مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان

کارآفرینی در یونان

در این مقاله به بررسی وضعیت کارآفرینی، اقتصاد و همچنین شرایط کارآفرینی در یونان پرداخته می گردد که توسط تیم ترجمه موسسه ما نگارش شده است. اطلاعاتی که در این نوشتار توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هموطنان ارائه می شوند برای آگاه سازی متقاضیانی می باشد که به فکر کسب کارآفرینی در یونان هستند. علاوه بر این، متخصصان ما به بررسی شرایط کارآفرینی، نرخ بیکاری و سایر موضوعات مرتبط پرداخته اند.

در یونان، کارآفرینی، سرمایه گذاری و به طور کلی تاسیس شرکت های مختلف به خصوص استارت آپ های کوچک نقش بسیار مهمی در رشد و بازگشت اقتصادی این کشور داشته اند. به همین دلیل، دولت یونان فرصت های مختلفی را برای جذب کارآفرینان و سرمایه گذاران جهت افزایش کارآفرینی و سرمایه گذاری در این کشور ارائه می دهد. در ادامه متخصصان ما به این موضوعات بیشتر اشاره خواهند کرد و اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما خواهند گذاشت.

از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور می توانید به اقامت و همچنین تابعیت این کشور دست یابید که در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

مزایا اقامت و تابعیت یونان

بررسی کارآفرینی در یونان

به طور کلی، کارآفرینی فرایند طراحی، راه اندازی و اداره یک تجارت و کسب و کار جدید می باشد که اغلب در ابتدا یک تجارت کوچک است. از این رو سپس به تجارت و شرکت بزرگتر تبدیل می شود و افرادی که این مشاغل را ایجاد می کنند اغلب به عنوان کارآفرین شناخته می شوند. کارآفرین کسی است که توانایی یافتن و اقدام به ایجاد فرصت ها برای تبدیل اختراعات یا فناوری ها به محصولات و خدمات را دارد. کارآفرین قادر است پتانسیل های تجاری را بشناسد و سرمایه، استعداد و نیروی کار را سازماندهی کند. به عنوان یک رشته دانشگاهی، کارآفرینی دارای بسیاری از موسسات و دیدگاه های مختلف است. مطالعه در این زمینه در رشته هایی مانند مدیریت، اقتصاد، جامعه شناسی و تاریخ اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از مهمترین موضوعات برای کسب کارآفرینی در یونان، داشتن مدرک تحصیلی معتبر در این زمینه می باشد.

مهمترین موضوعاتی که متقاضیان برای کارآفرینی در یونان و شروع کسب و کار در این کشور باید در نظر داشته باشند عبارتند از:

آیتمتوضیحات
ویژگی های شخصیمدرک تحصیلی معتبر و مرتبط
مهارت های زبان بالا (زبان یونانی و انگلیسی)
مهارت های مدیریتی و بیزنس
مدارک و اسناد مورد نیازپاسپورت و مدارک شناسایی معتبر
پرونده سوابق کاری، مدارک پزشکی و بیمه
سرمایه کافی برای شروع بیزنس یا استارت آپ

بهترین بخش کارآفرینی در یونان

همانطور که در سایر مقالات موسسه ذکر شده است، کشور یونان یک مقصد محبوب گردشگری می باشد. هر ساله میلیون ها توریست وارد خاک این کشور می شوند تا به بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری بپردازند. به همین دلیل، سرمایه گذاری در یونان و کارآفرینی در این کشور در صنعت توریسم یکی از بهترین روش ها برای کسب کارآفرینی در یونان می باشد. به طور کلی، کارآفرینی در یونان و همچنین اکثر کشورهای خارجی در صورتی می تواند موجب کسب اقامت و سپس تابعیت شود که فعالیت تجاری مربوطه موجب رشد و رونق اقتصادی کشور مقصد شود. در کشور یونان نیز متقاضیانی که اقدام به راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی کنند که تاثیر مثبت و موثری بر اقتصاد این کشور داشته باشند، می توانند حداکثر تا 3 الی 5 سال اقامت دائم یونان را بدست آورند.

علاوه بر توریسم و گردشگری، سایر بخش های اصلی کارآفرینی برای کسب اقامت در یونان عبارتند از:

  • غذا و نوشیدنی
  • لجستیک
  • انرژی
  • املاک و مستغلات
  • صادرات

مشاغل توسط سیاستمداران ایجاد نمی شوند بلکه توسط کارآفرینان ایجاد می شوند. یونان به نسل جدیدی از فارغ التحصیلان دارای فکر، خلاقیت و قدرت سازماندهی تجارت های مختلف نیاز دارد که می دانند چگونه می توانند شغل خود را ایجاد کرده و مشاغل خود را بسازند که دیگران را استخدام کنند. با این وجود، سیاستمداران می توانند موجب رشد کارآفرینی در یونان شوند. در حالی که این بحران اقتصاد یونان را ویران می کرد، اما کارآفرینی ها و سرمایه گذاری های مختلف در این کشور موجب بهبود اقتصادی (گرچه این روند بسیار کند بوده است) این کشور شده است. در دهه اخیر پتانسیل در بخش های مختلف مشخص شد و با نبود گزینه های شغلی، کارآفرینی راهی برای پیشبرد یونان به حساب می آید.

بهترین بخش کارآفرینی در یونان

شرایط اقتصادی و اشتغال یونان

SME های یونان (شرکت ها و کسب و کارهای کوچک) که یک چهارم تولید ناخالص داخلی یونان را تشکیل می دهد و 45% از اشتغال این کشور را پوشش می دهد، طی یک دهه گذشته با طوفان کامل یعنی کاهش شدید تقاضای داخلی، عدم اطمینان سیاسی بالا، شرایط تنگ اعتبار و کنترل سرمایه) درگیر شد. همانطور که از قبل می دانید، رکود اقتصادی سال 2008 تأثیر بسیار زیادی بر اقتصاد یونان گذاشت و درصد بیکاری از سال 2009 تا 2016 به طور چشمگیری افزایش یافت. لازم به ذکر است که هم اکنون نیز نرخ بیکاری در یونان بالاترین نرخ در بین کشورهای اروپایی می باشد، اما در 5 سال گذشته نرخ بیکاری در این کشور در حال کاهش بوده است.

در سال 2016، دولت یونان با صندوق سرمایه گذاری اروپا برای ایجاد یک صندوق 300 میلیون (€) یورو برای استارتاپ های محتلف همکاری کرد. این امر موجب رشد بسیار شرکت هایی که در یونان فعالیت خود را شروع کرده بودند. این هجوم سرمایه، همراه با ظرفیت بالای کار به دلیل رکود، شرایط مناسبی را برای کارآفرینی در یونان برای کارآفرینی در این کشور و کسب کارآفرینی در یونان ایجاد کرده است. دهه آینده می تواند بازگشت اقتصادی واقعی یونان باشد. با کمک سرمایه گذاری های بزرگ، کارآفرینی های مختلف و برنامه های شتاب دهنده، یونان می تواند واقعا به یک مرکز کارآفرینی تبدیل شود که با امثال لندن، بارسلونا و برلین رقابت کند.

دلایل کسب کارآفرینی در یونان

دلایل اصلی مهاجرت به یونان از طریق کارآفرینی برای کسب اقامت در این کشور عبارتند از:

  • یونان عضو منطقه شنگن است.
  • دسترسی کم به ویزای طلایی اروپا
  • فرصت سرمایه گذاری بی نظیر
  • آب و هوای مدیترانه
  • موقعیت استراتژیک
  • دسترسی به آموزش عالی
  • محیط طبیعی بی نظیر
  • زادگاه تمدن غربی
  • مقصد محبوب توریستی
  • بازگشت اقتصادی
  • خدمات بهداشتی
  • ایمنی

برای کسب اطلاعات بیشتر از روش های مهاجرت به یونان و کسب اقامت این کشور می توانید به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *