مهاجرت سرمایه گذاری در آرژانتین

سرمایه گذاری در آرژانتین

سرمایه گذاری در آرژانتین

سرمایه گذاری در آرژانتین فرصتی است که می توانید به کمک آن اقامت دائمی و پس از گذشت مدتی پاسپورت این کشور را نیز به دست آورید. کشور آرژانتین از جمله کشورهایی است که تابعیت دوگانه را می پذیرد. شما می توانید در کنار پاسپورت خود پاسپورت کشور آرژانتین را نیز به دست آورید. ما در این مقاله نتیجه پژوهش ها و تجربه مشاورین خود در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را در رابطه با سرمایه گذاری در آرژانتین را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

افتتاح شرکت و سرمایه گذاری در آرژانتین

هیچ محدودیتی برای ثبت شرکت در کشور آرژانتین وجود ندارد. شما می توانید بسته به نوع فعالیتی که در نظر دارید، نوعی شرکت ثبت کنید. شما می توانید یک شعبه از یک شرکت خارجی را در کشور آرژانتین افتتاح کنید. یک شرکت محدود با مسئولیت محدود داشته باشید و یا یک شرکت سهامی عام را برای خود داشته باشید. به تازگی کشور آرژانتین شرایطی را ایجاد کرده است که افراد به کمک آن می توانند با سرمایه گذاری بخشی از سهام یک شرکت را نیز خریداری کنید.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آرژانتین در سال 2023

همانطور گفته شد، در 2 دهه اخیر، بسیاری از شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی آرژانتین را به عنوان حوزه حقوقی ترجیحی خود در آمریکای لاتین برای شروع عملیات تجاری انتخاب کرده و اکثر آنها از انتخاب خود بهره می برند. فرآیند ثبت مشاغل، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آرژانتین در سال 2023 هنگام کار با یک شریک که شهروند این کشور می باشد، نسبتاً ساده است. انواع مختلفی از مشاغل و شرکت ها در آرژانتین وجود دارد که می توانید هنگام تأسیس فعالیت خود را انتخاب کنید. هر یک از این شرکت ها یا مشاغل مزایا و الزامات مختلفی دارند. در بسیاری از موارد، نوع شرکت به نیازهای تجاری و فعالیت های تجاری شرکت شما بستگی دارد. توصیه می شود در زمان انتخاب نوع سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آرژانتین، با یک متخصص مجرب مشورت کنید.

شرایط اخذ اقامت آرژانتین از طریق سرمایه گذاری

همانطور که می دانید، سرمایه گذاری در کشورهای خارجی به طور معمول موجب کسب اقامت و سپس تابعیت می شود. اخذ اقامت آرژانتین از طریق سرمایه گذاری نیز در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان تاثیر مثبت اقتصادی در این کشور داشته باشند. اما برای انجام این کار، سرمایه گذاران باید با آداب و رسوم، شرایط، مهمترین بخش ها و فرصت ها، دلایل و همچنین سایر موضوعات مرتبط آشنا باشند تا با موفقیت اقدام به اخذ اقامت آرژانتین از طریق سرمایه گذاری کنند. نخستین گام برای مهاجرت به آرژانتین و سرمایه گذاری در این کشور دریافت ویزای این کشور است. اخذ ویزای آرژانتین با ارائه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه مربوطه در سفارت این کشور امکان پذیر است. به یاد داشته باشید که شرایط اخذ ویزای آرژانتین با توجه به ملیت متقاضیان متفاوت است.

اکثر افراد با دریافت ویزای کوتاه مدت وارد خاک آرژانتین می شوند و سپس با ثبت هویت خود، اقامت این کشور را بدست می آورند. اقامت آرژانتین برای افرادی که با هدف کار یا سرمایه گذاری در این کشور به آرژانتین مهاجرت می کنند معمولا با مدت زمان 1 ساله صدور می شود که قابل تمدید است. به یاد داشته باشید که اثبات توان مالی، داشتن محل زندگی مناسب و همچنین تاثیر مثبت اقتصادی در آرژانتین از مهمترین موضوعات برای اخذ و تمدید اقامت آرژانتین از طریق سرمایه گذاری می باشند. با ما همراه باشید تا به طور کامل با شرایط سرمایه گذاری در آرژانتین جهت کسب اقامت این کشور آشنا شوید.

دلایل اخذ اقامت آرژانتین از طریق سرمایه گذاری

دلایل مختلفی برای اخذ اقامت آرژانتین از طریق سرمایه گذاری وجود دارد. به طور کلی، آرژانتین دارای یکی از سریعترین رشدهای اقتصادی در جهان است. نرخ رشد سالیانه مرکب برای سال های 2003 تا 2007 در این کشور 8.8% بود که دقیقاً در کنار کشورهایی مانند چین (10.7%) و هند (8.9%) قرار داشت و بسیار بالاتر از سایر اقتصادهای آمریکای لاتین بود. پیش بینی های رسمی این روند رشد پایدار را تأیید می کند. این عملکرد قوی اقتصادی منجر به ایجاد 3.1 میلیون فرصت شغلی خالص از سال 2003 تاکنون شده است. در نتیجه، نرخ بیکاری در این کشور در حال کاهش هست. علاوه بر این، صادرات آرژانتین در 20 سال گذشته دو برابر شده است. افزایش قیمت های بین المللی، گسترش ظرفیت صادرات و نرخ ارز واقعی رقابتی از عوامل اصلی چنین عملکردی بودند.

در جدول زیر به شرکای اصلی صادرات آرژانتین اشاره شده است:

نام کشورمیزان مشارکت در صادرات آرژانتین به درصد
برزیل16%
چین10%
آمریکا6%
شیلی5%

همچنین اصلی ترین بخش های تولید ناخالص داخلی در آرژانتین عبارتند از:

اصلی ترین بخش های تولید ناخالص داخلی در آرژانتین

مدت زمان مورد نیاز برای سرمایه گذاری در آرژانتین

یکی از مسائلی که در سرمایه گذاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زمانی است که شما باید برای انجام مراحل اداری مربوطه پشت سر بگذارید. شرایطی که کشور آرژانتین ایجاد کرده است به گونه است که شما در یک فاصله زمانی 24 ساعته قادر خواهید بود تا تمامی مراحل اداری را انجام دهید.

در حقیقت شما قادر خواهید بود تا کد پرداخت مالیات را دریافت کرده و حساب بانکی خود را افتتاح کنید. البته توصیه ما به شما آن است که یک شریک معتبر با پاسپورت آرژانتینی برای خود پیدا کنید تا به کمک او بتوانید مراحل قانونی را با سرعت بیشتری به پیش ببرید. در مقاله ثبت شرکت در آرژانتین توضیحات جامع تری در همین زمینه ارائه شده است که می توانید با مطالعه آن به پرسش های ذهن خود پاسخ دهید.

مدت زمان مورد نیاز برای سرمایه گذاری در آرژانتین

میزان مالیات در کشور آرژانتین

یکی از مسائلی که در سرمایه گذاری در آرژانتین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پیش از این میزان مالیات بر درآمد در کشور آرژانتین 35% اعلام شده بود. اما بر اساس قوانین جدید این کشور، به صورت موقتی و تا سال 2023، نرخ مالیات بر درآمد در این کشور به 25% کاهش پیدا کرده است. شرکت ها همچنین باید مالیات استانی خود که %1 تا %5 است را نیز پرداخت کنند. از طرف دیگر هر گونه پرداخت و یا برداشت پول از بانک نیز یک مالیات 6% به همراه خواهد داشت. جهت اطلاع از شرایط اقامت آرژانتین می توانید مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

مزایا و معایب سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آرژانتین

کشور آرژانتین از منابع طبیعی کافی و فرصت های مختلف برای سرمایه گذاری خارجی و بدون محدودیت برخوردار است. اگر در آرژانتین سرمایه گذاری کنید باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. یکی از مهمترین نکات برای مهاجرت به آرژانتین از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت نقاط قوت و نقاط ضعف سرمایه گذاری در این کشور می باشد.

نقاط قوت و نقاط ضعف سرمایه گذاری در آرژانتین عبارتند از:

مزایامعایب
غنی بودن منابع طبیعی و پایگاه صنعتی پیشرفتهیک بخش بانکی شکننده و کم سرمایه
بازگشت کشور به بازارهای مالی بین المللیسرمایه گذاری ناکافی در برق به اثبات رسیده است.
طبقه متوسط ​​عمیق و گستردهتورم بالا
جمعیت بسیار تحصیل کردهآسیب پذیری بالا نسبت به قیمت کالاها (به ویژه محصولات کشاورزی)
احتیاج زیرساخت های ملی به تجدیدعدم تعادل اقتصادی کلان
گرایش دولت به سمت اصلاحات در بازارچارچوب سازمانی ضعیف

شرایط استخدام نیروی کار در کشور آرژانین

در زمینه استخدام نیروی کار برای شما محدودیتی وجود نخواهد داشت. شما می توانید با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را از میان نیروی کار خارجی و یا داخلی انتخاب کرده و استخدام کنید. اما توجه داشته باشید که برای استخدام نیروی کار خارجی او باید بتوانید ویزای کار دریافت کند. وظیفه شماست که برای او شرایط کار در آرژانتین را به عنوان کارفرما فراهم آورید. توضیحات تکمیلی در همین زمینه را می توانید در مقاله ویزای کار آرژانتین که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. مطالعه بفرمائید. توصیه ما به شما آن است که در شرایط برابر نسبت به استخدام نیروی کار بومی اقدام کنید. چرا که به کمک این کار می توانید سرعت تمدید ویزای خود را به عنوان یک سرمایه گذار خارجی موثر و مفید افزایش دهید.

قوانین کار و سرمایه گذاری در آرژانتین

پیش از آغاز سرمایه گذاری باید آگاهی کافی در رابطه با شرایط بازار کار این کشور را نیز به دست آورید. تخلفات قانونی در کشور آرژانتین در زمینه استخدام نیروی کار می تواند باعث اخراج شما از خاک این کشور شود. حداقل میزان دستمزد تعیین شده در کشور آرژانتین در حدود €220 (یورو) در ماه است. با این وجود مزایای بسیاری زیادی برای کارکنان در کشور آرژانتین وجود دارد. به هیچ عنوان نمی توان از پرداخت آنها خود داری کرد. برخی از مهم ترین مزایای موجود برای کارکنان عبارتند از:

  • حقوق کارکنان در سال به اندازه 13 ماه پرداخت می شود. نیمی از این افزایش حقوق در ماه دسامبر و نیمی در ماه ژوئن پرداخت می شود.
  • کارکنان شما بدون نیاز به برگزاری انتخابات می توانند در صورت دارا بودن شرایط وارد یک اتحادیه خاص شوند. این وظیفه کارفرمایان است که هزینه های مربوط به آن را پرداخت کنند. کارفرمایان نمی توانند هیچ دخالتی در این زمینه داشته باشند.

حقوق کارکنان به صورت سالیانه و براساس شرایط ویژه و میزان تورم افزایش پیدا می کند. در سال های گذشته میزان افزایش دستمزد در کشور آرژانتین در حدود %20 تا %25 بوده است. البته از طرفی ارزش پزو به عنوان واحد پول کشور آرژانتین نیز کاهش یافته است. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در آرژانتین، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.از همین رو توصیه می کنیم پیش از اقدام برای انجام فعالیت های اقتصادی خود از مشاوره همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهرمند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “سرمایه گذاری در آرژانتین

  1. محمد گفت:

    سلام برای دریافت اقامت 2-3ساله با سرمایه 35-50هزار دلار، مدت زمان درخواست ویزا و شرایطش به چه صورت هست؟ و برای انتقال پول بیشتر از 40000 به حساب، در صورت دریافت اقامت، باید از چه طریقی اقدام کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. در خصوص مشاوره سرمایه گذاری با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. ارژنگ گفت:

    سلام ، من میخواهم یک حساب بانکی در آرژانتین باز کنم آیا امکان پذیر است؟ و مورد دیگه اینکه اگه من این پول رو تو یک بانک ایرانی بزارم 20 درصد سود میگیرم ،میخواهم بدونم که و قتی حساب باز کردم به من سود هم میدن ،یا به خارجی ها سود نمیدن؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای افتتاح حساب بانکی باید اقامت اون کشور را داشته باشید. اما امکان انتقال پول از طریق مستر کارت را دارید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *