مهاجرت تحصیلی آذربایجان

اقامت پس از تحصیل در آذربایجان

اقامت پس از تحصیل در آذربایجان

در این مقاله می توان به بررسی نحوه اقامت پس از تحصیل در آذربایجان و بررسی شرایط آن برای متقاضیان بین المللی را بررسی نمود. در این بخش به سوالات متقاضیان در این خصوص پاسخ داده می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در این باب می باشد.

  • آیا با اخذ ویزای تحصیلی می شود اقامت پس از تحصیل در آذربایجان را به دست آورد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در آذربایجان چیست ؟
  • برای اقامت پس از تحصیل در آذربایجان باید در این کشور کار تمام وقت داشت ؟
  • آیا اقامت پس از تحصیل در آذربایجان پس از فارغ التحصیلی وجود دارد ؟

تحصیل در آذربایجان

تحصیل در آذربایجان به 2 زبان روسی و آذری امکان پذیر است. دانشجویان می توانند در اکثر رشته ها زبان های روسی یا آذری تحصیل کنند. در آذربایجان این امکان وجود دارد که دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه به مدت یک سال زبان بخوانند. در آذربایجان امکان تحصیل در اکثر رشته ها و در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بدون نیاز به مدرک زبان وجود دارد. بسیاری از دانشگاه‌ های آذربایجان درتمامی مقاطع مورد تایید نیستند .

هر ساله تعداد بیشماری از دانش آموزان ایرانی که درکنکور پزشکی و دندانپزشکی کشور خود قبول نشده اند به فکر ادامه تحصیلی در کشورهای دیگر هستند. معمولا از این بین کشورهایی که نیازی به داشتن مدرک زبان برای دریافت پذیرش ندارند در اولویت قرار می گیرند. یکی از نکاتی که این عزیزان باید به همواره به آن توجه کنند این است که حتما در کشوری به ادامه تحصیل پزشکی بپردازند که مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران باشد. این مساله بخصوص در مورد دانشجویان پسر بسیار حائز اهمیت است. موسسات حقوقی معتبر با کارشناسان زبده می توانند در این رابطه راهنمایی ها و کمک های لازم را به شما بکنند تا در انتحاب مسیر تحصیلی خود دچار اشتباه نشوی.

شرایط اقامت پس از تحصیل در آذربایجان

پس از فارغ التحصیلی دانشجویانی که از یکی از دانشگاه های آذربایجان فارغ التحصیل می شوند می توانند مجوز کار دریافت کرده و در بسیاری از شرکت های شرکتی مانند بانک ها، شرکت های نفتی بین المللی، کارخانه ها، کارخانه ها، هتل ها، فروشگاه های دانشگاهی و غیره در صورتی که حداقل تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به پایان رسانده باشند، مشغول به کار شوند.

  • فارغ التحصیلان باید قبل از اینکه بتوانند برای کار دائمی و اجازه اقامت درخواست دهند، پیشنهادی از کارفرما داشته باشند.
  • در بیشتر موارد، کارفرما از طرف نیروی کار درخواست می ‌کند تا مجوزهای لازم را از دولت قبل از شروع به کار واقعی کارگر در شرکت آن کارفرما دریافت کند.
  • اکثر دانشگاه ها دارای واحدهای ویژه ای هستند که به فارغ التحصیلان در یافتن شغل مناسب برای اقامت و کار در آذربایجان کمک می کند.

این یکی از دلایلی است که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه های آذربایجان در مدت کوتاهی پس از فارغ التحصیلی در آذربایجان مشغول به کار می شوند. همچنین دانشجویانی که از هر یک از دانشگاه های آذربایجان فارغ التحصیل شده اند، می توانند در کشور خود یا سایر کشورها شغل پر درآمد داشته باشند.

در این کشور نزدیک به 6000 دانشجوی بین المللی وجود دارد که در شکل زیر بیشترین ملیت های خارجی دانشجوی در این کشور را مشاهده می کنید:

 

دانشجویان خارجی در آذربایجان

مزایای اقامت پس از تحصیل در آذربایجان

مهم ترین دلیلی که دانشجویان خارجی آذربایجان را برای تحصیل انتخاب می کنند هزینه های بسیار پایین تحصیل و زندگی در این کشور است. بسیاری از دانشجویان فقط به همین دلیل آذربایجان را برای تحصیل انتخاب می کنند. به خصوص اشخاصی که علاقمند به تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی با هزینه های بسیار پایین هستند برای ادامه تحصیل به این کشور می روند. که البته با توجه به اهمیت رشته ها پزشکی توصیه می شود در انتخاب کشور بسیار دقت نمایند. چرا که پس از فارغ التحصیلی کشوری که از آن مدرک اخذ کرده اند بسیار مهم است. توصیه می شود که چنانچه علاقمند به تحصیل در کشورهایی هستید که مدارک تحصیلی معتبر به شما ارائه دهند. در رنک بین المللی جایگاه خوبی داشته باشند. برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آذربایجان مقاله مذکور را از طریق لینک مشخص شده مطالعه بفرمائید.

مزایای اقامت پس از تحصیل در آذربایجان

دانشگاه های آذربایجان برای ایرانیان

در حدود 1500 دانشجوی ایرانی در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف در آذربایجان اشتغال به تحصیل دارند که از این تعداد در حدود 300 دانشجو در رشته های پزشکی تحصیل کرده اند. دانشجویان خارجی که وارد آذربایجان می‌شود باید در مدت 10 روزاول پس از ورود به آذربایجان نسبت به اقامت دانشجویی خود اقدام کنند. چنانچه در 10 روز اول این اقامت انجام نشد باید جریمه کنند. توصیه می شود دانشجویان در همان روزهای اول ورود خود به آذربایجان جهت دریافت کارت اقامت اقدام نمایند .

چنانچه اقامت در این مدت اخذ نشود دانشجویان مجبور به پرداخت جریمه خواهند بود که اگر این مدت کمتر از 3 ماه باشد 300AZN (منات آذربایجان) و اگر بیشتر از این مدت باشد در حدود 400AZN (منات آذربایجان) جریمه می شوند. همچنین احتمالا از کشور اخراج می شوند. در آذربایجان نیز همانند همه کشورها اقامت تحصیلی منجر به اخذ اقامت دائم نمی شود. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در صورت داشتن کار تمام وقت و قرار داد کاری با کارفرما می توانند برای دریافت اقامت کاری اقدام نمایند. تحصیل در آذربایجان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

بررسی اقامت پس از تحصیل در آذربایجان

چنانچه در ابتدا نیز ذکرشد دانشجویانی که از دانشگاه های آذربایجان فارغ التحصیل می شوند باید پس از پایان تحصیلات مشغول به کار شون. این کار باید متناسب و در ارتباط با رشته تحصیلی آنها باشد. قرارداد کاری تمام وقت با کارفرما نوشته شود. یکی از دلایلی که اشخاص تصمیم به مهاجرت تحصیلی می گیرند اخذ اقامت پس از تحصیل و در انتها تابعیت یک کشور دیگر است. دانشجویان عموما با توجه به کیفیت زندگی و امکان اشتغال به کار پس فارغ التحصیلی کشور مقصد خود را انتخاب می کنند. این مقاله در مورد اقامت پس از تحصیل در آذربایجان نگارش شده بود.

در اروپا کشورهای بسیاری هستند که در تمامی مقاطع تحصیل امکان تحصیل رایگان ارائه می دهند. قطعا در این کشورها کیفت تحصیل بسیار بالاتر از کشورهایی چون آذربایجان و ارمنستان و غیره است. در کشورهایی چون اتریش آلمان نروژ ایتالیا می توان با هزینه های بسیار پایین به ادامه تحصیل پرداخت. در اروپا شانس کار دانشجویی و پس ازآن اقامت قطعا بسیار بهتر از کشورهای ذکر شده است. نکته بسیار مهم دیگر که به آن اشاره شده مورد تایید بودن و اعتبار دانشگاه های یک کشور است. موسسات حقوقی معتبر مانند موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *