مهاجرت به کشور اندونزی

ازدواج در اندونزی

ازدواج در اندونزی

اخذ اقامت از طریق ازداوج یکی از روش های معمول مهاجرت برای متقاضیان می باشد. در این مقاله مبحث ازدواج در اندونزی را تجزیه و تحلیل می شود. ازدواج در این کشور در ابتدا موجب اقامت و در نتیجه اخذ شهروندی متقاضی را میسر می سازد. این روش مهاجرتی روشی آسان نمی باشد و نیاز به بررسی دقیق دارد. در جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های مهاجرتی این کشور و سایر کشور های دنیا می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و یا سایر مقالات مربوطه را در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید و نظرات خود را بیان کنید.

بررسی ازدواج در اندونزی

در صورت ازدواج افراد مقیم این کشور با افراد خارجی از ملیت های متفاوتی مانند مسیحی، هندی، مسلمان و بودایی ملیت و تابعیت این کشور را اخذ می کنند. ازدواج قانونی در این کشور می باید از طریق سازمان ثبت اسناد و مدارک رسمی و یا اداره امور ثبتی این کشورKantor Urusan Agama نام دارد به رسمیت شناخته شده باشد. ازدواج رسمی در این کشور باید طبق شرایط و قوانین حاکم در این کشور باشد. برای اثبات ازدواج رسمی در این کشور مراحل متفاوتی امکان پذیر می باشد.

جهت کسب گواهی لازم برای ازدواج رسمی در این کشور چند مورد در جدول زیر اشاره شده است:

مراحلامور
1امضای فرم درخواست در حضور افسر کنسولگری
2ارائه پاسپورت های معتبر دو طرف ازدواج
3ارائه سند معتبر در خصوص ازدواج زوجه

مدارک قانونی برای ازدواج در اندونزی

ازدواج قانونی در این کشور به فرهنگ و عقاید طرفین ازدواج بستگی دارد. افراد خارجی و افرادی که مقیم این کشور هستند می باید مدارکی را فراهم سازند. همچنین باید روندی قانونی را طی کنند. سازمان های مورد تایید ازدواج برای افراد خارجی به این شکل می باشد:

سازمان های مورد تایید ازدواج اندونزی

لیست مدارک و شرایطی که می باید ارائه شود در این بخش ارائه شده است:

  • سن کافی طرفین زوجه ( برای خانم ها سن 16 سال به بالا ویزای آقایون سن 19 سال به بالا)
  • ارائه پاسپورت معتبر برای افراد خارجی
  • ارائه ویزای معتبر برای افراد خارجی
  • ارائه شناسنامه معتبر برای افراد خارجی
  • ارائه تایید رسمی ازدواج زوجین
  • ارائه نامه منع ازدواج برای افراد خارجی و برای افراد مقیم این کشور نامه KTP

مراحل اخذ ویزای ازدواج در اندونزی

برای اینکه شما بتوانید برای ویزا اقدام کنید که گاهی اوقات به عنوان خانواده یا ازدواج KITAS نامیده می شود، باید با یک شهروند اندونزی ازدواج کرده و یک سند رسمی ازدواج را دولت اندونزی تأیید کنید. اگر در خارج از کشور ازدواج کردید، باید CNI (گواهی عدم منع ازدواج) داشته باشید. در این صورت، CNI و سند ازدواج باید به اندونزیایی ترجمه و در اندونزی قانونی شوند.

در جدول زیر مراحل اخذ اقامت در اندونزی آمده است:

مرحلهشرح
1برای تأیید اجازه اقامت محدود (VITAS) اقدام کنید.
2ویزای اقامت محدود خود (VITAS) را در سفارت اندونزی بدست بیاورید.
3تبدیل VITAS به اجازه اقامت محدود (KITAS)
4ثبت احوال و گزارش پلیس
5تبدیل KITAS به مجوز اقامت دائم (KITAP)

کار قانونی همسر در اندونزی

با ازدواج قانونی در این کشور فرد خارجی از طریق ویزای KITAS در این کشور اجازه کار پاره وقت خواهد داشت. جهت اخذ این ویزا پس از ازدواج قانونی از طریق ویزای VITAS به مدت محدود وارد خاک این کشور خواهید شد. سپس متقاضی می باید جهت کار در این کشور نوع ویزا را از طریق مراجعه به اداره مهاجرت این کشور تغییر دهد. روند قانونی جهت تبدیل ویزا حدود 5 روز کاری می باشد. تعدادی مدارک برای ثبت رسمی این نوع ویزا احتیاج می باشد.

این مدارک عبارتند از:

  • ارائه گواهی ازدواج
  • ارائه کپی کارت ملی خانوادگی و کارت شناسایی همسر اندونزیای (وضعیت ازدواج متاهل) درج شده باشد.
  • ارائه 1 کپی از آخرین گردش حساب بانکی متقاضی
  • ارائه نامه اسپانسر

7 رسم ازدواج در اندونزی

سنت ازدواج در این کشور برای عروس و داماد مملو از فرهنگ های محلی این کشور می باشد. در این کشور، ازدواج تنها متخص یک روز نمی باشد بلکه مراسم های فرهنگی و سنتی چند روز قبل از ازدواج صورت می پذیرد. در این بخش چندین فرهنگ منحصر به فرد این کشور را که قبل و بعد مراسم ازدواج اتفاق می افتد بیان می کنید.

این رسومات فرهنگی ازدواج در این کشور عبارت است از:

  • فرهنگ Javanese
  • فرهنگ Betawi
  • فرهنگ Sundanese
  • فرهنگ Banjar
  • فرهنگ Minang
  • فرهنگ Minahasa
  • فرهنگ Bugis

شرایط ازدواج قانونی در اندونزی

شرایط ازدواج قانونی در اندونزی

در سال 1974 میلادی قانون ازدواج در این کشور به گونه ای بود که فقط ازدواج از دو فرهنگ همسان مورد قبول بود. ازدواج از طریق 2 فرهنگ متفاوت قانونی و رسمیتی نداشت. طرفین زوجه در ازدواج قانونی می باید هر 2 از فرهنگی یکسان باشند. در صورت ازدواج با یک فرد مسلمان می باید ازدواج در سازمان ثبت امور مذهبی به رسمیت شناخته شود و نیازی به ثبت ازدواج در اداره ثبت اطلاعات مدنی نیست.

در صورت ازدواج افراد مدنی با افراد خارجی این کشور، در ابتدا می باید ازدواج زوجه در یکی از دفاتر رسمی ازدواج ثبت شود، به این معنا که زوجه مکمل یک دیگر از لحاظ فرهنگی هستند. این سنت بسیار قدیمی می باشد. در این نوع ازدواج مدارکی مانند پیازی متقاضی، پاسپورت و گواهی ازدواج الزامی می باشد. قوانین مربوط به ازدواج در این کشور قابل درک است و تنها با مدارک معتبر می توان ازدواج زوجین را به رسمیت شناخت.

الزامات اخذ اقامت اندونزی از طریق ازدواج

ازدواج قانونی در اندونزی نیاز به یک مراسم مذهبی دارد. طبق قوانین اندونزی، هر دو طرف باید از یک دین باشند. هر مذهب الزامات مختلفی دارد، بنابراین نامزد اندونزی باید در تماس با هیئت مذهبی خود قرار بگیرد تا بفهمد این الزامات چیست. چند مورد شامل:

  • اگر نامزد شما مسلمان است، مراسم باید در یا دفتر امور مذهبی برگزار شود.
  • این دفاتر یک کتاب ازدواج (Buku Nikah) صادر می کنند، که اثبات کننده این است که شما به طور قانونی ازدواج کرده اید.
  • برای افرادی که از طریق یک مراسم اسلامی ازدواج می کنند، یک کتاب ازدواج صادر می شود و بنابراین برای اهداف دولت اندونزی نیازی به ثبت ازدواج خود با ثبت احوال نیست.

مراسم عروسی در اندونزی

مراسم ازدواج در این کشور شامل 3 نوع ازدواج می باشد. این 3 نوع ازدواج به نام های ازدواج مدنی، ازدواج مذهبی و ازدواج طبق آداب و رسوم محلی این کشور می باشند. در ازدواج مذهبی جشن بزنی برگزار می شود، در این مراسم تنها پیمان ازدواج بین زوجین اتفاق می افتد و هیچ تشریفات مذهبی صورت نمی گیرد. ازدواج سنتی مختص افراد ثروتمند می باشد و ازدواجی پیچیده و طولانی است که حدود 8 ساعت یا بیشتر طول می کشد. در این نوع ازدواج این مراسم از شهری به شهر دیگر می روند. ازدواج های مسیحی در کلیسا و با لباس های مبدل و غربی اتفاق می افتد.

در این مقاله یکی از راه های مهاجرتی به این کشور مورد بررسی قرار گرفته شد. ازدواج در اندونزی و دیگر کشورهای مطرح دنیا یکی از روش هایی است که متقاضیان بسیاری را مجذوب خود ساخته است. این مقاله با نگارش کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما قرار گرفته شده است. هم چنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج در این کشور و یا کشور های دیگر می توانید مقالات ما را در سایت های مرجع مطالعه بفرمائید. یکی از مقالاتی که می توانید در این خصوص مطالعه فرمائید، مقاله اقامت فیلیپین از طریق ازدواج را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما بررسی فرمائید. در رابطه با تعیین وقت از مشاورین ما جهت مشاوره تلفنی و حضوری با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *