مهاجرت تحصیلی پاراگوئه

اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل

اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل

اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل یکی از طرق مهاجرت است. مهاجرت تحصیلی به پاراگوئه منجر به اقامت دائم و یا اخذ تابعیت نمی شود. مگر اینکه دانشجویان پس از تحصیل ویزای خود را تبدیل به ویزای مهاجرتی کنند. در هر صورت کسب اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل از طریق پذیرش در یکی از دانشگاه های پاراگوئه امکان پذیر است. به صورت کلی روند ثبت نام و مهاجرت تحصیلی به پاراگوئه ساده است و متقاضیان باید فقط شرایط پذیرش را برآورده سازند. برای دریافت اطلاعات و شرایط اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را ارائه کرده اند.

مهاجرت تحصیلی به پاراگوئه

در کنار سه کشور برزیل، آرژانتین، و بولیوی، پاراگوئه کشوری در حال توسعه است که به خاطر مردم فوق العاده خون گرم و مهربان خود شناخته می شود و این کشور را به یکی از شاد ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. سیستم آموزشی کاملاً هماهنگ و توسعه یافته است که به افزایش نرخ باسوادی کمک کرده است. تحصیلات عالی آن در حال رشد و رفتن به رده های بالاتر است و این توانایی را دارد که در رده های برتر قاره قرار گیرد. بسیاری از دانشگاه ها بخشی از این سیستم هستند و تعداد کمی از آنها دارای رتبه برتر کشور هستند.

مهاجرت تحصیلی به پاراگوئه همچنین با توجه به مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و اجازه کار در پاراگوئه بسیار روش پر کاربرد و محبوبی است. البته لازم به ذکر است زبان رسمی در این کشور اسپانیایی و گوارانی است و عمده دروس تحصیلی به این زبان ها ارائه می شوند.

اخذ اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل

دانشجویانی که مایل به تحصیل در پاراگوئه هستند باید برای اخذ اقامت موقت و ویزای تحصیلی پاراگوئه اقدام کنند. دانشگاه های دولتی و خصوصی پاراگوئه شهریه های مقرون به صرفه ای را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. هزینه متوسط ​​تحصیلات ارشد بیش از 50 دانشگاه خصوصی پاراگوئه تنها 3900$ (دلار) است. اجازه اقامت موقت پاراگوئه برای دانشجویان به مدت 2 سال اعطا می شود و ممکن است قابل تمدید باشد. مدارک لازم کشور مبدا برای ارائه اجازه اقامت موقت دانشجویی پاراگوئه عبارتند از:

  • گذرنامه
  • شناسنامه
  • گواهی سوابق کیفری
  • عکس و گواهی پزشکی
  • گواهی ازدواج یا طلاق، اگر متقاضی ازدواج کرده باشد
  • اگر متقاضی قصد انجام تحصیلات دانشگاهی را دارد باید گواهی تحصیل و عنوان دبیرستان را با اعتبار Apostille ارائه دهد.
  • اگر متقاضی قصد تحصیل در مقطع ابتدایی یا متوسطه خود را دارد والدین یا سرپرستان آنها باید در دفاتر اسناد رسمی محلی اظهارنامه حمایتی را امضا کنند.
  • سایر اسناد را باید از دفاتر دولت محلی در پاراگوئه تهیه کرد که بلافاصله پس از ورود به کشور متقاضی بدست می آید.

در این بخش به نوع ویزای تحصیلی این کشور اشاره خواهد شد:

نام ویزانوع اقامت در پاراگوئهمدت زمان اقامت در پاراگوئهقابلیت تمدید
ویزای تحصیلی پاراگوئهموقتتا پایان دوره تحصیلیدارد

شرایط اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل

تحصیلات عالی در دانشگاه های پاراگوئه و کشور پاراگوئه به 3 مقطع تقسیم می شود:

  • مقطع اول (دوره کارشناسی)
  • مقطع دوم (دوره کارشناسی ارشد)
  • مقطع سوم (دوره دکترا)

تحصیلات عالی در پاراگوئه در دانشگاه های دولتی و خصوصی در این مقاطع امکان پذیر است و هر کدام از این مقاطع دارای دوره مشخص تحصیلی می باشد. هر کدام از این مقاطع همچنین دارای واحدهای مشخصی است که دانشجویان باید آنها را طی کنند. شرایط اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل شامل دریافت ویزای تحصیلی، اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های این کشور است.

مدت زمان اقامت در پاراگوئه از طریق تحصیل بسته به مقطع تحصیلی در نمودار زیر مشخص است:

زمان تحصیل در پاراگوئه در مقاطع مختلف

هزینه اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل

هزینه اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل بستگی به دانشگاه ثبت نام شده دارد. اگر دانشگاه پذیرش شده دولتی باشد هزینه تحصیل حدود 1500$ (دلار) الی 3000$ (دلار) در سال خواهد بود. اما اگر دانشگاه انتخابی خصوصی باشد این هزینه ها بالاتر است و هزینه حدود 3000$ (دلار) الی 5000$ (دلار) خواهد بود. دانشگاه های پاراگوئه همچنین بر طبق معیارهای شایستگی دانشجویان و همچنین نیازمندی آنها بورسیه های تحصیلی را برای کاهش هزینه ها و کمک به دانشجویان اعطا می کند. به صورت کلی هزینه تحصیل در پاراگوئه مناسب است و این کشور نسبتا کشوری ارزان برای تحصیل و اقامت تحصیلی است.

البته دانشجویان باید بدانند که در حین تحصیل به صورت موقت و 15 الی 25 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت لذا بررسی هزینه زندگی در پاراگوئه بسیار اهمیت دارد:

نوع دانشگاه در پاراگوئهشهریه سالانه به دلار
دولتی1500$ الی $3000
خصوصی3000$ الی 5000$

تاریخچه تحصیل در پاراگوئه

پاراگوئه ای ها در بیشتر تاریخ خود ارزش کمی برای آموزش قائل بودند. هنگامی که رئیس جمهور استروسنر از سال 1954 تا 1989 بر کشور حاکم بود، سیستم آموزش و پرورش گام دیگری به عقب به نفع توسعه اقتصادی و حفظ کنترل کامل سیاسی برداشت. با این وجود سال 2000 شاهد بهبود بوده و هزینه های آموزش به بیش از 4٪ درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است در حالی که تنها در حدود 1.7% در سال 1989 بوده است. افزایش بودجه آموزش به افزایش حقوق معلمان، برنامه درسی و به روزرسانی کشور کمک کرد. علی رغم این افزایش، کودکان این کشور به طور متوسط ​​حدود 700 ساعت در مدرسه می گذرانند در حالی که 1500 ساعت در سایر کشورهای آمریکای لاتین مانند شیلی است. اگرچه کودکان در 3 سالگی واجد شرایط حضور در پیش دبستانی هستند، اما از 7 تا 13 سال موظف به حضور در مدرسه هستند.

این کشور %92 خالص حضور در مدارس ابتدایی دارد و در حالی که آموزش عمومی رایگان است، میزان ترک تحصیل بسیار زیاد است. براساس گزارش فدرال ایالات متحده، سیستم دانشگاهی کشور هنوز کافی نیست. دانشگاه ایالتی و دانشگاه کاتولیک تنها دانشگاه های پاراگوئه تا دهه 1990 بودند. در این دوره دولت 10 دانشگاه جدید دیگر تأسیس کرد، اگرچه تصور می شود که این سیستم در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین در حد استاندارد نیست.

اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل در دانشگاه ها

اقامت پاراگوئه از طریق تحصیل در دانشگاه ها

در حال حاضر پاراگوئه دارای دانشگاه های متعددی است اما در زیر می توانید با بهترین دانشگاه های پاراگوئه آشنا شوید.

  • دانشگاه ملی آسونسیون: دانشگاه برتر پاراگوئه، دانشگاه ملی آسونسیون قدیمی ترین موسسه آموزشی در اینجا است. با تاسیس در سال 1889، با گذشت زمان بزرگتر شده و در حال حاضر پردیس اصلی آن را می توان در سن لورنزو یافت. 12 دانشکده بخشی از سازمان دانشگاهی دانشگاه هستند و شامل دانشکده های دندانپزشکی، فلسفه، علوم کشاورزی، علوم اقتصادی، مهندسی، حقوق و علوم اجتماعی و پلی تکنیک هستند.
  • دانشگاه خودمختار آسونسیون: دانشگاه خودمختار آسونسیون که در سال 1978 تاسیس شده است، یک موسسه آموزشی خصوصی است که در بین دانشجویان داخلی و بین المللی از بهترین گزینه ها است. این دانشگاه به عنوان دانشکده عالی مدیریت بازرگانی آغاز شده بود اما در نهایت به سایر حوزه های مطالعه گسترش یافت. هم اکنون 5 کالج را اداره می کند که این کالج ها دانشکده های حقوق، علوم سیاسی و اجتماعی، علوم و فناوری، علوم بهداشتی، علوم انسانی و ارتباطات و علوم اقتصادی و اداری هستند.
  • دانشگاه کلمبیا پاراگوئه: علی رغم تأسیس در سال 1943، دانشگاه کلمبیا پاراگوئه دهه ها بعد به دانشگاه تبدیل شد. این یک دانشگاه خصوصی است که طیفی از دوره ها را در چندین سطح ارائه می دهد. بسیاری از دپارتمان ها این دوره ها را اداره می کنند و شامل مهندسی، آموزش، بازرگانی، حقوق، علوم کامپیوتر، هنرهای زیبا جهانگردی و بازاریابی هستند. این دانشگاه همچنین چندین دوره آزاد مانند دوره های تبلیغات رسانه ای برنامه ریزی، تصویر، مدیریت و کیفیت خدمات و آمار اعمال شده در تحقیقات را برگزار می کند. در صورت تمایل به استفاده از دوره های از راه دور یا آنلاین، این دوره ها نیز در اینجا ارائه می شوند.

 اقامت تحصیلی در دانشگاه کاتولیک پاراگوئه

در میان قدیمی ترین دانشگاه های کشور پاراگوئه، دانشگاه کاتولیک آسونسیون در سال 1950 تأسیس شد و به عنوان یک موسسه آموزشی معتبر مذهبی فعالیت می کند. این برنامه از طریق دانشگاههای مختلف شعبه واقع در سراسر کشور مانند سیوداد دل استه، ویاریکا، پدرو خوان کابایرو و اوویدو فعالیت می کند. یکی از بالاترین نرخ های پذیرش در کشور را دارد که حدود 70% الی %80 است. در اینجا، دوره ها در چندین سطح، از دوره کارشناسی تا دکترا، و در زمینه هایی مانند:

  • مطالعات آسیایی
  • مطالعات فرانسه
  • زبان های باستان و مدرن
  • و مطالعات آفریقایی ارائه می شوند.

شهریه دانشگاه خیلی زیاد نیست. با این حال، تعداد زیادی بورسیه تحصیلی برای کسانی که به آن نیاز دارند در دسترس است. علاوه بر دوره های عادی، دوره های آنلاین زیادی نیز برای دانشجویان داخل دانشگاه و خارج از دانشگاه در دسترس است. در صورت علاقه به مهاجرت به این کشور می توانید مقاله مهاجرت به پاراگوئه را مطالعه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین می تواند در زمینه مهاجرت تحصیلی و یا سایر روش ها همراه و راهنمای شما باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *