مهاجرت کاری ژاپن

بازار کار رشته الکترونیک در ژاپن

بازار کار رشته الکترونیک در ژاپن

چنانچه تمایل به تحصیل در رشته های مهندسی مانند رشته الکترونیک دارید، می توانید با مقاله بازار کار رشته الکترونیک در ژاپن همراه باشید. رشته های مهندسی توانسته اند، میانبری مناسبی برای مهاجرت تحصیلی و کاری بسیاری از متقاضیان بین المللی قرار گیرند. در این کشور گروه مهندسی برق، الکترونیک، مهندسی اطلاعات و کامپیوتر در دانشگاه های این کشور دانشجوهای بسیاری را مورد پذیرش قرار می دهند. همین امر موجب گردیده است که کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را تهیه نموده و در اختیار شما قرار دهند.

موارد مورد بررسی در این مقاله بدین شرح می باشد:

  • شرایط تحصیل در رشته الکترونیک در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • بازار کار رشته الکترونیک در این کشور به چه صورت خواهد بود؟
  • میزان دریافتی حاصل از رشته مهندسی برق به چه میزان می باشد؟

تحصیل الکترونیک در ژاپن

رشته های مرتبط با رشته الکترونیک مانند مهندسی برق، کامپیوتر و الکترونیک جزء رشته های تحصیلی مربوط به این رشته می باشد. رشته الکتریسیته در این زمینه نیز برای استفاده از ماشین آلات، سیگنال های الکترونیکی و انتقال داده ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این رشته به رشد و توسعه اقتصادی این کشور و همچنین کارآمدهای مربوط به پیشرفت قدرت پدیده های طبیعی مانند نور خورشید، باد و جزر و مد پرداخته می شود. این کشور در صنعت آموزش و بازار کار این رشته بسیار موفق بوده است.

مقاطع تحصیلی رشته الکترونیک در ژاپن

هر کدام از رشته های تحصیلی موجود در این کشور شامل مقاطعی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا خواهد بود. دوره کارشناسی حدود 3 الی 4 سال، دوره کارشناسی ارشد حدود 2 سال و مقطع دکترا حدود 1 سال تحصیلی را به خود اختصاص داده است. در مقاطع تحصیلی مربوط به این رشته، در نظر داشته باشید که اکثر دوره های کارشناسی به زبان ژاپنی می باشد. در برخی مواقع می توان دوره ای به زبان انگلیسی یافت، اما بهتر است احتمال کمتری برای این موضوع در نظر گرفته شود. این نکته را در نظر داشته باشید که دوره کارشناسی ارشد رشته الکترونیک در این کشور، به زبان انگلیسی نیز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. یکی از مواردی که متقاضیان تحصیلی در این کشور جویا خواهند بود، کار ضمن تحصیل در ژاپن می باشد که از طریق لینک مذکور امکان مطالعه برای شما فراهم شده است.

هزینه تحصیل در این کشور با توجه به ملیت متقاضی، دوره تحصیلی و همچنین نوع دانشگاه تعیین کننده خواهد بود. از این رو در نمودار زیر هزینه های اساسی در خصوص تحصیل در این کشور بیان شده است:

هزینه های تحصیل رشته الکترونیک در ژاپن

درآمد در بازار کار رشته الکترونیک در ژاپن

این کشور از گذشته تاکنون بازار کار مناسبی برای متقاضیان بین المللی در رشته های الکترونیک، مهندسی برق و کامپیوتر بوده است. درآمد حاصل از این شغل به صورت میانگین حدود ¥252000 (ین ژاپن) در نظر گرفته شده است. در سال 2023، حداقل و حداکثر دریافتی حاصل از این شغل توجه بسیاری از متقاضیان را به سوی خود کشانده است. حداقل دریافتی رشته الکترونیک در این کشور حدود ¥139000 (ین ژاپن) ثبت شده است. حداکثر دریافتی در این کشور نیز به افرادی که از تجربه کاری بیشتری برخوردار می باشند، به حدود ¥399000 (ین ژاپن) رسیده است.

طبق آخرین اطلاعات ثبت شده در سیستم حقوقی این کشور، در خصوص رشته الکترونیک میزان دریافتی سالیانه از این رشته به حدود ¥3130000 (ین ژاپن) خواهد رسید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاریابی و مشاغل مربوط به این رشته مقاله مراکز کاریابی در ژاپن را مطالعه بفرمائید. از این رو دریافتی مشاغل مشابه با این رشته متفاوت می باشد. در جدول زیر به بررسی دریافتی مشاغل مختلف خواهیم پرداخت:

عنوان شغلیمیانگین درآمد به ین ژاپن
مهندس طراحی دیجیتال¥543000
طراح برق¥491000
مدیر مهندسی برق¥747000
مهندس فروش ابزار برق و الکترونیک¥478000
تکنسین برق و الکترونیک¥257000
برقکار¥247000
مهندسی الکترونیک¥508000
تکنسین الکترونیک¥245000

درآمد در بازار کار رشته الکترونیک در ژاپن در شهرهای مختلف

جهت کار مرتبط با رشته الکترونیک در شهرهای مختلف این کشور می باید در نظر داشته باشید که، میزان پرداختی در شهرهای مختلف متفاوت می باشد. بیشترین پرداختی در این کشور در پایتخت این کشور، توکیو خواهد بود.

در جدول زیر به بررسی میزان درآمد در شهرهای مختلف این کشور پرداخته خواهد شد:

نام شهرمیانگین دریافتی به ین ژاپن
Fukuoka¥249000
Hiroshima¥234000
Kawasaki¥24600
Kobe¥245000
Kyoto¥252000
Nagoya¥261000

درآمد در بازار کار رشته الکترونیک در ژاپن در شهرهای مختلف

هزینه زندگی در ژاپن

متقاضیان رشته الکترونیک با دریافت پرداختی خود در این کشور می توانند زندگی را بر خود و خانواده فراهم سازند. البته این نکته حائز اهمیت است که نحو و سبک زندگی هر متقاضی در کشوری دیگر متناسب با شیوه زندگی خصوص هر فرد می باشد. جهت زندگی در این کشور متقاضی می باید از حقوق دریافتی خود، پرداختی های لازم زندگی مانند هزینه مسکن، اقلام غذایی و حمل و نقل را انجام دهد. از این رو در جدول زیر هزینه های مربوط به اجاره و خرید آپارتمان در این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم:

اجاره و خرید آپارتمانمیانگین هزینه به ین ژاپن
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر¥8433326
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر¥5626725
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر¥19186013
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر¥11633644
خرید هر متر مربع در مرکز شهر¥93944084
خرید هر متر مربع در خارج از مرکز شهر¥53960146

رشته های مربوط به الکترونیک و مهندسی برق در سال 2024_2023 متقاضیان مربوط به پذیرش تحصیلی و اشتغال زایی خود را در این کشور 2 برابر نموده اند. در مقاله بازار کار رشته الکترونیک در ژاپن به بررسی موضوعات متفاوتی مانند رشته الکترونیک، بازار کار ابن رشته، میزان درآمد و نحوه زندگی در این کشور پرداخته ایم. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پس از بررسی شرایط کنونی شما، بهترین روش مناسب برای مهاجرت به این کشور را در اختیار شما قرار خواهند داد. از روش های معقول مهاجرت به این کشور روش تحصیلی و کاری خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در این کشور و آشناییت با بورسیه های تحصیلی می توانید مقاله بورسیه تحصیلی ژاپن را از طریق لینک مذکور مطالعه فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *