مهاجرت تحصیلی گرجستان

اقامت بعد از تحصیل در گرجستان

اقامت بعد از تحصیل در گرجستان

در سال 2023 قوانین و مقررات حاکم بر اقامت بعد از تحصیل در گرجستان متفاوت می باشد. قصد داریم در این مقاله به بررسی آنها بپردازیم. برای اقامت بعد از تحصیل در گرجستان ابتدا باید اقامت تحصیلی گرجستان را بدست آورد. کشور گرجستان از جمله کشورهایی که امروزه داوطلبان تحصیلی زیادی به این کشور مهاجرت می کنند تا بتوانند از طریق تحصیل در دانشگاه های گرجستان و در نتیجه اخذ اقامت دائم در این کشور به کار و زندگی بپردازند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می نماید مقاله ذیل را مطالعه نموده تا با شرایط و نحوه اخذ اقامت تحصیلی گرجستان بیشتر آشنا شوید.

  • آیا اقامت پس از تحصیل در گرجستان برای ایرانیان مقدور است؟
  • طول دوره اقامت پس از تحصیل در گرجستان چقدر است؟

اینفوگرافیک اقامت بعد از تحصیل در گرجستان

مهاجرت تحصیلی به گرجستان در سال 2023

همان طور که می دانید تحصیل در گرجستان و مهاجرت تحصیلی به گرجستان از راه های اخذ اقامت است. در حال حاضر یکی از اهداف مردم دنیا محسوب می گردد. در این میان مساله مهمی باعث مشغولیت ذهنی دانشجویان متقاضی تحصیل در گرجستان شده است که همان اقامت بعد از تحصیل در گرجستان است. لازم است بدانید در صورت واجد شرایط بودن به راحتی می توان به اقامت پس از تحصیل در کشور گرجستان دست یافت. اگرچه روش های دیگری مانند کار و سرمایه گذاری، ازدواج و تولد و سایر برای اخذ اقامت وجود دارد.

هزینه های تحصیل در گرجستان

دانشجویانی قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند بایستی به هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان توجه کنند. همچنین می باید کلیه جوانب این امر را مورد بررسی قرار دهند. طبق آمار و ارقام های به دست آمده، هزینه های تحصیل برای دانشجویان خارجی بستگی به نوع رشته و دانشگاه انتخابی آنان دارد. این مبلغ بین 3000$ الی 6000$ (دلار) متغیر است. لازم به ذکر است که دانشجویانی که در مقاطع بالاتر و دارای رزومه تحصیلی قوی تری نسبت به سایر دانشجویان هستند. همچنین می توانند از بورسیه های تحصیلی دانشگاه های این کشور استفاده نمایند.

هزینه تحصیل در سال های مختلف در این کشور در نمودار زیر به صورت آمار نمودار زیر می باشد:

هزینه تحصیلی در سال های مختلف در گرجستان

شرایط اقامت بعد از تحصیل در گرجستان

اقامت بعد از تحصیل در این کشور برای افرادی که به سوی این کشور مهاجرت تحصیلی می نمایند. امر بسیار مهمی تلقی می گردد. گرجستان جزء کشورهای اوراسیایی محسوب می گردد که هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورها کمتر است. این کشور در آستانه و در شرف ورود به جمع کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است. بنابراین این امر می تواند یکی از دلایل مهم مهاجرت به این کشور باشد.

مورد توجه قرار دادن هزینه های زندگی در این کشور نیز از دیگر موارد مهم مهاجرت و اقامت بعد از تحصیل در این کشور است. به طور معمول، این هزینه ها در شهرهای مختلف این کشور متغیر است. اما به طور کلی می توان گفت میزان هزینه های زندگی در این کشور برای یک خانواده دو نفره حدودا به مبلغ 333GEL (لاری گرجستان) به صورت ماهیانه خواهد بود. نسبت به سایر کشورها مقرون به صرفه است. مبلغ درآمد افراد در این کشور به طور متوسط به مبلغ 1000GEL (لاری گرجستان) در هر ماه می باشد.

کار بعد از تحصیل در گرجستان

دانشجویان بین المللی در گرجستان باید در نظر داشته باشند که این یک فرآیند خسته کننده است. ممکن است کمی چالش برای ساکنان جدید در کشور گرجستان خصوصا دانشجویان وجود باشد. در حال حاضر، دانشجویانی که چند زبانه هستند در اولویت هستند زیرا هجوم زیادی از روس ها، آلمانی ها و عرب ها به کشور وجود دارد. با وجود این، بسیاری از شرکت ‌ها و موسسات سرمایه‌گذاری خارجی تنها با این فرض که دانش خوبی از زبان انگلیسی و گرجی برای ارتباطات اولیه دارند، به دنبال استخدام خارجی‌ها هستند. همچنین نیازی به مجوز کار نیست زیرا هیچ محدودیتی برای کار و تحصیل وجود ندارد، دانشجویانی که به دنبال شغل هستند باید پس از اولین سال اقامت خود در کشور مجوز اقامت دریافت کنند.

مشاغل پاره وقت تحت سلطه دانشجویان خارجی شامل مشاغل در بخش خدمات به عنوان پیشخدمت، بارمن، آشپز، صندوقدار، فروشنده و کارمند بازاریابی است. چندین شرکت دانشجویان خارجی را در نقش های بازاریابی که شامل تبلیغات خانه به خانه یا مشارکت در رسانه های اجتماعی است، جذب می کنند. سایر مشاغلی که به راحتی به دست می آیند عبارتند از: مشاغل خشکشویی، خانه داری، مشاغل تحویل. تدریس خصوصی در میان جوامع دانشجویی بین‌المللی بسیار رایج است، معلمان دانشجو در زبان‌ها، ریاضیات، علوم و طیف وسیعی از موضوعات دیگر سخنرانی می‌کنند. این مشاغل بسیار با ارزش هستند و به سطح مشخصی از مسئولیت از جانب کارمند نیاز دارند، زیرا اغلب شامل کودکان زیر سن قانونی و بزرگسالان جوان می شوند.

در جدول زیر شاهد تعداد افراد شاغل در گرجستان می باشید:

سالتعداد افراد شاغل
202012769
202112812
202213581

نحوه اقامت بعد از تحصیل در گرجستان

اقامت بعد از تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی که قصد دریافت شهروندی این کشور را دارند، امکان پذیر خواهد بود. در واقع افرادی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند، این امکان را خواهند داشت. با جست و جوی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار، اقامت و تابعیت این کشور را گرفته و از کلیه حقوق و مزایای شهروندی این کشور بهره مند شوند. تسلط به زبان گرجی در اخذ پاسپورت این کشور ضرورتی ندارد. اما افراد در خصوص زبان های انگلیسی و یا روسی مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرند. از جمله موسسات حقوقی برتر، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نام دارد که بهترین و ایده آل ترین مشاوره های حقوقی را جهت مهاجرت به این کشور و یا سایر کشورها را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

شرایط مختلف اقامت بعد از تحصیل در گرجستان

فردی که یکی از مراکز آموزشی این کشور فارغ التحصیل شده است. قصد انجام امور مربوط به اقامت بعد از تحصیل در گرجستان را دارد، شرایط ذیل برای او وجود دارد:

  • متقاضیان مجاز هستند پس از تحصیل، به کارآفرینی یا فعالیت شغلی در کمپانی ها بپردازند و اقامت کاری گرجستان را بگیرند.
  • خانواده افرادی که در این کشور مشغول تحصیل هستند. مجاز به دریافت ویزای همراه و در نتیجه اقامت در این کشور هستند. خانواده شامل همسر، فرزندان زیر 18 سال و والدین اصلی فرد است.
  • ممکن است فرد در سال های گذشته اقامت و تابعیت این کشور را داشته باشد. وی امکان تمدید مجوز خود را دارد.
  • اقامت دائم برای همسر متقاضی صادر می گردد. مشروط بر این که حداقل به مدت 6 سال در کشور گرجستان اقامت و زندگی کند.
  • دانشجویانی که فاقد تابعیت سایر کشورها هستند. اقامت گرجستان به آنان اعطاء می گردد. این اصل بر اساس قانون مصوب در مورخ 31 مارس 1993 به مرحله اجرا در آمده است.

اقامت بعد از تحصیل در گرجستان از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان خارجی این اختیار را دارند که برای اقامت بعد از تحصیل در این کشور، از طریق سرمایه گذاری عمل نمایند. در این حالت آنها می باید مبلغ 300000GEL (لاری گرجستان) را به عنوان سرمایه در این زمینه اختصاص دهند. در این نوع اقامت نیز، به همراه بردن خانواده کاملا مجاز و قانونی است. از دیگر روش های اقامت بعد از تحصیل در این کشور می توان به خرید ملک در این کشور اشاره نمود. در این صورت مبلغی معادل 3500GEL (لاری گرجستان) برای هر متر مربع زمین می باید در نظر گرفته شود. این مبلغ شامل زمین های کشاورزی نمی گردد.

اقامت بعد از تحصیل در گرجستان از طریق سرمایه گذاری

صدور مجوز اقامت گرجستان

مدت زمانی که طول خواهد کشید تا مجوز اقامت برای فرد دانشجو صادر گردد. به مدت 30 روز پس از ارائه مدارک می باشد. این مجوز از سوی اداره توسعه خدمات عمومی صادر می گردد. ناگفته نماند که در صورتی که هزینه جداگانه ای در این زمینه پرداخت گردد. از این رو می توان در زمان کوتاه تری مجوز اقامت را دریافت نمود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یک موسسه حقوقی برتر و ایده آل می باشد که توانسته در امر مهاجرت به کلیه کشورهای جهان موفق عمل کرده و سابقه درخشانی را در رزومه خود داشته باشد. بنابراین شایسته است پیش از هرگونه اقدام جهت مهاجرت و یا اقامت بعد از تحصیل در این کشور از طریق این موسسه مشاوره حضوری یا تلفنی گرفته و عمل نمایید.

سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در گرجستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در گرجستان در سال 2023 می باشیم:

  • روش اخذ اقامت پس از تحصیل در گرجستان از طریق سرمایه گذاری چیست؟ دانشجویان خارجی این اختیار را دارند که برای اقامت بعد از تحصیل در این کشور، از طریق سرمایه گذاری عمل نمایند. در این حالت آنها می باید مبلغ 300000GEL  (لاری گرجستان) را به عنوان سرمایه در این زمینه اختصاص دهند.
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در گرجستان از طریق کار چگونه است؟ دانشجویان با بستن قراداد کاری رسمی پس از تحصیل می توانند اقامت کاری پس از تحصیل در گرجستان را کسب کنند.
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در گرجستان از طریق ازدواج چیست؟ چنانچه پس از تحصیل با یک تبعه گرجی ازدواج کنید و دارای تمکن مالی باشید می توانید اقامت پس از تحصیل در گرجستان را بدست آورید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت بعد از تحصیل در گرجستان

  1. فریدون خدماتی گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما. مطالبی که مطالعه کردم کاملا واقع بینانه و مناسب بود. واقعا برای تحصیل و کار تخمین هزینه هایی که پیش میاد در اولویت قرار داره. چون همین هزینه هستند که باعث میشن ما معادلاتمون بریزه بهم. من از دوستان و همکارانم شنیده ام که گرجستان برای کار ایرانیان میتونه خوب باشه اگر بشه به سود و ضرر رسیدگی کرد. از اونجایی که خودم علاقمند به این کشور هستم درباره راه های مهاجرت به گرجستان فکر کردم و تحصیل هم جزئی از اون ها بود که باعث یه شروع دوباره هست برای من. یکی از خوبی های دیگری ام که شما گفتید مقرون به صرفه بودن هزینه هاست. یکی از شرایطی که مطالعه کردم تو این مطلب این بود که به همسر متقاضی هم اقامت داده میشه. اگر ممکنه این مساله رو بیشتر توضیح بدید.

    1. صادقی گفت:

      سلام ممنون از شما که اطلاعاتتون را با ما در میان گذاشتید. در خصوص مشاوره برای تحصیل در گرجستان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *