مهاجرت سرمایه گذاری در ایرلند

اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری

اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری

اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری از روش های قانونی مهاجرت به این کشور محسوب می شود. سرمایه گذاری در این کشور از طرق مختلف صورت خواهد گرفت. آنچه در خصوص سرمایه گذاری می باید در نظر داشته باشید، حفظ سرمایه گذاری خود به مدت 3 تا 5 سال می باشد. مبلغ پیشنهادی و قابل قبول برای انجام این پروسه در این کشور از 500000€ (یورو) شروع خواهد شد. این مبلغ می تواند در طی سال های پیش رو افزایش یابد و سود حاصل از پروژه های سرمایه گذاری در این کشور غیر قابل پیش بینی خواهد بود. نویسندگان ماهر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله فوق را جهت افزایش آگاهی شما در این زمینه در اختیار شما قرار داده اند.

سوالاتی که در این باب ممکن است در ذهن متقاضی به وجود آید عبارت است از:

  • آیا از طریق سرمایه گذاری در این کشور می توان اقامت دریافت نمود؟
  • پروژه های سرمایه گذاری این کشور چگونه می باشد؟
  • چند نوع پروژه سرمایه گذاری در این کشور موجود می باشد؟
  • کدام یک از پروژه ها امکان دست یابی به اقامت این کشور را میسر خواهد ساخت؟
  • لیست مدارک لازم جهت سرمایه گذاری در این کشور چه می باشد؟

مراحل اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری

جهت دریافت اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری می باید در وهله اول درخواست خود را در این کشور به ثبت برسانید. سپس کلبه مدارک معتبر و مورد نیاز را می باید آماده نموده و به سفارت کشور مذکور ارجاع نمایید. بدین ترتیب درخواست شما به درستی و با دقت از جانب مسئولین مورد بررسی قرار گرفته و در انتها ثبت نهایی از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید. پس از دریافت تاییده نهایی متقاضی می تواند برای ویزای مربوطه این کشور اقدام نماید. طول این پروسه مهاجرتی و اخذ اقامت حدود 2 ماه خواهد بود.

مراحل قانونی اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

مراحلشرح
1اخذ راهنمایی لازم از دفتر مهاجرتی مربوطه
2ارائه کلیه مدارک مربوطه هویتی و اسناد قابل استناد
3ارائه فرم تکمیل شده درخواست مورد نظر
4دریافت تاییده درخواست مورد نظر و تکمیل پروسه های سرمایه گذاری در این کشور
5دریافت اقامت این کشور
6پس از گذشت 4 الی 8 سال زندگی در این کشور می توانند برای اخذ پاسپورت یا تابعیت اقدام نمایند.

مراحل اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری

انواع سرمایه گذاری در ایرلند

در خصوص سرمایه گذاری و اخذ اقامت این کشور 4 روش در اختیار متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. در خصوص اقامت این کشور این نکته را در نظر داشته باشید که نیاز به حضور مداوم شما در این کشور نمی باشد. پس از اخذ اقامت این کشور متقاضی اصلی به همراه همسر و فرزندان زیر 24 سال خود می باید حداقل 1 بار در سال وارد خاک این کشور شوند. در سرمایه گذاری نوع اول، سرمایه گذاری شرکتی به معنای تاسیس یک کسب و کار نو پا می باشد، حداقل دوره این پروژه 3 سال خواهد بود. نوع دوم صندوق سرمایه گذاری با طول دوره 3 ساله است که تنها صندوق های مربوط به این کشور قابل قبول خواهند بود.

نوع سوم مربوط به املاک و مستغلات خواهد بود که به اختصار (REIT) نام دارد. این سرمایه گذاری می باید در طول 3 سال حفظ شود، سپس 50% از کل مبلغ سرمایه گذاری را می توانید برای فروش بگذارید. پس از گذشت 4 سال امکان آزاد سازی 25% از مبلغ وجود خواهد داشت. روش چهارم سرمایه گذاری در این کشور مربوط سرمایه گذاری در پروژه های عمومی مانند هنر، ورزش، بهداشت، فرهنگ و یا آموزش خواهد بود. تنها تفاوت این روش با سایر روش های سرمایه گذاری غیر قابل استرداد بودن مبلغ می باشد، زیرا به عنوان یک کمک خیر خواهانه در نظر گرفته می شود. جهت روشن سازی بهتر مطالعه مقاله اقامت ایرلند نیز پیشنهاد داده خواهد شد.

در نمودار زیر هزینه های لازم برای سرمایه گذاری در این کشور بیان شده است:

هزینه های لازم برای سرمایه گذاری در ایرلند

بهترین روش اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری

یکی از بهترین روش های اخذ اقامت و سرمایه گذاری در این کشور از طریق صندوق سرمایه گذاری خواهد بود. به عنوان مثال خرید ملک در این کشور یکی از بهترین روش های فعلی به خصوص برای متقاضیان بین المللی خواهد بود. در این روش هزینه سرمایه گذاری از 10000€ (یورو) شروع خواهد شد، و به تدریج شامل افزایش نام خصوصی می شود. بعد از گذشت 5 سال به 14500€ (یورو) می رسد. در این باب توجه شما را به مطالعه مقاله خرید ملک در اروپا در سال 2023 جلب خواهیم نمود.

مزایای سرمایه گذاری در ایرلند

برنامه اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری جز بهترین برنامه های مهاجرتی این کشور خواهد بود. این برنامه طیف گسترده از هزینه های سرمایه گذاری را در اختیار متقاضیان بین المللی قرار خواهد داد. طیف سرمایه گذاری در این کشور از حدود 500000€ تا 200000€ (یورو) می باشد. بدین ترتیب اجازه اقامت 5 ساله به متقاضی اعطا می شود که این اقامت قابل تمدید است. اقامت اولیه حدود 2 سال می باشد. پس از گذشت 5 سال زندگی مداوم در این کشور متقاضی می تواند با توجه به شرایط هویتی و ارائه مدارک بالغ بر عدم سو پیشینه می تواند برای اخذ تابعیت این کشور نیز اقدام نمایند.

اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری مزایایی نیز به همراه خواهد داشت، این مزایا عبارتست از:

مزایا سرمایه گذاری در ایرلند

در سال های اخیر به خصوص در سال 2022 میلادی متقاضیان بین المللی، از جمله تجار طرفداران همیشگی پروژه های سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی بوده اند. اقامت ایرلند از طریق سرمایه گذاری نیز مانند سایر پروژه های مهاجرتی اهمیت خود را در میان متقاضیان حفظ نموده است. کشور مذکور یکی از کشور های امن با استاندارد زندگی بالا در میان کشورهای اروپایی می باشد و امکان تحصیل و کار نیز برای افراد امکان پذیر خواهد بود. در صورت ابهام در این باب مطالعه مقاله سرمایه گذاری در ایرلند که به قلم کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد، مطالعه فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *