مهاجرت سرمایه گذاری در نروژ

اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ

اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ

کارآفرینی در سال های اخیر جزء یکی از پرطرفدارترین روش های ایجاد کسب و کار برای متقاضیان در کشورهای اروپایی در نظر گرفته شده است. مبحث اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ به عنوان یکی از مزیت های روش مهاجرتی و در نهایت اخذ تابعیت به این کشور می باشد. نروژ یکی از ثروتمندترین کشورها در جهان است. پایتخت این کشور، اسلو در حال حاضر یکی از بهترین شهرهای اروپایی در حال رشد است. با جمعیتی در حدود 5 میلیون نفر، نروژ دارای یک اقتصاد پر رونق جهانی است. نروژ یک رهبر جهانی در صنایع دریایی، انرژی، فناوری و ارتباطات متنوع است. مکانی جذاب برای انجام تجارت و کارآفرینی به شما می رود. هر ساله حدود 35000 مشاغل جدید در نروژ ثبت می شوند.

اگر به فکر شروع یک تجارت یا اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ هستید. از این رو می توانید از شرایط بسیار خوب اقتصادی و مراحل بسیار ساده این امر در نروژ بهره مند شوید. برای شروع کار هموطنان عزیز می توانند با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط شروع تجارت و همچنین اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ اطلاعات کافی کسب کنند.

روش های اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ

همانطور که می دانید، کسب اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ و شروع تجارت در این کشور و اکثر کشورهای خارجی با تاسیس کمپانی انجام می شود. اما به طور کلی رایج ترین روش های شروع تجارت در نروژ شرکت های خارجی ثبت شده نروژی، مالکیت اختصاصی و شرکت های با مسئولیت محدود خصوصی می باشند. کارآفرینانی که در کشور خود مشغول به کار هستند و قصد دارند کسب و کار خود را توسعه دهند. همچنین می توانند گزینه شرکت های خارجی ثبت شده نروژی را انتخاب کنند. از این رو تا بتوانند کسب و کار خود را در کشور نروژ گسترش دهند.

همچنین گزینه مالکیت اختصاصی فقط برای کسانی مناسب است که عمدتاً تنها کار می کنند. برای افتتاح یک شرکت متقاضی خارجی باید دارای آدرس در نروژ باشد. حضور فرد کارآفرین در نروژ الزامی نیست. تاسیس یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود رایج ترین روش اقامت از طریق کارآفرینی می باشد.

درباره شروع تجارت و اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ

برای شروع تجارت از نوع شرکت خصوصی با مسئولیت محدود، سرمایه گذاری یا کارآفرین باید حداقل سرمایه ثابت 3500$ (دلار) را به یک حساب بانکی شرکت واریز کند. برای کسب اطمینان از بهترین معاملات ممکن، متقاضی باید از ترنسفر وایز استفاده کند. برای شروع کار و تجارت و اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. اگر تبعه خارجی باشد به یک شماره D نیاز خواهد داشت. این کارت ثبت نام است که برای همه خارجی ها در این کشور استفاده می شود.

رشد سرمایه گذاری در این کشور از طریق نمودار زیر بیان گردیده است:

رشد سرمایه گذاری در نروژ

آغاز تجارت و اقامت قانونی در نروژ

برای توسعه و شروع تجارت در کشور نروژ، متقاضیان باید آن را در سازمان ثبت شرکت های تجاری نروژ ثبت کنند. مراحل ثبت نام مشاغل در کشور نروژ در بیشتر موارد از طریق آلتین به صورت آنلاین قابل انجام است. در واقع اگر متقاضیان به جای استفاده از پست، از روند آنلاین استفاده می کنند، 625$ (دلار) صرفه جویی خواهند کرد. ارسال اسناد از طریق پست 763$ (دلار) هزینه به همراه دارد. اسنادی کارآفرینان برای شروع نیاز دارند با در نظر گرفتن نوع بیزنس متفاوت است.

برای تاسیس شرکت خصوصی با مسئولیت محدود در نروژ، متقاضیان باید مدارک و شرایط زیر را دارا باشند:

  • تفاهم نامه
  • اساسنامه
  • تأییدیه از بانکی مبنی بر اینکه سهم سرمایه 3500$ (دلار) دریافت کرده است.

برای ثبت یک شرکت با مالکیت خاص، باید جزئیات نام شرکت، فعالیت و مالک آن مشخص شوند. پس از ارسال کلیه اطلاعات مورد نیاز، از متقاضی یا کارآفرین خواسته می شود. اسناد را به صورت الکترونیکی امضاء کند. چند روز بعد از طریق ایمیل به متقاضی اطلاع داده می شود که مراحل کامل شده اند. جهت سرمایه گذاری و رشد اشتغال زایی در این کشور مقاله سرمایه گذاری در نروژ را مطالعه بفرمائید.

تعهدات قانونی اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ

متقاضیانی که در تجارت خود در کشور نروژ کارمندان نروژی استخدام می کنند، باید آنها را در یک برنامه اجباری بازنشستگی ثبت کنند. بیمه صدمه کارگران را برای آنها خریداری کنند. کارآفرین یک دوره کمک مالی 6 ماهه برای ترتیب دادن برنامه بازنشستگی دارد. از این رو می تواند انتخاب کند که از کدام ارائه دهنده و برنامه بازنشستگی استفاده کند. قبل از استخدام دیگران، کارآفرین باید در دفتر محلی بیمه ملی و اداره بازرسی کار ثبت نام کند. در این دفتر وی می تواند اطلاعات بیشتری در مورد تعهدات مربوط به کارمندان خود بیابد. سرمایه گذار مسئولیت پرداخت مالیات را بر عهده خواهد گرفت. مالیات با توجه به ساختار تجاری مختلف متفاوت است. کارآفرین با اداره امور مالیاتی محلی خود تماس بگیرد تا در مورد شرایط خود صحبت کند. جهت کار در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله کار در نروژ خواهد بود.

تعهدات قانونی اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ

مهاجرت به نروژ

در بخش های قبلی این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اشاره کردند، ثبت شرکت در نروژ یکی از بهترین راه های مهاجرت و کسب اقامت این کشور می باشد. سرمایه گذاران خارجی که قصد دارند اقدام به کسب اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور کنند. کارآفرینی در زمینه تکنولوژی، امور مالی، فناوری اطلاعات، انرژی و سایر امکان پذیر است. افرادی که موفق به کارآفرینی در کشور می شوند می توانند اقامت این کشور را کسب کنند. در نخستین گام، فرد کارآفرین می تواند بعد از کارآفرینی یا تاسیس شرکت در این کشور اقامت یک ساله این کشور را کسب کنند. هر ساله مجوز اقامت خود را در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، تمدید کند.

پس از 5 سال، متقاضی می تواند اقدام به کسب اقامت دائمی از طریق کارآفرینی در این کشور کند. این کشور یکی از پیشرفته ترین و بهترین کشورهای دنیا برای زندگی می باشد. اگر قصد دارید از شرایط کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و سایر موارد در این کشور اطلاعات کافی کسب کنید می تونید به سایر مقالات موسسه مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *