مهاجرت تحصیلی هند

اقامت بعد از تحصیل در هند

اقامت بعد از تحصیل در هند

اقامت بعد از تحصیل در هند یکی از مهم ترین مواردی می باشد که متقاضیانی که در دانشگاه های این کشور در حال تحصیل هستند به فکر آن می باشند. هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل و کسب اقامت بعد از تحصیل در هند به این کشور آسیایی مهاجرت می کنند. کشور هندوستان از پر جمعیت ترین کشورهای قاره آسیا می باشد. هر ساله متقاضیان زیادی برای انجام امور مختلف به این کشور سفر می کنند.

رایج ترین روش های مهاجرت به کشور هندوستان از طریق سرمایه گذاری و همچنین کسب روادید تحصیلی می باشد. لازم به ذکر است که علاوه بر اقامت بعد از تحصیل در هند، اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور نیز امکان پذیر می باشد. مهاجرت به کشور هندوستان از طریق راه هایی چون ازدواج با یک شهروند هندی، کسب روادید کاری در این کشور، کارآفرینی و تولد فرزند ممکن می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله پیشرو را که توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است، مطالعه بفرمائید.

درباره کشور آسیایی هند

این کشور بخش جنوبی آسیا قرار گرفته است و پایتخت آن دهلی نو نام دارد. چین، نپال، تبت و بوتان از همسایه های شمالی کشور چین می باشند. در جنوب این کشور نیز اقیانوس هند قرار گرفته است. کشور هند به دلیل وجود رشته کوه هیمالیا در شمال این کشور، از کشورهایی می باشد که دارای آب و هوای مرطوب است. به همین دلیل خاک این کشور به دلیل وجود باران های زیاد، حاصلخیز می باشد. پر جمعیت ترین شهر کشور هندوستان بمبئی می باشد. بیش از 14 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند. مهم ترین شهرهای این کشور مدرس، گوا، کلکته و بوپال می باشند.

فرهنگ و تاریخ کشور هند به بیش از 3000 سال قبل از میلاد حضرت عیسی مسیح بر می گردد. مردم زیادی با ملیت ها، نژاد ها و زبان های گوناگون زندگی می کنند. زبان انگلیسی و زبان هندی 2 زبان رسمی این کشور آسیایی می باشند. تحصیل در کشور هندوستان می توانند موجب اقامت بعد از تحصیل در هند شود. شما عزیزان می توانید برای مطلع شدن و کسب اطلاعات بیشتر درباره کشور هند، به مقاله اقامت هند مراجعه کنید.

شرایط اقامت بعد از تحصیل در هند

دانشجویانی که قصد دارند با داشتن مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند وارد دانشگاه های هندوستان شوند و مشغول به تحصیل در این مراکز تحصیلی شوند. قبل از انجام هر کاری، باید از تمامی موارد و شرایط تحصیل در این کشور پر جمعیت مطلع و آگاه باشند. نرخ شهریه در معتبرترین دانشگاه های سایر کشورهای جهان بسیار پایین می باشد. متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور هندوستان مشغول به تحصیل شوند می توانند به راحتی هزینه های تحصیلی خود را پرداخت کنند.

تحصیل در کشور هندوستان به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد. اکثر مردم به 2 زبان هندی و زبان انگلیسی صحبت می کنند. یکی دیگر از دلایلی که باعث جذب دانشجویان ایرانی به دانشگاه های کشور هندوستان می شود، معتبر بودن این دانشگاه های در سطح جهانی می باشد.دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور هندوستان مشغول به تحصیل شوند و یا به عبارتی اقدام به مهاجرت تحصیلی به هندوستان کنند، باید با داشتن مدارک و شرایط لازم برای پذیرش، پروسه کسب روادید تحصیلی و مجوز تحصیل در هندوستان را کسب کنند. تحصیل در مراکز تحصیلی و مدارس کشور هندوستان از 5 سالگی شروع می شود. دانش آموزانی که از 5 الی 10 سال سن دارد، باید در دوره تحصیلی ابتدایی مشغول به تحصیل شوند.

شرایط اقامت بعد از تحصیل در هند

هزینه های تحصیلی در کشور هند

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی در رشته های علوم انسانی 800$ (دلار) در سال می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره های مهندسی و مدیریت را دارند باید هر ساله از 1000$ الی 2500$ (دلار) شهریه پرداخت کنند. هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی 2000$ الی 4000$ (دلار) در سال می باشد. دانشجویانی که قصد دارند در دوره های علوم انسانی مشغول به تحصیل شوند باید هر ساله از 1000$ الی 1500$ (دلار) شهریه پرداخت کنند. هزینه تحصیل در رشته های مهندسی و مدیریتی در دوره کارشناسی ارشد از 4000$ الی 6000$ (دلار) در سال می باشد.

هزینه تحصیل در دوره دکترا در رشته های پزشکی از 70000$ الی 80000$ (دلار) در سال خواهد بود. رشته های دندانپزشکی 45000$ (دلار) در سال و رشته داروسازی 40000$ (دلار) در سال می باشد. افرادی که قصد دارند در دانشکده های زبان مشغول به تحصیل شوند باید هر ساله تقریبا 2000$ (دلار) هزینه تحصیلی پرداخت کنند. لازم به ذکر است که میانگین هزینه اقامت و زندگی دانشجویی در کشور هند 4000$ (دلار) در سال می باشد. همچنین دانشجویان برای کاهش هزینه های تحصیلی خود اجازه کار ضمن تحصیل در هندوستان را نخواهند داشت.

شرایط کسب اقامت بعد از تحصیل در هند

برای کسب اقامت بعد از تحصیل متقاضیان باید در کمپانی های معتبر مشغول به کار شوند. دانشجویانی که قصد دارند بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود اقامت را کسب کنند، باید نوع روادید خود را تبدیل کنند. با داشتن پیشنهاد کاری، متقاضیان می توانند روادید تحصیلی خود را به ویزای کاری هندوستان تبدیل کنند و سپس مقیم این کشور شوند. از راه های کسب اقامت کشور هندوستان سرمایه گذاری می باشد. سرمایه گذاری می توانند برای تاسیس کمپانی، کارآفرینی، ایجاد کسب و کار و سایر موارد انجام شود. متقاضیان جهت تبدیل روادید خود حتما باید مدارک تحصیلی خود را به صورت کامل ارائه دهند. جهت کاریابی به موسسه ها و تارنماهای معتبر مراجعه کنند.

مدارک و شرایط لازم جهت تحصیل در کشور هند

متقاضیان جهت تاسیس کمپانی در کشور هند حتما باید شرایط و مدارک زیر را دارا باشند:

  • کامل کردن فرم های مربوطه
  • ارائه مشخصات و مدارک شناسایی مدیر، سهامداران و سایر اعضاء کمپانی
  • کسب کد اقتصادی، مالیاتی، بیمه و بازرگانی
  • کسب مجوز کاری
  • ارائه اطلاعات کامل کمپانی (آدرس، حساب بانکی و غیره)
  • پرداخت تمامی هزینه های مربوطه
  • نداشتن سابقه جرم
  • داشتن سرمایه کافی

هموطنان عزیزی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، می توانند برای مطلع شدن از شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف، با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *