مهاجرت به کشور آرژانتین

اخذ تابعیت آرژانتین از طریق تولد

اخذ تابعیت آرژانتین از طریق تولد

اخذ تابعیت آرژانتین از طریق تولد یکی از راه هایی است که افراد به کمک آن قادر خواهند بود تا در کشور آرژانتین سکونت دائم داشته باشند. کشور آرژانتین به عنوان یکی از کشور مطرح آمریکای جنوبی شناخته می شود. بسیاری از افراد از شرایط کلی آن اطلاعات کافی دارند. به کمک گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعاتی در رابطه با شرایط کلی کشور آرژانتین و نحوه اخذ تابعیت آرژانتین از طریق تولد را بررسی کرده و اطلاعاتی در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آشنایی با آرژانتین

آرژانتین دومین کشور پهناور در آمریکای جنوبی پس از برزیل است و با کشورهای برزیل، بولیوی، اروگوئه، پاراگوئه و شیلی همسایه است. این کشور حدود 45 میلیون نفر جمعیت دارد و در طول سال ها بیشترین مهاجرین را به خود دیده است. نژاد اکثریت مردم آرژانتین اروپایی است و نژاد آنها از کشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه و آلمان می باشد. جمهوری آرژانتین با مساحتی تقریبا 3.8 میلیون کیلومتر مربع از نظر توریستی در 6 منطقه و از نظر سیاسی در 24 استان تقسیم می شود.

آرژانتین معمولا به عنوان سرزمینی از تضادهای چشمگیر، محصول جغرافیای متنوع و دارای کوه ها، سواحل، دشت ها، جنگل ها و مناطق بکر طبیعی می باشد و از نظر طبیعی جاذبه های بسیاری دارد. شهر بوینس آیرس پایتخت آرژانتین است و دارای شهرهای مهم دیگر نظیر کوردوبا، مندوزا و روساریو می باشد. نظام سیاسی این کشور جمهوری است و دین اکثر مردم این کشور مسیحی می باشد.

تولد در آرژانتین در سال 2023

مراقبت های بهداشتی برتر، فرصت های عالی تحصیلی و کیفیت بالای زندگی اصلی ترین عواملی است که زنان مدرن را ترغیب می کند بچه های خود را در خارج از کشور به دنیا آورند. با تولد در آرژانتین جهانی شدن و تبدیل شدن به شهروند بین المللی واقعی آسان تر می شود و اخذ گذرنامه این کشور امنیت بیشتری را برای افراد فراهم می کند. مشهورترین کشورها برای گردشگری هنگام تولد، کشورهایی هستند که تابعیت اولیه را به رسمیت می شناسند. بیش از 30 کشور در سراسر جهان وجود دارند و آرژانتین در صدر این رتبه بندی قرار دارد. چرا؟ زیرا کشور آرژانتین نه تنها اصل خاک را به رسمیت می شناسد بلکه دستیابی به اقامت والدین را نیز آسان می کنند و روزی این افراد به شهروندان قانونی آرژانتین تبدیل می شوند.

قانون ملیت و تولد در آرژانتین

قانون ملیت تولد در آرژانتین آرژانتین دارای یک سیستم دوگانه است که Jus soli و Jus sanguinis (اصل خاک و اصل خون) را می پذیرد. بر اساس قوانین آرژانتین، هر شخصی که در خاک آرژانتین متولد شود تابعیت آرژانتین را بدو تولد کسب می کند، به استثنای فرزندان افرادی که در خدمت 1 دولت خارجی مانند دیپلمات های خارجی هستند. این مورد همچنین می تواند در مورد افراد متولد جزایر فالکلند، سرزمین مورد اختلاف بین آرژانتین و انگلستان اعمال شود. آرژانتین jus sanguinis یعنی اصل خون را می پذیرد، به این معنی که اگر حداقل یکی از والدین فرزند متولد شده در آرژانتین شهروند آرژانتین باشد، کودک می تواند تابعیت این کشور را را بدست آورد.

اگر کودک در یک کشور خارجی متولد شود، والدین آرژانتینی باید گواهی تولد کودک را به سفارت محلی آرژانتین ارائه دهند. از این گذشته، کودک بعد از 18 سالگی می تواند با ارائه مدارک مورد نیاز به طور رسمی و قانونی تابعیت و اقامت در آرژانتین را کسب کند. برای انجام این کار، متقاضی باید ثابت کند که حداقل یکی از والدین وی شهروند قانونی آرژانتین هستند یا بوده اند.

نحوه کسب اقامت آرژانتین از طریق تولد

کلیه کودکان موفق به کسب اقامت آرژانتین از طریق تولد نمی شوند. این فرصت را دارند که پس از رسیدن به سن قانونی و واجد شرایط شدن اقدام نمایند. با این توضیح که این اشخاص برای به دست آوردن حق شهروندی این کشور به طور معمول می توانند با اقامت آرژانتین، البته به این شرط که مدت اقامت متقاضی به میزان 2 سال باشد.

شرایط اخذ اقامت این کشور در لیست زیر بیان شده است:

  • شخص متقاضی موفق به گرفتن گواهی تولد قانونی شود.
  • شخص متقاضی موفق به گرفتن رونوشت DNI مختص به خود و و به انضمام گذرنامه مختص به خود شود.
  • شخص متقاضی برای مدت 2 سال در این کشور اقامت بدون وقفه داشته باشد.شخص متقاضی موفق به گرفتن گواهی محل اقامت خود شود.
  • شخص متقاضی موفق به اثبات تمکن مالی کافی و اثبات قرارداد کاری دارای اعتبار خود گردد.
  • شخص متقاضی به سن قانونی بالای 18 سال رسیده باشد.

قوانین اخذ تابعیت آرژانتین از طریق تولد

به منظور آنکه کودک تازه متولد شده بتواند تابعیت این کشور را به دست آورد، باید شرایط مربوط به دریافت تابعیت را داشته باشد. از همین رو 2 قانون روشن برای دریافت تابعیت در کشورهای مختلف جهان حکم فرماست. بر اساس اصل خون، تابعیت یک کشور به کودکانی داده خواهد شد که در هر کجای دنیا از والدینی متولد شود که اهل همان کشور بوده و پاسپورت آن را در اختیار دارند.

بنابر اصل خاک هرگاه کودکی در مرزهای تایید شده یک کشور متولد شود، می تواند تابعیت آن کشور را بدست آورد. به شرط آن که پیشتر تابعیت کشور دیگری را نداشته باشد. اخذ تابعیت آرژانتین از طریق تولد از آن جهت امکان پذیر است. کشور آرژانتین یکی از معدود کشورهایی است که از قانون خاک تبعیت می کند.

قوانین اخذ تابعیت آرژانتین از طریق تولد

اعطاء تابعیت در انواع روش های تولد در آرژانتین

به صورت کلی برای تابعیت آرژانتین از طریق تولد می توان به 3 حالت کلی اشاره نمود.

  1. حالت اول : تولد فرزندی که والدین دارای تابعیت آرژانتینی باشند. در این حالت و مانند همه کشورهای دنیا به این کودک حق تابعیت کشور آرژانتین خواهد رسید.
  2. حالت دوم: تولد فرزندی که پدر و مادرش دارای تابعیت این کشور نباشند.
  3. حالت سوم: تولد فرزندی که والدین دارای تابعیت این کشور نباشند ولی در خاک این کشور متولد شده باشد.

بررسی اعتبار پاسپورت کشور آرژانتین

یکی از مسائلی که قبل از اخذ تابعیت آرژانتین از طریق تولد باید مورد توجه قرار گیرد، اعتبار پاسپورت کشور آرژانتین است. باید به این نکته اشاره کرد که پاسپورت کشور آرژانتین یکی از معتبرترین پاسپورت ها در جهان است. در رده بندی های بین المللی به عنوان دوازدهمین پاسپورت معتبر جهان در کنار پاسپورت کشورهای کرواسی، برزیل و شیلی شناخته می شود.

به کمک پاسپورت کشور آرژانتین، امکان سفر به 117 کشور جهان بدون نیاز به ویزا وجود خواهد داشت. همچنین می توانید به سادگی به 49 کشور دیگر سفر کرده است. در بدو ورود برای دریافت ویزای اقدام کنید. تنها 41 کشور اجازه ورود به کشور خود را بدون دریافت ویزا به آرژانتینی ها نخواهند داد. جهت مهاجرت به کشور آرژانتین مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در آرژانتین

همانطور که گفته شد تنها به دنیا آمدن در خاک آرژانتین صرف نظر از ملیت والدین، فرد تابعیت آرژانتین را بدست می آورد. در این صورت فرد بایستی مدارک زیر را ارئه کند.

  • اثبات تولد در خاک آرژانتین و گواهی تولد و بیمارستان
  • ارائه مدارک شناسایی پدر و مادر فرزند
  • ارائه مجوز حضور والدین در هنگام تولد فرزند در آرژانتین
  • شناسنامه صادر شده در آرژانتین

علاوه بر اخذ تابعیت آرژانتین از راه تولد مهاجرین بالای 18 سال در آرژانتین می توانند با حضور 2 سال مستمر و قانونی در خاک این کشور تابعیت آرژانتین را اخذ کنند و برای کار و زندگی در این کشور بدون نیاز به مجوز اقدام نمایند.

درخواست تابعیت در آرژانتین

مطابق با قوانین فعلی آرژانتین، اخذ تابعیت آرژانتین از طریق درخواست دارای الزامات بسیار ساده ای می باشد. این الزامات عبارتند از:

الزاماتتوضیحات
سنمتقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.
مدت اقامت در آرژانتینمتقاضی باید حداقل 2 سال مداوم در آرژانتین اقامت داشته باشد.
شرایط درخواستمتقاضی باید برای اخذ تابعیت در مقابل قاضی فدرال درخواست خود را اعلام کند.

در موارد خاص، متقاضی نمی تواند تابعیت آرژانتین را کسب کند. این موارد عبارتند از:

  • متقاضی در 5 سال گذشته بیش از 3 سال در زندان بوده باشد.
  • متقاضی تحت تعقیب کیفری باشد.
  • متقاضی منبع درآمد غیر قانونی داشته باشند (کار در آرژانتین بدون مجوز قانونی).

از آنجا که قانون تابعیت آرژانتین از سال 1869 اساساً بدون تغییر بوده است، پیشینه های زیادی وجود دارد که بر اساس آنها دیوان عالی قادر است تقریباً هر مسئله مربوط به مهاجرت را حل کند. به مهاجرانی که به طور قانونی در آرژانتین اقامت نداشته باشند، بدون اجازه قانونی کار کرده باشند و یا به صورت غیرقانونی وارد خاک کشور آرژانتین شده باشند و در موارد استثنایی حتی به مهاجرانی که سوابق کیفری دارند، تابعیت اعطا شده است. شایان ذکر است که تابعیت دوگانه توسط آرژانتین پذیرفته می شود.

مزایای تولد در کشور آرژانتین

کشور آرژانتین یکی از کشورهایی است که از قانون خاک تبعیت می کند. زمانی که شما در کشور آرژانتین متولد شوید می توانید تابعیت رسمی این کشور را به دست آورید. از امکانات شهروندان این کشور استفاده کنید. با این وجود باید به این نکته نیز اشاره کرد که کشورهای دیگر قاره آمریکا از جمله کانادا و ایالات متحده امریکا نیز از همین قانون تبعیت می کنند. برخی از مهم ترین مزایای دریافت پاسپورت این کشور را در این بخش بررسی می کنیم:

  • سهولت سفر آسان
  • کم بودن هزینه های زندگی در آرژانتین
  • قرار گرفتن در رده 37 برترین کشور جهان از نظر کیفیت زندگی
  • امکان سفر به 166 کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا
  • امکان تحصیل و کار بدون نیاز به عبور از محدودیت های قانونی
  • قرار گرفتن در جمع 100 کشور برتر جهان از نظر امنیت

برای ورود به کشور آرژانتین، شما به ویزای معتبر این کشور نیاز خواهید داشت. ویزای توریستی کشور آرژانتین معمولا در یک بازه زمانی 10 الی 15 روزه صادر می شود. در برخی از موارد محدود این ویزا پس از 30 روز صادر خواهد شد. شما می توانید تا سقف 90 روز در خاک کشور آرژانتین اقامت داشته باشید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند تا در مسیر اخذ تابعیت آرژانتین از طریق تولد شما را یاری نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اخذ تابعیت آرژانتین از طریق تولد

  1. مصطفی گفت:

    سلام من همسرم ۵ماهه باردار است و قصد زایمان و اقامت در کشوری اروپایی و در غیر این صورت کانادا یا آرژانتین را داریم.لطفا راهنمایی بفرمایید.اولین فرزندماست.من لیسانس حسابداری و فوق لیسانس حقوق و همسرم مهندسی شیمی دارد.کشوری باشد که شرایط کاری هم داشته باشد.ممنون

    1. صادقی گفت:

      با سلام برای زایمان در کشورهای که از تبعه خاک پیروی می کنند شما باید زودتر اقدام می کردید. ولی برای ویزای کاری و تحصیلی در کشورهای انگلیسی زبان و اروپایی این امکان را دارید. لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *