مهاجرت تحصیلی ایرلند

اقامت ایرلند از طریق تحصیل

اقامت ایرلند از طریق تحصیل

اخذ اقامت ایرلند از طریق تحصیل یکی از راه های مهاجرتی به این کشور محسوب می گردد که هر ساله ذهن افراد را به سمت خود سوق می دهد. همچنین از مزایای اقامت و تحصیل در این کشور، زبان انگلیسی است که به عنوان زبان رسمی در ایرلند رایج است و مردم به آن مسلط هستند. اخذ اقامت ایرلند از طریق تحصیل یکی از مطمئن ترین روش اقامت در این کشور است چرا که علاوه بر تحصیل در بهترین دانشگاه ها و کسب مهارت حرفه ای، شرایط برای پیدا کردن شغل مناسب و گرفتن اقامت دائم ایرلند فراهم است. کارشناسان و مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را در جهت راهنمایی برای اقامت ایرلند از طریق تحصیل تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

دلایل اقامت ایرلند از طریق تحصیل

ایرلند سومین جزیره بزرگ اروپا است و در اقیانوس اطلس واقع شده است و توسط دریای ایرلند و کانال سنت جورج از انگلیس جدا شده است. پایتخت این کشور دوبلین است. جمعیت ایرلند بیش از 5 میلیون نفر است. ایرلند مکانی امن برای زندگی است و از نظر کیفیت زندگی و صلح و توسعه انسانی بین 20 کشور برتر جهان قرار دارد. ایرلند کشوری جوان است یک سوم جمعیت زیر 25 سال سن دارند ایرلندی ها بسیار به فرهنگ و تاریخ خود افتخار می کنند و همچنین بسیار پذیرای شهروندان خارجی در فرهنگ خود هستند.

ایرلند یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان را دارد و مقصد عالی برای دانشجویان بین المللی است فارغ التحصیلان ایرلند در رشته های مختلف به فرصت های خوبی برای اشتغال دسترسی دارند. استاندارد های آموزشی ایرلند با داشتن 7 دانشگاه سطح بالا و تمرکز بر همکاری و تحقیق جهانی در بین برترین ها قرار دارد. زبان این کشور انگلیسی است و این مزیت زیادی برای دانشجویان دارد اما اگر قصد اقامت بیشتر از تحصیل در این کشور دارید دانستن زبان ایرلندی به بهبود کیفیت زندگی و ارتباطات شما کمک بسیاری میکند. بیش از 35000 دانشجوی بین المللی در ایرلند وجود دارد که از محل زندگی خود بسیار راضی هستند. تحصیل در ایرلند انتخاب خوبی برای یک شروع خوب و رسیدن به موفقیت است زیرا این کشور از نظر آموزش رتبه بالایی دارد و همچنین با دیگر دانشگاه ها در سطح جهان رقابت و همکاری دارد.

تحصیل در ایرلند

اخذ اقامت از طریق تحصیل یکی از ساده ترین راه های مهاجرت به این کشور است. ایرلند دارای بهترین دانشگاه های جهان است و رشته های علوم طبیعی، فناوری، اقتصاد و علوم انسانی در دانشگاه های این کشور برجسته هستند. دانشجویان بین المللی که در ایرلند تحصیل می کند به طور کلی شانس بالایی برای یافتن کار و اقامت دائمی در ایرلند دارند. روش آموزش در ایرلند بسیار مشابه انگلیس است. در ایرلند مقاطع تحصیلی به مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که همان کارشناسی ارشد و دکتری هستند تقسیم می شود.

دوره کارشناسی به طور معمول 3 تا 4 سال طول می انجامد و در رشته هایی مانند معماری، علوم دامپزشکی و دندان پزشکی به 5 سال هم می رسد و دوره ارشد یک تا 2 سال و دوره دکتری بین سه تا 5 سال طول میکشد. دانشگاه های ایرلند داری ارتباط و همکاری خوبی با دانشگاه های دیگر جهان است و این به شما امکان می دهد که در یک شبکه بین المللی در طول تحصیل خود قرار بگیرید. دانشگاه های ایرلند برنامه های بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی در هر مقطعی ارائه می دهد. بیشتر موسسه های ایرلند بودجه دولتی دریافت می کنند و این باعث می شود که سطح آموزش بسیار بالا باشد.

در نمودار زیر مدت زمان اقامت تحصیلی در ایرلند را در هر مقطع مشاهده می کنید:

سیستم سال های تحصیل در ایرلندهزینه اقامت ایرلند از طریق تحصیل

برآورد هزینه برای یک دانشجو در ایرلند برای یک سال تحصیلی 8000€ تا 12100€ (یورو) در سال است. این هزینه ها شامل اجاره، برق، غذا، دارو، سفر، هزینه های اجتماعی است اما شهریه را شامل نمی شود به طور کلی هزینه زندگی شما در ایرلند به محل زندگی، نوع و سبک زندگی شما بستگی دارد. شهریه دانشگاه ها در ایرلند در دوره کارشناسی 9850€ تا 55000€ (یورو) یورو در سال و دوره کارشناسی ارشد و دکترا €9950 تا 37000€ (یورو) در سال است و این هزینه ها نیز بسته به رشته و دانشگاه متغیر است. همچنین سالانه حدود 2500€ (یورو) برای خدمات دانشجویی لازم است. زندگی در دوبلین نسبت به دیگر شهر های ایرلند پرهزینه تر است.

به طور کلی هزینه تحصیل و زندگی در اروپا کمی بیشتر از متوسط مناطق اروپایی است. موسسات و دانشگاه های ایرلند مکان هایی را برای اقامت دانشجویان تهیه و در اختیار آن ها قرار می دهند اما تقاضا برای آن ها زیاد است و بنابراین پیدا کردن آن ها دشوار است. به غیر از خوابگاه ها و مکان هایی که موسسات تهیه می کنند می توانید آپارتمان اجاره کنید یا به اشتراک بگذارید که هزینه اجاره آپارتمان برای دانشجویی که تنها زندگی کند 400€ تا €900 (یورو) در ماه است.

تحصیل در دانشگاه های ایرلند

تحصیلات عالی در ایرلند از دانشگاه ها و کالج های تخصصی و موسسات فناوری تشکیل می شود. ایرلند دارای 7 دانشگاه دولتی است که بین دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. ایرلند همچنین 7 دانشکده خصوصی دارد که کوچکترین آن ها از نظر تعداد دانشجویان کالج هنر بورن است که 200 دانشجو دارد و بزرگترین آن ها دانشگاه بزرگ تجارت دوبلین که 9000 دانشجو دارد. کالج های خصوصی، آموزش های تخصصی در زمینه هایی مانند فنی حرفه ای، پزشکی، حقوق، مطالعات بازرگانی و کشاورزی ارائه می دهند و دانشجویان در سطوح حرفه ای گواهینامه یا مدرک تحصیلی می گیرند.

همچنین ایرلند 14 موسسه فناوری دارد که دوره های آموزشی در زمینه های تجارت، علوم، مهندسی، زبانشناسی و موسیقی ارائه می دهند. دانشگاه لیمریک و موسسه فناوری دوبلین و دانشگاه ملی ایرلند مینوت در سال 2019 در بین 800 موسسه آموزش عالی جهان قرار گرفتند و علاوه بر این بزرگترین کالج پزشکی ایرلند نیز در فهرست 500 دانشگاه برتر پزشکی جهان قرار دارد. دانشگاه های ایرلند دوره هایی برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی برگزار می کند تا بتوانند زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.

در جدول زیر 5 دانشگاه برتر ایرلند را مشاهده میکنید:

نام دانشگاهسال تاسیسموقعیت مکانی
کالج ترینتی دوبلین1592دوبلین
کالج دانشگاهی دوبلین1852دوبلین
دانشگاه ملی گالویGalway ایرلند1988گالوی
دانشگاه کالج کورک1988کورک
دانشگاه دوبلین سیتی1975دوبلین

شرایط اقامت ایرلند از طریق تحصیل

شرایط اقامت ایرلند از طریق تحصیل

شهروندان برخی از کشور ها از جمله ایران برای تحصیل در ایرلند و گرفتن اقامت تحصیلی به ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارند. ایرلند عضو توافق نامه شنگن نیست و اگر ویزای شنگن را دارید باید برای ویزای ایرلند به طور جداگانه اقدام کنید. درخواست ویزا ایرلند 7 تا 8 هفته یا بیشتر طول میکشد تا بررسی شود بنابرین حداکثر 3 ما قبل از ورود خود می توانید درخواست دهید.

امکان گرفتن ویزای همراه برای خانواده دانشجوهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند وجود ندارد. بعد از اتمام تحصیل در ایرلند دولت ایرلند ویزای اقامت 1 ساله به شما می هد تا دانشجویان بتوانند در ایرلند بمانند و به دنبال کار باشند و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی این مدت به 2 سال افزایش یافته است. برای درخواست ویزا می توانید به سفارت ایرلند مراجعه کنید.

برای درخواست ویزا باید مدارکی را ارائه دهید که در لیست زیر آورده شده است:

  • فرم درخواست اقامت
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • مدارک بیمه پزشکی
  • مدارک مالی برای اثبات توانایی مالی (حداقل 7000€ (یورو) در سال)
  • 2 عکس گذرنامه
  • مدارک مهارت انگلیسی اکثر دانشگاه ها و کالج های ایرلند به آیلتس 6.5 نیاز دارند.
  • گذرنامه ی دارای اعتبار

برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره مهاجرت به کشور ایرلند و شرایط تعیین وقت سفارت ایرلند برای اخذ اقامت تحصیلی در این کشور می توانید به دیگر مقاله ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *