مهاجرت کاری مکزیک

کار در مکزیک

کار در مکزیک

افرادی که مدرک دانشگاهی را به پایان می ‌رسانند، برای ورود به بازار کار در مکزیک 14% بیشتر از دستمزد همسالان خود با تحصیلات دبیرستانی هستند، این تفاوت که در طول حرفه‌ ای آنها به 78% افزایش می‌ یابد. پزشکی همچنان پردرآمدترین شغل در مکزیک است، با بررسی حقوق ماهانه کار در مکزیک برای کسانی که به طور متوسط 17846MXN (پزو) برای کسانی که آمادگی دانشگاهی خود را تکمیل می کنند. در همین حال، راهنمای آموزشی با دستمزد MXN8673 (پزو) در انتهای لیست قرار دارد.

بر اساس Compare Career 2023 که توسط این سازمان تهیه شده است، پروفایل های حرفه ای برای بخش بهداشت آنهایی هستند که در لیست رتبه بندی بهترین سطح حقوق و پس از آن مشاغل مرتبط با مهندسی عمران، معدن و استخراج، علوم سیاسی و معماری قرار دارند. از سوی دیگر، راهنمایی آموزشی، تربیت معلم و مددکاری اجتماعی کسانی هستند که کمترین سطح حقوق را دارند. به همین دلیل است که برای دانشجویان مهم است که بر اساس علایق و استعدادهای خود تصمیم بگیرند، که شامل چشم انداز اقتصادی نیز می شود که می توانند با آن روبرو شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهیا کردن فضای کار شما در مکزیک آماده است تا در زمینه ارسال مدارک شما را یاری نماید.

درباره مکزیک

ورزش بخشی از زندگی مکزیکی است. در زمان های قدیم، بازنده های بازی با توپ آیینی، یک بار به قتل می رسیدند. بله! در برخی از ورزش ‌های خطرناک، مانند گاوبازی و رودئو که در مکزیک اختراع شده ‌اند، رقبا هنوز هم زندگی خود را به خطر می ‌اندازند. تعداد کمی از کشورهای روی زمین به اندازه مکزیکی ها از گونه های گیاهی و جانوری حمایت می کنند. این مکان در قسمتی بین استوا و دایره قطب شمال قرار دارد و پناهگاهی برای حیواناتی است که از سرمای شدید در شمال و گرمای شدید در جنوب فرار می کنند.

در شمال مکزیک، بیابان ها مملو از گونه های گیاهی و جانوری است که ابزاری برای زنده ماندن در محیط سخت پیدا کرده اند. در سواحل غربی مکزیک، نهنگ‌های خاکستری هر سال هزاران مایل از آلاسکا شنا می‌ کنند تا در آب ‌های باخا کالیفرنیا تولید مثل کنند. جنگل های بارانی و تالاب های ساحلی شرق مکزیک زیستگاه هزاران گونه گیاهی گرمسیری و جانوران گریزان مانند جگوارها و پرندگان کوتزال است.

نرخ بیکاری در مکزیک

درباره اقتصاد مکزیک

آیا می دانستید که مکزیک دوازدهمین صادرکننده بزرگ در جهان است؟ در سال 2017، ایالات متحده 79 از صادرات مکزیک را دریافت کرد. تجارت با ایالات متحده و کانادا از زمان امضای قرارداد نفتا در سال 1994 3 برابر شده است. بیش از  %90تجارت مکزیک تحت 12 قرارداد تجارت آزاد است. مکزیک با 46 کشور قرارداد دارد که بیش از هر کشور دیگری است. این قراردادهای تجاری دلیل بزرگی برای شکوفایی اقتصاد مکزیک است. مکزیک تقریباً برابر با مجموع سایر کشورهای آمریکای لاتین کالا تولید و صادر می کند. تجارت خارجی درصد بیشتری از اقتصاد مکزیک را نسبت به هر کشور بزرگ دیگری در جهان تشکیل می دهد. صادرات شماره یک مکزیک محصولات تولیدی است. این کشور همچنین نقره، میوه، سبزیجات، قهوه و پنبه را در میان سایر محصولات صادر می کند.

از نظر اعداد، مکزیک هشتمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است که تقریباً 3 میلیون بشکه در روز تولید می کند. این کمتر از کانادا، ایران یا عراق است اما بیشتر از سایر صادرکنندگان بزرگ مانند کویت، برزیل یا نیجریه است.  مکزیک همچنین ماشین آلات فلزکاری و کشاورزی وارد می کند. این کشور تجهیزات الکتریکی، قطعات خودرو و هواپیما و محصولات کارخانه فولاد وارد می کند. اقتصاد و فرهنگ مکزیک با سرعت بیشتری نسبت به کشورهای آمریکای لاتین در حال تغییر است. قراردادهای تجاری مکزیک به تولیدکنندگان این کشور اجازه دسترسی بدون عوارض گمرکی به حدود %60 از جهان را می دهد. این مزیت باعث جذب کارخانه های خارجی برای سرمایه گذاری در اینجا می شود.

دلایل کار در مکزیک

سالانه هزاران تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان، با دلایل مختلفی کار در مکزیک را برای آینده شغلی خود انتخاب می کنند. به طور کلی دلایل بسیاری برای افراد مستعدی که به دنبال کار در مکزیک هستند، در این کشور وجود دارد. از مهمترین دلایل کار در مکزیک می توان به امنیت اجتماعی بالا در این کشور اشاره کرد. زیرا دولت این کشور به کارمندان خود حق برخورداری از تامین اجتماعی را به طور کامل می دهد. علاوه بر این به کارگران خود حق مشارکت در سود را اعطا می کند. به طور کلی قانون کار و تامین اجتماعی در مکزیک از حد مطلوبی برای اتباع خارجی بهره مند است.

برای اینکه بیشتر با دلایل کار مکزیک آشنا شوید، در این بخش از مقاله جدولی را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم، که به آن خواهیم پرداخت:

دلایل کار در مکزیکتوضیحات
تعطیلات قاونییکی از مزایای مکزیک برای اتباع خارجی که به دنبال کار در اسن کشور هستند، مربوط به استراحت در مکزیک و تعطیلات قانونی است. بنابراین تمامی شرکت های در مکزیک باید به کارکنان خود تعطیلات قانونی اجباری اعطا کنند.
تعطیلات و حق بیمه تعطیلاتعلاوه تعطیلات اجباری برای کارمندان، کارکنانی که بیش از 1 سال در شرکتی کار کرده باشند، سالیانه از 12 روز مرخصی با حقوق برخوردار هستند.
پاداش کریسمسشرکت ها در مکزیک باید، پاداش کریسمس را حتی به کارمندانی که کمتر از 1 سال در شرکت کار کرده اند پرداخت کنند.
تقسیم سود بین کارمندانشرکت های مکزیکی باید 10% از سود سالانه خود را با کارکنان خود تقسیم کنند.

چالش های اساسی کار در مکزیک

کار در مکزیک در کنار مزایای بی شماری که برای داوطلبان به همراه دارد، از چالش های محدودی نیز در این حوزه برخوردار است. از مهمترین چالش های اساسی کار در مکزیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های اساسی کار در مکزیکتوضیحات
نا امنی شهریمکزیک در حال حاضر با مسائل نا امنی شدید از نظر فساد، خشونت و جنایت به عنوان مثال قاچاق مواد مخدر درگیر است.
تفاوت در قوانینراه اندازی یک کسب و کار در مکزیک مستلزم بسیاری از کارهای اداری و فرآیندهای بوروکراتیک است. به طور کلی رویه های قانونی در مکزیک با قوانین کشور خود بسیار متفاوت است.
تفاوت های فرهنگیتفاوت های فرهنگی در مکزیک منجر به سوء تفاهم ها و پیچیده شدن روابط تجاری با شرکا و مشتریان محلی می شود. که ممکن است منجر به نا کارآمدی و کاهش بهره وری در این کشور شود.

سیستم امتیاز کار در مکزیک

یک بند به قانون اصلاحات مهاجرت کشور مکزیک از سال 2012 اضافه شد که به خارجی ها اجازه می دهد برای اقامت در مکزیک تحت این سیستم امتیازی اقدام کنند. هدف جلب علاقه افراد بسیار ماهر، تحصیل کرده و واجد شرایط برای پر کردن پست های کلیدی در نیروی کار مکزیک بود. با این وجود، از امروز سیستم مبتنی بر نقطه هنوز پیاده ‌سازی نشده است.

اگر قصد دارید برای خود در مکزیک زندگی و کار کنید، احتمالا در مورد ویزای خوداشتغالی فکر می کنید. بهتر است در بخش پرداخت پول اقتصادی یا واحد خانواده درخواست دهید و سپس درخواست اضافه کردن مجوزهای کاری را بدهید. برای اینکه بتوانید برای خودتان کار کنید، باید یک مجوز اقامت موقت یا دائم با مجوزهای کاری یا امتیازات کاری داشته باشید.

در مکزیک، اگر برای اقامت تحت شرایط «توان پرداخت بدهی اقتصادی» درخواست دهید، باید ثابت کنید که بودجه کافی برای حمایت از خود دارید. برای این کار باید نشان دهید که:

  • دارای درآمد منظم (مانند بازنشستگی یا سرمایه گذاری خارجی)
  • پس‌اندازهای نقدی یا سرمایه‌گذاری‌های نقدی مشابه را در اختیار دارند.
  • املاک و مستغلات مکزیکی
  • سرمایه گذاری در شرکت های محلی یا بازار سهام داشته باشید.
  • هزینه ها بسته به نوع ویزای مورد نظر شما متفاوت خواهد بود.

انواع مشاغل در بازار کار در مکزیک

مشاغل خدماتی بزرگترین بخش های اشتغال را در اکثر کشورهای توسعه یافته تشکیل می دهند. این یک مقوله گسترده است که شامل کارهای دولتی، ارتباطات، امور مالی و بانکی، هنر و سرگرمی، آموزش، حمل و نقل و اساسا تمام فعالیت های اقتصادی است که به طور مستقیم کالاهای ملموس تولید نمی کنند. گردشگری یک صنعت بزرگ در مکزیک است، زیرا این کشور هر سال میزبان حدود 20 میلیون بازدید کننده خارجی است و هشتمین کشور پربازدید در جهان است.

سیستم بانکی همچنین یک کارفرمای برجسته در این کشور است، زیرا بانک های دارای سرمایه خوب مکزیک ادغام می شوند و به تجارت با موسسات مالی مختلف خارجی ادامه می دهند. اگرچه وام برای بخش کشاورزی به طور چشمگیری کاهش یافته است، بانک های مکزیکی سود قابل توجهی از خدمات بیمه، لیزینگ و رهن به دست می آورند. بورس اوراق بهادار مکزیک که ارتباط تنگاتنگی با فعالیت های اقتصادی در ایالات متحده دارد، در سال های اخیر نیز رشد کرده و تعدادی از افراد را در بخش خدمات استخدام کرده است. شرکت های مخابراتی نیز بازیگران برجسته ای در بازار کار هستند.

لیست مشاغل مورد نیاز در کشور مکزیک بدین شرح می باشد:

انواع سطوح درآمد کار در مکزیک

اینها 10 شغل پردرآمد در سال 2023 و سطح حقوق ورودی آنها هستند:

میزان حقوق به پزونام مشاغل
14928MXNعلوم سیاسی
13202MXNطراحی داخلی
14944MXNمهندسی برق یا انرژی
15502MXNعلوم محیطی
15603MXNمعماری
9469MXNمددکاری اجتماعی
14682MXNمهندسی الکترونیک
10175MXNتوانبخشی فیزیکی

موسسه Imco داده های مربوط به 55 گروه کارشناسی و 19 حرفه فنی را تجزیه و تحلیل می کند، معتقد است که محبوب ترین رشته ها مدیریت بازرگانی، حقوق و حسابداری هستند. کسانی که کمترین سطح بیکاری را دارند عبارتند از تربیت معلم برای برنامه های عمومی، تربیت معلم برای آموزش ابتدایی و تربیت معلم برای آموزش متوسطه عالی. آنهایی که کمترین میزان غیر رسمی را دارند عبارتند از آموزش معلمان برای سطوح عالی متوسطه، علوم اجتماعی، برنامه های چند رشته ای و تربیت معلم برای دوره ابتدایی. آنهایی که در آنها نسبت زنان بیشتر است، آموزش معلمان برای پیش دبستانی، تربیت معلم برای آموزش اولیه و مددکاری اجتماعی هستند.

انواع سطوح درآمد کار در مکزیک

مجوز کار در مکزیک

برای کار در مکزیک، مهاجران مانند زمانی که در ایالات متحده یا اروپا کار می کنند، برای مجوز کار به معنای سنتی درخواست نمی کنند. در عوض، خارجی ها باید برای یکی از دو مجوز اصلی اقامت مکزیک درخواست دهند: اقامت موقت یا اقامت دائم و برای امتیازات کاری درخواست دهند. هنگامی که شخصی که با مجوز اقامت در مکزیک اقامت دارد، که مجوز کار ندارد، یک پیشنهاد کاری دریافت می کند، بسته به اینکه مجوز موقت یا دائمی داشته باشد، باید مراحل مختلفی را دنبال کند. اگر مقیم دائم هستید: باید به مهاجرت اطلاع دهید. اگر مقیم موقت هستید، باید مجوز درخواست کنید. اگر کار در مکزیک به شما پیشنهاد شد: اگر یک پیشنهاد شغلی رسمی دارید، می توانید اقامت موقت با مجوزهای کاری دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که کارفرما باید از طرف شما درخواست ارائه دهد.

هنگامی که برنامه به جلو حرکت کرد، اگر در مکزیک نیستید، برای دریافت مهر ویزای اقامت موقت در پاسپورت خود باید به کنسولگری مکزیک مراجعه کنید. هنگامی که در مکزیک هستید، باید آن را با کارت اقامت تعویض کنید اگر با ویزای بازدید کننده در مکزیک هستید، باید کشور را ترک کنید، به کنسولگری مکزیک در خارج از کشور بروید و مهر ویزای اقامت موقت دریافت کنید. پس از بازگشت به مکزیک، باید آن را با کارت اقامت مبادله کنید اگر در مکزیک هستید و کارت اقامت دارید: باید به موسسه ملی مهاجرت محلی خود مراجعه کنید تا آنها را از تغییر کارفرما مطلع کنید. اگر قبلا امتیازات کاری در کارت خود ندارید، باید برای آنها درخواست دهید.

هزینه ویزای کار در مکزیک

هزینه دریافت مجوز کار در کارت اقامت موقت یا دائم به شرح زیر است:

اگر روی کارت Residente Temporal درخواست دهید، هزینه اصلی 150$ (دلار) است. ممکن است هزینه ‌های اضافی نیز متحمل شوند (مثلاً هزینه تعویض برچسب ویزا). اگر کارت Residente Permanente دارید، مسئولیتی در قبال این هزینه ندارید. با این حال، شما موظف هستید هر گونه تغییر در ترتیبات کاری خود را به اداره مهاجرت اطلاع دهید. صرف نظر از نوع ویزا که برای آن درخواست می کنید، فقط یک فرم درخواست وجود دارد. می توانید آن را از وب سایت دولت مکزیک دانلود کنید. در گوشه سمت راست پایین، باید انتخاب کنید که برای کدام ویزا یا مجوز درخواست می دهید.

انواع ویزای کار در مکزیک در شکل زیر اشاره شده است:

انواع ویزای کار در مکزیک

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در مکزیک

افراد برای اقامت از طریق کار در مکزیک ملزم به دریافت ویزای کار این کشور هستند. اسناد و مدارکی برای این امر مورد نیاز است که برای اتباع مختلف از کشورها، متفاوت است. اما به طور کلی مدارک عمومی به شرح زیر مورد نیاز خواهد بود که بایستی به زبان انگلیسی نیز ترجمه و ارائه شوند.

  • ارائه اصل گذرنامه دارای اعتبار حداقل 6 ماه
  • تعداد 4 قطعه عکس از نوع پاسپورتی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای کار
  • ارائه نامه اطلاع رسانی INM
  • فیش های واریزی پرداخت هزینه های مربوط به کنسولگری
  • اصل و کپی مدارک دانشگاهی و تحصیلی
  • ارائه دعوت نامه کاری دریافت شده از سوی کارفرمای مکزیکی با کلیه مشخصات قرارداد کاری شامل میزان حقوق دریافتی، نوع تخصص در کار و غیره
  • ارائه اصل و تصویر فیش حقوقی مربوط به 6 ماه گذشته

شرایط ویزای اقامت برای کار در مکزیک

ویزای اقامت دائم برای کسانی است که خواهان اقامت دائم مکزیک هستند. برای اینکه بتوانید مقیم دائم شوید، داشتن اقامت موقت الزامی نیست. با این حال، شما باید حداقل یکی از شرایط زیر را برآورده کنید:

  • داشتن روابط خانوادگی نزدیک در کشور
  • برای وضعیت بازنشستگی درخواست دهید و شواهدی مبنی بر داشتن درآمد یا دارایی ماهانه کافی برای حمایت از خود نشان دهید.
  • دارای وضعیت اقامت موقت برای 4 سال متوالی
  • اگر ویزای موقت از طریق ازدواج با یک شهروند مکزیکی یا یک مقیم دائم خارجی صادر شده باشد، برای دو سال متوالی وضعیت اقامت موقت داشته باشد.
  • کسب حداقل امتیاز در سیستم امتیازدهی؛
  • اقامت از طریق پناهندگی سیاسی یا به دلایل بشردوستانه اعطا شود.
  • هنگام درخواست ویزا در کنسولگری مکزیک، باید خدمات کنسولی 40$ (دلار) بپردازید.

به خاطر داشته باشید که اولین مجوز RT شما همیشه فقط برای یک سال صادر می شود. پس از این سال اول ممکن است یک، دو یا سه سال اقامت موقت اضافی به شما اعطا شود. هزینه های مبادله ویزای RT، که برچسب روی پاسپورت شما خواهد بود، برای کارت RT یا تمدید کارت RT بسیار متفاوت است. کسانی که برای مجوز Residente Temporal Estudiante درخواست می کنند باید هزینه کنسولگری 40$ (دلار) را بپردازند. با این حال، برای تعویض استیک ویزا با کارت هیچ هزینه ای اعمال نمی شود. علاوه بر این، هیچ هزینه ای برای تمدید کارت برای سال های اضافی وجود ندارد. هزینه تعویض ویزای کارت 240$ (دلار) است. این هزینه زمانی است که کارت اقامت موقت را به کارت اقامت دائم تبدیل می کنید. با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا به راحتی به فضای کار مکزیک راه پیدا کنید.

سوالات پرتکرا در خصوص کار در مکزیک

در خصوص کار در مکزیک توجه شما را به پاسخ سوالات مذکور جلب می داریم:

  • مجوز کار در مکزیک به چه صورت می باشد؟ برای کار در مکزیک، مهاجران مانند زمانی که در ایالات متحده یا اروپا کار می کنند، برای مجوز کار به معنای سنتی درخواست نمی کنند. در عوض، خارجی ها باید برای یکی از دو مجوز اصلی اقامت مکزیک درخواست دهند: اقامت موقت یا اقامت دائم و برای امتیازات کاری درخواست دهند. هنگامی که شخصی که با مجوز اقامت در مکزیک اقامت دارد، که مجوز کار ندارد، یک پیشنهاد کاری دریافت می کند، بسته به اینکه مجوز موقت یا دائمی داشته باشد، باید مراحل مختلفی را دنبال کند. اگر مقیم دائم هستید: باید به مهاجرت اطلاع دهید. اگر مقیم موقت هستید: باید مجوز درخواست کنید. اگر کار در مکزیک به شما پیشنهاد شد: اگر یک پیشنهاد شغلی رسمی دارید، می توانید اقامت موقت با مجوزهای کاری دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که کارفرما باید از طرف شما درخواست ارائه دهد.
  • هزینه ویزای کار در مکزیک چه میزان می باشد؟ اگر روی کارت Residente Temporal درخواست دهید، هزینه اصلی 150$ (دلار) است. ممکن است هزینه ‌های اضافی نیز متحمل شوند (مثلاً هزینه تعویض برچسب ویزا). اگر کارت Residente Permanente دارید، مسئولیتی در قبال این هزینه ندارید. با این حال، شما موظف هستید هر گونه تغییر در ترتیبات کاری خود را به اداره مهاجرت اطلاع دهید. صرف نظر از نوع ویزا که برای آن درخواست می کنید، فقط یک فرم درخواست وجود دارد. می توانید آن را از وب سایت دولت مکزیک دانلود کنید. در گوشه سمت راست پایین، باید انتخاب کنید که برای کدام ویزا یا مجوز درخواست می دهید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *