مهاجرت کاری اندونزی

بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی

بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی

با توجه به جمعیت زیاد اندونزی و مساحت بزرگ این کشور و نیاز به رشته های اساسی، بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی دارای اهمیت زیادی است. جمعیت زیادی در این کشور مصرف کننده هستند که با توجه به توسعه و پیشرفت تکنولوژی، بیش از پیش مردم این کشور نیاز به تجهیزات الکترونیکی در بخش های مختلف از جمله ارتباطات، پزشکی، فناوری و غیره دارند. امروز مهندسان الکترونیک متخصص در بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی می توانند در بخش های مختلف همانند صنعت، خدمات، تولید و ساخت و سایر بخش ها فعالیت کنند. به صورت کلی در اندونزی شاخه مهندسی الکترونیک در دانشگاه های معتبر به خصوص در مقطع کارشناسی بسیار پر تقاضا است. در ادامه جهت بررسی رشته الکترونیک و بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید و مقاله زیر را مطالعه کنید.

درباره بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی

بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی یک دوره رشد سریع را تجربه کرده است. طبق گفته انجمن تولیدکنندگان الکترونیک اندونزی (Gabel)، فروش داخلی محصولات الکترونیکی به طور معمول هر ساله حدود %11 افزایش می یابد. در اندونزی، صنعت الکترونیک شامل زیر شاخه های مختلفی از نیمه هادی ها گرفته تا الکترونیک مصرفی است. در اواخر دهه 1990 انقلابی در صنعت الکترونیک کشور به وجود آمد که به دلیل افزایش توانایی دستیابی به بازدهی هزینه از طریق استفاده از مقیاس اقتصادی و همچنین مدیریت زنجیره تأمین، به وجود آمد. رشد تولید الکترونیک در اندونزی نه تنها به رشد تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی بلکه به افزایش تعداد برنامه های الکترونیکی برای تولید و پردازش اطلاعات نیز مربوط می شود.

هنگام بحث در مورد بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی، توجه به تغییر تولید الکترونیک از ژاپن، تایوان، کره جنوبی و سنگاپور به 4 کشور در جنوب شرقی آسیا که یکی از آنها اندونزی است بسیار مهم است. اندونزی از جابجایی مراکز تولید الکترونیک از ژاپن، تایوان، کره جنوبی و سنگاپور بهره مند شده است. این جابجایی عمدتا به دلیل افزایش ارزش پول این کشورها بوده است. عامل دیگر این واقعیت بود که چندین کشور در جنوب شرقی آسیا از جمله اندونزی شروع به تشویق تولید محصولات الکترونیکی در کشورهای خود کردند. از جمله این کشورها می توان به کشورهای زیر اشاره کرد:

  • مالزی
  • فیلیپین
  • تایلند

وضعیت اقتصاد و بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی

بازار کار رشته الکترونیک نقش مهمی در اقتصاد اندونزی دارد. در صورت عدم مانع رشد و توسعه صنعت الکترونیک، صنعت الکترونیک مزایای اقتصادی زیادی را به همراه داشته است و انتظار می رود همچنان ادامه یابد. صادرات محصولات الکترونیکی یکی از اصلی ترین محصولات صادراتی اندونزی است که می تواند سهم مثبتی در تجارت بین المللی اندونزی داشته باشد. یک عامل مهم در حمایت از افزایش صادرات الکترونیکی اندونزی در جهان کاهش تعرفه های بین المللی است که بر محصولات الکترونیکی اندونزی اعمال شده است. با این وجود، صنعت الکترونیک اندونزی با حمایت از استراتژی های مناسب و سیاست های دولت و همچنین مشارکت ذینفعان، ممکن است توسعه بیشتری یابد. به همین دلیل، دولت باید اقداماتی مانند بهبود فضای سرمایه گذاری در اندونزی، بهبود زیرساخت ها و حمایت از فعالیت های تحقیق و توسعه در صنعت الکترونیک را انجام دهد.

با چنین اقداماتی انتظار می رود که صنعت الکترونیک اندونزی نه تنها توسعه بیشتری یابد بلکه سهم خود را در صادرات و همچنین به طور کلی در رشد اقتصادی کشور در آینده افزایش دهد. در نمودار زیر می توانید درآمد حاصل از بخش الکترونیک مصرفی در اندونزی را مشاهده کنید:

درآمد حاصل از بخش الکترونیک مصرفی در اندونزی

سهم فروش در بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی

تلویزیون بیشترین کمک را به کل فروش محصولات الکترونیکی در اندونزی می کند. آنها حدود یک سوم بازار را تشکیل می دهند. به دنبال آنها یخچال و فریزر و سایر وسایل برقی بزرگ مانند تهویه مطبوع و ماشین لباسشویی هستند. نفوذ بازار لوازم الکترونیکی و خانگی هنوز در بسیاری از مناطق کشور نسبتاً کم است، اما گسترش مداوم فروشگاه های خرده فروشی که به طور خاص کالاهای الکترونیکی را در سراسر اندونزی می فروشند، رشد آینده صنعت را محتمل کرده است. امروزه، فروشگاه های الکترونیکی شخصی، اکثر لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی را که در اندونزی خریداری می شوند، می فروشند. مارک های الکترونیکی محلی بیشترین سهم بازار لوازم کوچک را دارند.

در اندونزی، لوازم الکترونیکی بزرگتر در درجه اول توسط مارک های خارجی فروخته می شود. آنها این کار را معمولاً از طریق مشارکت مشترک با تولیدکنندگان داخلی انجام می دهند که در درجه اول اجزا را وارد می کنند و سپس محصولات را در اندونزی برای بازار محلی مونتاژ می کنند و به طور یکسان صادر می کنند. مارک های مشهوری مانند:

  • توشیبا
  • ال جی
  • سونی
  • پاناسونیک
  • و سامسونگ

که از طریق شبکه های توزیع استفاده و همچنین استراتژی های تبلیغاتی هوشمند و برنامه ریزی شده خود را در سراسر کشور تثبیت کرده اند.

مزایای ثبت شرکت الکترونیک در اندونزی

افزایش ثروت صنعت الکترونیک اندونزی دلیل قانع کننده ای برای راه اندازی یک شرکت الکترونیکی در این کشور است. بسیاری از کارشناسان بازرگانی افزایش بیشتر درآمد صنعت را پیش بینی کرده اند که تصمیم بسیاری برای شروع برنامه ریزی یک شرکت الکترونیکی در اندونزی را قوت بخشیده است. افزایش مصرف کالاهای الکترونیکی در اندونزی و سایر کشورهای جنوب شرقی آسیا یکی از عوامل اصلی سرمایه گذاری است. جمعیت اندونزی و همچنین تولید ناخالص داخلی آن که به طور مداوم در حال افزایش است مهمترین عامل در تقاضای چنین محصولاتی بوده اند. بیشتر کالاهای الکترونیکی نمایش داده شده در فروشگاه های الکترونیکی اندونزی از قطعات وارداتی ساخته می شوند اما در مرزهای اندونزی مونتاژ می شوند. همچنین:

  • وجود نیروی کار ارزان در اندونزی باعث شده است که بسیاری علاقه مند به راه اندازی یک شرکت الکترونیکی در اندونزی شوند.
  • حداقل دستمزد اندونزی به جای اینکه در سطح ملی تعیین شود، در سطح استانی و منطقه ای تعیین می شود.
  • به طور کلی، تقاضا برای لوازم الکترونیکی و لوازم برقی در اندونزی رو به افزایش است.
  • این واقعیت ورود به بخش الکترونیک در اندونزی را به یک سرمایه گذاری سودآور تبدیل کرده است.
  • به نظر نمی رسد به زودی رشد بازار داخلی لوازم الکترونیکی مصرفی به پایان برسد.

ثبت شرکت در بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی

ثبت شرکت در بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی

قبل از تاسیس یک شرکت الکترونیکی مستقر در اندونزی، لازم است ابتدا مجوز اصلی را از هیئت هماهنگی سرمایه گذاری اندونزی (BKPM) دریافت کنید. چندین نکته مهم در پروانه اصلی ذکر شده است. یکی از اینها کل سرمایه گذاری برنامه ریزی شده است. این کار از طریق تقسیم مقدار سرمایه گذاری شده در زمین و ساختمان، ماشین آلات، سایر سرمایه گذاری ها و سرمایه در گردش انجام می شود. محل دفتر مرکزی و کارخانه شرکت نیز ذکر خواهد شد. در بیشتر موارد، این مکان به صورت آزمایشی ذکر می شود. محصولات و تولید سالانه و همچنین نمودار جریان تولید دقیق شرکت نیز باید بیان شود.

بعد از اعطای مجوز اصلی توسط BKPM، شرکت بعد از آن مجبور خواهد شد برای فعالیت های مالی خود یک حساب بانکی شرکتی افتتاح کند. استخدام کارگران، که ممکن است محلی یا خارجی باشند که تأییدیه لازم را دریافت کرده اند، نیز باید انجام شود. در صورت امکان، برای هر کارگر واجد شرایطی که به آن احتیاج داشته باشد، اجازه کار در اندونزی صادر می شود.

تحصیل در اندونزی

جهت ورود به بازار کار رشته الکترونیک در اندونزی باید دارای مدرک معتبر در این زمینه به همراه تجربه کاری و یا کارآموزی باشید. تحصیل مهندسی برق در دانشگاه ها یا موسسات پلی تکنیک در اندونزی امکان پذیر است. مشکل اندونزی این است که هنوز فاصله قابل توجهی بین دانشگاه های برتر و بقیه وجود دارد. کیفیت برنامه کارشناسی نیز عمدتا (تقریباً همه) بهتر از دوره کارشناسی ارشد است. بنابراین کیفیت تحصیل بستگی به محل تحصیل شما و ثبت نام دوره کارشناسی یا تحصیل کارشناسی ارشد در اندونزی دارد.

اگر در دوره کارشناسی در یکی از 3 دانشگاه زیر در اندونزی تحصیل کنید مدرک معتبری در این کشور بدست خواهید آورد:

ردیفنام دانشگاه
1موسسه فناوری باندونگ
2دانشگاه اندونزی
3دانشگاه گاجامادا

طبق QS و رتبه بندی دانشگاه ها در جهان، آنها در سالهای اخیر به طور مداوم در بین 200 دانشگاه برتر در آسیا قرار داشته اند. کیفیت دوره، دانشجویان، اساتید و همچنین امکانات تحقیقاتی آنها در اندونزی بهترین است. به طور خاص برای مهندسی برق در موسسه فناوری باندونگ، از سال 2009 تاکنون بخشی از برنامه های معتبر ABET بوده اند. مهندسی الکترونیک و شبکه در موسسه فناوری باندونگ بهترین هستند. این دانشگاه ها بهترین آزمایشگاه تحقیقاتی در اندونزی را دارند، اما در واقع کیفیت آنها نزدیک به کشورهای پیشرفته مانند استرالیا، ژاپن و غیره نیست. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اندونزی از طریق کار مقاله پیش رو را مطالعه کنید. همچنین برای کسب شرایط و ضوابط مهاجرتی می توانید از تجربه و تخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *