مهاجرت تحصیلی فنلاند

تحصیل در فنلاند 

تحصیل در فنلاند 

در این مقاله به بررسی تحصیل در فنلاند و شرایط آن برای دانشجویان ایرانی در سال 2023 پرداخته ایم. فنلاند همواره بهترین کشور اروپایی است. افراد زیادی از نقاط مختلف جهان برای ادامه تحصیل کشور فنلاند را انتخاب می­ کنند چرا که این کشور دارای نظام آموزشی بسیار قوی و دانشگاه های شناخته شده ای است. به طوری که 11500 دانشجو از 100 کشور مختلف جهان در سال 2023 مشغول به تحصیل در این کشور هستند. کشور فنلاند از جمله کشورهایی است که به دانشجویان بعد از تحصیل در این کشور اقامت کاری را با به دست آوردن یک موقعیت شغلی نیز کسب می نمایند.

سوالات زیادی در مورد این کشور در ذهن دانشجویان وجود دارد که در این نوشتار که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین گردیده، به بررسی آنها پرداخته ایم. همچنین شرایط اخذ پذیرش و ویزا برای تحصیل در این کشور که برای دانشجویان ایرانی متفاوت از سایر دانشجویان دنیا است بررسی می گردد.

اینفوگرافی تحصیل در فنلاند

تحصیل در اروپا

سالانه افراد زیادی تقاضا تحصیل در اروپا را دارند. نزدیکی به ایران به نسبت کشورهای انگلیسی زبان از سایر مزایا تحصیل در اروپا می باشد که نباید به سادگی از ان چشم پوشی کرد. در این میان کشورهای برتری نظیر آلمان، اتریش، نروژ، فنلاند و فرانسه که از سیستم آموزش رایگانی برخوردار هستند مدنظر افراد زیادی قرار گرفته اند. متقاضیان تحصیل در این کشورها می توانند با توجه به شرایط این کشور در خصوص پذیرش و سفارت برای ویزا اقدام نمایند.

ساختار تحصیل در فنلاند

آموزش در کشور فنلاند طبق قانون سال 2023 از سن 7 سالگی شروع می شود. کودکان تا سن 16 سالگی تحت آموزش های اجباری قرار می ­گیرند. تحصیل در دوره های اجباری برای همه­ دانش آموزان به صورت رایگان بوده که تمامی هزینه ها از جمله غذا، کتاب و لوازم التحریر دانش آموزان را شامل می­ شود. پس از تحصیل در دوره ­های اجباری دانش آموزان در سنین 16 الی 19 سالگی وارد دوران دبیرستان که به دوره­ اختیاری معروف است، وارد می ­شوند. در این دوره دانش آموزان بنا به علایق خود می­ توانند در مدارس علمی و کاربردی و یا دبیرستان مشغول به تحصیل شوند. در پایان تحصیلات دوره­ اختیاری دانش آموزان پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های فنلاند مجاز به ادامه تحصیل در دانشگاه خواهند شد.

بررسی شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند به متقاضیان در افزایش شانس قبولی آن ها یاری می رساند. از این رو بایستی بررسی های لازم صورت پذیرد تا دانشجویان متقاضی بتوانند انتظارات دانشگاه را برآورده کنند.

شرایط اصلی اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند برای دانشجویان به این صورت است که:

  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها
  • تحصیل به زبان فنلاندی در مقطع کارشناسی با طول دوره 2 الی 4 سال
  • تحصیل به زبان فنلاندی یا انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد با طول دوره 3 سال
  • تحصیل به زبان فنلاندی یا انگلیسی با ارائه مدارک معتبر در مقطع دکترا با طول دوره 3 سال

مزایای تحصیل در فنلاند

فنلاند یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و در نظرسنجی های رقابتی، کیفیت آموزش و توسعه پایدار از رتبه های برتر در سراسر جهان برخوردار است. فنلاند نه تنها به خاطر طبیعت دیدنی و 4 فصل متمایزش شناخته شده است، بلکه به دلیل تولید و صادرات فناوری های بالا شهرت دارد. فنلاند یک مقصد تحصیلی بین المللی عالی است که تحصیلات دانشگاهی با کیفیت بالا، کیفیت زندگی، برابری، فرصت های شغلی و محیطی امن و باثبات را ارائه می دهد. فنلاند یک کشور رفاهی مترقی است که شبکه گسترده ای از خدمات عمومی با عملکرد خوب مانند بهداشت، مراقبت از کودکان، آموزش و حمل و نقل را ارائه می دهد.

در حال حاضر هزاران دانشجو در این کشور در حال تحصیل هستند. با بیش از 20000 دانشجوی بین المللی، تحصیل در فنلاند فرصت شگفت انگیزی را برای شما فراهم می کند تا معاشرت کنید و با افراد جدیدی از کشورهای مختلف آشنا شوید. برای کمک به اقامت شما در فنلاند، اکثر دانشگاه ها سفیران دانشجویی بین المللی دارند. آنها می ‌توانند شما را در سطح شهر ببرند و به درخواست ‌های کمک کنند، یا حتی به شما در یافتن شغل پاره‌ وقت کمک کنند. شرایط اعزام دانشجو به فنلاند به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان

فنلاند کشوری است که مردم آن اهل تکنولوژی بوده و تسلط مطلوب به زبان انگلیسی دارند. لذا متقاضیان می توانند در برقراری ارتباط سهولت نسبی را تجربه نمایند. به طور کلی متقاضیانی که به زبان فنلاندی مسلط نباشند، قادر به تحصیل در این کشور هستند. اما شایان ذکر است که عدم ارائه مدرک زبان برای تحصیل در این کشور، شانس پذیرش متقاضیان را کاهش می دهد. همچنین متقاضی ملزم به تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل به این زبان در فنلاند می باشد.

برخی از توصیه های مهم برای تحصیل در فنلاند عبارتند از:

توصیه های مهم برای تحصیل در فنلاند

تحصیل در فنلاند در مقاطع مختلف دانشگاهی

در کشور فنلاند 10 دانشگاه با چندین رشته دانشگاهی و تخصصی و 6 دانشگاه که تنها دارای یک رشته تخصصی است وجود دارد. همچنان این کشور دارای دانشگاه های علمی کاربردی و پلی تکنیک می­ باشد. در این کشور مراکز آموزشی زبان نیز وجود دارد که دارای 550 دوره زبان را برگزار می­ کنند. در نهایت به دانشجویان مدارک معتبری اعطاء می­ نمایند. همان طور که گفته شد دانشجویان زیادی از سایر نقاط دنیا برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می­ نمایند. به طوری که هم اکنون و در سال 2023 به میزان 12000 دانشجو به صورت ثابت و مهمان در این کشور در حال تحصیل می­ باشند.

دانشجویان بین المللی جهت ورود به دانشگاه های کشور فنلاند در ابتدا بایستی مدارک خود را به دانشگاه های این کشور ارسال نمایند. در صورت تأیید مدارک دانشجویان بین المللی در دانشگاه های پذیرفته می شوند. دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی در کشور فنلاند بایستی دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 باشند.

تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در فنلاند

در این بخش مفتخر به ارائه خدماتی در باب تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع کارشناسی می باشیم. تحصیل در مقطع کارشناسی در فنلاند به زیان انگلیسی، سوئدی و فنلاندی می باشد. تحصیل به زبان فنلاندی به صورت رایگان می باشد. شهریه تحصیل به زبان انگلیسی از 8000€ الی 10000€ (یورو) می باشد. در خصوص اخذ پذیرش کارشناسی باید گفت که نیاز به مدرک زبان نمی باشد. طول دوره تحصیلی در این کشور 3 الی 4 سال است که دانشجویان مجوز کار 20 ساعت در هفته را دارند.

تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد همانند مقطع کارشناسی به زبان فنلاندی و سوئدی به صورت رایگان ارائه می شود. تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور شامل هزینه می شود که مستلرم داشتن آیلتس 6.5 می باشد. تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور به مدت 2 سال طول می انجامد. در خصوص اخذ پذیرش کارشناسی ارشد ارائه رزومه قوی، مدرک زبان و همچنین سابقه کیفری مرتبط لازم می باشد. شایان ذکر است که دانشجویان مجوز کار 20 ساعت در هفته را در خصوص پوشش هزینه های زندگی دارند.

تحصیل دکتری و پست داک در فنلاند

دانشجویانی که تمایل به تحصیل دکتری در فنلاند را دارند بایستی شرایط زیر را داشته باشند:

  • ارائه مدارک تحصیلی معتبر
  • مدرک زبان انگلیسی
  • رزومه تحصیلی قوی
  • انگیزه نامه

پس از ارائه این شرایط مکاتبه با استاد راهنما الزامی است. تحصیل در مقطع دکتری در این کشور معمولا 3 الی 5 سال زمان می برد.

افرادی که پس از اتمام دکتری تمایل به ادامه تحصیل دارند بایستی بدانند که می توانند دوره های پست داک را به صورت پیشرفته و حرفه ای آغاز کنند. این کشور از بهترین گزینه ها در خصوص  تحصیل دوره پست داک می باشد.

اثبات توان مالی کافی برای اقامت فنلاند از طریق تحصیل

اگر یک دانشجو در سال 2023 متقاضی دریافت اجازه اقامت دانشجویی 2 ساله باشد، وی باید حداقل 13440€ (یورو) در سال یا 560€ (یورو) در ماه بودجه داشته باشد تا بتواند هزینه های زندگی دانشجویی خود در کشور فنلاند پرداخت کند. به طور کلی در اثبات توان مالی کافی برای اقامت فنلاند از طریق تحصیل موفق باشد. اگر دانشجو متقاضی کسب مجوز اقامت دانشجویی یک ساله فنلاند باشد، باید با ارائه مدارک مورد نیاز ثابت کند که حداقل 6720€ (یورو) در حساب خود پول دارد.

شایان ذکر است که دانشجویان برای تحصیل در کشور فنلاند بایستی در نظر داشته باشند که صاحب حساب بانکی برای پرداخت هزینه های اقامت کشور فنلاند از طریق تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور بایستی خود دانشجویان باشند. از این رو یک حساب مشترک پذیرفته نمی شود.

رشته های تحصیلی در فنلاند

در این بخش از مقاله به محبوب ترین رشته های تحصیلی در کشور فنلاند می پردازیم:

  • حقوق
  • گرافیک
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • معماری
  • خلبانی
  • سایر گزایش های مهندسی نظیر عمران

شهریه تحصیل در فنلاند

در گذشته تحصیل برای دانشجویان اعم از دانشجویان محلی و خارجی در دانشگاه های کشور فنلاند به صورت رایگان بود. اما پس از پاییز 2017 با توجه به قوانین جدیدی که در این کشور ایجاد شد، تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت شهریه امکان پذیر است. اما همچنان تحصیل در این کشور در مقطع دکتری برای تمامی دانشجویان رایگان بوده ودر عین حال به دانشجویان مقطع دکتری حقوق پرداخت می­ شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله هزینه تحصیل در فنلاند را مطالعه بفرمائید.

هزینه تحصیل در فنلاند بسته به مقطع تحصیلی فرد بین 5000€ الی 18000€ (یورو) سالانه متفاوت است که ذیلا به آن می پردازیم:

دوره های مختلفشهریه سالانه به یورو
حداقل شهریه برای دوره های آموزشی به زبان انگلیسی€1500
میانگین شهریه برای دوره های آموزشی به زبان انگلیسی€5000 الی 18000€
دوره های آموزشی به زبان فنلاندی یا سوئدیرایگان
دوره دکتریرایگان

تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند مبحثی می باشد که ذهن دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور را به خود اختصاص می دهد. دانشجویان بایستی در نظر داشته که امکان تحصیل رایگان صرفا با گرفتن بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی فراهم است. این در صورتی است که دانشجویان بومی با توجه به ملی اروپایی خود می توانند از فرآیند تحصیل رایگان در فنلاند بهرمند شوند. متقاضیانی که تمایل به تحصیل رایگان دارند می توانند به کشورهای نظیر آلمان، اتریش فکر کنند، زیرا هزینه تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی هم رایگان است. بدین منظور و در خصوص کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله فاند و فول فاند در آلمان مراجعه کنید.

هزینه تحصیل در فنلاند

هزینه های تحصیل دانشجویان نسبت به شهری که دانشگاه در آن واقع شده است نیز تا حدودی برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه متغیر است که ذیلا بررسی می گردد. دانشگاه های زیر دوره های آموزشی را درر تمامی مقاطع برای دانشجویان عضو اتحادیه اروپا طبق قانون 2023، به صورت رایگان برگزار می کنند:

  • دانشگاه Jyväskylä
  • دانشگاه علمی کاربردی کلانشهر
  • دانشگاه هنر هلسینکی
  •  دانشکده اقتصاد Hanken

میانگین شهریه در دانشگاه های برتر فنلاند برای دانشجویان بین المللی (دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA) در دانشگاه های دارای رتبه برتر فنلاند به شرح زیر است:

نام دانشگاهشهریه سالانه به یورو
دانشگاه هلسینکی€13000 الی 18000€
دانشگاه آلتو€12000 الی 15000€
دانشگاه اوولو€10000 الی 13000€
دانشگاه تمپر€8000 الی 12000€

کار حین تحصیل در فنلاند

دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه کار ضمن تحصیل را دارند. می ­توانند به مدت 20 ساعت در هفته جهت تأمین هزینه های زندگی دانشجویی کار انجام دهند. دانشجویان بین المللی در صورتی که به یکی از 2 زبان فنلاندی و سوئدی تسلط داشته باشند می­ توانند به راحتی کار پیدا نمایند. همچنین توصیه می­ شود، دانشجویان قبل از ورود به کشور فنلاند، نسبت به تأمین هزینه های زندگی خود در این کشور اطمینان حاصل نمایند. دانشجویان در کشور فنلاند در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، کافه ها و رستوران ها از تخفیفاتی برخوردار هستند.

میزان ساعات کاری در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیمجوز کاریمیزان درآمد در هر ساعت به یورو
کارشناسی10€25.03
کارشناسی ارشد20€25.03
دکترا30€23.73

مبحث حقوق ماهیانه در فنلاند از سایر مباحثی می باشد که دانشجویان بایستی در خصوص کار در این کشور از آن مطلع باشند، که در مقاله مذکور در سایت پارس مهاجرت به آن پرداخته می شود.

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

تحصیل به زبان انگلیسی یکی از ویژگی های مهم مورد نظر متقاضیان تحصیل در کشورهای خارجی می باشد. متقاضیان تحصیلی به دلیل برخی از اهداف مهاجرتی خود، خواهان تحصیل به زبان انگلیسی در اروپا می باشند. یکی از برترین گزینه های تحصیل در اروپا، تحصیل در فنلاند است. زبان رایج این کشور فنلاندی است اما متقاضیان می توانند در دوره های تحصیلی این کشور به زبان انگلیسی شرکت نمایند. تحصیل در فنلاند به انگیسی ویژگی های متفاوتی دارد که برخی از آن ها ذیلا بیان شده است:

  • هزینه نسبی بالاتر
  • سخت شدن روابط عمومی با مردم
  • امکان بهره مندی از مزایای تحصیلی بدون نیاز به فراگیری زبان فنلاندی

هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند

بعضی از دانشگاه ها برای اسکان دانشجویان، خوابگاه هایی را در نظر گرفته است. اما به طور معمول، بنیادهای دانشجویی خوابگاه هایی در اختیار دانشجویان قرار می­ دهد. قیمت آپارتمان های دانشجویی در کشور فنلاند، به طور میانگین 400€ تا 500€ (یورو) در ماه می ­باشد که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مناسب تر به نظر می­ رسد. همان طور که می ­دانید هزینه زندگی در فنلاند برای افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است.

به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویی برای یک نفر در کشور فنلاند اینگونه تخمین زده شده است:

نیازهای ضروریهزینه های ماهانه به یورو
اجاره یک آپارتمان یک خوابه€400 الی 600€
خورد و خوراک€100 الی 200€
رفت و آمد€50

جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در سایر کشورها از جمله هزینه زندگی در روسیه، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

متوسط ​​هزینه های زندگی در شهرهای فنلاند

به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویی در کشور فنلاند 1000€ (یورو) در ماه در نظر گرفته شده است. البته این میزان هزینه بستگی به شهر و مکان زندگی فرد نیز دارد. هلسینکی گرانترین شهر است. در حالی که لاپرتانتا، پوری و تامپره به عنوان مقرون به صرفه ترین شهرهای دانشجویی شناخته می شوند.

متوسط ​​بودجه مورد نیاز برای شهرهای بزرگ فنلاند (از جمله هزینه های اقامت) به شرح زیر است:

شهرهای فنلاندهزینه زندگی ماهیانه به یورو
هلسینکی€980 الی 1580€
جیواسکیلا€700 الی 1100€
اوولو€660 الی 1000€
تامپره€870 الی 1300€

بررسی مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی در فنلاند

همان طور که پیشتر گفته شد، در کشور فنلاند افراد می ­توانند در دانشگاه ها و یا مراکز فنی پلی تکنیک به تحصیل بپردازند. دانشجویان در دانشگاه به تحصیل در رشته های مختلف می­ پردازند و برای ورود به دانشگاه افراد بایستی دارای مدرک دیپلم و همچنین در آزمون ورودی دانشگاه ها نمره قبولی را کسب نموده باشند. جهت اقامت پس از تحصیل در فنلاند نیز می توانید به این لینک مراجعه فرمائید. اما تحصیل در مراکز پلی تکنیک دانشجویان به آموزش حرفه ای و کاربردی مشاغل جهت ورود به بازارهای کاری در فنلاند می ­پردازند. دانشجویان برای ورود به مراکز آموزشی پلی تکنیک باید دارای مدرک دیپلم حرفه ای بوده و همچنان در آزمون ورودی این مراکز نمره قبولی را به دست آورند.

مدارک لازم جهت تحصیل در فنلاند

 مدارک لازم جهت تحصیل در فنلاند

مدارک لازم جهت تحصیل در فنلاند در سال 2023 عبارتند از:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه مدارک و ریز نمرات
  • ارائه مدارک زبان انگلیسی*
  • ارائه فتوکپی پاسپورت
  • عکس
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه رزومه تحصیلی**

*حداقل نمره آیلتس IELTS) 6.5) برای مدرک آیلتس و مدرک تافل (Tofel) با حداقل نمره 80

**تکمیل رزومه بنا بر شرایط کاری و تحصیلی شما و درخواست هر دانشگاه متفاوت است.

شرایط تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم

برای بررسی شرایط تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم باید بگوییم که تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم در مقطع لیسانس فقط امکان پذیر است. آن هم در صورتی که دانشگاه مورد نظر مدرک دیپلم را بپذیرد. دوره های کارشناسی ارائه شده در فنلاند به زبان فنلاندی هستند و دوره های بسیار اندکی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. لذا برای تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم نیاز به ارائه مدرک زبان فنلاندی نیز خواهید داشت. به صورت کلی برای برای واجد شرایط بودن برای درخواست برای برنامه لیسانس در یک دانشگاه فنلاندی، باید یکی از معیارهای زیر را تکمیل کنید:

  • آزمون پایان دوره متوسطه عمومی در فنلاند
  • مدارک حرفه ای 3 سال یا بیشتر
  • لیسانس بین المللی
  • لیسانس اروپا

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در سایر کشورها از جمله اعزام دانشجو به بلژیک را مطالعه بفرمائید.

شرایط سنی تحصیل در فنلاند

دانشگاه ها فنلاندی دانشجویان خود را به طور مستقل انتخاب می کنند و آنها در مورد پذیرش دانشجوی رشته خاص با توجه به تعداد مقاطع هدف مورد توافق تصمیم می گیرند. از آنجایی که تعداد متقاضیان بسیار بیشتر از مکان‌ های موجود است، دانشگاه ‌ها از انواع مختلفی از معیارهای پذیرش دانشجو استفاده می‌کنند. پذیرش دانشجو ممکن است بر اساس نمرات کسب شده در گواهی تحصیلی همراه با نتایج یک آزمون ورودی، که رایج ترین روش است و یا نمرات کسب شده در گواهی نامه تحصیلی و در گواهی پایان دوره متوسطه باشد.

علاوه بر این، برخی از رشته ها ممکن است بر تجربه کاری، تحصیلات، آموزش عملی و غیره تاکید بیشتری داشته باشند. آزمون های ورودی توسط دانشگاه، دانشکده یا گروه مورد نظر برای ارزیابی انگیزه، شایستگی و استعداد متقاضیان در زمینه مربوطه طراحی شده است. آزمون ها اغلب بر اساس خواندن مورد نیاز است. همچنین ممکن است مصاحبه یا امتحانات مبتنی بر مواد وجود داشته باشد و دانشجویان ممکن است ملزم شوند مهارت های خود را نشان دهند (مثلاً در آکادمی های هنری) و غیره. شرایط سنی تحصیل در فنلاند در 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاوت است.

  • شرایط سنی تحصیل در فنلند در مقطع لیسانس 24 سال است.
  • شرایط سنی تحصیل در فنلند در مقطع کارشناسی ارشد 27 سال می باشد.

شرایط سنی تحصیل در فنلاند

درصد دانشجویان خارجی در فنلاند در مقاطع مختلف نسبت به همه دانشجویان در زیر مشخص است:

درصد دانشجویان خارجی در فنلاند

بورسیه های تحصیلی دانشگاه فنلاند

کشور فنلاند به دلیل دارا بودن سیستم آموزشی بسیار مناسب، مورد توجه بسیاری از دانشجویان می ­باشد. این کشور برای دانشجویان هر ساله بورسیه هایی را قرار می ­دهد. دانشجویان برای آگاهی از این بورسیه های تحصیلی دانشگاه می­ توانند به سایت studyinfo.fi مراجعه نمایند. به طور کلی اگر دانشجویی در دانشگاه فنلاند، ملزم به پرداخت شهریه باشد، این امر به او، این امکان را می دهد تا برای برنامه بورسیه آن دانشگاه اقدام کند. هر دانشگاه سیستم خود را دارد. معمولاً دانشجویان هنگام درخواست برنامه تحصیلی برای بورس تحصیلی متقاضی می شوند.

گزینه دیگر برنامه Erasmus Mundus Joint Masters Degree است. بودجه توسط اتحادیه اروپا تأمین می شود. مؤسسات شریک به دانشجویان این امکان را می دهند که در یک برنامه که در دانشگاه های مختلف، در کشورهای مختلف برگزار می شود، ثبت نام کنند. همچنین می توان کمک هزینه تحصیلی Studyportals را برای کمک به تأمین اعتبار تحصیلات خود در خارج از کشور دریافت کرد. دانشجویان ممکن است جهت ادامه تحصیل در فنلاند با سوالاتی بسیاری از جمله:

  • آیا با تحصیل در کشور فنلاند می ­توان اقامت فنلاند را اخذ نمود؟
  • بازار کار برای دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان برسانند، چگونه است؟
  • آیا کشور فنلاند به دانشجویان بین المللی کمک هزینه های دانشجویی پرداخت می ­نماید؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی همه دانشجویان عزیز در زمینه تحصیل در کشور فنلاند و سایر کشورهای اروپایی می ­باشد. دانشجویان می ­توانند جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل در فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل در فنلاند می باشیم:

  • هزینه های تحصیل در فنلاند به چه صورت است؟ تحصیل در کشور فنلاند به زبان فنلاندی و سوئدی و همچنین تحصیل در مقطع دکتری رایگان می باشد. حداقل شهریه سالیانه در نظر گرفته شده برای دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی 1500€ تا 18000€ (یورو) بسته به دانشگاه و رشته و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت است.
  • برترین دانشگاه های فنلاند کدامند؟ دانشگاه های فنلاند به طور کلی از سطح علمی بالایی در زمینه آموزش برخوردارند اما از میان آن ها دانشگاه های هلسینکی، آلتو، اوولو و تمپر در میان دانشجویان بین المللی طرفدار بیشتری دارند.
  • چه مدارکی برای تحصیل در فنلاند نیاز است؟ برای شروع تحصیل در فنلاند نیاز است تا دانشجو آخرین مدرک تحصیلی خود را به همراه ریز نمرات و ترجمه آن ها فراهم کند. علاوه بر این انگیزه نامه و رزومه فرد نیز باید ارائه شود. ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز الزامی است. علاوه بر این ها مدارک هویتی معتبر نظیر پاسپورت و عکس نیز مورد نیاز است.
  • برای تحصیل در فنلاند بورسیه نیز به دانشجویان تعلق می گیرد؟ کشور فنلاند هر سال بورسیه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان در نظر می گیرد که البته هر دانشگاه سیستم جداگانه ایی را برای بورسیه خود اختصاص می دهد که برای بورسیه ها سایت study info.fi در نظر گرفته شده است. از برنامه های دیگر بورسیه می توان به Erasmus Mundus Joint Masters Degree و کمک هزینه تحصیلی Studyportals اشاره کرد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در فنلاند 

  1. saman گفت:

    سلام پذیرش ارشد فنلاند آزمون ورودی داره؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام بسته به دانشگاه مقصد و رشته تحصیلی دارد. در خصوص مشاوره در باب ویزای تحصیلی فنلاند با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *