مهاجرت سرمایه گذاری در ژاپن

کارآفرینی در ژاپن

کارآفرینی در ژاپن

سرمایه گذاران خارجی می توانند با کارآفرینی یا سرمایه گذاری در ژاپن در سال 2023، می توانند، کارآفرینی در ژاپن را بدست آورند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد در ادامه این نگارش شرایط اقامت از طریق کارآفرینی و دریافت ویزای کارآفرینی را برای شما عزیزان بازگو کند.

از آنجایی که دولت این کشور در حال اتخاذ استراتژی هایی برای فریب ابتکارات کارآفرینی مهاجران است، ما شاهد یک تغییر چشمگیر در سیاست مهاجرت هستیم. ویزای استارتاپ یکی از ابتکارات اخیر مصوب وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت (METI) برای کمک به کارآفرینان ماهر برای شروع یک تجارت تأثیرگذار در این کشور است. با این حال، تأیید ویزای مجاز به مهاجرت به این کشور پر از موانعی است که یک کارآفرین با آن روبرو خواهد شد. این مطمئناً یک سیستم پیچیده است و نیمی از نبرد، توانمندسازی کارآفرینان مشتاق با اطلاعات مناسب است.

مرکز تحقیقات اقتصادی این کشور پیش بینی تولید ناخالص داخلی را برای 40 سال آینده ثابت اعلام کرد. اما ممکن است این پیش بینی در صورت تغییر شدید سیاست های این کشور بسیار غنی باشد. یکی از مشاوران سابق نخست وزیر هاشیموتو در واقع امیدوار است که این کشور در این دهه با یک بحران معنادار روبرو شود، بنابراین این کشور مجبور به تغییر سیاست های خود خواهد شد. با بحران فرصت می آید.

شرایط کارآفرینی در ژاپن

رشد تولید ناخالص داخلی از 3 عامل افزایش نیروی کار، سرمایه سرمایه گذاری شده و بهره وری نیروی کار و سرمایه ناشی می شود. با توجه به کاهش جمعیت این کشور و خزانه داری بیش از حد دولت، گسترش اقتصادی باید از افزایش بهره وری ناشی شود. شرکت های جدید بیشتر رشد بهره وری و ایجاد اشتغال را پیش برده اند. در سال 1989، وزارت تجارت و صنعت بین الملل این کشور هشدار داد که کاهش کارآفرینی منجر به کاهش اقتصادی می شود.

اولین کاری که باید جهت کارآفرینی در ژاپن انجام دهید، ثبت آدرس شرکت می باشد. این آدرس نباید آدرس یک دفتر موقت یا یک دفتر مجازی باشد. همچنین در بیشتر موارد نمی توانید از آدرس مسکونی خود به عنوان دفتر استفاده کنید اما ممکن است موارد استثنایی نیز وجود داشته باشد. در صورت نیاز، شما می توانید از اتاق های دفتر کاملاً مبله JETRO (در 50 روز اول) استفاده کنید. بعد از اینکه آدرس شرکت را ثبت کرده اید، باید جهت کارآفرینی سرمایه گذاری کنید.

در نمودار زیر حداقل و حداکثر مبلغ سرمایه گذاری آمده است:

حداقل و حداکثر سرمایه گذاری در ژاپن (ین)

شما باید نشان دهید که مبلغ 5.000.000¥ (ین) در حساب بانکی شرکت شما وجود دارد و همچنین باید گزارش مالی و سایر اسناد مورد نیاز خود را ارائه دهید. حداقل 2 کارمند تمام وقت (غیر از خودتان) داشته باشید. کارمندان باید ساکن دائم این کشور و همچنین برخی شرایط دیگر باشند. اگر قصد دارید 2.500.000¥ (ین) سرمایه گذاری کنید، باید یک کارمند داشته باشید.

شرایط ویزا جهت کارآفرینی در ژاپن

برای دریافت ویزا، اول از همه باید اسناد مربوطه را فراهم کنید. شرایط ویزای کارآفرینی در این کشور در مناطقی که ارائه می شوند کمی متفاوت است. با این حال، به طور کلی متقاضیان باید تمام مدارک زیر را ارائه دهند. لطفا توجه داشته باشید که همه چیز باید به زبان ژاپنی نوشته شود. مدارک جهت دریافت ویزا برای کارآفرینی در ژاپن عبارتند از:

  • فرم درخواست تأیید پیاده سازی مشاغل جدید
  • طرح اجرای مشاغل جدید
  • خلاصه سوابق کاری
  • کپی گذرنامه متقاضی
  • سندی که می تواند محل اقامت متقاضی را برای 6 ماه پس از ورود به این کشور روشن کند.
  • سایر اسناد لازم، به عنوان مثال: کپی دفترچه بانکی ، اسنادی که مانده حساب را نشان می دهند

زمانی که اسناد و مدارک گفته شده در بالا را جمع آوری کرده اید، اسناد را به دفتر دولت بفرستید و مصاحبه را انجام دهید. پس از آماده شدن همه چیز، شما یا مالک اداری خود باید این مدارک را به همراه درخواست خود به آژانس دولت محلی ارائه دهید. اگر ویزای بلند مدت این کشور را ندارید، پس از دریافت گواهی تأیید فعالیت شروع به کار، باید ظرف 3 ماه به همراه مجموعه ای از اسناد که برای آژانس دولتی قبلا آماده شده بود، به اداره مهاجرت محلی ارسال شود.

بررسی کارآفرینی در ژاپن

برنامه ویزای کارآفرینی (استارتاپ)، با نام رسمی Startup Visa، یک مجوز اقامت موقت مشروط برای کارآفرینانی است که می خواهند سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ژاپن نمایند. اما وقت و پول کافی برای درخواست ویزای مدیر بازرگانی ندارند. برای واجد شرایط بودن برای ویزا، لازم است ثابت شود که متقاضی در یکی از شهرداری های انتخاب شده یا مناطق موسوم به استراتژیک ملی به عنوان یک تجارت نوآورانه راه اندازی و راه اندازی می کند. طرح ویزای استارتاپ برای حداکثر 1 سال به کارآفرینان اجازه می دهد تا یک تجارت جدید ابتکاری را از زمین خارج کنند.

در جدول زیر شهرداری های محلی و حداکثر مدت اعتبار ویزا را نشان می دهد:

نام شهرمدت اعتبار ویزا
توکیو6 ماه
استان کاناگاوا6 ماه
شهر سندای6 ماه
شهر کیتاکیوشو6 ماه
شهر نیگاتا6 ماه
کیوتو1 سال
استان آیچی1 سال
شهر کوبه1 سال
استان ایباراکی1 سال
هوکایدو1 سال
استان می1 سال
شهر فوکوکا1 سال
استان گیفو1 سال
شهر اوزاکا1 سال

بررسی کارآفرینی در ژاپن

تفاوت ویزای استارتاپ و ویزای بازرگانی در ژاپن

طبق قانون مهاجرت، «ویزای استارتاپ» به عنوان یک نوع ویزا خاص شناخته نمی شود. به بیان ساده، این یک طرح برای استارتاپ هایی است که شرایط واجد شرایط بودن سخت گیری کمتری نسبت به ویزای مدیر تجارت دارند. برخلاف ویزای مدیر بازرگانی، نیازی به تأسیس معیار سرمایه یا کار برای بنیانگذاران نیست. مزایای ویزای استارتاپ عبارتند از:

  • بدون نیاز به انجام برخی از عملیات مستقر در ژاپن قبل از اقدام
  • بدون نیاز به واریز حداقل 5¥ میلیون (ین) سرمایه
  • بدون نیاز به داشتن فضای اداری قبل از اقدام

اگرچه ویزای راه اندازی برای بسیاری از کارآفرینان مهاجر گزینه مناسبی است، اما نمی تواند یک راه حل طولانی مدت یا جایگزین ویزای مدیر بازرگانی باشد. همه دارندگان ویزای استارتاپ قرار است ویزای خود را پس از انقضا ویزای راه اندازی خود به ویزای مدیر تجارت تبدیل کنند. اگر قصد اقدام به سرمایه گذاری در ژاپن یا می خواهید کارآفرینی در ژاپن دریافت کنید، برای مشاوره می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *