مهاجرت کاری آفریقای جنوبی

بازار کار رشته الکترونیک در آفریقای جنوبی

بازار کار رشته الکترونیک در آفریقای جنوبی

رشته الکترونیک یکی از زیر شاخه های مورد قبول مهندسی برق، مهندسی الکترونیک و مهندسی کامپیوتر می باشد. مقاله بازار کار رشته الکترونیک در آفریقای جنوبی توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحلیل و ترجمه شده است. متقاضیان بسیاری هر ساله از طریق کاریابی در این شغل در این کشور مشغول کار و فعالیت می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب در ارتباط باشید. پیش از مهاجرت و انتخاب این شغل در این کشور سوالات اساسی در ذهن متقاضی به وجود می آید.

سوالات اساسی که در این مقاله پاسخ داده می شود عبارت است از:

  • دوره تحصیلی این رشته در این کشور چه قدر می باشد؟
  • میانگین درآمد متقاضی این رشته در این کشور چه قدر می باشد؟
  • کدام یک از رشته های الکترونیک ماهیانه دریافتی بیشتری کسب می کنند؟

دوره کارشناسی ارشد رشته الکترونیک در آفریقای جنوبی

اهداف اصلی رشته کارشناسی ارشد الکترونیک ریاضیات، کامپیوتر، مهندسی سخت افزار و مهندسی برق می باشد. دانشجویان در این مقطع با مفاهیم نوینی در ارتباط با ساختارهای الکتریکی و عناصر الکترونیکی ارتباط برقرار می کنند. اغلب دوره کارشناسی ارشد در این رشته به عنوان M.Sc (مدرک علوم کارشناسی ارشد) یا M.Eng. (مدرک کارشناسی ارشد مهندسی) شناخته شده است. دوره های کارشناسی ارشد در این رشته حدود1 تا 2 سال طول می کشد. دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به صورت انتخابی می باشد. متقاضی هم می تواند مدرک رشته عمومی الکترونیک و یا مدارک فناوری از دانشگاه های این کشور کسب کند.رشته الکترونیک یکی از 3 شاخه برتر می باشد. یکی از دانشگاه های این رشته تحصیلی University of pretoria می باشد. برای اخذ پذیرش از این دانشگاه می باید مدرک زبان انگلیسی، آیلتس آکادمیک6 ارائه داده شود.

رشته الکترونیک امروزه در بسیاری از رشته ها مانند ارتباطات، داروسازی، سلاح نظامی و صنعت نقش بسیار مهمی دارد. تحصیل در مقاطع مختلف در این رشته راه اشتغال زایی در بسیاری از فرصت های شغلی را برای متقاضیان هموار می سازد. از مشاغل محبوب در رشته تکنولوژی پردازش سیگنال دیجیتال (DSP)، مهندسی کنترل، مهندسی طراحی، مهندسی سیستم ارتباطات، قدرت الکترونیک، فرکانس رادیو و و مهندسی مایکروویو می باشد. در گروه رشته الکترونیک لیست مشاغل محبوب به شرح زیر می باشد:

  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی تضمین کیفیت QA
  • تکنسین الکترونیک
  • مهندسی ربات
  • مهندسی فیبر نوری
  • تکنسین خدمات الکترونیک

بررسی بازار کار رشته الکترونیک در آفریقای جنوبی

بازار کار این در سال های اخیر پیشرفت به سزایی داشته است. با تحصیل در رشته الکترونیک و مهندسی اکترونیک در صنایعی مانند توسعه و تحقیقات، مهندسی تدارکات، مهندسی کشاورزی، مهندسی تکنولوژی و مهندسی دولت فدرال امکان اشتغال برای متقاضیان بسیار بالا می باشد. با تحصیل در رشته الکترونیک متقاضی می تواند در محیط های اداری مشغول شود. در این بخش رشته الکترونیک در این کشور در سال 2023 میلادی بررسی می شود.

جزئیات دقیق بازار کاری این رشته به شرح زیر می باشد:

پارامترشرح
میانگین پرداختیدر سال 111250$ (دلار آمریکا)
مدرک مورد قبولکارشناسی
تعداد مشاغل فعال348100

بررسی بازار کار رشته الکترونیک در آفریقای جنوبی

دستمزد و بازار کار رشته الکترونیک در آفریقای جنوبی 

رشته الکترونیک و مهندسی در این کشور بازخورد بسیار مناسبی داشته است. در این کشور حدود 40 رشته مهندسی متفاوت وجود دارد و هر کدام از این رشته ها دارای زیر شاخه های متفاوتی می باشند. در این بخش چند رشته مهندسی از جمله رشته الکترونیک را از نظر میانگین دریافتی سالیانه بررسی می شود.

بررسی میانگین دریافتی سالیانه مشاغل مهندسی به شرح زیر می باشد:

شغل مهندسیمیانگین درآمد سالیانه به $ (دلار آمریکا)
مهندسی کشاورزی117700
مهندسی شیمی113590
مهندسی عمران51290
مهندسی الکترونیک100660
مهندسی برق96780
مهندسی صنعتی56660
مهندسی مکانیک88140
مهندسی انرژی هسته ای106630
مهندسی کشتی سازی76600

وظایف متقاضی رشته الکترونیک در آفریقای جنوبی

متقاضیانی که در این رشته مشغول فعالیت می باشند. می باید از همان ابتدا به وظایف شغلی مربوط به رشته خود آگاه باشند. در این صورت می توانند بازخورد مثبتی نسبت به فعالیت خود داشته باشند. در این بخش وظایف متقاضیان مربوط به رشته الکترونیک بررسی می شود.

مهندسان الکترونیک عموما شرح وظایف زیر را بر عهده دارند:

  1. طراحی عناصر الکترونیک، سخت افزار
  2. بررسی سیستم تبلیغاتی، صنعتی، پزشکی، نظامی یا برنامه های علمی
  3. بررسی و تشخیص نیاز مشتری
  4. توسعه حفظ و بررسی عناصر و ابزار الکترونیک
  5. ارزشیابی سیستم، پیشنهاد طراحی یا تعویض ابزار
  6. بازرسی ابزار و سیستم الکترونیک، کسب اطمینان حاصل از ابزارهای استاندارد
  7. برنامه ریزی و توسعه برنامه ها و اصلاحات بخشی از سیستم و ابزارهای تکنیکی در صورت نیاز

میانگین درآمد و بازار کار رشته الکترونیک در آفریقای جنوبی

افرادی که به تازگی فارغ التحصیل این رشته می باشند و تجربه کاری در حدود 1 تا 4 سال دارند، میانگین دریافتی که به این متقاضیان تعلق می گیرد حدود ZAR343862 (رند آفریقا) می باشد. سایر متقاضیان این کشور که در حدود 5 تا 9 سال سابقه کاری مرتبط با این رشته را دارند، میانگین دریافتی این افراد حدود 459771ZAR (رند آفریقا) است. 3 شغل مربوط به این رشته از سایر مشاغل دریافتی بیشتری کسب می کنند. میانگین دریافتی افراد در این شغل به تجربه کاری، سن افراد، مدرک تحصیلی و منطقه ای مشغول به فعالیت می باشند بستگی دارد.

در این بخش نمودار این 3 شغل از برترین شغل، به شرح زیر می باشد:

۳ شغل برتر در آفریقای جنوبی

در این مقاله اطلاعاتی در باب موضوع بازار کار رشته الکترونیک در آفریقای جنوبی توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما قرار گرفته است. امید است که اطلاعات فوق مورد عنایت شما قرار گرفته باشد. در سال های اخیر بازار کار این رشته در اکثر نقاط دنیا رو به رشد بوده است. چنانچه برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازار کار در این رشته می توانید سایر مقالات ما در سایت مرجع ما را مطالعه فرمائید و نظرات خود را در قسمت دیدگاه مقاله بیان فرمائید. همچنین می توانید مقاله بازار کار رشته الکترونیک در لهستان را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع به طور کامل مطالعه و بررسی نمایید. در صورت تمایل به روش های نوین مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری می توانید با مشاورین و وکلای مجرب ما تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *