مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی

سرمایه گذاری در اسلواکی

سرمایه گذاری در اسلواکی

انجام سرمایه گذاری در اسلواکی یکی از روش های افزایش درآمد و ایجاد کسب و کار در کنار مهاجرت و اخذ اقامت قانونی این کشور محسوب می گردد. موقعیت مرکزی این کشور در اروپا و ایجاد اتصال بین اروپای شرقی و غربی، اسلواکی را به مکان مناسبی جهت سرمایه گذاری تبدیل کرده است. در حال حاضر مقامات این کشور طرحی را پیاده سازی کرده اند. افراد سرمایه گذار با سرمایه گذاری با مبلغ بالا می توانند به صورت مستقیم و بدون نیاز به اقامت در این کشور، شهروندی این کشور را بدست آورند.

علاوه بر این سرمایه گذاران خارجی می توانند با مبلغی کم تر و ثبت یک شرکت در اسلواکی اقامت موقت و سپس اقامت دائم اسلواکی را کسب کنند. مطمئنا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه سرمایه گذاری بهترین راه را به شما پیشنهاد دهند.

اینفوگرافی سرمایه گذاری در اسلواکی

معرفی اسلواکی

این کشور محصور در خشکی در قاره اروپا است که با لهستان، اوکراین، جمهوری چک، مجارستان و اتریش مرز مشترک دارد. در سال 2023 میلادی، با توجه به ثبات اقتصادی و سیاسی این کشور هدف مهاجرت تجاری به اتحادیه اروپا برای تعداد فزاینده ای از سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است که شهروندان کشورهای مختلف مانند آفریقای جنوبی، نیجریه، روسیه، چین، مالزی، فیلیپین و غیره از آن استقبال می کنند. این کشور عملکرد اقتصادی قوی را نشان می دهد که با رشد جدی که از یک بخش مالی سالم حمایت می شود، بدهی عمومی پایین و رقابت بین المللی بالا مناسب برای سرمایه گذاری های بزرگ داخلی است.

پایتخت این کشور، براتیسلاو در بین افراد خارجی محبوبیت زیادی دارد. تا اوایل سال 2023 ، این شهر بیش از 5 میلیون گردشگر را پذیرفته است. این کشور یک اقتصاد پیشرفته با درآمد بالا و دارای چشم انداز سیاسی و اقتصادی پایدار است. این کشور از نظر شاخص توسعه انسانی و کیفیت زندگی، آزادی مطبوعات، حاکمیت دموکراتیک و آزادی های مدنی از نظر شاخصی به طور مداوم بسیار بالاست. علاوه بر این، این کشور همچنین یکی از امن ترین کشورها در اروپا است. دولت این کشور یک جمهوری پارلمانی واحد است و سیاست آن در 2 دهه گذشته پایدار بوده است.

در نمودار زیر برای درک بهتر وضعیت اقتصادی می توانید نرخ بیکاری در اسلواکی را ببینید:

نرخ بیکاری در کشور اسلواکی

تجارت خصوصی در اسلواکی

فقط شهروندان اسلواکی یا ساکنان دائمی می توانند کسب و کار خود را در اسلواکی افتتاح کنند. مراحل ثبت شرکت تا حد امکان ساده است و زمان زیادی نمی برد. اما یک چیز مهم این است که کسب و کار خود را باز کنید، ادامه موفقیت آمیز بودن آن بسیار مهم است. امیدوار کننده ترین ها از نظر سود در مشاغل کوچک عبارتند از:

  • توریستی
  • پذیرایی، یعنی کافه ها، شیرینی فروش ها و کافه ها
  • لوازم آرایشی دست ساز
  • فرآوری محصولات کشاورزی

علاقه به املاک و مستغلات اسلواکی در میان شهروندان خارجی، به ویژه، بومیان اتحاد جماهیر شوروی سابق، کاهش نمی یابد. دلایل اصلی خرید آپارتمان و خانه در اینجا نگرش وفادار به خارجی های روسی زبان، قیمت های پایین و فرصت های فراوان برای استراحت با کیفیت است. آنچه مهم است این است که این کشور به طور قاطع پناهندگان را نمی پذیرد، به همین دلیل اسلواکی موفق شده است که مطلوب ترین فضای اجتماعی را حفظ کند. قیمت آپارتمان ها در مجتمع های مسکونی مدرن با زیرساخت های توسعه یافته از €175000 تا €405000 (یورو) متغیر است. ملک 7 خوابه را می توان با قیمت €320000 (یورو) خریداری کرد. جهت شروع اشتغال زایی و کار در اسلواکی مقاله مرتبط را مطالعه بفرمائید.

افتتاح حساب در اسلواکی برای سرمایه گذاری

تقریباً هر شهروند خارجی می تواند در یک بانک اسلواکی حساب باز کند. حداقل محدودیت ها! علاوه بر این، در برخی از بانک ها برای این روش، ارائه گذرنامه و پر کردن پرسشنامه کافی است. سایر بانک ها ممکن است درخواست انتقال ثبت اقامت درج شده در گذرنامه داخلی را داشته باشند. این بسیار نادر است، اما شهروندان آفریقا و آمریکای لاتین هنوز هم ممکن است رد شوند. بسیاری از بانک ها نه تنها برای افراد خارجی، بلکه برای اشخاص حقوقی نیز اجازه افتتاح حساب می دهند. اکثر بانک ها می توانند یک حساب پروکسی باز کنند.می توانید از تصمیم بانک مطلع شوید و تمام مراحل رسمی را در یک روز انجام دهید. هزینه نگهداری حساب به طور متوسط ​​€809 (یورو) است.

بسته استاندارد اسناد برای اخذ وام در بانک اسلواکی شامل موارد زیر است:

  • گذرنامه
  • گواهی اشتغال به کار و صورت حساب بانکی که درآمد شما را تأیید می کند

در مورد وام مسکن، باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • قرارداد اولیه برای خرید یا ساخت املاک و مستغلات
  • سند ارزیابی کارشناسی موضوع ملکی
  • در قلمرو جمهوری اسلواکی، اعتبار فقط برای افرادی که دارای مجوز اقامت دائم یا موقت هستند در دسترس است.
  • وام های مصرفی برای افراد 18 تا 73 سال برای یک دوره 1-8 ساله به مبلغ €500 الی €25000 (یورو) است و متوسط ​​نرخ بهره سالانه 3.7%-10% است.

مزایای سرمایه گذاری در اسلواکی 2023

اسلواکی مزایای بسیاری را به سرمایه گذاران خارجی که تصمیم به راه اندازی شرکت و یا ایجاد تجارت در خاک این کشور را دارند، ارائه می دهد. این کشور عضو اتحادیه اروپا با داشتن یک اقتصاد سریع در حال رشد می تواند یک فضای قانونی پایدار و همچنین دسترسی به صندوق های اتحادیه اروپا را ارائه دهد. اسلواکی همچنین با عنوان “ببر تاترا” شناخته می شود و از سال 2001 این اسم را به دلیل اقتصاد سریع در حال رشد خود گرفت و این امر باعث شده تعداد قابل توجهی از اصلاحات اقتصادی انجام شود.

در سال 2017، ورود سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسلواکی به 2.2 میلیارد $ (دلار) رسید که 58.4% از کل تولید ناخالص داخلی این کشور (GDP) را تشکیل می داد. دلایل زیادی وجود دارد که یک سرمایه گذار خارجی اسلواکی را انتخاب کند. مزایای سرمایه گذاری اغلب به عنوان آفرهای ویژه عمل می کنند. به عبارتی متقاضیان می توانند به پشتوانه این آفرها، بهره وری بهتری از سرمایه خود داشته باشند. سرمایه گذاران در اشلواکی از مزایای ویژه ای بهره من خواهند شد. مزایای موجود برای سرمایه گذاران می تواند پلی به سوی اهداف بزرگ تر باشد.

در لیست زیر مزایای سرمایه گذاری در اسلواکی مختصرا ذکر شده است:

  • موقعیت مکانی مناسب در مرکز اروپا
  • اسلواکی یکی از پایدار ترین اقتصادهای اروپا را دارد
  • تنوع زیاد برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف
  • امکان خرید ملک
  • طرح های تشویقی برای سرمایه گذاری
  • ورود به حوزه اتحادیه اروپا
  • زیر ساخت پیشرفته
  • کسب اقامت و تابعیت اسلواکی
  • عضویت در اتحادیه اروپا
  • کیفیت مناسب زندگی در کنار هزینه پایین

اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی

در حال حاضر روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در اسلواکی وجود دارد. دارندگان کارت اقامت اسلواکی و اتحادیه اروپا می توانند از آنها استفاده کنند. افراد دیگر نیز با انتخاب روش درست سرمایه گذاری می توانند اقامت اسلواکی را بدست آورند. در اینجا روش های مختلف سرمایه گذاری در اسلواکی بیان شده است:

روش سرمایه گذاری در اسلواکیامکان اقامت
ثبت شرکت در اسلواکیدارد
خرید املاک و مستغلاتدارد
خرید اوراق قرضه در اسلواکیندارد
سرمایه گذاری مستقیمدارد

سرمایه گذاری مستقیم در اسلواکی

در چند سال گذشته، سرمایه گذاری های مستقیم خارجی (FDI) نوسانات قابل توجهی در اسلواکی داشته است. بیشترین میزان افزایش در سال 2017 با رسیدن به 2،2 میلیارد دلار به ثبت رسیده است. این میزان 53.6% از تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می شده است. پس از آن در سال 2018 سرمایه گذاری مستقیم خارجی کمی افت کرد. این کشور در گزارش تجارت جهانی بانک جهانی از نظر FDI در سال 2022 رتبه 45 را دارد. طبق آمار منتشر شده:

  • مهمترین کشور خارجی جهت سرمایه گذاری مستقیم در اسلواکی هلند با سهم 25.6% است.
  • بخش تولید در اسلواکی بیشترین سرمایه گذاری های خارجی را با سهم 32% جذب می کند.
  • خدمات مالی و بیمه 18.8% از سرمایه گذاری های خارجی را جذب می کند.
  • واحد اطلاعات اقتصادی از افزایش 42% صندوق های سرمایه گذاری خارجی در سالهای آینده پیش بینی می کند.

در نمودار زیر می توانید سهم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسلواکی نسبت به تولید ناخالص داخلی را در سال های اخیر ببینید:

درصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اسلواکی

ویزای طلائی سرمایه گذاری در اسلواکی

دولت اسلواکی یک روش اخذ اقامت مستقیم سرمایه گذاری را برای شهروندان خارجی که مایل به سرمایه گذاری زیاد در اسلواکی هستند را ایجاد کرده است.

شرط سرمایه گذاری در این صورت در حالت زیر است:

  • فرد باید حداقل 100 میلیون € (یورو) سرمایه گذاری کند.
  • فرد باید موجب اشتغال 300 نفر شود و از نظر اقتصادی قابل توجه باشد.
  • این سرمایه گذاری توسط مقامات اسلواکی به نفع کشور تلقی شود.

لازم به ذکر است همچنین فرد باید سابقه کیفری پاکی داشته باشد. متقاضیان در این صورت و با استفاده از این روش ویزای طلایی سرمایه گذاری در اسلواکی را اخذ می کنند و آنها از اقامت 8 ساله برای دریافت تابعیت و شهروندی اسلواکی معاف می شوند. بدین ترتیب علاوه بر اخذ اقامت دائم اسلواکی این افراد می توانند برای دریافت پاسپورت اسلواکی درخواست دهند. سرمایه گذاران همچنین می توانند مجوز یا اجازه اقامت دائم را به طور مستقیم برای تمام اعضای خانواده خود نیز دریافت کنند.

مزایای ویزای طلایی سرمایه گذاری در این کشور به شرح زیر می باشد:

مزایای ویزای طلایی سرمایه گذاری در اسلواکی

خرید ملک در اسلواکی

نکته مهم دیگر که اسلواکی را به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری جذاب می کند، امکان دستیابی به املاک و مستغلات بدون محدودیت برای خارجی ها و خرید ملک در اسلواکی است. در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا و کشور همسایه جمهوری چک، اسلواکی این محدودیت ها را با توجه به عضویت در اتحادیه اروپا در سال 2004 برداشته است. با این حال، محدودیت های خرید زمین جنگلی و کشاورزی برای شهروندان و شرکت های خارجی هنوز هم وجود دارد. به غیر از این هر شهروند خارجی می تواند بدون ثبت نام، در اسلواکی ملک بخرد. اگر به دنبال جستجوی ملک در بازار املاک و مستغلات در اروپا هستید، کارشناسان ما می توانند به شما در این زمینه اطلاعات کافی دهند.

دلایل سرمایه گذاری در اسلواکی

مزایای خرید ملک در اسلواکی

خرید ملک در اسلواکی می تواند متقاضیان را به اهداف سرمایه گذاری بلند مدت برساند. چرا که متقاضیان با شناسایی موقعیت های مطلوب می توانند در زمان و مکان درست وارد سرمایه گذاری شوند. سود سرمایه گذاری ملکی در این کشور برای متقاضیان از اجاره ملک و افزایش قیمت آن حاصل می شود. برخی از مزایای خرید ملک در این کشور عبارتند از:

  • اجازه اقامت در اسلواکی
  • بهره مندی از درآمد خارجی
  • بهره مندی از سود مطلوب بسته به شرایط بازار ملک

دلایل سرمایه گذاری در اسلواکی

اسلواکی به ثبات اقتصادی و سیاسی شدیدی متکی است که منجر به روابط بین المللی خوب با کشورهایی در سراسر جهان شده است. اسلواکی همچنین عضو اتحادیه اروپا است. در ژانویه 2009، € (یورو) را به عنوان ارز رسمی خود تصویب کرد. بنابراین خطرات نرخ ارز را از بین می برد و سیستم بانکی را تقویت می کند. اسلواکی یکی از معدود کشور های اروپایی است که حساب های عمومی و خارجی را در مقایسه با تولید ناخالص داخلی خود (سطح ناخالص داخلی) به میزان کم حفظ می کند. سپس، محیط جذاب تجاری با داشتن سیستم مالیاتی مطلوب، سرمایه گذاران خارجی را ترغیب به افتتاح و ثبت شرکت در اسلواکی یا گسترش فعالیت های موجود در اینجا کرده است.

نموداری در خصوص خرید ملک در این کشور در سال های اخیر بیان شده است:

رشد خرید ملک در اسلواکیعلاوه بر این، دولت اسلواکی کمک های مالی مختلف سرمایه گذاری خارجی را فراهم کرده است. بر اساس آن یارانه هزینه های سرمایه گذاری بین 20% تا 50% ارائه می شود. اسلواکی یکی از جذاب ترین مقاصد سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا برای تجارت افراد غیر عضو اتحادیه اروپا است.

شاخص های مهم برای سرمایه گذاری در اسلواکی

سرمایه گذاری در اسلواکی اگر به صورت آگاهانه صورت نپذیرد منجر به زیان می شود. از این رو متقاضیان بایستی با همکاری متخصصان برای بررسی سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایند. شاخص های متعددی بسته به نوع سرمایه گذاری در اسلواکی اهمیت می یابند. از این رو به صورت کلی می توان گفت برخی شاخص ها در تمامی روش ها دخیل می باشند. شاخص هایی مانند: نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی و همچنین خطر سلب مالکیت در کنار میزان فساد اداری حائز اهمیت می باشند. همان طور که ذکر شد یکی از شاخص های مهم سرمایه گذاری در این کشور میزان رشد اقتصادی آن است.

رشد اقتصادی اسلواکی ذیلا مورد بررسی قرار گرفته است:

رشد اقتصادی اسلواکی

بخش های جذاب سرمایه گذاری در اسلواکی

بخش های اقتصادی زیادی برای انجام تجارت به عنوان سرمایه گذار خارجی در اسلواکی وجود دارد. از این میان تعداد معدودی وجود دارند که در چند سال گذشته با پیشرفت بزرگی روبرو شده اند. گردشگری یکی از بخش هایی است که به لطف امکانات و تجهیزات ایجاد شده توسط دولت که به ارتقاء اسلواکی به عنوان یک مقصد گردشگری کمک کرده است، دارای سهم مهمی در اقتصاد این کشور است. دولت از طریق طرح های متعددی از گردشگری حمایت می کند. از جمله این موارد 100% تخفیف مالیاتی از سود 5 سال اول فعالیت شرکت های متعلق به سرمایه گذاران خارجی است که باید حداقل 1.5 میلیون € (یورو) در گردشگری و سایر فعالیت های مرتبط تزریق کنند.

برای سرمایه گذاران که به دنبال گسترش در صنایع مربوط به فرآوری چوب هستند! اسلواکی یک مقصد عالی است زیرا 75% زمینه آن به فعالیت های صنعتی اختصاص یافته است. اسلواکی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چوب در جهان است. بسیاری از عملیات تولید و ساخت چوب توسط شرکت های خصوصی خارجی انجام می شود. از جمله امکاناتی که این کشور ارائه می دهد، پایین بودن هزینه راه اندازی مشاغل و نیروی کار ارزان است.

از جمله صنایعی هستند که ارزش سرمایه گذاری دارند عبارتند از:

  • املاک و مستغلات
  • منسوجات
  • فناوری اطلاعات
  • کشاورزی

اینها هم اکنون بخش های اقتصادی در حال گسترش کامل هستند. جهت اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در اسلواکی می توانید مقاله این منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه کنید.

سوالات پرتکرار در باب سرمایه گذاری در اسلواکی

در این بخش از مقاله به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب سرمایه گذاری در اسلواکی می پردازیم:

  • مزیت سرمایه گذاری در این کشور چیست؟ سرمایه گذاری در کشوری با پایداری اقتصادی بالا و تنوع زیاد برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف و علاوه بر تمام این موارد کسب اقامت و تابعیت اسلواکی که منجر به داشتن اقامت اروپایی و همچنین ورود و خروج سهل به حوزه شنگن می شود.
  • از چه طریق می توان اقامت کشور اسلاواکی را داشت؟ ثبت شرکت در این کشور/ خرید املاک و مستغلات/ سرمایه گذاری مستقیم
  • شروط سرمایه گذاری در اسلواکی چیست؟ 3 شرط اصلی سرمایه گذاری در این کشور بدین شرح است. حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری 100 میلیون € (یورو) است. دومین شرط این است که فرد باید موجب اشتغال 300 نفر شود و از نظر اقتصادی قابل توجه باشد و این سرمایه گذاری به نفع کشور باشد.
  • چه صنایعی ارزش سرمایه گذاری در این کشور را دارند؟ از جمله صنایعی که ارزش سرمایه گذاری در این کشور را دارند می توان به این موارد اشاره کرد: املاک و مستغلات/ منسوجات/ فناوری اطلاعات/ کشاورزی.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “سرمایه گذاری در اسلواکی

  1. بهرام ن گفت:

    اسلواکی قانون مهاجرت از طریق تمکن مالی هم داره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله در خصوص مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *