مهاجرت تحصیلی فرانسه

اقامت فرانسه از طریق تحصیل

اقامت فرانسه از طریق تحصیل

اقامت فرانسه از طریق تحصیل برای متقاضیان بین المللی شرایط مختلفی را دارد و ملیت دانشجویان تاثیر بسیار زیادی در اقامت فرانسه دارد. هزینه های مربوط به اقامت در صورت وجود خوابگاه برای متقاضی کمتر خواهد بود، در غیر این صورت هزینه اجاره نیز به سایر موارد اضافه می گردد. جهت ادامه تحصیل در کشور فرانسه، ممکن است دانشجویان با توجه به ملیت خود نیاز به کسب ویزای تحصیلی و همچنین مجوز اقامت تحصیلی در این کشور داشته باشند. با توجه به زمینه و دوره تحصیل در فرانسه، راه های مختلفی برای کسب ویزا و اقامت فرانسه از طریق تحصیل وجود دارد. زیرا شرایط اقامت تحصیلی در این کشور اروپایی برای دانشجویان دوره های کوتاه مدت و بلند مدت متفاوت است. هدف اصلی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی هموطنان عزیز درباره شرایط اقامت تحصیلی در کشور فرانسه و تحصیل در این کشور می باشد.

شرایط اقامت فرانسه از طریق تحصیل

فرانسه یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است. از جمله مهمترین مزایای آن می توان به کیفیت بالای تحصیلات، شهریه پایین و روش زندگی لذت بخش فرانسه اشاره کرد. سطح زندگی در فرانسه بسیار چشمگیر است. تحصیل در این کشور می تواند یک تجربه عالی و متنوع برای دانشجویان بین المللی باشد. متقاضیانی که قصد دارند در این کشور مشغول به تحصیل شوند، می باید از شرایط اقامت تحصیلی در این کشور اطلاعات کافی داشته باشند. دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس برای ادامه تحصیل در فرانسه فقط به گذرنامه و مدارک شناسایی معتبر نیاز دارند. در مقابل، دانشجویان خارج از کشورهای ذکر شده در صورتی که قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه را داشته باشند. از این رو می باید اقدام به کسب ویزا و مجوز اقامت تحصیلی در کشور فرانسه کنند.

انواع ویزا برای اقامت فرانسه از طریق تحصیل

انواع ویزا تحصیلی به شرح زیر می باشد:

  • ویزای شرکت در امتحانات ورودی: با این ویزا افراد می توانند برای شرکت در امتخانات در امتحان ورودی دانشگاه یا مرکز آموزش عالی به فرانسه سفر کنند. در صورتی که دانشجویان در آزمون ورودی پذیرفته شوند. از این رو می توانند ویزا و مجوز اقامت خود در این کشور را به مدت 1 سال تمدید کنند
  • ویزای تحصیلی طولانی مدت: ویزای طولانی مدت به دانشجویان بین المللی امکان می دهد، بدون نیاز به اجازه اقامت در فرانسه بین 3 تا 6 ماه تحصیل کنند.

جهت اطلاع از شرایط و هزینه های زندگی در شهرهای مختلف این کشور از طریق نمودار زیر بررسی بفرمائید:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور فرانسه

اقامت فرانسه از طریق تحصیل با ویزای دانشجویی کوتاه مدت

با کسب این ویزا، دانشجویان بین المللی می توانند بدون نیاز به مجوز اقامت جداگانه به فرانسه مهاجرت کنند. از این رو تا 3 ماه در این کشور مشغول به تحصیل شوند. این ویزا برای کسانی که قصد دارند در یک دوره زبان یا برنامه تحصیلی کوتاه مدت شرکت کنند مناسب است. ویزای دانشجویی کوتاه مدت شنگن به صورت رایگان صادر می شود و قابل تمدید نیست. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در فرانسه از اطلاعات مفیدی برخوردار خواهد بود.

برای اقامت کمتر از 3 ماه در این کشور ممکن است برخی از کشورها نیازی به ویزا نباشد که عبارتند از:

  • انگلستان
  • دانمارک
  • نروژ
  • اسپانیا
  • کانادا
  • برزیل
  • بوسنی
  • اتریش
  • استرالیا
  • آلبانی
  • ژاپن
  • کره جنوبی و غیره

بررسی اقامت فرانسه از طریق تحصیل

ویزای تحصیلی طولانی مدت فرانسه

دانشجویان بین المللی که قصد دارند بیش از 6 ماه در کشور فرانسه مشغول به تحصیل شوند. از این رو باید برای کسب ویزای دانشجویی طولانی مدت در این کشور اقدام کنند. از سال 2013، این نوع ویزای تحصیل برای مدت زمان تحصیل با مدت زمان تحصیلی زیر ارائه می شوند:

مقطع تحصیلیطول دوره
کارشناسی3 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکتری4 سال

ویزاهای طولانی مدت برای تحصیل در این کشور به عنوان مجوز اقامت عمل می کنند. ویزای طولانی مدت به کلیه دانشجویان بین المللی که مایل به ثبت نام در یک دوره در یک موسسه آموزش عالی در فرانسه هستند ارائه می شود. برای کسب این ویزا متقاضیان باید مدارک تحصیلی و پزشکی، مدارک زبان و همچنین رسیدهای بانکی برای اثبات توان مالی (تقریباً 615€ (یورو) در ماه) ارائه دهند. جهت اطلاع از شرایط اقامت این کشور مقاله اقامت فرانسه را مطاله بفرمائید.

ویزای تحصیلی فرانسه

برای کسب ویزا و مجوز اقامت فرانسه از طریق تحصیل دانشجویان بین المللی باید ثابت کنند که موفق به ورود به یک دانشگاه یا مرکز آموزش عالی در کشور فرانسه شده اند و نامه پذیرش ارائه دهند. دانشجویان باید در آژانس ملی فرانسه برای آموزش عالی ثبت نام کنند. در غیر این صورت، دانشجویان باید از طریق وب سایت دانشگاه برای شرکت در یک دوره تحصیلی اقدام کنند. ویزای خود را در سفارت فرانسه در کشور خود دریافت کنند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به این کشور مقاله شرایط اعزام دانشجو به فرانسه را بررسی بفرمائید.

در جدول زیر به مدارک مورد نیاز برای کسب ویزا و مجوز اقامت فرانسه از طریق تحصیل اشاره شده است:

مدارکشرح
کسب پذیرش تحصیلینامه پذیرش رسمی با جزئیات کامل
اثبات داشتن توان مالی کافیصورت بانکی، نامه ضامن یا اعلامیه کمک هزینه یا بودجه از یک منبع رسمی
مدارک سفربلیط هواپیما به همراه تاریخ عزیمت
بیمه درمانیبا پوشش 30000€ (یورو)
اثبات داشتن محل سکونتاجاره نامه یا مدارکی برای اثبات اقامت در خوابگاه

الزامات و نکات مهم ویزای تحصیلی فرانسه

هنگام تکمیل درخواست برای کسب ویزا تحصیلی فرانسه و مجوز اقامت فرانسه از طریق تحصیل، انجام دادن تمامی امور به بهترین شکل الزامی می باشد. متقاضیان نباید بخشی را خالی بگذارند یا مدارک را ناقص ارائه دهند. زیرا این امر می تواند روند درخواست را تاخیر بیاندازد. متقاضیان باید مطمئن شوند که تمام مدارکی که لازم است را در اختیار دارند و آنها را با برنامه ارسال کنند. بدون این اسناد، برنامه متقاضیان ممکن است قادر به پردازش نباشد. دوباره روند را به تأخیر می اندازد. تأیید درخواست ویزا می تواند تا 2 ماه طول بکشد، بنابراین متقاضیان باید به موقع اقدام کنند.

اگر افراد متقاضی ویزای اقامت طولانی مدت باشند، باید تمام موارد فوق را انجام دهند. همچنین یک گذرنامه مسافرتی داشته باشند که برای مدت زمان اقامت معتبر باشد. مهاجرت تحصیلی به فرانسه و اقامت در این کشور به عنوان یک دانشجو شرایط بسیار خاصی را دارد. دانشجویان عزیز ایرانی می توانند برای کسب اطلاعات در این زمینه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *