مهاجرت کاری نیوزلند

امتیازبندی اسکیل ورکر نیوزلند

امتیازبندی اسکیل ورکر نیوزلند

قبل از مهاجرت به کشور نیوزلند از طریق ویزای کار ماهر، متقاضیان باید با سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر نیوزلند به صورت کامل آشنا باشند. سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر نیوزلند مشخص می کند که چه افرادی صلاحیت کافی برای ورود به خاک این کشور و کسب اقامت نیوزلند از طریق ویزای کارگر ماهر را دارند. به طور کلی، سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر نیوزلند به چند بخش تقسیم می شود. متقاضیان برای موفق شدن در این روند باید در در هر بخش امتیاز کافی کسب کنند تا جمع امتیازات آن ها به حداقل امتیاز مورد نیاز برسد.

در سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر این کشور متقاضیان باید حداقل 100 امتیاز کسب کنند تا واجد شرایط شوند و به عنوان کارگر ماهر موفق به مهاجرت به این کشور شوند. در ادامه می توانید با همراهی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تمامی بخش های سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر کشور نیوزلند در سال 2023 اطلاعات کافی کسب کنید.

درباره ویزای Skill worker نیوزلند

دولت کشور نیوزلند از افرادی که مهارت لازم برای کمک به رشد اقتصادی کشور نیوزلند را دارند دعوت می کند تا برای ویزای Skill worker نیوزلند اقدام کنند. برای درخواست ویزای اسکیل ورکر طی کردن مراحل زیر نیاز است:

  • قبل از این که دولت این کشور متقاضیان را به درخواست این ویزا دعوت کند
  • ابتدا از متقاضیان کارگران ماهر بین المللی می خواهد تا انگیزه نامه درباره اشتغال در کشور نیوزلند ارائه دهند
  • اطلاعات کامل تجربه کاری و سوابق کاری و همچنین مدارک تحصیلی ارائه دهند
  • اگر تمامی این مدارک به صورت کامل ارائه داده شود
  • توسط مقامات مربوطه تایید شود

درباره امتیازبندی اسکیل ورکر نیوزلند

همان طور که در بخش نخست این نوشتار ذکر شد، متقاضیان و مهاجرانی که به فکر اشتغال در کشور این کشور به عنوان یک کارگر ماهر هستند، باید در سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر این کشور امتیاز کافی کسب کنند. کسب ویزای کاری نیوزلند برای کارگر ماهر و مجوز ورود به خاک این کشور برای تمامی متقاضیان، مهاجران و کارگران ماهر بین المللی الزامی است. سیستم امتیاز مهاجرت کارگران ماهر نیوزلند به گونه ای طراحی شده است که می تواند بر اساس اهداف و انگیزه و توانایی های افراد، متقاضیان را به ترتیب و صلاحیت برای مهاجرت به کشور این کشور و کسب دعوت نامه برای اخذ اقامت این کشور انتخاب کند.

امتیازات در این سیستم به پارامترهای زیر داده می شود:

  • سن
  • داشتن اعضای خانواده در نیوزیلند
  • شرایط اشتغال متقاضیان
  • سابقه کار متقاضیان
  • مدارک تحصیلی

قبل از اینکه متقاضیان در سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر این کشور امتیاز کافی کسب کنند، باید بدانند که مانند سایر ویزاها، الزامات زیر وجود دارد:

  • سلامتی کامل
  • مهارت زبان انگلیسی
  • سن زیر 55 سال

پیشنهاد شغلی برای کسب ویزای Skill worker نیوزلند

داشتن پیشنهاد شغلی برای کسب ویزای کاری نیوزلند (Skill worker نیوزلند) شرایط خاصی دارد و متقاضیان باید با این بخش به صورت کامل آشنا باشند. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که شرایط داشتن پیشنهاد شغلی برای کسب ویزای Skill worker نیوزلند به چند بخش تقسیم می شود که به صورت زیر است:

اگر متقاضیان موفق به کسب امتیازات لازم جهت اشتغال (ماهر) در شهر اوکلند شوند، باید:

  • حداقل تا 3 ماه به اوکلند مهاجرت کنند و در شغل مورد نظر مشغول به کار شوند
  • حداقل به مدت 3 ماه در شغل مورد نظر کار کنند
  • حداقل به مدت 3 ماه به میزان دستمزدی که برای آنها طبق امتیازهای اشتغال ماهر در نظر گرفته شده است، درآمد کسب کنند

متقاضیان باید به مدت 5 سال از اولین روز اقامت خود در کشور نیوزیلند به عنوان مقیم مدارکی را ارائه کنند که حداقل 3 ماه در اشتغال در زمینه مربوطه را اثبات کند. در صورتی که شماره تماس یا آدرس افراد عوض شود، متقاضیان باید آین موضوع را به اداره مهاجرت کشور نیوزلند خبر دهند.

سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر نیوزلند

سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر ابن کشور هم یک سیستم مبتنی بر امتیازات و هم حداقل شرایط می باشد. در حالی که امتیازات متقاضیان و کارگران ماهر بین المللی در این امتیازبندی می تواند متفاوت باشد (هرچند همان طور که گفته شد حداقل امتیاز مجاز به قانون 100 است). حداقل شرایط لازم این است که یک نفر کمتر از 55 سال سن داشته باشد، سالم باشد، شخصیت خوبی داشته باشد و به انگلیسی صحبت کند. تحت امتیازبندی اسکیل ورکر این کشور، امتیازات برای سن، تجربه کار، اشتغال در نیوزیلند و مدارک تحصیلی و سایر موارد مرتبط ارائه می شوند. لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند در این امتیازبندی در صورت داشتن خانواده در این کشور 10 امتیاز کسب کنند. به طور کلی، امتیازبندی اسکیل ورکر این کشور به صورت زیر است.

سیستم امتیازبندی نیوزلند در اشتغال و تحصیلات

در بخش امتیازبندی مربوط به اشتغال، متقاضی برای پیشنهاد شغلی ماهر در نیوزیلند یا اشتغال کمتر 12 ماه در یک پست شغلی ماهر در نیوزلند 50 امتیاز کسب می کند. اگر متقاضی بیش از 12 ماه در یک پس شغلی ماهر در نیوزلند کار کند، 60 امتیاز کسب می کند. اگر این کار خارج از منطقه اوکلند باشد، متقاضی 30 امتیاز دیگز کسب خواهد کرد.

سیستم امتیازبندی در بخش تحصیلات به شرح زیر است:

آیتمامتیاز
تحصیلات 4 الی 6 (دیپلم)40
تحصیلات 7 الی 8 (کارشناسی)50
تحصیلات 9 الی 10 (کارشناسی ارشد یا دکتری)60
تحصیل در نیوزلند10
دارک تحصیلات تکمیلی نیوزیلند متقاضیان پس از 2 سال15

تجربه کاری و سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر نیوزلند

تجربه کاری و سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر نیوزلند

سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر کشور نیوزلند در بخش تجربه کاری به صورت زیر است:

میزان تجربه کاریامتیاز
2 سال10
4 سال15
6 سال20
8 سال25
10 سال30

علاوه بر این، متقاضی می تواند برای تجربه کاری ماهر در نیوزیلند، 5 امتیاز نیز کسب کند، پنج امتیاز برای یک سال تجربه، 10 امتیاز برای تجربه 2 ساله و 15 امتیاز برای تجربه 3 یا چند ساله کسب کند. اگر تجربه کار در لیست مشاغل کمبود مهارت نیوزلند باشد، برای 2 تا 5 سال سابقه کار متقاضی 10 امتیاز کسب می کند و برای 6 سال تجاربه یا بیشتر موفق به 15 امتیاز خواهد شد. اما برای واجد شرایط بودن در این امتیازها، شغل باید در لیست کمبود مهارت طولانی مدت نیوزلند قرار داشته باشد و متقاضی باید میزان تجربیات و مدارک تحصیلی تعیین شده را داشته باشد. برای اثبات تجربه کار، ارائه مدارکی لیست پرداخت حقوق، صورت حساب بانکی (نشان دادن دستمزد شخص)، نامه هایی از اداره درآمد داخلی (مالیات)، اداره کار و درآمد نیوزیلند و غیره الزامی است.

سن و سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر نیوزلند

سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر برای کار در نیوزلند در بخش سن به صورت زیر است:

سنامتیاز
20-30 سال30
30-39 سال25
40-44 سال20
45-49 سال10
50-55 سال5

سایر بخش ها در امتیازبندی اسکیل ورکر نیوزلند

سایر بخش های امتیازبندی اسکیل ورکر کشور نیوزلند شما بخش های اعضای خانواده و همسر می شود. در بخش اعضای خانواده، متقاضی می تواند 10 امتیاز برای داشتن یک عضو نزدیک خانواده ساکن در نیوزیلند کسب کند. اما این مورد به یک فرزند بزرگتر یا برادر یا خواهر بزرگتر یا والدین متقاضی یا همسر متقاضی محدود می شود. عضو خانواده باید حداقل 3 سال مقیم دائم نیوزلند باشد. علاوه بر بخش اعضای خانواده، متقاضیان باید به بخش همسر نیز توجه کنند. در صورتی که همسر فرد متقاضی مشغول به کار در یک پست شغل ماهر در این کشورب باشد، می تواند 20 امتیاز بدست آورد.

همچنین اگر همسر دارای تحصیلات در سطح 4 الی 6 باشد می تواند 10 امتیاز کسب کند و اگر همسر متقاضی تحصیلاتی بالاتر از سطح 7 داشته باشد می تواند 20 امتیاز کسب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط زندگی در نیوزلند، روش های مهاجرت به نیوزلند و راه های کسب اقامت دائمی کشور نیوزلند می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *