مهاجرت تحصیلی ایسلند

اقامت پس از تحصیل در ایسلند

اقامت پس از تحصیل در ایسلند

اقامت پس از تحصیل در ایسلند با انجام کسب و کار میسر می­ باشد و دانشگاه های کشور ایسلند دارای امکانات و کیفیت آموزشی بسیار مناسبی است. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها به صورت رایگان می­ باشد. از همین رو دانشجویان تنها با کسب مهارت زبان ایسلندی می ­توانند به تحصیل در کشوری مرفه و با امکانات بسیار مناسب بپردازند. همچنین می­ توانند از مشاوره های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند گردند.

دانشجویان از اتحادیه اروپا می توانند بدون اخذ روادید تحصیلی می ­توانند به این کشور مراجعت نمایند. اما دانشجویان سایر کشورها برای ادامه تحصیل در این کشور بایستی ویزای تحصیلی ایسلند را اخذ بنمایند. این دانشجویان پس از اتمام تحصیلات و یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور می­ توانند جهت اقامت پس از تحصیل در ایسلند اقدام کنند. اقامت دائم و پس از مدتی انجام کار در این کشور تابعیت ایسلند را دریافت نمایند. اخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند از روش های مختلفی امکان پذیر است که ما قصد داریم در این مقاله به تشریح آن بپردازیم.

اقامت پس از تحصیل در ایسلند از طریق کار

انجام کار در ایسلند از راه هایی است که دانشجویان می ­توانند پس از اتمام تحصیلات نسبت به اخذ اقامت پس از تحصیل در ایسلند اقدام نمایند. بدین منظور دانشجویان بایستی مدارک تحصیلی و شغلی خود را به اداره مهاجرت ایسلند ارائه داده شده است. تقاضای تبدیل نمودن ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری خود را نماید. متقاضیان جهت دریافت ویزای کار بایستی دعوتنامه ای از سوی کارفرمایان ایسلندی اخذ نمایند.

انتشار آگهی استخدام از سوی کارفرمایان در ایسلند تنها در صورتی امکان پذیر است. کارفرمایان در این کشور نتوانند در مدت 3 ماه نیروی مورد نظر خود را در کشور ایسلند و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بیابند. با توجه به شرایط کار دانشجویان خارجی می ­توانند با مراجعه به موسسات معتبر کاریابی شغل مورد نظر خود را بیابند. پس از آن اقامت پس از تحصیل در ایسلند را از طریق انجام کار در این کشور اخذ بنمایند.

اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

از دیگر راه های دریافت اقامت پس از تحصیل در ایسلند ازدواج است. دانشجویانی که پس از اتمام تحصیلات با تبعه های ایسلندی ازدواج نموده اند، به راحتی می ­توانند در کمترین زمان ممکن اقامت دائم کسب نمایند. پس از آن تابعیت و شهروندی این کشور را دریافت نمایند. البته ازدواج در ایسلند خود دارای قوانینی می ­باشد که اتباع خارجی ملزم به رعایت آنها می باشند. همچنین این دسته از افراد بایستی ابتدا واقعی بودن ازدواج خود را به دولت ایسلند ثابت نموده و پس از ثبت ازدواج در این کشور می ­توانند نسبت به اخذ تابعیت پس از تحصیل در ایسلند اقدام نمایند.

اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

از دیگر راه های مهاجرتی به کشور ایسلند سرمایه گذاری است. اتباع خارجی می ­توانند با اخذ ویزای سرمایه گذاری ایسلند به این کشور سفر کنند. دانشجویان نیز امکان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور را پس از اتمام تحصیلات خواهند داشت. از این طریق نیز می­ توانند اقامت پس از تحصیل در ایسلند را دریافت نمایند. کارآفرینی در ایسلند نیز از دیگر روش های سرمایه گذاری در این کشور است که منجر به اخذ اقامت اتباع خارجی می­ گردد. دانشجویان ابتدا باید دارای طرح برای سرمایه گذاری خود در این کشور باشند.

با ارائه طرح سرمایه گذاری خود به اداره تجارت و بازرگانی ایسلند می ­توانند اجازه سرمایه گذاری را اخذ نمایند. به طور کلی سرمایه گذاری در ایسلند دارای پروسه است. سرمایه گذاران در این کشور ملزم به طی کردن آن می باشند. پس از کسب اجازه برای سرمایه گذاری در ایسلند، می ­توان به انجام کسب و کار در ایسلند پرداخت. در صورتیکه کسب و کار این دسته افراد باعث بهبود و رشد اقتصادی کشور ایسلند گردد. آنها می ­توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند.

اقامت تحصیلی ایسلند

همه ساله دانشجویان زیادی از نقاط مختلف جهان تصمیم به تحصیل در دانشگاه های ایسلند را می ­نمایند. دانشجویان اتحادیه اروپا تنها با اخذ ویزای توریستی این کشور اجازه ادامه تحصیل در ایسلند را خواهند داشت. اما دانشجویان سایر کشورها ملزم به اخذ ویزای تحصیلی هستند. تحصیل به زبان ایسلندی در این کشور به صورت رایگان است. امکان ادامه تحصیل در برخی از رشته ها در دانشگاه های ایسلند به زبان انگلیسی وجود دارد. در این صورت دانشجویان جهت تحصیل به زبان انگلیسی بایستی شهریه هایی پرداخت نمایند. البته این میزان شهریه در رشته ها و مقاطع مختلف متفاوت است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی بهترین دانشگاه ها به دانشجویان سعی در راهنمایی و یاری رساندن به این عزیزان را در تمامی مراحل تحصیلی دارند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *