مهاجرت به کشور ایسلند

اقامت ایسلند از طریق ازدواج

اقامت ایسلند از طریق ازدواج

یکی از روش های خاص اخذ اقامت و مهاجرت به ایسلند اخذ اقامت ایسلند از طریق ازدواج می باشد. این طرق مدنظر افراد زیادی قرار گرفته است. همچنین طبق قوانین چنانچه اقامت شما در این کشور به مدت حداقل 3 سال ادامه پیدا کند می توانید به صورت دائم اقامت ایسلند را بدست آورید. ایسلند یکی از کشورهای شمالی اروپا و یکی از کشورهای برجسته در منطقه اسکاندیناوی است. برای بررسی شرایط ازدواج و موارد مهم در رابطه با اخذ اقامت ایسلند از طریق ازدواج به مطالب ارائه شده توسط کارشناسان مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

اخذ اقامت ایسلند از طریق ازدواج

ایسلند در موقعیت ایده آل بین آمریکای شمالی و اروپا قرار دارد. اگر زن و شوهر اهل اروپا و آمریکای شمالی باشند و بخواهند در میان این کشورها ملاقات کنند، ایسلند را بسیار ایده آل می کند. الزامات عروسی در ایسلند بسیار ساده است، شما می توانید با هر مذهبی ازدواج کنید، ازدواج افراد همجنس نیز قانونی است. ایسلند ازدواج در خارج از کشور برای خارجی ها را واقعاً آسان می کند. با این حال، برخی از قوانین در اطراف آن وجود دارد، و برخی از مدارک باید همیشه پر شوند. برای ازدواج در ایسلند هر دو طرف باید حداقل 18 سال سن داشته باشند و قبلا ازدواج نکرده باشند. اگر یکی، یا هر دو قبلاً ازدواج کرده باشند، باید مدارک اثبات طلاق را ارائه دهند.

تمام اسنادی که ارسال می شوند باید اصل باشند و فقط در صورتی که به زبان انگلیسی یا هر یک از زبان های اسکاندیناوی نباشند، باید ترجمه همراه داشته باشند. در صورت ازدواج با یک شهروند ایسلند افراد خارجی می توانند با ارائه گواهی ازدواج و سایر مدارک به اداره مهاجرت اقامت ایسلند را اخذ کنند.

در نمودار زیر میزان افراد ازدواج کرده در ایسلند که در حال زندگی مشترک هستند در سال های اخیر قابل مشاهده است:

میزان افراد ازدواج کرده و در حال زندگی در ایسلند

مدارک لازم برای اخذ اقامت ایسلند از طریق ازدواج

همه اسناد باید حداقل 3 هفته قبل از تاریخ عروسی ارسال شود، اما برای سهولت کار، ممکن است ابتدا اسناد را از طریق ایمیل ارسال کنید و اصل مدارک را شخصا تحویل دهید، حداکثر 5 روز قبل از تاریخ عروسی. اگر یک برنامه ریز عروسی استخدام می کنید، آنها می توانند این کار را برای شما انجام دهند. اگر اسناد در این مهلت مقرر نرسند، ازدواج لغو شده تلقی می شود. اسنادی که برای ازدواج در ایسلند لازم است (باید 3 هفته قبل از تاریخ عروسی ارسال شود):

  • اعلان ازدواج (Hjónavígsluskýrsla)
  • شناسنامه های هر2  طرف
  • گواهی وضعیت تأهل که باید ظرف 8 هفته قبل از تاریخ عروسی صادر شود.
  • حکم طلاق، در صورت طلاق هر یک از طرفین
  • اگر عروس یا داماد بیوه باشند سندی با جزئیات تقسیم و نهایی شدن اموال متوفی اعلام شده است.
  • پاسپورت معتبر هر دو طرف
  • پس از برگزاری مراسم می توان از اداره ثبت ملی گواهی ازدواج را به زبان انگلیسی دریافت کنید.

برای اخذ اقامت ایسلند از طریق ازدواج مدارک زیر مورد نیاز هستند:

  • گواهی ازدواج
  • پاسپورت و مدارک شناسایی 2 طرف ازدواج
  • محل اقامت
  • اثبات تمکن مالی

درباره ازدواج در ایسلند

ازدواج در ایسلند می تواند ازدواج کلیسایی یا ازدواج مدنی باشد. ازدواج های مبتنی بر مبانی دینی یا غیر دینی در برابر قانون به یک اندازه معتبر است. وزیران و روسای انجمن های مذهبی ثبت شده متولی ازدواج های کلیسایی هستند. دادستان های منطقه ازدواج های مدنی را انجام می دهند. برای اینکه یک ازدواج انجام شود، باید صلاحیت ازدواج ایجاد شود و سایر شرایط نیز باید وجود داشته باشد، از جمله:

  1. سن، خویشاوندی و اثبات انحلال هرگونه ازدواج قبلی
  2. اسناد و گواهینامه هایی که باید به طرف های مربوط ارسال شود.
  3. شاهدان ازدواج و شاهدان جشن

اگر هر دو یا هر دو متقاضی ازدواج تابعیت خارجی دارند یا در خارج از كشور اقامت دارند، مدارك باید از كشورهای آنها تهیه شود. لذا بهتر است زمان کافی برای آماده سازی اختصاص داده شود و قوانین مربوط به ازدواج را مطالعه کنید.

شرایط برگزاری مراسم ازدواج در ایسلند

شرط برگزاری مراسم عروسی شما در ایسلند حضور قانونی در این کشور است. این را می توانید با چیزی که تاریخ ورود را نشان می دهد (مانند مهر گذرنامه یا بلیط هواپیما) یا ویزا ثابت کنید. کشورهایی که برای بازدید از ایسلند نیازی به ویزا ندارند شامل کشورهای عضو منطقه اقتصادی اروپا هستند. کشورهایی که برای بازدید از ایسلند نیاز به ویزا دارند باید آن را تهیه کنند. لذا گذرنامه معتبر ارائه شود و باید گواهی وضعیت تأهل ارائه شود.

هر دو شریک باید گواهی وضعیت تاهل صادر شده توسط مقامات مربوطه در کشور، ایالت یا منطقه خود را ارائه دهند. گواهی باید ظرف 8 هفته قبل از مراسم ازدواج صادر شود. بعضی از کشورها گواهی وضعیت تأهل صادر نمی کنند. اگر این موضوع تأیید شده باشد، و عروس یا داماد یک تبعه خارجی یا ساکن خارج از کشور باشد، گواهی صادر شده توسط مقامات مربوطه در کشور آنها، مبنی بر عدم وجود مانعی در ازدواج برنامه ریزی شده، الزامی است. فرم درخواست دفتر دادگستری باید پر شود و دو نفر از بهترین افراد (شاهد) گواهی توانایی ازدواج، باید یا نام خود را از قبل روی فرم درخواست بنویسند یا این کار را در دفتر انجام دهند.

اخذ اقامت و تابعیت ایسلند از طریق ازدواج

اخذ اقامت و تابعیت ایسلند از طریق ازدواج

پس از ازدواج با یک شهروند ایسلندی و اخذ اقامت این کشور می توانید طبق قوانین تابعیت و پاسپورت ایسلند را بدست آورید. شرایط اخذ تابعیت ایسلند از طریق ازدواج به شرح زیر است:

  • حداقل زندگی مشترک با همسر ایسلندی به مدت 3 سال
  • شهروند ایسلندی باید در 5 سال گذشته تابعیت ایسلندی داشته باشد.
  • با شرایط زندگی و قوانین در ایسلند اخت شده باشد.

ازدواج مذهبی در ایسلند

علاوه بر ازدواج مدنی در کشور ایسلند، ازدواج مذهبی نیز می تواند صورت بگیرد. کلیساها در ایسلند بیشتر برای مسیحیان لوتر هستند، اما تعداد کمی کلیسای کاتولیک نیز برای انتخاب وجود دارد. بودیسم، اسلام، یهودیت و آتئیسم نیز تا حدودی در ایسلند وجود دارد (و هندوئیسم تا حد بسیار کمی)، اما در حال حاضر هیچ مسجد، کنیسه، معبد بودایی قابل توجهی در کشور وجود ندارد، فقط سالن های کوچک قابل اجرا برای احداث مسجد و معبد در ریکیاویک وجود دارد. نمادین ترین کلیسای ایسلند و بلندترین کلیسای این کشور، Hallgrímskirkja است که حدود 750 نفر می توانند در آن جای گیرند. در حالی که برخی از کوچکترین کلیساهای ایسلند فقط حدود 10 نفر می توانند در آن بنشینند.

شاید مشهورترین کلیساهای ریکیاویک برای برگزاری مراسم عروسی، دوکمیرجان و فریکرکجان باشند، درست در مرکز شهر واقع شده اند و در نزدیکی یکی از مکانهای معروف برای برگزاری جشن عروسی، IÐNÓ، مشرف به حوض شهر Tjörnin است. اگر کاتولیک هستید یک کلیسای کاتولیک زیبا در مرکز شهر ریکیاویک وجود دارد ،و همچنین کلیساهای کوچک دیگر در چندین مکان در سراسر کشور، از جمله Akureyri و Ísafjörður وجود دارند.

اقامت ایسلند از طریق ازدواج همجنسگرایان

ایسلند هیچ تبعیضی در مورد جنسیت ها قائل نیست و ازدواج همجنسگرایان از سال 2010 که پارلمان ایسلند به اتفاق آرا با قانون جدید موافقت کرد، مجاز است. اندکی پس از آن، نخست وزیر ایسلند ژوهانا سگوراگاردوتیر، همجنسگرای آشکار، اولین رئیس دولت در جهان بود که از قانون جدید استفاده کرد و با شریک دیرینه خود ازدواج کرد. ایسلند به عنوان یکی از بهترین کشورها در جهان برای ازدواج همجنسگرایان شناخته می شود و فرهنگLGBTQ در ایسلند رونق دارد. ایسلند یک مقصد استقبال بسیار عجیب و غریب است و بسیاری از زوج های همجنسگرا و همجنسگرایان ترجیح داده اند که برای ازدواج در ایسلند در سال های گذشته به این کشور سفر کنند. برخی ترجیح می دهند این کار را انجام دهند زیرا ازدواج همجنسگرایان در کشورشان مجاز نیست اما برخی دیگر فقط می خواهند یک جشن عروسی خیره کننده را در یک مراسم بسیار خوش آیند برگزار کنند.

برای اخذ اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مهاجرت به ایسلند و روش های اخذ اقامت ایسلند و یا سایر کشورهای اروپایی مانند سوئد و یا کشورهای آمریکایی مانند کانادا می توانید بر دانش و تضمین مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تکیه کنید و در این مسیر با موفقیت قدم بگذارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *