مهاجرت سرمایه گذاری در ایسلند

اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاری

اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت است. البته توجه داشته باشید هر سرمایه گذاری منجر به اخذ اقامت ایسلند نمی شود. همچنین توجه داشته باشید که ایسلند هیچ نوع ویزای طلائی سرمایه گذاری یا اخذ تابعیت مستقیم از طریق سرمایه گذاری را ندارد. لذا برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت در این کشور باید روش های سرمایه گذاری را به خوبی بشناسید. در هر صورت سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری و تجارت در ایسلند می توانند با دریافت ویزای تجاری وارد این کشور شوند و مراحل سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

در حال حاضر ایسلند با توجه به رشد اقتصادی و فرصت های مناسب مکان مناسبی برای سرمایه گذاری در اروپا به شمار می رود. برای بررسی شرایط اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاری به مطالب نوشته شده همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دقت کنید.

اقامت و زندگی در ایسلند از طریق سرمایه گذاری

ایسلند غربی ترین ایالت اروپا و دومین جزیره بزرگ اروپا است. این کشور از لحاظ زمین شناسی جوانترین کشور جهان است که در میان پشته های آتلانتیک میانی و بین صفحات تکتونیکی آمریکای شمالی و اوراسیا قرار دارد.

  • مساحت: 103.000 کیلومتر مربع
  • پایتخت: ریکیاویک. جمعیت 182.900 سکنه
  • ویژگی ها: سرزمینی از کوه ها، یخچال های طبیعی، دریاچه ها و شن و ماسه که عمدتا خالی از سکنه است و دارای یک ساحل 4970 کیلومتری است.
  • آب و هوا: معتدل تحت كنترل جریان آتلانتیک شمالی. زمستان های معتدل، تابستان های خنک. میانگین دما در ریکیاویک ژانویه 0.5 درجه سانتی گراد و در ژوئن 10 سانتی گراد

ایسلند آخرین کشور اروپایی بود که عمدتا توسط مردان شمالی و سلت ها در قرن 9 و 10 آباد شد. این کشور کم جمعیت ترین کشور اروپا است. تقریبا چهار پنجم کشور خالی از سکنه است. جمعیت در مناطق ساحلی، دره ها و در گوشه جنوب غربی جزیره متمرکز شده اند. با وجود شرایط طبیعی چالش برانگیز ، استاندارد زندگی ایسلند یکی از بالاترین سطح در جهان است. اقتصاد ایسلند به بهبود خود ادامه می دهد. رشد اقتصاد و رشد درآمد متوسط ​​خانوار تقاضای داخلی را تأمین می کند. با این حال ، با کاهش سرعت سرمایه گذاری و افزایش نرخ بهره، رشد شروع به تعدیل می کند.

افزایش قیمت محصولات دریایی شرایط تجارت را بهبود بخشیده و به کاهش عدم تعادل خارجی کمک کرده است. صادرات کالا نیز تغییر کرده است، با اتکا کمتر به صادرات سنتی ماهی و آلومینیوم و بیشتر به خدمات، به ویژه مربوط به رونق گردشگری است. ایسلند در حال پیشرفت و توسعه بخش های دیگر است و سرمایه گذاری در این کشور مزایای زیادی به همراه دارد.

اخذ اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاری

شهروندان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا برای سرمایه گذاری در ایسلند نیازی به کسب مجوز اقامت ندارند لذا به راحتی می توانند در این کشور سرمایه گذاری کنند. اما سایر شهروندان برای سرمایه گذاری در ایسلند باید مجوز داشته باشند. لذا سرمایه گذاران می توانند با ثبت شرکت در ایسلند و ایجاد یک کسب و کار از وزیر تجارت و صنعت ایسلند اجازه اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاری را اخذ کنند.

لذا با استفاده از یکی از ویزاهای تجاری زیر می توانید به این کشور سفر کرده و طرح سرمایه گذاری خود را پیاده کنید:

ویزای سرمایه گذاریشرح
ویزای تجاری Cویزای کوتاه مدت برای انجام تجارت در ایسلند
ویزای تجاری Dویزای بلند مدت سرمایه گذاری در ایسلند

اخذ اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاران خارجی در ایسلند این حق را دارند که به عنوان یک شرکت سهامی خاص، خصوصی مشارکت و غیره فعالیت خود را شروع کنند. درخواست تأسیس و ثبت شرکت در ایسلند به طور کلی می تواند در یک روز تکمیل شود. سرمایه گذاران مجاز به خرید سهام و اوراق بهادار هستند، مگر در موارد خاص که در قانون معافیت اعمال شده باشد. مجوزها و اسناد به نوع فعالیت انجام شده بستگی دارند اما باید از قبل دریافت شوند. برای کسب اطلاعات در مورد کلیه مراحل و تشریفات به صورت موردی می توانید به سفارت ایسلند و یا مشاورین ما مراجعه کنید.

آداب معاشرت و اجتماعی در ایسلند مانند سایر کشورهای اروپای غربی است. از آنجا که ایسلند یک جامعه کوچک است، دسترسی به افراد آسان و اغلب غیررسمی است. از جمله موارد مهم درباره فرهنگ تجارت در ایسلند:

  • شما باید اطمینان حاصل کنید که جلسات از قبل برنامه ریزی شده است. ایسلندی ها اهمیت زیادی برای وقت شناسی قائل هستند و اگر قرار است دیر به جلسه بروید باید میزبان خود را در جریان بگذارید.
  • فرم ها سنتی هستند و آداب هم در شروع و هم در پایان جلسه به همین شکل هستند. شما باید اطمینان حاصل کنید که با همه حاضران در جلسه دست می دهید.
  • کارت های بازرگانی پس از معرفی معمولا رد و بدل می شوند. انجام تشریفات گسترده ضروری نیستند و مستقیماً وارد کار می شوند.
  • انگلیسی در مجامع تجاری در همه جا صحبت می شود.
  • درک نام ایسلندی برای فعالیت های تجاری و اجتماعی مهم است.
  • انتظار می رود هنگام کار در ایسلند برای هر مناسبت لباس رسمی بپوشید.

بخش های اصلی اقتصاد ایسلند برای سرمایه گذاری

اقتصاد ایسلند در دهه گذشته به صنایع تولیدی و خدماتی متنوع شده است، به ویژه در زمینه های:

  • گردشگری
  • ICT
  • بیوتکنولوژی
  • دستگاه های پزشکی و فناوری
  • پردازش مواد غذایی

بخش گردشگری در حال حاضر بیشترین سهم را در درآمد صادراتی کشور دارد که حتی از بخش ماهیگیری نیز فراتر رفته است. منابع زمین گرمایی و برق آبی فراوان سرمایه های خارجی قابل توجهی را در بخشهای پرتوان مانند ذوب آلومینیوم، مرکز داده و غیره جذب کرده است. ایسلند یک فضای تجاری رقابتی را ارائه می دهد. ایسلند با مالیات کم، سطح تحصیلات بالا و شرایط مناسب برای نیروی کار ماهر، مصرف زمین و انرژی، مقصد جذاب سرمایه گذاری برای مشاغل متقاضی مکان جدید برای فعالیت های بین المللی خود است. تولید صنعتی پر مصرف با تمرکز عمده بر روی فلز (به عنوان مثال آلومینیوم، آهن سیلیکون) منجر به سرمایه گذاری خارجی در ایسلند شده است. بیوتکنولوژی، ICT و صنعت بازی های رایانه ای به سرعت در حال تبدیل شدن به بازیگران اصلی اقتصاد ایسلند هستند.

در نمودار زیر میزان بالای گردشگران در ایسلند قابل توجه است:

میزان گردشگر در ایسلند در سال های اخیر

مزایای اقامت ایسلند و سرمایه گذاری

از مزایای اصلی ایسلند از نظر جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی می توان به نیروی انسانی تحصیل کرده، انگلیسی زبان بودن، فضای اقتصادی مثبت و قدرت خرید بالا اشاره کرد. علاوه بر این، تمام کنترل های سرمایه باقی مانده اخیرا لغو شده است. به شهروندان منطقه EEA رفتاری مشابه شهروندان محلی داده می شود (اگرچه برخی محدودیت ها در بخش های ماهیگیری، هواپیمایی و انرژی باقی مانده است). حق رای دادن در ایسلند، به ویژه در بخش خرده فروشی، در حال گسترش است. مهمترین معایب سرمایه گذاری در ایسلند هزینه های بالای زندگی، جمعیت کم و فاصله زیاد آن از قاره اروپا است. فضای کسب و کار این کشور خوب است و ایسلند در رتبه بندی Doing Business 2020 که توسط بانک جهانی منتشر شده در بین 190 کشور در رتبه 26 سهولت انجام تجارت قرار دارد.

سایر مزایای سرمایه گذاری در ایسلند:

  • اخذ اقامت در ایسلند
  • مالیات بر درآمد پایین شرکتها و از کمترین ها در اروپا
  • دسترسی بدون تعرفه برای اکثر محصولات به اتحادیه اروپا
  • در دسترس بودن انرژی قابل تجدید قابل اطمینان با قیمت های رقابتی
  • هزینه های رقابتی کار و حقوق و دستمزد
  • مشوق هایی برای سرمایه گذاری های جدید در ایسلند مانند اعطای پول نقد مستقیم، تخفیف از برخی مالیات ها و هزینه ها و غیره
  • از نظر استراتژیک بین اروپا و آمریکای شمالی واقع شده است
  • یک محیط پایدار مبتنی بر دموکراسی و حاکمیت قانون
  • تخفیف هزینه های تولید فیلم و تلویزیون در ایسلند
  • چارچوب نظارتی اروپا و استانداردهای کیفیت

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایسلند

منابع انرژی زمین گرمایی و نیروگاه های آبی فراوان ایسلند سرمایه های خارجی قابل توجهی را در بخش آلومینیوم به خود جلب کرده و رشد اقتصادی را تقویت کرده و شرکتهای با فن آوری بالا که می خواهند مراکز داده را با استفاده از انرژی سبز ارزان تأسیس کنند، مورد توجه قرار گرفته است. به دلیل بحران مالی عمیقی که ایسلند با آن روبرو شده بود، چندین پروژه سرمایه گذاری متوقف شده و ورودی مستقیم سرمایه های مستقیم خارجی به شدت کاهش یافت. بر اساس گزارش سرمایه گذاری جهانی UNCTAD در سال 2020، کل هجوم مستقیم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایسلند منفی شد و در سال 2019، 241 میلیون دلار از 394 میلیون دلار در سال 2018 منفی شد. کل سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2019 8،7 میلیارد دلار برآورد شد. براساس ارقام OECD، سهام FDI عمدتا از لوکزامبورگ، هلند و سوئیس است. و عمدتا در بخش های زیر اختصاص یافته است.

  • خدمات مالی و بیمه
  • تولید و بخشهای عمده فروشی
  • خرده فروشی

برای اطلاع از شرایط مهاجرت به ایسلند و اخذ اقامت این کشور از سایر روش ها می توانید به سایر مقالات و اطلاعات منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید و یا به صورت مستقیم با مشاورین این مجموعه در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *