مهاجرت تحصیلی ژاپن

اقامت ژاپن از طریق تحصیل

اقامت ژاپن از طریق تحصیل

اقامت ژاپن از طریق تحصیل یکی از راه های پرطرفدار مهاجرت به این کشور می باشد که در سال 2023 دانشجویان بسیاری خواهان تحصیل می باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش درباره ویزای دانشجویی و دریافت کارت اقامت ژاپن از طریق تحصیل اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان علاقه مند قرار خواهد داد.

ژاپن به طور فزاینده ای از سرعت اقتصادی برخوردار است و سیستم اجتماعی آن به همین دلیل با سرعتی باورنکردنی پیشرفت کرده است. سیستم آموزشی نسبتا جدید و کارآمد است و شما یک آموزش عالی مدرن و مرتبط خواهید دید. دولت هدف استقبال از 300000 دانشجوی بین المللی را تا سال 2024 تعیین کرده است. این امر باعث شده است که دانشگاه ها روند درخواست را برای دانشجویان بسیار آسان کنند. شما موسسات دولتی و خصوصی را در این کشور پیدا خواهید کرد که دوره های گسترده ای را در زمینه های مختلف ارائه می دهند. بیش از 700 موسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارد. اکثریت آن ها خصوصی می باشند. 17 موسسه این کشور را در 500 دانشگاه رتبه بندی جهانی QS 2023 پیدا خواهید کرد. بالاترین رتبه در این دانشگاه دانشگاه توکیو است.

ویزا جهت اقامت ژاپن از طریق تحصیل

افرادی که مایل به تحصیل در این کشور می باشند، ابتدا باید درخواست ویزا دهند. ویزا انواع مختلفی دارد و وضعیت اقامت شخص با توجه به دلیل ورود وی به این کشور، وضعیت و موقعیت وی تعیین می شود. یکی از مواردی که دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه، کالج پایه، کالج فناوری، کالج آموزش حرفه ای یا موسسه زبان ژاپنی و غیره در این کشور استفاده می کنند، «دانشجو» است. دوره های اقامت در نمودار زیر نشان داده شده است:

مدت اقامت دانشجو در ژاپن

مدارک لازم جهت دریافت ویزای دانشجویی در جدول زیر آمده است:

مدارکتوضیحات
فرم درخواستتکمیل و امضاء شده
عکسدر اندازه 3*4
گواهی ثبت نامبرای دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی
رونوشتبرای دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی
گذرنامه
هزینه جابجاییحدود 4000¥ (ین)
اثبات تمکن مالیگواهی دریافت بورسیه تحصیلی، اثبات دریافت پشتیبانی، فتوکپی دفتر بانک و غیره

مدت اقامت ویزای دانشجویی برای 6 ماه تا حداکثر 2 سال از تاریخ ورود و بسته به دوره تحصیل صادر می شود. بسته به دوره ثبت نام خود می توانید ویزای دانشجویی خود را تمدید کرده و مدت اقامت را تمدید کنید. اگر می خواهید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید، باید تمام مدارک لازم را از طریق مدرسه ما به اداره مهاجرت در این کشور ارائه دهید. تأیید مستندات زمان می برد و اخذ ویزای دانشجویی حدود 6 ماه طول می کشد. برای اینکه بتوانید دوره اقامت ژاپن از طریق تحصیل را تمدید کنید به مدارک زیر نیاز دارید:

  • کارت اقامت
  • کارت دانشجویی

دریافت کارت اجازه اقامت ژاپن از طریق تحصیل

خارجیانی که وارد این کشور می شوند، در بندر ورودی خود تحت غربالگری مهاجرت قرار می گیرند. کسانی که در این کشور به مدت طولانی (بیش از 3 ماه) اقامت دارند، یک گواهینامه اجازه فرود (برچسب) روی گذرنامه خود ضمیمه می کنند. برای آن ها کارت اقامت صادر می شود. به بازدیدکنندگان کوتاه مدت این کشور که صلاحیت بازدیدکننده میان مدت یا بلند مدت را ندارند، کارت اقامت صادر نمی شود و در عوض اجازه اقامت کوتاه مدت را روی گذرنامه خود ضمیمه می کنند.

به محض دریافت کارت اقامت یک فرد مقیم میان مدت و طولانی مدت، در عرض 2 هفته باید به دفتر محلی شهرداری محل اقامت خود مراجعه کرده و مراحل ثبت نام اقامت را انجام دهند. آدرس آن ها در پشت کارت اقامتشان درج شده است. کارت اقامت کارتی است که توسط آژانس خدمات مهاجرت برای بازدیدکنندگان میان مدت و بلند مدت از این کشور صادر می شود. وقتی تغییراتی در اطلاعات مربوط به اقامت ایجاد می شود، اداره مهاجرت کارت اقامت را مجددا صادر یا اصلاح می کند. همچنین به عنوان «گواهی» اثبات وضعیت اقامت قانونی که توسط وزارت دادگستری تعیین شده استفاده می شود.

این بدان معنی است که وقتی یک فرد خارجی که در این کشور زندگی می کند باید وضعیت اقامت خود را ثابت کند، از کارت اقامت خود (یا گواهی اقامت) استفاده خواهد کرد. کارت اقامت برای اثبات وضعیت اقامت در شرایطی مانند افتتاح حساب بانکی، عقد قرارداد برای تلفن همراه، اجاره اتاق یا شرکت در آزمون های پذیرش در دانشگاه ها یا سایر موسسات استفاده می شود.

دریافت کارت اجازه اقامت ژاپن از طریق تحصیل

اجازه کار در ژاپن برای دانشجویان

وضعیت اقامت در ژاپن از طریق تحصیل دانشجو فقط با هدف تحصیل در این کشور اعطاء می شود و به همین ترتیب اجازه کار ندارد. با این وجود، اگر در یک دفتر خدمات مهاجرتی منطقه ای یا چنین سازمان رسمی دیگری تقاضای خود را ثبت کنید و به شما اجازه داده شود فعالیت دیگری غیر از آنچه در وضعیت اقامت قبلی مجاز شده انجام دهید. بنابراین، می توانید به صورت نیمه وقت کار کنید.

افرادی با وضعیت اقامت «دانشجویی» که برای اولین بار وارد این کشوز می شوند و به طور قطع بیش از 3 ماه در این کشور زندگی می کنند، می توانند برای انجام فعالیت های دیگری غیر از مجاز بودن در وضعیت اقامت قبلی که در یک کشور مجاز شده است، درخواست مجوز کنند. اگر پس از ورود درخواست می کنید، لطفا این کار را در یک اداره خدمات مهاجرت منطقه ای انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله کار ضمن تحصیل در ژاپن را مطالعه نمایید.

خروج موقت از ژاپن

هنگامی که دانشجویان بین المللی که اقامت ژاپن از طریق تحصیل را دریافت کرده اند، موقتا می خواهند به خانه خود بروند یا به خارج از کشور سفر کنند، باید گزارش خود را به بخشی برای دانشجویان بین المللی در دانشکده یا مدرسه تحصیلات تکمیلی که متعلق هستند، ارائه دهند. اتباع خارجی دارای گذرنامه و کارت اقامت معتبر که برای ادامه فعالیت خود در این کشور ظرف مدت 1 سال از زمان عزیمت مجدد به این کشور وارد می شوند، اصولا نیازی به درخواست مجدد ندارند اجازه ورود کارت ED تکمیل شده را همراه با کارت اقامت خود، بازرس مهاجرت در هنگام عزیمت یا ورود مجدد، ارائه دهند.

اگر مدت اقامت وی ظرف 1 سال پس از عزیمت منقضی شد، باید اطمینان حاصل کند که قبل از انقضا مدت اقامت خود مجددا وارد این کشور می شود. برای مشاوره جهت تحصیل در ژاپن می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *