مهاجرت کاری ایرلند

بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند

بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند

بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند با توجه به مدرنیته بودن و داشتن کارخانه و شرکت های مختلف الکترونیک می تواند افق مناسبی داشته باشد. در حال حاضر ایرلند یکی از کشورهای صادر کننده تجهیزات الکترونیکی است و این کشور میزبان شرکت های مختلف و معتبر خارجی در بخش الکترونیک و فناوری است. جهت ورود به بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند باید دارای مدرک تحصیلی معتبر و همچنین سابقه کاری باشید. در صورت ورود به بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند می توانید اقامت این کشور را از طریق ویزای کاری بدست آورید. در ادامه این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری درباره بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند را ارائه کرده اند.

درباره بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند

ایرلند تقریبا 20% از تجهیزات الکترونیکی اروپای غربی را تأمین می کند. ایرلند در صادرات الکترونیک دارای موقعیت پیشرو در اجزای نیمه هادی و تجهیزات ICT است. شرکت های الکترونیکی بین المللی مانند اینتل، دستگاه های آنالوگ، دل، آی بی ام، اچ پی و سیسکو عمده امکانات تولید، تحقیق و توسعه را در ایرلند مستقر کرده اند. این تمرکز شرکت های چند ملیتی با فناوری پیشرفته، همراه با سرمایه گذاری قابل توجه در تحقیق و توسعه توسط دولت ایرلند، توسعه گروه قدرتمندی از شرکت های بومی نوآور در بخش الکترونیک را تسهیل کرده است.

سرمایه گذاری در تحقیقات میکرو و فناوری نانو منجر به تأسیس مراکز برتر جهانی با حداکثر 1000 محقق در زمینه های میکروالکترونیک، سنسورها، فناوری های محیطی، نانو الکترونیک و فوتونیک شده است. علاوه بر این، ایرلند منجر به ایجاد شبکه های شرکت های بومی ایرلند، گروه های چند ملیتی و تحقیقاتی دانشگاهی در مناطقی مانند طراحی IC، ابزار دقیق برای زندگی، الکترونیک قدرت، شبکه های حسگر بی سیم و فوتونیک شده است.

از جمله ویژگی های بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند:

  • ایرلند 20% از تولیدات الکترونیکی اروپا را عمدتا در اجزای نیمه رسانا و تجهیزات پردازش داده تأمین می کند.
  • مشخصه این بخش در ایرلند خوشه های صنعتی تحت حمایت دولت است که با مراکز تحقیقاتی در زمینه توسعه فناوری های نسل بعدی کار می کنند.
  • سرمایه گذاری در شرکتهای الکترونیکی نوپا، در درجه اول در طراحی IC Fabless، مجموعا سالانه بیش از صد میلیون یورو رسیده است.
  • بخش بومی تحت سلطه صادرکنندگان است که محصولات پیشرفته فناوری را به بازارهای جهانی عرضه می کنند.

درباره بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند

ورود به بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند

جهت مهاجرت به ایرلند از طریق کار و ورود به بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند در ابتدا باید از یکی از شرکت های مقیم در ایرلند پیشنهاد کاری رسمی دریافت کنید. در صورت دریافت این پیشنهاد با امضای قراردارد کاری می توانید برای دریافت ویزای کاری ایرلند اقدام کنید. لازم به ذکر است برای ورود به این بازار کار مدارک زیر مورد نیاز هستند:

  • مدرک معتبر در رشته الکترونیک و برق در ایرلند یا کشور معتبر دیگر
  • ارائه مدارک دال بر سابقه کاری در مشاغل مربوط به رشته الکترونیک
  • تسلط بر زبان انگلیسی
  • ترجمه مدارک
  • دریافت مجوز کار و ویزای کاری ایرلند

ایرلند به یکی از مهمترین مراکز جهان برای تجارت با فناوری پیشرفته تبدیل شده است. بخش ICT در ایرلند با داشتن 9 شرکت از 10 شرکت برتر جهانی ICT در ایرلند، یک صنعت پر رونق و در حال رشد است. سهم اقتصادی این بخش قابل توجه است، زیرا صنعت ICT در حال حاضر تقریباً 25% از کل گردش مالی ایرلند را بر عهده دارد که از نظر ارزش یک سوم صادرات ایرلند را نشان می دهد. فرصت های شغلی بسیار خوبی برای مهندسی الکترونیک در ایرلند وجود دارد.

طبق تحقیقات صورت گرفته موارد زیر به عنوان فرصت های رشد در طی 5 سال آینده در رشته الکترونیک در ایرلند شناسایی شده است:

  • طراحی میکروالکترونیک به ویژه طراحی IC آنالوگ
  • تجهیزات پردازش نیمه هادی
  • تجهیزات کنترل صنعتی
  • سیستم های مدیریت ساختمان شامل روشنایی، تابلو ولتاژ پایین و کنترل دسترسی، با تاکید بر افزایش کارایی و دستور کار سبز

نیروی کار مهندسی در ایرلند

ایرلند یک بازار کوچک اما جذاب برای جذب نیروی مهندسی است. در حدود 100.000 نفر در مشاغل مهندسی مشغول به كار هستند كه از جمله آنها حدود 60.000 مهندس، 25.000 مهندس فنی و 1500 دانشمند زمین شناسی هستند. نیروی کار مهندسی ایرلند در میان 27 کشور اتحادیه اروپا از نظر جوانی در رده های بالا پس از اسپانیا قرار دارد. تقریبا نیمی (%49) از کل مهندسان ایرلندی زیر 35 سال هستند، در حالی که در آلمان کمتر از یک چهارم، در انگلستان 29% و در فرانسه %32 است.

نیروی کار خارجی بیشتر از نیروی کار ایرلندی مهاجرت می کنند و آنها نمایانگر بخش کوچکی اما قابل توجه (10%) نیروی کار مرتبط با مهندسی ایرلند هستند. 5% مهندسان شهروند غیر اتحادیه اروپا هستند در حالی که 3% آنها مهندسین فناوری و تکنسین های مهندسی شهروندان غیر اتحادیه اروپا هستند. شهروندان خارجی برای کار مهندسی در ایرلند باید دارای مجوز کار و مجوز اقامت در ایرلند را داشته باشند.

در ایرلند نرخ بیکاری برای مهندسین به صورت رسمی وجود ندارد اما می توانید در نمودار زیر نرخ بیکاری کلی در این کشور را ملاحظه کنید:

نرخ بیکاری در ایرلند

سرمایه گذاری در بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند

ایرلند به عنوان کشوری که به اقتصادی پویا، ابتکاری و باز تبدیل شده و صادرات بیش از 80% GNP را تشکیل می دهد و وارد دهه دوم قرن 21 می شود. بنابراین بازرگانان ایرلند در برآوردن نیاز مشتریان بین المللی خود باتجربه و ماهر هستند. شرکت های ایرلندی با حفظ قدرت در صنایع سنتی مانند تجارت و زیر مجموعه کشاورزی، در حال حاضر با موفقیت محصولات و خدمات را در بخشهایی مانند تکنولوژی و فناوری سبز، علوم زندگی، نرم افزار و مخابرات و خدمات مالی و آموزشی صادر می کنند. ایرلند دارای یک مهارت عالی، یک سیستم آموزش درجه یک، یک بخش تحقیق و توسعه پر رونق و یک سابقه در آوردن سریع محصولات و خدمات نوآورانه به بازار است.

در نتیجه، شرکت های ایرلندی هوشمند، انعطاف پذیر و توانایی رقابت بین المللی را دارند. ایرلند یکی از محبوب ترین مقصدهای اروپایی برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی است و با 12.5% کمترین میزان مالیات شرکت ها را در اتحادیه اروپا دارد. ایرلند همچنین اعتبار مالیاتی 25% سرمایه و درآمد را برای تحقیق و توسعه واجد شرایط تأمین می کند. برای سرمایه گذاری در ایرلند این مطلب را مطالعه کنید.

تحصیل رشته الکترونیک در ایرلند

ایرلند یکی از کشورهای مطرح و معتبر در اروپا برای تحصیلات دانشگاهی است. بسیاری از دانشگاه های معتبر این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد. دانشگاه های ایرلند رشته ها و زمینه های مختلفی را برای دانشجویان ارائه می کنند. رشته الکترونیک یکی از رشته های مهندسی در ایرلند است که با تحصیل کارشناسی در آن مدرک لیسانس کارشناسی الکترونیک را می توانید دریافت کنید. تحصیل در ایرلند منجر به اخذ اقامت تحصیلی این کشور می شود و زمینه را برای ورود به بازار کار رشته الکترونیک در ایرلند برای مهندسین و علاقه مندان به رشته الکترونیک و برق فراهم می کند.

در جدول زیر می توانید جزئیات مدارک رشته الکترونیک در ایرلند را مشاهده کنید:

نام مدرکمدت زمان تحصیلسطح
BSc4 ساللیسانس
MSc2 سالفوق لیسانس
PHD4 سالدکترا

تحصیل کارشناسی ارشد الکترونیک در ایرلند

کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک در ایرلند با ارزیابی، یادگیری و استراتژی تدریس تلفیقی پشتیبانی می شود که برتری ارزیابی، یادگیری و روش های تدریس برای ارائه ساده ترین نتایج را نشان می دهد. روش های مختلفی مانند تکالیف دوره های آموزشی، آموزش ها، سخنرانی ها، سمینارها، کار پروژه و کارهای عملی در کنار جلسات عملی برای ایجاد دانشمندان مسلط در بخش فنی و غیر فنی از بخش مهندسی الکترونیک استفاده می شود. برنامه مطالعه به دانشجویان کمک می کند تا جانبی برای حل مسائل به روشی کاملاً منطقی و ساختاری فکر کنند. ماژول های مختلف برنامه با تقویت تفکر انتقادی دانشمندان برای ارزیابی راه حل های مختلف مهندسی و مدیریت و تنظیم برنامه های آنها متناسب با تغییر محیط، به تقویت برنامه آموزش کمک می کنند.

محیط آموزشی که در آن تحصیل خواهید کرد شامل تخصص در الکترونیک ارتباطات بی سیم، الکترونیک قابل انعطاف و قابل چاپ، سلول های خورشیدی، مهندسی RF شتاب دهنده ذرات امواج میلی متر و فناوری تراهرتز است. قرار گرفتن در معرض این نوآوری ها به شما امکان می دهد تخصص و مهارت های ویژه ای را برای توسعه بازارهای خارج از روش های سنتی صنعتی ایجاد کنید. به عنوان بخشی از فرهنگ مهندسی عمومی، شما می توانید با اصول فنی چند رشته ای از زمینه های الکترونیک، مکاترونیک و فنی، مهارتهایی که کارفرمایان به شدت تمایل دارند را ترکیب کنید. جهت تحصیل در ایرلند و یا سایر کشورهای معتبر می توانید از تجربه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *