مهاجرت کاری جمهوری چک

بازار کار رشته الکترونیک در جمهوری چک

بازار کار رشته الکترونیک در جمهوری چک

بازار کار رشته الکترونیک در جمهوری چک به دلیل پیشرفت در دیجیتالی شدن کشور چک در سال های اخیر به خصوص 2023، بسیار روند رو به رشدی دارد. این رشته دومین بخش بزرگ اقتصادی چک است که بیش از 13% سهم در تولید ناخالص ملی را دارد. بیش از 15000 شرکت نزدیک به 150000 کارگر با مهارت های مختلف در زمینه الکترونیک را استخدام می کنند. مراکز تحقیق و توسعه در چک که با مهندسی برق و الکترونیک سر و کار دارند از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند و پایه ای برای ارزش افزوده بالا در آینده هستند. با توجه به رشد روزافزون بازار کار الکترونیک در این کشور، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا ذیل مقاله پیش رو به بررسی این موضوع بپردازد که مطالعه آن برای علاقه مندان خالی از لطف نمی باشد.

شرایط ورود به بازار کار رشته الکترونیک در جمهوری چک

نیروی کار خارجی متخصص در زمینه رشته الکترونیک برای ورود به کشور جمهوری چک می تواند به طور مستقیم با اخذ پیشنهاد کاری از کارفرما برای اخذ ویزای کاری چک درخواست دهد. از آن جایی که در اروپا قانون حمایت از نیروی کار داخلی حکم فرماست، لذا کارفرمای تبعه یا مقیم چک وظیفه دارد تا روال قانونی آگهی را پشت سر بگذارد. به این معنا که برای استخدام شدن در موقعیت شغلی موجود در ابتدا، اولویت با نیروی کار داخل کشور چک (چه تبعه و چه مقیم) و پس از آن با نیروی کار حاضر در اتحادیه اروپا می باشد.

اگر در این دو مرحله نیروی کار با مهارت مورد نظر یافت نشد، اجازه استخدام نیروی کار خارجی خارج از اتحادیه اروپا را دارد. در این مرحله کارفرما با بررسی رزومه ارائه شده توسط نیروی کار متقاضی، برای او نامه پیشنهاد کاری ارسال می کند که با ارائه آن به سفارت می توان درخواست ویزای کار داد. با توجه به پیچیدگی این روش برخی ترجیح می دهند از طریق تحصیل در چک ورود خود را ایجاد کرده و با اخد مدرکی معتبر از اروپا در اقامت پس از تحصیل خود به جست و جوی کار در این کشور بپردازند.

برترین مشاغل الکترونیک در جمهور چک

بخش الکترونیکی مصرفی توسط پاناسونیک، بزرگترین تولید کننده تلویزیون صفحه تخت در جمهوری چک نمایندگی می شود که گیرنده های تلویزیونی پیشرفته ای را تولید می کند که نه تنها ابزارهای سنتی مصرف رسانه، بلکه مصرف خدمات مورد نیاز را نیز امکان پذیر می کند. Tymphany پیشگام جهانی در زمینه طراحی و ساخت سیستم های صوتی، تولید محصولات صوتی منحصر به فرد و فعالیت در بخش تحقیق و توسعه در منطقه Ostrava است. شرکت های دیگری مانند ABB و ON Semiconductor مثال های خوبی در مورد چگونگی استفاده از دانش محلی در زمینه های خاص در تولید با فناوری پیشرفته و فعالیت های تحقیق و توسعه ارائه می دهند.

زیرمجموعه الکترونیک خودرو شامل شرکت هایی مانند زیمنس، بوش، دایکین، کانتیننتال، TE Connectivity و Kostal است که به شدت از مجاورت خود با تأسیسات تولید خودرو در جمهوری چک و مهندسان محلی تحصیل کرده و مقرون به صرفه استفاده می کنند. شرکت های مستقر در برنوTermo Fisher Scientific ،Tescan Orsay Holding و Delong Instruments نمونه هایی از شرکت های برتر در زمینه میکروسکوپ الکترونی پیشرفته هستند و فعالیت های تحقیق و توسعه را با تأثیر جهانی انجام می دهند.

مهندسی برق و رشته الکترونیک در جمهوری چک

مهندسی برق و رشته الکترونیک در جمهوری چک به دلیل دیجیتالی شدن و مینیاتوری کردن با رشد سریعی است. این دومین بخش بزرگ اقتصاد چک با بیش از %13 سهم در تولید کلی تولید است. بیش از 15000 شرکت نزدیک به 150000 کارگر با مهارت های مختلف را استخدام می کنند. مراکز تحقیق و توسعه که با مهندسی برق و الکترونیک سر و کار دارند اهمیت پیدا می کنند و پایه ای برای ارزش افزوده بالا در آینده تشکیل می دهند. بخش لوازم الکترونیکی مصرفی توسط پاناسونیک، بزرگترین تولید کننده تلویزیون صفحه تخت در جمهوری چک، نمایندگی می شود که گیرنده های تلویزیونی پیشرفته را تولید می کند که نه تنها وسایل سنتی مصرف رسانه، بلکه مصرف خدمات بر اساس تقاضا را نیز امکان پذیر می کند.

زیربخش الکترونیک خودرو شامل شرکت هایی مانند زیمنس، بوش، دایکین، کانتیننتال، TE Connectivity و Kostal است که به شدت از نزدیکی خود به تاسیسات تولید خودرو در جمهوری چک و مهندسان محلی تحصیل کرده و مقرون به صرفه استفاده می کنند. شرکت ‌های مستقر در برنو Termo Fisher Scientific، Tescan Orsay Holding و Delong Instruments نمونه ‌هایی از شرکت‌ های برتر در زمینه میکروسکوپ الکترونی پیشرفته هستند و فعالیت ‌های تحقیق و توسعه با تاثیر جهانی را انجام می‌دهند. همچنین شرایط مهاجرت تحصیلی به طور کامل در مقاله تحصیل در چک شرح داده شده است.

میزان حقوق مهندس رشته الکترونیک در چک به شرح زیر است:

میزان حقوق مهندس رشته الکترونیک در چک

زمینه های شغلی بازار کار رشته الکترونیک در جمهوری چک

برخی از بخش هایی که بازار کار رشته مهندسی برق و الکترونیک را در جمهوری چک تشکیل می دهند به شرح زیر است:

بخش های الکترونیکمهارت های مورد نیاز
خودرووسایل نقلیه برقی و خودمختار
ساختمانروشنایی کارآمد (LED)
ارتباطاتشبکه نسل 5 (5G)، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ
تولیدات صنعتیسیستم های خودکار (رباتیک و سایبرنتیک، سیستم های یادگیری ماشین، صنعت)، سیستم های هوش مصنوعی، چاپ  3 بعدی
مراقبت های بهداشتیخدمات بهداشتی الکترونیکی، الکترونیک برای سیستم های اسکن
صنعت تصویربردارینمایشگرهای با کیفیت بسیار بالا با ویژگی های جدید مانند دامنه دینامیکی بالا، دوربین های درک محیط زیست، فناوری همه جانبه، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی
زیست محیطی و شهریفناوری های شهرهای هوشمند
امنیتامنیت سایبری، سیستم های امنیتی برای ارتباطات
فناوری نظامیارتباطات، سیستم های ناوبری، سیستم های الکترونیکی ضد تروریسم
الکترونیک ویژهسیستم های نظارتی، آشکارسازهای هواپیماهای بدون سرنشین، سیستم های گیربکس
مهندسی نیروسیستم های الکتریکی سازگار با محیط زیست
حمل و نقلاستفاده از هواپیماهای بدون سرنشین

میانگین درآمد رشته الکترونیک در جمهوری چک

میانگین درآمد رشته الکترونیک در جمهوری چک

شخصی که به عنوان یک تکنسین الکترونیک در جمهوری چک کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 28400 CZK (کرونای چک) درآمد دارد. محدوده حقوق از 13900CZK (کمترین) تا 44300 CZK (کرونای چک) (بالاترین) است. این متوسط ​​حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است.

میانگین حقوق 29000CZK (کرونای چک) در ماه است، به این معنی که نیمی (50%) از افرادی که به عنوان تکنسین الکترونیک کار می کنند، کمتر از 29000 CZK (کرونای چک) دریافت می کنند در حالی که نیمی دیگر بیش از 29000 CZK (کرونای چک) درآمد دارند. میزان حقوق و درآمد مهندسان الکترونیک بسته به برخی پارامترها و متغیرها تغییر می کند که ذیلا به آن ها خواهیم پرداخت. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب شرایط زندگی مقاله هزینه زندگی در چک را مطالعه بفرمائید.

درآمد رشته الکترونیک در چک براساس تجربه

مقایسه حقوق تکنسین الکترونیک با سالها تجربه در این مطلب انجام می شود زیرا سن و تجربه کاری بسیار در بحث درآمدی تاثیرگذار است. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هرچه تجربه بیشتر باشد، دستمزد بالاتر می رود. تغییر میانگین حقوق و دستمزد تکنسین الکترونیک بر اساس تجربه در جمهوری چک به شرح زیر است:

تجربه کاریدرآمد ماهیانه به کرونای چک
0-216500CZK
2 – 5 سال + 29%21200CZK
5 – 10 سال + 38%29300CZK
10 – 15 سال + 24%36200CZK
15 – 20 سال + 7%38800CZK
20+ سال + 7%41400CZK

درآمد رشته الکترونیک در جمهوری چک براساس تحصیلات و جنسیت

سطح تحصیلات بر درآمد متخصصین در زمینه رشته الکترونیک تاثیر به سزایی دارد. در جدول زیر نشان داده می شود که میانگین حقوق و دستمزد بین تکنسین های مختلف الکترونیک که تجربه یکسانی دارند اما سطح تحصیلات آنها متفاوت است بسیار فرق دارد که به شرح زیر است:

سطح تحصیلاتدرآمد ماهیانه به کرونای چک
تحصیلات در سطح دبیرستان21200CZK
گواهینامه یا دیپلم + 43%30300CZK
کارشناسی + 38%41900CZK

علاوه بر تحصیلات، گرچه جنسیت نباید تاثیری در حقوق و دستمزد داشته باشد، اما در واقع این امر تأثیر دارد. کارمندان مرد تکنسین الکترونیک در جمهوری چک به طور متوسط ​​6% (درصد) بیشتر از همکاران زن خود در شرایط یکسان، درآمد دارند. نیروی کار خارجی در صورت استخدام و کار در چک، می تواند پس از مدت 3 تا 5 سال درخواست اقامت جمهوری چک را به شکل دائمی ارائه دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای مهاجرت به برترین کشورهای اروپایی آماده مشاوره و خدمت رسانی هستند که می توانید برای تکمیل اطلاعات مهاجرتی خود، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *