مهاجرت سرمایه گذاری در تایلند

کارآفرینی در تایلند

کارآفرینی در تایلند

بسیاری از اشخاصی که قصد دارند در تایلند سرمایه گذاری و یا کار کنند به کارآفرینی در تایلند فکر می کنند. شروع یک کار در تایلند می تواند یک چشم انداز دلهره آور باشد، اما اگر آن را قانونی و با مجوزهای قانونی درست انجام دهید می توانید به یک سودآوری، لذت بخش در تایلند خواهید رسید. فرصت های زیادی در بخش های صنعتی و خدماتی و به طور کلی در واردات و صادرات وجود دارد. تایلند دومین اقتصاد بزرگ در جنوب شرقی آسیا پس از اندونزی است و توسط بانک جهانی به عنوان یکی از بزرگترین موفقیت های موفقیت در توسعه در شاخص های اجتماعی و توسعه شناخته شده است. در نظر داشته باشید که با مشورت کردن در خصوص کارآفرینی در تایلند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مطمئن تر قدم بردارید.

تعداد افراد شاغل در تایلند تعداد بالایی است و هر ماه بسیاری از نیروهای جدید به کار گرفته می شوند. در نمودار زیر شاهد تعداد افراد شاغل در تایلند در 3 سال اخیر هستید:

تعداد افراد شاغل در تایلند در سال 2021

قوانین کارآفرینی در تایلند

تجارت خارجی در تایلند با قانون تجارت خارجی در سال 1999 اداره می شود که توسط پادشاه تنظیم شد. در صورت عدم رعایت محدودیت های اعمال شده ، دانستن مجازات ها بسیار مهم است. عدم رعایت این موارد می تواند منجر به حبس 3 ساله و یا جریمه نقدی بین 100000THB و یا 1000000THB (بات) می باشد. قانون تجارت خارجی مجموعه ای از فعالیت های تجاری تجاری و صنعتی را تجویز می کند که ممکن است توسط خارجی ها انجام نشود، مگر اینکه مجوز مربوطه گرفته شود یا معافیت اعمال شود. این شامل شرکت های ثبت شده تایلند است که نیمی یا بیشتر سرمایه توسط اشخاص غیر تایلندی، شرکت های ثبت شده خارجی یا شرکت های ثبت شده تایلند که اکثراً متعلق به خارج از کشور هستند، در اختیار دارد.

منع عمومی برای خارجیانی که در تایلند تجارت می کنند وجود ندارد. با این حال، خارجی ها نمی توانند موارد زیر را انجام دهند:

  1. انتشار روزنامه، پخش رادیو یا تلویزیون
  2. کشاورزی برنج، زراعت زراعی یا باغی
  3. پرورش دام
  4. جنگلداری و فرآوری چوب از جنگل ها (به طور طبیعی پرورش یافته)
  5. شیلات، فقط در رابطه با زندگی دریایی در آبهای تایلند و منطقه ویژه اقتصادی است.
  6. استخراج گیاهان دارویی تایلندی
  7. تجارت و حراج اشیای عتیقه تایلندی یا اشیای عتیقه که از نظر تاریخی برای این کشور دارای ارزش هستند.
  8. ساخت یا ریخته گری تصاویر بودا و کاسه های صدقات
  9. تجارت در زمین

مدارک لازم برای کارآفرینی در تایلند

شرایط و فرص های متفاوتی برای افراد بین المللی در تایلند وجود دارد که مایل به اخذ اقامت دائم هستند. اولین مورد مبتنی بر سرمایه گذاری است که از 2 مولفه تشکیل شده است:

  • ارائه اثبات سرمایه گذاری قبل از اعطای اقامت دائم
  • ارائه اثبات سرمایه گذاری بعد از اعطای اقامت دائم

قبل از اعطای وضعیت اقامت دائم، متقاضی باید حداقل 10.000.000THB بات در کشور سرمایه گذاری کرده باشد. پس از آن، متقاضی باید پس از اعطای وضعیت اقامت دائم، سرمایه گذاری را برای 3 سال متوالی حفظ کند. به طور خاص، این مقدار پول باید در یکی از 3 هدف سرمایه گذاری شود: یک شرکت محدود یا یک شرکت سهامی خاص و یا یک اوراق قرضه صادر شده توسط دولت یا یک شرکت دولتی که در آن وزارت دارایی یا بانک تایلند ضامن است یا سهام یا سایر ابزارها در بازار سهام تایلند که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تأیید شده است.

درصورتی که متقاضی در یک شرکت محدود یا شرکت سهامی عام سرمایه گذاری کرده باشد، باید گواهی ثبت شرکت از وزارت بازرگانی که ظرف 3 ماه گذشته صادر شده است، شواهدی از مالیات بر ارزش افزوده یا ثبت مالیات ویژه مشاغل و کپی های آن از ترازنامه مالی و اظهارنامه مالیات بر درآمد شرکت برای 3 سال گذشته را ارائه دهد. درصورتی که متقاضی در اوراق قرضه منتشر شده توسط شرکت های دولتی یا دولتی سرمایه گذاری کرده باشد، باید نامه ای از یک بانک تایلند را که گواهی خرید آن است و یک نسخه و اصل گواهی اوراق را ارائه دهد. درصورتی که متقاضی در ابزارهای مالی بورس سهام تایلند تأیید شده توسط SEC سرمایه گذاری کرده باشد، باید گواهی خرید و شواهد سرمایه گذاری را ارائه دهد.

شرایط کارآفرینی در تایلند

شرایط کارآفرینی در تایلند

موفقیت در کسب و کار و تجارت در تایلند مطمئنا ممکن است شما را با چالش هایی رو به رو کند. گفته می شو ، هزاران شرکت خارجی در تایلند رونق دارند. و همه آنها یک چیز مشترک دارند: آنها کارهایی را انجام می دهند که بالاتر از حد استاندارد باشد. آنها برای یادگیری زبان، فرهنگ وقت می گذارند و برای بهترین مشاوره حقوقی کمی بیشتر می پردازند. یک فرد خارجی که مایل است تایلند را به خانه خود تبدیل کند، اما ممکن است با همسر تایلندی ازدواج نکرده یا از یک شرکت تایلندی پیشنهاد کاری نداشته باشد، ممکن است برای اقامت در این کشور به فکر ایجاد یک شرکت تجاری باشد. این ایده خصوصاً جذاب است زیرا با داشتن یک شرکت در تایلند، شخص می تواند رئیس شخص خود باشد و می تواند ویزای طولانی مدت و اجازه کار خود را حمایت مالی کند.

به طور کلی، اداره مهاجرت تایلند موظف است چندین اسناد و شواهد را بررسی کند تا اطمینان حاصل کند که یک شرکت تایلندی حامی تمدید ویزا برای یک فرد خارجی برای یک فرد خارجی قانونی و مداوم است. بعلاوه، هر خارجی که مایل به کار یا تجارت در تایلند است باید در ابتدا با ویزای تجاری 90 روزه تایلند وارد کشور شود. سفارت یا کنسولگری تایلند که ویزای اولیه تجاری را حمایت مالی می کند، همچنین نیاز به بازرسی از شواهد مشابهی از شرکت تایلندی دارد که ویزا را حمایت مالی می کند. قانون مهاجرت تایلند هیچ نوع دسته ویزا را ندارد که مخصوصاً برای یک کارآفرین خارجی باشد که شرکت خود را با سرمایه گذاری ناچیز تأسیس کند. بنابراین ورود به تایلند و ماندن در این کشور برای راه اندازی و راه اندازی تجارت شخصی خود به از برنامه ریزی و نیاز دارد.

نکاتی در خصوص کارآفرینی در تایلند

اگر شرکت شما کوچک است، ممکن است بانک هنگام افتتاح حساب شرکت خود به شما یک حساب چک بدهد. ممکن است فقط یک حساب پس انداز دریافت کنید که به موجب آن فقط می توانید پول نقد برداشت کنید. توجه داشته باشید که کارت خودپرداز با حساب شرکت دریافت نخواهید کرد. شما باید با برگه برداشت، با امضای مجاز و مهر شده با مهر شرکت خود، به بانک بروید یا آن را بفرستید. این بانک در صورت درخواست، چک های بانکی منفرد را برای شما ارسال می کند. شما به مشتریان خود به صورت نقدی پرداخت خواهید کرد، یا در غیر این صورت وجوه را به حساب آنها در بانک واریز کرده و به آنها واریز می کنید. می توانید به مقالات 10 شغل پردرآمد تایلند و گرفتن ویزای کار تایلند مراجعه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما در خصوص مهاجرت به تایلند یاری می رساند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *