مهاجرت به کشور گرجستان

اقامت گرجستان از طریق ازدواج

اقامت گرجستان از طریق ازدواج

متقاضیانی که قصد اخذ اقامت گرجستان از طریق ازدواج دارند، در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانند آن را دریافت نمایند. ابتدا باید توجه داشت که اخذ اقامت این کشور با تابعیت گرجستان متفاوت است. اجازه اقامت این کشور به شما امکان می دهد سال ها در خاک این کشور زندگی کنید. از کلیه حقوق تابعیت این کشور برخوردار شوید. اما امکان دریافت گذرنامه این کشور برای شما وجود ندارد.

از طرفی دیگر، تابعیت این کشور علاوه بر گذرنامه و حق رأی، اقامت دائم و دائمی گرجستان است. به دلیل احتمال ورود به اتحادیه اروپا، امنیت، ثبات سیاسی و اقتصادی و زندگی در آرامش، هم اکنون اقامت در این کشور از تحصیلی و تجاری گرفته تا اقامت سرمایه گذاری مورد استقبال ایرانیان و کشورهای هندی، روسی و عربی قرار گرفته است. اقامت این کشور به چند طریق صورت می گیرد که در زیر آمده است:

  • اقامت از طریق ثبت شرکت
  • اقامت با خرید ملک
  • اقامت از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت تحصیلی
  • اقامت گرجستان از طریق ازدواج
  • اقامت دائم
  • اقامت از طریق کار

در نمودار زیر نرخ ازدواج در این کشور از سال 2015 تا 2019 آمده است:

نرخ ازدواج در گرجستان

ازدواج که به آن زناشویی یا ازدواج نیز گفته می شود، اتحادیه ای است كه از نظر فرهنگی به رسمیت شناخته می شود، به نام همسر، كه حقوق و تعهداتی را بین آن ها و همچنین بین آن ها و فرزندانشان برقرار می كند. این یک جهانی فرهنگی محسوب می شود، اما تعریف ازدواج بین فرهنگ ها و مذاهب و با گذشت زمان متفاوت است. در ادامه این مقاله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از قوانین ازدواج و شرایط آن در این کشور اطلاعاتی را بازگو می کند.

بررسی اقامت گرجستان از طریق ازدواج در سال 2023

اقامت گرجستان از طریق ازدواج، شامل کلیه افرادی می شود که با اتباع گرجی ازدواج می کنند. قانون ازدواج در این کشور به هیچ وجه شامل افرادی نیست که پناهنده گرجی باشند. هر شخصی که با یک تبعه این کشور ازدواج کرده باشد، می تواند با ارائه مدارک مربوطه را دریافت نمایند. که می توان به مدارک زیر اشاره کرد:

  • گواهی ازدواج
  • گذرنامه، عکس و درخواست رسمی
  • اقامت دائم گرجستان

کسانی که با یک مرد گرجی ازدواج کرده و سریع تر و طبق قانون ازدواج می کنند، به بررسی بیشتر مرد نیاز می باشد. اگرچه این قانون برای همه یک قانون است. زیرا تجربه پلیس این کشور نشان می دهد که اکثر ازدواج ها در این کشور رسمی است. چرا که این روند برای آقایان می تواند 1 سال یا حتی بیشتر طول بکشد.

طبق قانون، حداکثر 1 سال پس از اقامت دائم، متقاضی می تواند برای گذرنامه این کشور درخواست کند. مشروط بر اینکه تسلط کامل بر زبان گرجی مطابق با قوانین جدید داشته باشد. اطلاعات وی در مورد تاریخ و جغرافیای این کشور کامل باشد. در نتیجه مصاحبه گذرنامه توسط افسر مهاجرت مورد سال قرار می گیرد.

 تابعیت گرجستان از طریق ازدواج

هر فرد خارجی که با یک شهروند این کشور ازدواج کند می تواند 1 ماه پس از ازدواج درخواست اقامت دائم در این کشور را ارائه دهد. البته در این حالت معمولا برای زنان متاهل که با مردان گرجی ازدواج می کنند زندگی دائمی در این کشور راحت تر است. مردان خارجی که با فرد گرجی ازدواج می کنند کمی سخت تر می باشد.

در این حالت، زنان تابعیت خارجی که با یک مرد گرجی ازدواج می کنند، پس از 1 سال از ازدواج و تحقیقات لازم توسط پلیس و اداره مهاجرت این کشور، تابعیت دریافت می کنند. متأسفانه، به دلیل تبانی در ازدواج در این کشور طی چند سال گذشته به دلیل تابعیت این کشور، گذرنامه این کشور برای مردان با همسر گرجی معمولاً دشوار است و این روند حتی ممکن است 3 تا 4 سال طول بکشد.

مدارک لازم جهت اقامت گرجستان از طریق ازدواج

مدارک لازم جهت اقامت گرجستان از طریق ازدواج

ازدواج به معنی اتحاد داوطلبانه زن و مرد برای ایجاد خانواده می باشد. بنابراین، موجبات حقوق و تعهدات همسران را فراهم می آورد. ازدواج ممکن است در خانه های عروسی، هر شعبه آژانس توسعه خدمات عمومی و سالن خدمات عمومی ثبت شود. ثبت ازدواج ممکن است در یک فضای جشن در خانه های عروسی در تفلیس، باتومی، کوتایسی، روستاوی، صیغناغی، آخلتسیخ و متسکتا برگزار شود. بنا به درخواست شهروندان، ثبت ازدواج می تواند در خارج از ساختمان، در هر مکان و هر زمان برگزار شود. مدارک مورد نیاز جهت ازدواج در این کشور در زیر آمده است:

  • درخواست کتبی مشترک افرادی که قصد ازدواج دارند.
  • اسناد هویتی افرادی که قصد ازدواج دارند.
  • در صورت ثبت ازدواج یک فرد 16 تا 18 ساله، شناسنامه یک صغیر و موافقت کتبی والدین، رضایت قیم و سندی که اختیارات سرپرستی وی را تأیید می کند، یا تصمیم دادگاه در مورد رضایت ازدواج
  • در صورت ازدواج دوم شخص، سندی مبنی بر خاتمه ازدواج قبلی
  • اگر درخواستی توسط نماینده شخصی که قصد ازدواج دارد ارائه شود، اسنادی که قدرت نمایندگی و هویت نماینده را تأیید می کنند.

هزینه ازدواج در گرجستان

اگر متقاضی ثبت ازدواج یک شهروند خارجی باشد، اگر اطلاعات شخصی وی در گذرنامه با حروف الفبا لاتین ترجمه شود. آژانس می تواند گذرنامه یک شهروند خارجی را بدون ترجمه گرجی قبول کند. سندی که در یک کشور خارجی صادر شده است (پس از تصویب) باید پس از قانونی شدن یا ضمیمه شدن ضابطه مطابق با یک قاعده مربوطه ارسال شود. همراه با ترجمه گرجی محضری محتوا ضمیمه شود. مگر اینکه در معاهده یا توافق نامه بین المللی گرجستان خلاف آن پیش بینی شده باشد. برای ثبت ازدواج در گرجستان، یک شهروند خارجی باید سندی را اثبات کند که دلیل قانونی اقامت خود در این کشور را اثبات کند.

در جدول زیر هزینه ازدواج در این کشور جهت دریافت اقامت گرجستان از طریق ازدواج آمده است:

مراحلهزینه به لاری
ثبت ازدواج در شعبه ای از آژانس توسعه خدمات عمومیبدون هزینه
مراسم ویژه ازدواجGEL50
ثبت ازدواج در یک خانه عروسی با مراسم ویژه جشنبین GEL90 الی GEL150
ثبت ازدواج در خارج از ساختمان شعبه آژانسGEL170

هر 1 دلار آمریکا، 3.07GEL (لاری گرجستان) می باشد. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی اقامت گرجستان از طریق ازدواج پرداخت. اگر در خصوص این موضوع و مهاجرت به گرجستان سوالاتی دارید می توانید با این موسسه تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *