مهاجرت تحصیلی ترکیه

اقامت پس از تحصیل ترکیه در سال 2023

اقامت پس از تحصیل ترکیه در سال 2019

بدون شک یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه کسب اجازه اقامت پس از تحصیل ترکیه در سال 2023 بوده است. زمانی که فرد برای تحصیل به یک کشور مهاجرت می کند، با شرایط سختی زندگی آشنا می شود و تمایل به مهاجرت دوباره کم رنگ می شود. از این رو کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو ابتدا شرایط تحصیل و سپس شرایط کار در این کشور را مورد بررسی قرار می دهند.

تحصیل در کشور ترکیه

قدرت علمی دانشگاه های کشور ترکیه به صورت روز افزون در حال افزایش است. از همین رو بسیاری از افراد به منظور تحصیل در این کشور اقدامات قانونی را انجام می دهند. در یک تقسیم بندی کلی دانشگاه های کشور ترکیه را می توان به 2 دسته دولتی و خصوصی تقسیم کرد. تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان است. با این وجود دانشجویان بین المللی باید شهریه خود را پرداخت کنند. پیش از ورود به دانشگاه های دولتی شما باید حتما در آزمون های ورودی شرکت کنید. رقابت برای پذیرش در این دانشگاه ها در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

دانشگاه های غیر دولتی در کشور ترکیه نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. این دانشگاه ها، دانشجویان را براساس سوابق تحصیلی مورد پذیرش قرار می دهند. با این وجود هزینه تحصیل در این دانشگاه ها بیش از دانشگاه های دولتی است. برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه نیازی به در دست داشتن مدرک زبان معتبر نخواهید داشت. این امکان برای شما وجود دارد که در کشور ترکیه به آموختن زبان مشغول شوید. با این وجود هزینه آموزش زبان در ترکیه بیش از ایران است.

کار ضمن تحصیل در ترکیه

تمامی دانشجویانی که در کشور ترکیه تحصیل می کنند اجازه کار در این کشور را خواهند داشت. اجازه کار در کشور ترکیه برای دانشجویان از سال دوم تحصیلی آغاز می شود. این اجازه کار تنها برای کارهای موقتی و پاره وقت صادر می شود. این محدودیت ها برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بسیار کم تر است. توجه داشته باشید که دانشجویان دوره کارشناسی که از بورسیه استانی استفاده می کنند، اجازه کار نخواهند داشت. این اتفاق حتی بعد از فراغت آن ها از تحصیل نیز تغییر نخواهد کرد. تحصیل در ترکیه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

جهت کار پس از تحصیل در این کشور ابتدا با نرخ تورم در این کشور از طریق نمودار زیر آشنا شوید:

نرخ تورم در ترکیهبررسی اقامت پس از تحصیل ترکیه

برای آن که بتوانید در کشور ترکیه بمانید باید یک دلیل روشن داشته باشید. یکی از ساده ترین راه های کسب اقامت پس از تحصیل ترکیه از طریق یافتن شغل مناسب امکان پذیر است. همچنین شما می توانید با سرمایه گذاری در کشور ترکیه اقامت در ترکیه را بدست آورید. در صورتی که طول دوره اقامت شما 8 سال به طول بیانجامد. همچنین می توانید اقامت ترکیه را بدست آورد. در این صورت شما باید نشان دهید که می توانید هزینه های زندگی را پرداخت کنید. همچنین باید نشان دهید که در طول این مدت از قوانین کشور ترکیه سرپیچی نکرده اید.

کاریابی و اقامت پس از تحصیل ترکیه در سال 2019

کاریابی و اقامت پس از تحصیل ترکیه

همان طور که گفته شد، یکی از ساده ترین راه های به دست آوردن اجازه اقامت پس از تحصیل در این کشور، از طریق ویزای کار امکان پذیر است. در بسیاری از موارد افراد در حین تحصیل شغل مورد نظر خود را پیدا می کنند. آن ها می توانند پس از پایان تحصیل خود، شغل خود را از موقت به دائم تغییر دهند. شما برای کاریابی در کشور ترکیه باید پیش از پایان دوره تحصیل خود اقدام کنید. کاریابی در ترکیه به 2 صورت آنلاین و حضوری امکان پذیر است. برای آن که بتوانید شیوه کاریابی در ترکیه را بشناسید، مقاله ای با عنوان موسسات معتبر کاریابی در ترکیه را تدوین کرده ایم.

وضعیت کار در کشور ترکیه

کشورهای برجسته جهان برای آن که بتوانند نیاز های خود را برطرف کنند. به نیروی کار خارجی نیاز خواهند داشت. این کشور نیز چنین شرایطی دارد. پیشرفت این کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و صنعتی سبب جذب نیروی کار به این کشور شده است. اگر بتوانید در شهرهای بزرگ ترکیه کار مناسبی پیدا کنید. همچنین امکان دارد شغل شما نیاز به زبان انگلیسی، آلمانی یا حتی فرانسوی داشته باشد. با این وجود شما باید زبان ترکی را نیز بیاموزید. طبیعتا دوره تحصیل شما در این کشور می تواند یک فرصت مناسب برای فراگیری زبان ترکی است. شما در این زمان به آن نیاز خواهید داشت که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهید. برای آشنایی بیش تر با مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری ترکیه، از این مقاله استفاده کنید.

میزان دستمزد در کشور ترکیه

درآمد مشاغل مختلف در خاک این کشور متفاوتی را برای شاغلان ایجاد می کند. به همین منظور ارائه یک عدد مشخص در رابطه با میزان دستمزد در کشور ترکیه نمی تواند ملاک عمل باشد. میزان درآمد مهندسی در این کشور در سطح تقریبا بالایی قرار دارد.

  • مهندسین ارشد نرم افزار: حدودا 67000$ (دلار) در سال
  • مهندسی عمران: حدودا 24000$ (دلار) در سال

همان طور که قابل مشاهده است تفاوت زیادی میان این 2 عدد وجود دارد. با این وجود می توان گفت که میزان درآمد مردم ترکیه به صورت میانگین 44000$ (دلار) در سال است. فراموش نباید کرد که برخی از ساکنان ترکیه در ماه تنها 400$ (دلار) در ماه درآمد دارند.

همان طور که گفته شد، اقامت پس از تحصیل در ترکیه از راه های مختلفی نظیر ادامه تحصیل، کار، سرمایه گذاری در کشور ترکیه، ثبت شرکت و ازدواج امکان پذیر است. با این وجود ساده ترین راه ممکن برای دریافت اقامت، یافتن شغل مناسب است. ترکیه به عنوان یک اقتصاد در حال پیشرفت، به نیرو های کار ماهر به شدت نیازمند است. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیش تری در زمینه کسب اقامت بدست آورید. همچنین می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *