مهاجرت تحصیلی کلمبیا

تحصیل در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا یکی از بهترین طرق مهاجرت به این کشور می باشد و افرادی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند باید از شرایط تحصیل مطلع شوند. دانشجویانی که فکر تحصیل در این کشور هستند، بایستی در نظر داشته باشند که تحصیل در این کشور با کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی نیز امکان پذیر می باشد و دانشجویان می توانند با دریافت کمک هزینه های تحصیلی هزینه ها و مخارج تحصیل و اقامت خود را به صورت چشمگیری کاهش دهند.

جمهوری کلمبیا در قاره آمریکای جنوبی قرار گرفته است. همسایه کشورهایی چون برزیل، پاناما، پرو و همچنین اقیانوس آرام می باشد. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا هموطنان عزیز را از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور آگاه سازند.

اینفوگرافیک تحصیل در کلمبیا

شرایط تحصیل در کلمبیا

مناسب بودن و مطلوب بودن شرایط تحصیل در کلمبیا باعث شده تا دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور به کلمبیا مهاجرت کنند. تحصیل در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی عالی این کشور در 3 دوره تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد. دانشجویان می توانند جهت تحصیل در دوره های تحصیلی ذکر شده در اکثر رشته های تحصیلی مشغول به تحصیل شوند.

طول دوره آموزش و تحصیل در مقاطع مختلف در کلمبیا به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد3 سال
دکتری4 الی 5 سال

دانشگاه های این کشور به 2 بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی بیشتر از هزینه های تحصیل در دانشگاه های دانشگاه های دولتی می باشد. کسب بورس تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی جهت تحصیل در دانشگاه های کشور کلمبی امکان پذیر می باشد. این موضوع موجب آسان تر شدن شرایط تحصیل دانشجویان در این کشور می شوند. دانشجویان و متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور کلمبیا را دارند می توانند با کسب بورس تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی هزینه های تحصیل و هزینه های اقامت خود در این کشور را به صورت چشگیری کاهش دهند. در ادامه این نوشتار با شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور بیشتر آشنا خواهید شد.

اصلی ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به کلمبیا

کشورکلمبیا دارای یک محیط دانشگاهی چند فرهنگی و با کیفیت برای دانش آموزان بین المللی می باشد. همچنین این کشور مکان خوبی برای یادگیری کامل مهارت های سخنرانانی به زبان اسپانیایی می باشد. اسپانیایی زبان غیر مادری آنها می باشد. زیرا زبان اسپانیایی در این کشور یک زبان استاندارد و رایج می باشد.

چرا که زبان اسپانیایی دومین زبان رایج برای ارتباطات بین المللی در این کشور است. کسانی که در این زبان مهارت دارند، به راحتی می توانند در شرکت های بین المللی به فعالی بپردازند. همچنین این امر باعث می شود که نقطه پیشرفت خوب و سفر به آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی باشند.

تحصیل در دانشگاه های کشور کلمبیا

دانشگاه های این کشور در سطح جهان شناخته شده می باشند. دانشجویانی که موفق به کسب مدرک از دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور می شوند می توانند در تمام نقاط جهان مشغول به کار شوند. معتبرترین و بهترین دانشگاه های کشور کلمبیا در بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در این کشور وارد این دانشگاه ها می شوند. هزینه های بسیار مقرون به صرفه و مناسب تحصیل در دانشگاه های این کشور باعث شده اند تا تعداد متقاضیان و دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند افزایش یابد. دانشجویان می توانند جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور یکی از 2 زبان انگلیسی و یا اسپانیایی را انتخاب کنند.

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند باید در نظر داشته باشند که داشتن تسلط کامل بر زبان انگلیسی کافی می باشد. ارائه مدرک زبان امری ضروری و الزامی محسوب نمی شود. مهاجرت تحصیلی به این کشور و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های معتبر این کشور می تواند یکی از راه های رسیدن به اقامت کشور کلمبیا باشد. کسب اقامت در این کشور از راه های مختلفی چون اشتغال، سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار نیز امکان پذیر می باشد.

تحصیل در دانشگاه های کشور کلمبیا

ویزای اقامت کلمبیا از طریق تحصیل

ویزای اقامت این کشور برای خارجیانی که می خواهند به طور دائم در این کشور زندگی کنند در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، اگر می خواهید تمام وقت در این کشور زندگی کنید و این کشور را به اقامت دائم خود تبدیل کنید، پس باید برای ویزای اقامت کلمبیا اقدام کنید.

ویزای اقامت کلمبیا محبوب ترین ویزا در بین مهاجران خارج از کشور است که خواهان موارد زیر باشند:

  • زندگی در این کشور
  • کار در این کشور
  • تحصیل در کلمبیا
  • تجارت در این کشور
  • بازنشستگی در این کشور

پیش از این، ویزای اقامت کلمبیا به عنوان ویزای RE شناخته می شد. این ویزا قبلا فقط 1 سال اعتبار داشت و هر ساله باید با مدارک اصلی تمدید می شد. تا پایان سال 2017، دولت این کشور ویزای بازنشستگی را تغییر داد. اکنون به ویزای رزیدنت (R) معروف است. ویزای اقامت کلمبیا اکنون به جای 3 سال 5 سال اعتبار دارد. بنابراین نیاز به تمدید کمتر است. علاوه بر این، شما می توانید پس از 5 سال به راحتی این ویزا را تمدید کنید یا برای تابعیت این کشور اقدام کنید.

ویزای مقیم این کشور اجازه می دهد تا چندین بار به این کشور وارد شوید. لطفا توجه داشته باشید که حتی اگر ویزای بازنشستگی این کشور 5 سال اعتبار داشته باشد، اگر بیش از 2 سال به طور متوالی در این کشور بمانید، اعتبار خود را از دست می دهد. هزینه دریافت ویزای اقامت کلمبیا از طریق تحصیل و سایر مواردی که ذکر شد، در نمودار زیر آمده است:

هزینه ویزای اقامت کلمبیا

هزینه های تحصیل در کلمبیا

هزینه ها و مخارج تحصیل در کشور کلمبیا همانند سایر کشورهای جهان بستگی به دانشگاه، رشته تحصیلی، دوره تحصیلی و همچنین برنامه های تحصیلی دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند، بایستی حتما قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور از هزینه ها و شهریه تحصیل در دانشگاه مورد نظر اطلاعات کامل کسب کنند. دانشجویان می توانند در خوابگاه ها یا خانه های شخصی اقامت داشته باشند. هزینه های خوابگاه های دانشجویی کم تر از خانه های شخصی می باشد. دانشجویان باید توان پرداخت تمامی هزینه های خوابگاه و همچنین خانه های شخصی را داشته باشند.

میانگین هزینه های تحصیل در کشور کلمبیا به صورت زیر می باشد:

آیتمهزینه ها به دلار
تحصیل در دانشگاه های دولتی (هر ترم)580$
تحصیل در دانشگاه های خصوصی (هر ترم)1500$
هزینه زندگی (ماهانه)900$

دوره های مختلف تحصیلی در کلمبیا

تحصیل در دانشگاه های کشورکلمبیا در 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر می باشد. دانشجویان بایستی جهت تحصیل در دوره کارشناسی، دوره تحصیلی متوسطه را با نمرات بالا به پایان رسانده باشند. متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور کلمبیا را دارند، باید مدرک تحصیلی دوره کارشناسی را ارائه دهند. همچنین مدرک زبان انگلیسی داشته باشند. همچنین تحصیل در دوره دکترا در دانشگاه های کشور کلمبیا نیز نیاز به داشتن مدرک کارشناسی ارشد معتبر دارد. دانشجویان این دوره بایستی پروژه های تحقیقاتی مطلوب و با کیفیت ارائه دهند. جهت کسب پایان نامه از پروژه های خود دفاع کنند.

تحصیل و زندگی در کلمبیا

کلمبیا به دلیل قهوه با کیفیت بالا، سواحل خیره کننده و افراد مشهور مشهوری مانند شکیرا یا سوفیا ورگارا، شهرت بین المللی دارد، کلمبیا مقصد مناسبی در آمریکای جنوبی برای دانشجویان بین المللی است. این کشور فرصت های آموزشی بی نظیری را برای مردم از سراسر جهان با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می دهد. دانشگاه های کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه های منطقه خود هستند و مملو از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر زمینه هستند. اگر می خواهید در یکی از کشورهای آمریکای لاتین تحصیل کنید، کلمبیا می تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند. کلمبیا دارای موسسات آموزش عالی متفاوتی است. این دانشگاه دارای موسسات فنی و دانشگاه هایی است که آموزش فنی و حرفه ای را ارائه می دهند که برنامه های کوتاه تری معمولاً 2 ساله دارند.

انتخاب کلمبیا برای تحصیل در خارج از کشور دارای جنبه های مثبت بسیاری است، نه تنها در بعد آموزشی بلکه در خارج از کلاس نیز. در کنار هزینه های تحصیلی ارزان و فرصت یادگیری زبان جدید، کلمبیا دارای هزینه های زندگی مقرون به صرفه، آب و هوای گرمسیری و کارهای زیادی برای انجام دادن است. هر شهر مملو از موزه ها، پارک ها و رویدادهایی است که می توانید اوقات فراغت خود را در آنها بگذرانید. در طول تعطیلات خود، می توانید از یکی از سواحل دیدنی در جزایر آن دیدن کنید، شهر استعماری Cartage را کشف کنید یا در منطقه شگفت انگیز آند قدم بزنید. بسته به محله ای که انتخاب می کنید، اجاره آپارتمان یک خوابه می تواند بین $200 تا $350 (دلار) در ماه هزینه داشته باشد. در مورد غذا، می‌ توانید تمام مواد غذایی خود را از بازارهای محلی که ارزان‌تر از سوپرمارکت‌ها هستند، تهیه کنید.

ویزای تحصیلی کلمبیا

مهاجرت تحصیلی و تحصیل در دانشگاه های کشور کلمبیا نیاز به کسب ویزای تحصیلی کلمبیا دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور کلمبیا را دارند بایستی شرایط و مدارک زیر را دارا باشند:

  • کامل کردن فرم های درخواست ویزا
  • داشتن پاسپورت و ارائه نسخه کپی از آن
  • کسب قبولی در دانشگاه مورد نظر در کشور کلمبیا
  • داشتن توان مالی کافی
  • پرداخت هزینه های مربوطه
  • نداشتن سابقه جرم
  • ارائه مدارک شناسایی و مدارک پزشکی
  • ترجمه رسمی تمامی مدارک به زبان انگلیسی

هموطنان عزیز می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند. از شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور های مختلف آگاه شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *