است که تا بتوانند در مقاطعی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند. مقطع کارشناسی این رشته حدود 3 الی 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد حدود 2 سال و مقطع تخصصی دکترا حدود 1 سال خواهد بود. طول دوره تحصیل، زبان تحصیل و همچنین شهریه دانشگاه های این کشور به نوع ملیت متقاضی و نوع دانشگاه مورد نظر بستگی دارد.

وظایف متقاضیان رشته مهندسی برق در ژاپن

متقاضیان جویای تحصیل رشته مهندسی برق در این کشور هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی از عملکرد و ویژگی های این رشته آگاهی پیدا خواهند نمود. آشنایی با طراحی و سیستم های برقی و نحوه عملکرد سیستم های برقی در مراکز مختلف از جمله وظایف مهم مهندسی برق در این کشور می باشد. متقاضیان می باید تمام اصول آموزشی در دوره تحصیل در این کشور را به خاطر بسپارند تا بتوانند، بازار کار مناسبی در این کشور را نصیب خود نمایند. سطح آموزش در دانشگاه های این کشور بسیار بالا می باشد، از این رو متقاضیان جای پیشرفت در این کار را خواهند داشت.

در این بخش نموداری در خصوص تعداد متقاضیان جویای تحصیل رسته مهندسی برق در این کشور در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

تعداد متقاضیان رشته برق در ژاپن

بررسی مقطع کارشناسی مهندسی برق در ژاپن

پایه ترین اصول آموزشی در دانشگاه های این کشور، مربوط به دوره کارشناسی رشته مهندسی برق می باشد. دوره کارشناسی این رشته حدود 3 الی 4 سال سال خواهد کشید. به طور معمول این دوره به زبان ژاپنی می باشد که در برخی مواقع می توان دوره ای به زبان انگلیسی یافت. اما متقاضیان بین المللی می باید در نظر داشته باشند که اولیت زبان تحصیل به خصوص در دوره کارشناسی یا زبان رسمی کشور مورد نظر خواهد بود. از این رو متقاضیان بسیاری روش مهاجرت تحصیلی به این کشور را انتخاب نموده اند، جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت تحصیلی به ژاپن را مطالعه بفرمائید.

در این بخش چند دانشگاه مربوط به رشته مهندسی برق در این کشور را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

نام دانشگاهمقطع تحصیلیزبان تحصیل
Polytechnic Universityکارشناسی ارشدانگلیسی
Kyushu Universityکارشناسیژاپنی
Nagoya Universityکارشناسیژاپنی
Kobe Universityکارشناسی ارشدژاپنی

درآمد در بازار کار رشته مهندسی برق در ژاپن

مهم ترین مساله به خصوص برای متقاضیان بین المللی که جویای کار در این رشته و در این کشور می باشند، موضوع میزان درآمد حاصل از این شغل خواهد بود. در این کشور میانگین درآمد رشته مهندسی برق به حدود 501000¥ (ین ژاپن) خواهد رسید. این میانگین درآمد از حداقل و حداکثر پرداختی نیز برخوردار خواهد بود. طبق آخرین برآورد سازمان درآمد در این کشور، حداقل دریافتی حدود 265000¥ (ین ژاپن) و حداکثر دریافتی نیز به حدود 761000¥ (ین ژاپن) می رسد. تعیین کننده حداقل و حداکثر دریافتی به عواملی مانند سن، تجربه کاری، جنسیت متقاضی و شهری که متقاضی برای ادامه فعالیت کاری خود انتخاب می کند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. میانگین پرداختی مهندس برق در این کشور در بهترین حالت ممکن حدود 6010000¥ (ین ژاپن) در طول سال می باشد.

رشته مهندسی برق شامل زیر رشته های فرعی و اصلی است، که میزان پرداختی برای هر کدام از این مشاغل متفاوت خواهد بود. در جدول زیر به چند نمونه اشاره خواهیم نمود:

عنوان شغلیمیانگین درآمد به ین ژاپن
مهندسی آکوستیک¥435000
دستیار مهندسی ارشد برق¥543000
اپراتور اتوکد¥302000
مهندسی اتوماسیون¥492000
مهندسی سرامیک¥447000
مهندسی عمران¥508000

درآمد در بازار کار رشته مهندسی برق در ژاپن

بازار کار رشته مهندسی برق در ژاپن در شهرهای مختلف

یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان حقوق متقاضیان رشته مهندسی برق در این کشور، انتخاب شهر مورد نظر برای ادامه فعالیت کاری خواهد بود. هر کدام از شهرهای این کشور با توجه به بازار کار خود میزان حقوق و دریافتی را برای متقاضیان در نظر خواهند گرفت. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر جهت تحصیل، زندگی و هزینه های مربوطه می توانید به مقاله هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن مراجعه بفرمائید.

از این رو در جدول زیر میزان دریافتی این رشته در شهرهای مختلف را مورد بررسی قرار می دهیم:

نام شهرمیزان دریافتی به ین ژاپن
Fukuoka¥510000
Hiroshima¥496000
Kawasaki¥509000
Kobe¥491000
Nagoya¥496000
Tokyo¥553000
Sendai¥496000

کشور ژاپن یکی از کشورهای موفق در صنعت آموزش و اشتغال زایی می باشد. چنانچه تمایل دارید این کشور را در سال 2023 برای ادامه زندگی انتخاب نمایید با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله بازار کار مهندسی برق در ژاپن در با توجه به تجربیات و پرونده های موفق در خصوص اعزام دانشجو و کار در این کشور در اختیار شما قرار داده اند. چنانچه پس از مطالعه مقاله مذکور نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص مهاجرت به این کشور و یا سایر کشورهای جهان امکان تماس تلفنی (رایگان) و یا مشاوره حضوری برای شما همراهان همیشگی فراهم شده است. امکان ارائه نظرات در پایان هر مقاله برای شما در نظر گرفته شده است. در حسن ختام این مقاله توجه شما را سایر مقالات علمی از جمله مقاله شرایط کار پس از تحصیل در ژاپن جلب می داریم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *