مهاجرت سرمایه گذاری در آلمان

اقامت آلمان از طریق خرید ملک

اقامت آلمان از طریق خرید ملک

کشور آلمان از جمله کشورهای بسیار پیشرفته می‌ باشد که از لحاظ اقتصادی زبانزد بوده، از این رو اقامت آلمان از طریق خرید ملک از طرق مهاجرت است. امروزه بسیاری از سرمایه‌ گذاران جهت اخذ اقامت و فعالیت شغلی در این کشور به خرید ملک روی آورده‌ اند. هزینه‌ های خرید مسکن در آلمان متغیر است. در ادامه مقاله به بررسی اخذ اقامت آلمان از طریق خرید ملک و شرایط آن می‌ پردازیم. این مقاله در باب گرفتن اقامت از طریق خرید املاک توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

سرمایه گذاری در آلمان

بسیاری افراد هستند از لحاظ مالی و اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار دارند. آنها به‌ عنوان یک سرمایه‌ گذار این امکان را دارند که در آلمان تصمیم به خرید مسکن بگیرند. سرمایه‌ گذاری و خرید ملک در آلمان به‌ صورت 100% منجر به اخذ اقامت این کشور می‌ گردد. آلمان به کسانی که در این امر بالقوه هستند حمایت نموده و تحت پوشش خود قرار می‌ دهد. مزیت دیگری که شامل این نوع سرمایه‌ گذاران می‌ گردد درآمد حاصله از این روش است. او می‌ تواند راه ارتباطی خود را ازطریق سود سرمایه‌ گذاری جهت ورود به این کشور هموار کند.

لازم به ذکر است قانون اخذ اقامت به‌ طور مستقیم از طریق خرید ملک در برخی کشورها وجود دارد. از جمله می‌ توان به اسپانیا، قبرس، فرانسه و غیره اشاره نمود. در کشور پرتغال شرایط اخذ اقامت به گونه دیگری است. به این صورت که متقاضی باید در پروسه مشارکت در ساخت، شرکت نماید. پس از آن می‌ تواند نسبت به اخذ اقامت آن کشور اقدام نماید. در ابتدا، این نوع اقامت‌ ها به صورت کوتاه‌ مدت صادر می‌ گردند. پس از مدتی، تبدیل به اقامت طولانی مدت تبدیل می‌ گردد. سپس می‌ توان درخواست اقامت و اخذ تابعیت نمود. اما همواره کوتاه‌ ترین راه برای شخص جهت اخذ اقامت قابل توجه است.

بررسی بازار و اقامت آلمان از طریق خرید ملک

همانطور که می‌ دانید قیمت مسکن و هزینه‌ های مربوط به خرید ملک در هر کشوری متفاوت است. بنابراین باید قبل از تصمیم به خرید، کلیه جوانب مانند محل ملک،‌ قیمت و امکانات رفاهی موجود در آن بررسی گردد. اشخاص خارجی در کشور آلمان جهت خرید ملک در آلمان هیچگونه محدودیتی ندارند. چنانچه شما جزء شهروندان آلمانی یا اتحادیه اروپا هم محسوب نگردید، باز هم می‌ توانید در این کشور صاحب ملک شوید. قیمت مسکن در کشور آلمان همواره پایدار می‌باشد. اما در برخی شهرهای این کشور می‌ تواند رشد مسکن را مشاهده نمود. در مورد شرایط اقامت آلمان نیز در نوشتار فوق مطالعه فرمائید.

بررسی بازار و اقامت آلمان از طریق خرید ملک

مشاوران املاک در آلمان

نحوه خرید و فروش ملک در آلمان متفاوت است. برخی خریداران، خود به طور مستقیم وارد عمل می‌ شوند. برخی دیگر این امر را به نماینده املاک یا مشاوران املاک در این کشور می‌ سپارند. اما به طور کلی یافتن ملک مورد علاقه در آلمان بر عهده شخص است. سپس می‌ تواند جهت خرید با مالک و یا نماینده‌ تماس برقرار کند.

هزینه‌ مربوط به مشاوران املاک از سوی فروشنده ملک پرداخت می‌ گردد. این هزینه معمولا بین 3% تا 7% از کل مبلغ خرید ملک است. سازمان ملی املاک در کشور آلمان ،IVD است که شما می‌ توانید نماینده خود را از این سازمان بیابید. آلمان می‌ تواند تبلیغات خود را در روزنامه‌ ها چاپ نموده یا به صورت آنلاین در سایت‌ ها ارائه نماید. توجه داشته باشید که ملک‌ های مورد خرید باید دارای حداقل شرایط قانونی درخصوص سیستم گرمایشی، پنجره و غیره باشند.

فرآیند اقامت آلمان از طریق خرید ملک

قدم اول در این فرآیند این است که شما می‌ باید مباحث مقدماتی را به‌ عنوان قرارداد اولیه داشته باشید. این مباحث می‌ تواند شامل ارزش ملک مدنظر، مبلغ پرداخت اولیه معامله، بیعانه معامله، شرایط پرداخت و نحوه آن باشد. مبلغ سپرده فرد جهت خرید ملک باید حداقل به میزان 10% از کل مبلغ قرارداد ملک باشد. این مبلغ به حساب سپرده‌ گذاری بانکی محضردار انتقال یافته و واریز گردد. قدم دوم، استعلامات لازم می‌باشد. انجام استعلامات لازم در مورد ملک توسط یکی از محضردارهای کشور انجام می‌ گیرد. ازجمله: استعلام از اداره ثبت اسناد جهت دارایی‌ های غیرمنقول، وضعیت بانکی، اخذ تاییدیه از اداره ثبت اراضی و اداره املاک. خرید ملک مستلزم پرداخت مالیات ملک و مستغلات است. بنابراین قبل از معامله باید توسط خریدار بطور کامل پرداخت گردد.

و آخرین قدم انعقاد قرارداد فی مابین خریدار و فروشنده است. در این مرحله کلیه مدارک و قرارداد و تعهدات توسط خریدار به امضاء می‌ رسد. مرحله ثبت قرارداد در اداره ثبت ضروری نیست. اما بهتر است جهت پایمال نشدن حق و حقوق و منافع‌ انجام گردد. خریدار برای انجام مراحل فوق‌ الذکر به مدت 41 روز فرصت دارد. شما نیز به مدت یکماه فرصت دارید نسبت به پرداخت مالیات املاک و مستغلات اقدام نمایید.

نکات اخذ اقامت آلمان از طریق خرید ملک

شرایط اقامت آلمان از طریق خرید ملک راه‌ های معینی دارد. شخصی که بتواند منفعت مالی خود برای کشور آلمان را اثبات کند، می‌ تواند اقامت دائم آلمان را بگیرد. چنانچه در حرفه مشخصی، تخصص و مهارتی دارید که برای آلمان بسیار سودمند است، می‌توانید به سادگی اخذ اقامت کنید. در واقع شانس چنین افرادی جهت کسب اقامت آلمان بسیار بالاست.

اگر فردی هستید که توانایی سرمایه‌ گذاری و تجارت را دارید، باز هم موفق خواهید بود. چراکه کارآفرینی در آلمان و اشتغال زایی برای هر کشوری امری مهم محسوب می‌ گردد. کشورها از چنین افراد خلاق حمایت‌ های لازم را به عمل می‌ آورند که آلمان از جمله این کشورها است. شخصی که دارای شرایط فوق‌ الذکر است می‌ تواند روی موضوع اقامت آلمان از طریق خرید ملک حساب کند.

در کشور آلمان خریدار می‌ تواند به میزان 60% از کل هزینه ملک را به صورت تسهیلات اخذ نماید. پرداخت وام نیز به شکل تبدیل واحد پول به یورو می‌ باشد. بنابراین در change‌ کردن پول خود دقت نمایید دچار ضرر و زیان نشوید. از آنجایی که سرمایه‌ گذاری در کشورهای خارجی نیاز به آگاهی دارد. سرمایه گذاری در کشور آلمان از طریق لینک مذکور امکان مطالعه را برای شما فراهم نموده است. بنابراین کمک حرفه‌ ای لازمه کار است. جهت این کار می‌ توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی یا حضوری مراجعه نموده و اطلاعات لازم کسب نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *