مهاجرت سرمایه گذاری در سنت کیتس

اقامت از طریق کارآفرینی در سنت کیتس

اقامت از طریق کارآفرینی در سنت کیتس

کارآفرینی همواره یکی از روش های مهاجرتی بوده و علاقه مندان به سنت کیتس نیز می توانند اقامت از طریق کارآفرینی در سنت کیتس را بدست آورند. سنت کیتس و نویس کشوری کوچک و در حال توسعه است. به خصوص این کشور به دنبال راه اندازی مشاغل جدید و تنوع بخشیدن به دیگر صنایع خود است. لذا در این راستا سرمایه گذاران و کارآفرینان می توانند از این مورد استفاده کرده و ضمن کسب درآمد و سود اقامت از طریق کارآفرینی در سنت کیتس را بدست آورند. انگلیسی زبان بودن بازار کار این کشور و جذابیت های توریستی و تفریحی نیز یکی دیگر از دلایل اقامت در این کشور برای سرمایه گذاران و کارآفرینان است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده از روش سرمایه گذاری و کارآفرینی برای مهاجرت را یک روش مطمئن می دانند.

بررسی اقامت از طریق کارآفرینی در سنت کیتس

سنت کیتس و نویس دو جزیره در کارائیب هستند که در جزایر بادگیر، در آنتیل واقع شده اند. این دو جزیره فدراسیون سنت کریستوفر و نویس را تشکیل می دهند که یک کشور با حاکمیت مستقل و عضو مشترک المنافع کشورهای کارائیب هستند. سنت کیتس و نویس از نظر اندازه و جمعیت با مساحت 261 کیلومتر مربع و جمعیت 53000 نفر کوچکترین کشور قاره آمریکا است.  پایتخت آن و پرجمعیت ترین شهر، باستر در سنت کریستوفر است. زبان رسمی آن انگلیسی است. واحد پول قانونی آن دلار شرقی کارائیب (XCD) است که نرخ ارز آن برابر با 0.37$ (دلار) است. سنت کیتس و نویس به عنوان عضوی مستقل از کشورهای مشترک المنافع، دارای یک سیستم سیاسی و مالی پایدار هستند.

رئیس دولت جزایر پادشاه انگلیس است که یک فرماندار کل مقیم را به عنوان نماینده خو در امور محلی انتخاب کرده است. نخست وزیر رهبر حزب اکثریت مجلس است و کابینه امور دولتی را انجام می دهد. سنت کیتس و نویس یک اتاق قانونگذاری واحد دارند که به آن شورای ملی می گویند. از 14 عضو تشکیل شده است. یازده نماینده منتخب (3 نفر از جزیره نویس) و سه سناتور که توسط فرماندار کل منصوب می شوند. دو تن از سناتورها به توصیه نخست وزیر منصوب می شوند و دیگری با توصیه رهبر مخالف منصوب می شود  این کشور از کارآفرینان و سرمایه گذاران حمایت می کند و از آنها استقبال می کند.

در نمودار زیر سهم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور مشخص شده است:

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سریلانکا

اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در سنت کیتس

تاسیس یک شرکت در سنت کیتس و نویس برای شهروندان آسان تر است. با این حال، دستیابی به حقوق یکسان با درخواست تابعیت کشور از طریق برنامه سرمایه گذاری امکان پذیر است. این طرح که از سال 1984 آغاز شد، در نوع خود قدیمی ترین است و در ازای سرمایه گذاری مالی تابعیت سنت کیتس و نویس را برای متقاضیان فراهم می کند. متقاضیان ممکن است کمک مالی به صندوق رشد پایدار کشور، که برای پرداخت پروژه های زیربنایی در بخش های آموزش، بهداشت و درمان و سایر بخش ها استفاده می شود، انجام دهند.

متناوبا، کارآفرینان می توانند با سرمایه گذاری در صندوق توسعه رشد اقتصادی به تنوع بخشیدن به صنعت قند کمک کنند. یا، آنها می توانند املاک و مستغلات مورد تایید دولت را خریداری کنند. یک ویژگی این برنامه در دسترس است که به متقاضیان موفق اجازه می دهد ظرف 60 روز تابعیت و پاسپورت سنت کیتس و نویس را دریافت کنند و حق زندگی و کار در کشور را دریافت کنند.

جهت اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در سنت کیتس شرایط زیر لازم است:

  • موجب اشتغال شهروندان سنت کیتس شوید
  • در این کشور شرکت ثبت کنید
  • طرح تجاری شما در جهت رشد کشور باشد
  • کسب و کار شما موجب تزریق سرمایه شود
  • تمامی مراحل با کسب مجوزهای لازم صورت گیرد

مزایای اقامت از طریق کارآفرینی در سنت کیتس

شهروندان می توانند راحت تجارت خود را با شرکای خارجی توسعه دهند. این ایالت دارای 3 ترمینال بزرگ بندر دریایی است که کشتی های قایقرانی و همچنین کشتی های تفریحی را می پذیرد و هر جزیره دارای فرودگاه های بین المللی است. همه اینها فرصتی را می دهد تا به راحتی برای حل و فصل امور تجاری سفرهای تجاری به کشورهای همسایه برقرار باشد. ضمناً، شهروندان سنت كیتس و نویس می توانند بیش از 150 كشور را بدون ویزا ملاقات كنند لذا در صورت اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در سنت کیتس این افراد از مزایای زیادی برخوردار خواهند بود. علاوه بر این با دریافت اقامت سنت کیتس افراد خارجی از بسیار از موارد مالیاتی معاف هستند که شامل:

  • مالیات بر هدیه
  • مالیات بر ارث
  • سود سرمایه حاصل از معاملات مالی خارجی
  • بدون پرداخت مالیات بر درآمد

علاوه بر این موارد نیز کارآفرینان در سنت کیتس از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • اخذ پاسپورت سنت کیتس و داشتن تابعیت مضاعف
  • دسترسی به یک بازار انگلیسی زبان
  • نزدیک به کشورهای آمریکا و کانادا
  • امکان مهاجرت با اعضای خانواده
  • زندگی و اقامت در جزایر زیبای کارائیب

حمایت دولت برای رشد کارآفرینی در سنت کیتس

وزارت تجارت، صنعت و تجارت بین الملل به عنوان بخشی از استراتژی خود برای پیشبرد رشد کارآفرینی در سنت کیتس و نویس، فعالیت های خود را در مرکز توسعه تجارت کوچک (SBDC) تقویت می کند. دولت سنت کیتس، کارآفرینی را تشویق و تسهیل کرده است، زیرا آن را جز مولفه اصلی برای پیشرفت تدریجی اقتصاد محلی می داند. از سپتامبر 2015، دولت به صدها مشاغل کمک کرده است تا با امکان دسترسی به بودجه های اختیاری و همچنین کمک های فنی، فعالیت های خود را شروع یا گسترش دهند. برنامه تازه شروع وام که از طریق بانک توسعه سنت کیتس و نویس اجرا شد، یکی از موارد اصلی این استراتژی بود زیرا از شرکت های خرد، کوچک و متوسط ​​(MSME) پشتیبانی می کند.

ابتکاراتی مانند برنامه وام شروع کسب و کار و نام تجاری بخش توسعه ملی کارآفرینی (NEDD) به SBDC بسیار تأثیرگذار بوده است. داده ها نشان می دهد در پایان اکتبر 2019، 601 مورد تأیید برای درخواست های مجوز تجارت و کارآفرینی در سنت کیتس وجود دارد و این آمار در این کشور بی سابقه در طول تاریخ است. بعلاوه، آمارهای شورای امنیت اجتماعی سنت کریستوفر و نویس نشان داده که در سنت کیتس و نویس تقریبا کمتر از 1500 کارفرمای فعال وجود دارد. این وزارتخانه به دنبال هر فرصتی برای افزایش دامنه و سطح خدمات پشتیبانی موجود برای کارآفرینان است و به همین ترتیب تلاش های خود را برای رشد کارآفرینی ادامه می دهد.

دلایل اقامت از طریق کارآفرینی در سنت کیتس

دلایل اقامت از طریق کارآفرینی در سنت کیتس

سنت کیتس فرصت های فوق العاده ای را برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در بخشهای دارای اولویت مشخص ارائه می دهد. بخشهای اولویت دار شامل گردشگری، فناوری اطلاعات، کشاورزی، خدمات مالی، انرژی های تجدید پذیر، آموزش بین المللی و تولید سبک است. دلایل زیادی وجود دارد که در سنت کیتس و نویس سرمایه گذاری و کارآفرینی کنید. مهمترین آنها در زیر ذکر شده است:

  • فضای سیاسی پایدار، با ثبات ترین دولت در کارائیب
  • یکی از بالاترین نرخ سواد در منطقه با 98% (نیروی کار قابل آموزش)
  • زیرساخت های مدرن جاده ها، بنادر هوایی و دریایی، آب و برق
  • دارای یک ارز پایدار با ثبات
  • بدون مالیات بر درآمد شخصی
  • دسترسی مستقیم هوایی به شهرهای مهم آمریکای شمالی و انگلستان
  • محل استقرار بانک مرکزی کارائیب شرقی، بورس اوراق بهادار کارائیب شرقی و کمیسیون تنظیم مقررات کارائیب شرقی
  • دارای بخش خدمات مالی کاملا منظم
  • انگلیسی زبان رسمی است که توسط شهروندان صحبت می شود.
  • بسته تشویقی شامل مشوق های مالیاتی شرکت ها، معافیت از حقوق ورودی، معافیت از مالیات های نگهداری شده و اجازه صادرات برای سرمایه گذاری های واجد شرایط
  • سنت کیتس برای استفاده و ظرفیت اینترنت از مقیاس جهانی کارائیب و جهانی بسیار بالاتر است.
  • سنت کیتس در همان منطقه زمانی با ساحل شرقی ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

فرصت های کارآفرینی و سرمایه گذاری در سنت کیتس

در سنت کیتس و نویس، خدمات گردشگری و مالی مهمترین بخش رشد هستند و همچنین فرصت های سرمایه گذاری و کارآفرینی خوبی را ارائه می دهند. جهانگردی و املاک و مستغلات یک بخش رشد مهم به ویژه با گسترش امکانات پیشرفته گردشگری، فرصت هایی را برای سرمایه گذاری خارجی و کارآفرینی بوجود می آورد. برای مشارکت در این رشد با سرمایه گذاری در پروژه های مناسب املاک و مستغلات که از این گسترش بهره مند می شوند. چندین پروژه در سطح بالا و سطح بالا در دست ساخت وجود دارد که باعث تغییر سرعت سنت کیتس و نویس به یک مقصد برجسته در کارائیب می شود.

در حال حاضر مناطق برتر جزایر اختصاصی در کنار St. Barts یا Mustique است و در آینده هر دو سنت كیتس و نویس با تمركز منحصر به فرد از امكانات مختلف به جذاب ترین مناطق تبدیل می شوند. همچنین چندین هتل پنج ستاره و آبگرم فوق العاده لوکس و یک ترمینال جت خصوصی در فرودگاه بین المللی باستر در حال ساخت است و اکنون، باستر با پرواز مستقیم به میامی، آتلانتا، نیویورک، تورنتو، لندن و چندین شهر دیگر ارتباط دارد. تمامی این موارد در آینده موجب رشد اقتصاد این کشور و سود دهی زیاد در بخش گردشگری می شود.

کارآفرینی در بخش انرژی در سنت کیتس

جزیره سنت کیتس در کارائیب پیش شرط های بسیار خوبی برای استفاده از منابع انرژی خورشیدی ارائه می دهد. با تشکر از سطح تابش بالای منطقه، همراه با هزینه های بسیار رقابتی برای سیستم های انرژی خورشیدی و فن آوری های بهبود یافته، پروژه های انرژی پاک از این نوع، تولید انرژی مولد، کارآمد و سازگار با محیط زیست برای این جزیره مناسب است. با واردات بسیار سنگین سوخت های فسیلی، انرژی خورشیدی در سنت کیتس بخاطر تضمین ها و استقلال از نظر برق که سیستم برق خورشیدی ارائه می دهد بسیار مورد استقبال دولت قرار می گیرد.

ارزش ایجاد شده در مزایای اجتماعی حاصل از این پروژه های خورشیدی قابل توجه است، در نتیجه اشتغال محلی و آموزش در طول توسعه پروژه و بیشتر در عملیات و نگهداری سیستم ها ایجاد می شود. شرکت در این پروژه های خورشیدی در سنت کیتس نشان دهنده یک فرصت سرمایه گذاری و کارآفرینی جذاب و پایدار است. لازم به ذکر است کارآفرینان برای مهاجرت کاری به سنت کیتس و ایجاد کارآفرینی مجوز های لازم را با توجه به نوع تجارت خود دریافت کنند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کارآفرینی و شروع یک کسب و کار در کشورهای خارجی می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *