مهاجرت سرمایه گذاری در ژاپن

اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری

اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری

اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری در سال 2021، یکی از راه های مهاجرت به این کشور محسوب می شود که نهایتا می تواند منجر به دریافت تابعیت شود. ژاپن یکی از بهترین کشورها برای زندگی است و سالخوردگی جمعیت این کشور را مجبور به گشودن در برابر مهاجرت کرده است. بسیاری از مردم چین، این کشور را به خانه خود تبدیل کرده اند و این کشور راهی را به سرمایه گذاران تجاری در این کشور برای دریافت اقامت موقت ارائه می دهد.

کسانی که برای اداره یک کار سرمایه گذاری می کنند می توانند اقامت موقت این کشور را بدست آورند. این درخواست رایگان است و اجازه اقامت موقت 1 تا 3 ساله را فراهم می کند. اخذ اقامت دائم پس از 10 سال اقامت امکان پذیر است. اخذ تابعیت ژاپنی به 5 سال اقامت نیاز دارد. ممکن است عجیب به نظر برسد اما تابعیت می تواند سریع تر از اقامت دائم در این کشور اتفاق بیفتد زیرا هر 2 مورد نیازهای مختلفی دارند. در نمودار زیر نرخ سرمایه گذاری در این کشور را بین سال های 2015 تا 2019 مشاهده می کنید:

نرخ سرمایه گذاری در ژاپن

متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری را بررسی خواهد کرد.

بررسی اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری

یکی از قوانین اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری این است که سرمایه گذاران خارجی می توانند در مدت زمان فقط 1 سال از طریق ویزا مدیر تجارت سرمایه گذار در این کشور اقامت دائم بگیرند. سود سرمایه گذاران با اقامت دائم دسترسی به منابع مالی کم بهره وام از طریق بانک های این کشور برای خرید املاک و مستغلات است.

خارجی های بسیار ماهر واجد شرایط درخواست اقامت دائم تحت سیستمی سریع هستند که ویزای اقامت دائم را براساس سیستم امتیاز تعیین می کند. وزارت دادگستری این کشور در سال 2012 سیستم مبتنی بر امتیاز را برای متقاضیانی که به 3 دسته فعالیت تقسیم می شوند:

  • تحقیقات آکادمیک پیشرفته
  • تخصصی پیشرفته یا فنی
  • مدیریت بازرگانی پیشرفته

حداقل دوره اقامت مورد نیاز قبل از اقدام برای دریافت وضعیت اقامت دائم برای کسانی که امتیاز بالاتر از 70 را کسب کرده اند 3 سال و برای کسانی که بیش از 80 امتیاز را کسب می کنند فقط 1 سال است. سایر دستاوردهای متقاضیان می تواند تحت سیستم جدید به امتیازات اضافی مانند اشتغال در فن آوری و سایر صنایع رشد، فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های برتر و شغل سرمایه گذاری موفق با ارزش خالص دست یابد.

شرایط اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری

جهت اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری، باید در این کشور مبلغی را در یک بخش سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری باید در این کشور انجام شود و بیش از 5.000.000¥ (ین) تخمین زده می شود. برای واجد شرایط بودن به عنوان مدیر بازرگانی به دلایل مهاجرت، به موارد زیر نیاز دارید:

  • برای شروع تجارت بین المللی یا تجارت دیگر در این کشور
  • برای سرمایه گذاری و مدیریت چنین مشاغل موجود در این کشور یا مشارکت در نظارت بر چنین مشاغل
  • برای مدیریت یا نظارت بر چنین شغلی از طرف یک تبعه خارجی (از جمله شخص حقوقی خارجی، از این پس در این بخش به عنوان «تبعه خارجی» نامیده می شود) که مدیریت این تجارت را در این کشور آغاز کرده یا در چنین مشاغلی که قبلا در این کشور وجود دارد سرمایه گذاری کرده است.

علاوه بر این، نوع شرکتی که می توانید در آن تأسیس یا سرمایه گذاری کنید شامل موارد زیر است:

  • شرکت های پذیرفته شده در بورس سهام این کشور
  • شرکت های متقابل که در صنعت بیمه فعالیت می کنند
  • کشورهای خارجی یا نهادهای عمومی محلی
  • شرکت های با منافع عمومی مورد تأیید دولت های ملی و محلی این کشور

شرایط اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری

ویزای ژاپن

کسانی که قصد سرمایه گذاری در ژاپن دارند، باید ویزای سرمایه گذاری تهیه کنند. ویزا سرمایه گذار یا مدیر بازرگانی این کشور برای کارآفرینانی است که یا در سرمایه گذاری یا مسئولیت ارشد مدیریت یک تجارت در این کشور فعالیت می کنند. به عنوان مثال، شخصی که برای ریاست شرکت تابعه این کشور در یک شرکت خارجی به این کشور اعزام می شود، احتمالا از ویزای سرمایه گذار استفاده می کند.

ویزای سرمایه گذار مقوله ای است که به احتمال زیاد توسط افرادی که می خواهند ویزای این کشور را «خود حمایت مالی» کنند، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ویزا چند نام متفاوت دارد و غالبا به ویزای سرمایه گذار، ویزای مدیر تجارت یا ویزای خود حمایت مالی گفته می شود.

شرایط درخواست ویزای سرمایه گذاری در ژاپن

جهت اقامت ژاپن از طریق سرمایه گذاری و درخواست این ویزا باید مدارک زیر را ارائه دهید:

مدارکتوضیحات
سرمایه گذاریحداقل 5.000.000¥ (ین) باشد. هرچه سرمایه گذاری بزرگتر باشد، با این فرض که سایر شرایط را برآورده کرده اید، احتمال دریافت ویزای سرمایه گذار بیشتر خواهد بود. پولی که سرمایه گذاری کرده اید پس از اتمام مراحل ادغام در کار شما قابل مصرف خواهد بود.
طرح تجاریماهیت تجارت شما باید شفاف، سازگار و مطابق با قوانین فعلی این کشور باشد. پیشنهاد شما باید نشان دهد که شرکت شما قابل فعالیت است و نتایج و سودآوری دارد.
پروانه کسب و کار مناسببرخی از انواع مشاغل مانند هتل ها، مهمانپذیرها و رستوران ها برای فعالیت به گواهینامه های مناسب نیاز دارند.
سابقه حرفه ای و سابقه کارشما باید حداقل 3 سال تجربه مرتبط در زمینه تجارت داشته باشید که می خواهید شرکت خود را در این کشور تأسیس کنید.
دفتراین باید یک پیش فرض واقعی باشد که برای استفاده تجاری استفاده شود. ضامن در این کشور می تواند به شما در اجاره محل کار مناسب کمک کند.
مدیر عامل یا یک بنیانگذارحداقل یکی از مدیران شرکت باید مقیم این کشور باشد. وی می تواند یک تبعه این کشور، یک اقامت دائم یا یک تبعه خارجی با ویزای طولانی مدت باشد.

اگر در لحظه درخواست تاسیس شرکت در خارج از این کشور اقامت دارید، باید یک بنیانگذار یا مدیر عامل را پیدا کنید که این شرایط را برآورده کند. شرکت شما همچنین باید حداقل 2 کارمند تمام وقت (غیر از شما) که ساکن این کشور هستند، داشته باشد.

اخذ تابعیت ژاپن

در حالی که این کشور برنامه CBI ندارد، اقامت دائم را می توان در مدت 1 سال دریافت کرد. به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنید که پروسه آن چند ماه طول می کشد. شهروندان به 175 کشور دسترسی آزاد ویزا دارند. این کشور سومین اقتصاد بزرگ جهان است. این اقتصاد برای 7 فصل متوالی رشد داشته است که طولانی ترین روند رشد تقریبا در 2 دهه گذشته است. این کشور سیاست های طرفدار تجارت دارد و به خاطر تعهد خود به تحقیق و توسعه و رهبری فناوری مشهور است. این کشور با سطح پایین بیکاری یکی از بالاترین نیروهای کار تحصیل کرده در جهان را دارد. جهت اطلاعات بیشتر از مهاجرت به ژاپن می توانید سایر مقالات را در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کرده یا جهت مشاوره تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *