مهاجرت کاری ژاپن

استخدام برنامه نویس در ژاپن

استخدام برنامه نویس در ژاپن

برای استخدام برنامه نویس در ژاپن یک سری الزامات و شرایط خاص وجود دارد مانند تسلط به زبان زاپنی و یا مهارت عملی و مدرک معتبر. در مرکز شهر توکیو، چه در شهر بندری شلوغ یوکوهاما باشید. با عباراتی مانند به ژاپنی نیاز نیست. اگر یک متخصص فناوری اطلاعات هستید که می‌ خواهید شغل رویایی توسعه‌ دهنده و یا برنامه نویس را به دست آورید، به ژاپن فکر کنید. به گفته ژاپن تایمز ، تا سال 2030، ژاپن باید با 600000 کمبود شغل مرتبط با فناوری اطلاعات مواجه شود. در پرتو این بحران، شرکت‌ها به دنبال مهندسان خارجی IT ماهر از آسیا و ایالات متحده هستند. دولت همچنین سیاست خود را برای تشویق بیشتر کارکنان فناوری اطلاعات برای ورود به بازار کار فناوری اطلاعات کشور کاهش داده و اصلاح می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت کاری به ژاپن و ویزای کاری این کشور مشاور شماست.

کار و استخدام برنامه نویس در ژاپن

به بیان ساده، صنعت فناوری اطلاعات در ژاپن بسیار بزرگ است و نشانه ‌هایی از توقف آن را نشان نمی ‌دهد. ژاپن تنها ایالات متحده و چین را به عنوان سومین اقتصاد بزرگ شکست داده است و موقعیت این کشور به عنوان قطب جهانی نوآوری های فناوری و فناوری اطلاعات نقش مهمی در دستیابی به آن دارد. ژاپن بسیاری از فناوری ‌های پیشگامانه را به پیش برد. تلفن ‌های همراه، چراغ ‌های LED، لپ ‌تاپ و ناوبری ماهواره ‌ای و جهان را به سمت انقلاب صنعتی چهارم هدایت کرد. برای در نظر گرفتن همه چیز، صنعت فناوری اطلاعات ژاپن حدود %3 از بازار جهانی را در اختیار دارد و پتانسیل بالایی برای رشد مداوم در آینده را نشان می دهد.

پیش بینی می شود اندازه بازار در سال 2023 به 15 ¥تریلیون (ین) برسد. برندهای فناوری که به دنبال گسترش بازار خود هستند، از آن زمان شرکت های خود را در پایتخت ژاپن، توکیو یا شهر بندری نمادین یوکوهاما تأسیس کرده اند. نظرسنجی انجام شده نشان داد که ایالات متحده از نظر تعداد کارمندان فناوری اطلاعات مقام اول را دارد و پس از آن چین، هند و در نهایت ژاپن قرار دارند. در حالی که به نظر می رسد تفاوت فاحشی بین ژاپن و سایر کشورها وجود دارد، تقاضای فزاینده ای برای مهندسان فناوری اطلاعات در ژاپن وجود دارد. از یک طرف، صنعت فناوری اطلاعات در ژاپن در دنیای فناوری رو به جلو در حال رشد است، با این حال کمبود کارگران با موقعیت های بسیاری وجود دارد که هنوز محقق نشده اند.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش حقوق در حوزه برنامه نویسی در ژاپن هستید:

افزایش حقوق در حوزه برنامه نویسی در ژاپن

حقوق استخدام برنامه نویس در ژاپن

فقط از هیئت های شغلی، حدود 100 شغل برنامه نویسی خالی است. به دلیل تعداد محدود برنامه نویسان و مسابقات، شرکت ها نسبت به سایر حرفه ها برای استخدام افراد خارج از کشور برای مشاغل فناوری اطلاعات بسیار بازتر هستند. حقوق پایه سالانه برای مشاغل فناوری اطلاعات در ژاپن به طور قابل توجهی کمتر از ایالات متحده است، اما همین موضوع را می توان در مورد هزینه زندگی نیز گفت. در حالی که بین شهرها متفاوت است، اجاره در ایالات متحده (به ویژه در نیویورک) نیمی از میانگین اجاره در ژاپن است. به گزارش ایندیپندنت، هزینه زندگی در ژاپن هفدهمین در جهان است، در حالی که ایالات متحده در رتبه پانزدهم قرار دارد. Tokyo Dev یک نظرسنجی از بیش از 300 متخصص فناوری اطلاعات در ژاپن انجام داد. بیش از نیمی از توسعه دهندگان زیر 8¥ میلیون (ین) در سال درآمد داشتند، اما متوسط حقوق آنها 8.5¥ میلیون (ین) در سال بود.

در جدول زیر شاهد میزان حقوق در حوزه برنامه نویسی در ژاپن هستید:

مشاغلحقوق به ین
توسعه دهنده وب مبتدی4500000¥
توسعه دهنده وب حرفه ای7900000¥
مهندس نرم افزار مبتدی7000000¥
مهندس نرم افزار حرفه ای15100000¥

مراحل استخدام برنامه نویس در ژاپن

شرکت های فناوری اطلاعات و فناوری امتیازات و شرایط کاری عالی را با حقوق های جذاب ارائه می دهند، اما ممکن است تعجب کنید که فرآیندهای استخدام آنها چگونه است. Zehitomo یک شرکت نوظهور نوظهور است که فریلنسرها و مشاغل محلی کوچک و متوسط ​​را با مصرف کنندگان در ژاپن مطابقت می دهد. این شرکت متعهد به ایجاد یک پلتفرم برای کمک به گسترش تجارت خود است و از آن زمان به دنبال توسعه دهندگان امیدوار کننده با تجربه مرتبط برای پیوستن به شرکت بوده است. آنها فرهنگ کاری به سبک دره سیلیکون را با مرخصی نامحدود با حقوق استفاده می کنند و از انگلیسی به عنوان زبان رسمی خود استفاده می کنند. در حال حاضر، این شرکت به دنبال پست های ارشد و رهبری است. بازار کار رشته کامپیوتر در ژاپن را نیز مطالعه کنید.

این شغل یکی از 10 شغل پردرآمد در ژاپن در سال اخیر اعلام شده است. مراحل معمول برای مصاحبه برای پست های پایین تا ارشد به شرح زیر است:

  1. غربالگری اولیه سند به دنبال صفحه نمایش تلفن
  2. ارزیابی کوتاه جاوا اسکریپت
  3. برنامه نویسی را با کارمندان در Zehitomo یا برنامه نویسی مصاحبه با مهندسان جفت کنید
  4. پروژه کدنویسی به خانه به داوطلبان 3 روز کاری فرصت داده می شود تا آنها را تکمیل کنند. این برای مصاحبه کنندگان از راه دور اجباری است.
  5. مصاحبه نهایی با سرمهندس و مشاور اجرایی
  6. پیشنهاد کار

مراحل استخدام برنامه نویس در ژاپن

شرکت های مهم استخدام برنامه نویس در ژاپن

به عنوان یک مرجع، Zehitomo معمولاً به 4 سال تجربه جاوا اسکریپت برای توسعه دهندگان Frontend نیاز دارد و افرادی را ترجیح می دهد که بتوانند با چارچوب های مختلف وب کار کنند و کدهای قابل آزمایش بنویسند. Cooori شرکتی است که یک پلتفرم آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری کارآمد برای کمک به ژاپنی‌ها در یادگیری زبان انگلیسی و بهبود نمرات TOEIC خود ارائه می‌کند. این شرکت از فرهنگ کاری اسکاندیناوی حمایت می کند و از اضافه کاری در میان مهندسان جلوگیری می کند و %70 از کارگران اتباع خارجی را از دسامبر 2023 به کار می گیرد.

Mercari بزرگترین بازار C2C ژاپن و اولین تک شاخ فناوری است. این شرکت تجارت الکترونیک به هر کسی اجازه می دهد تا با استفاده از گوشی هوشمند خود با ارسال ارزان قیمت، اقلامی را خریداری و بفروشد. آنها برای گزینه های تحویل راحت با شرکت ها و konbini همکاری کرده اند. مرکاری تعداد زیادی کارمند خارجی از سراسر جهان دارد. این شرکت از ترکیبی از زبان ژاپنی و انگلیسی استفاده می کند و برنامه های مطالعه زبان را برای کمک به اعضای ملیت های مختلف برای برقراری ارتباط ارائه می دهد.

فرآیند انتخاب مهندسان شامل موارد زیر است:

  • آزمون کد نویسی که در آن از متقاضی خواسته می شود مشکلات را از طریق کد حل کند.
  • ارزیابی فنی. متقاضیان باید شرایط ارائه شده را از طریق کد احراز کنند. مهندسان کد را بررسی خواهند کرد.
  • مصاحبه برای تعیین تناسب فرهنگ برای تعیین اینکه آیا متقاضی برای Mercari مناسب است یا خیر. تعداد مصاحبه ها بسته به شرایط ممکن است تغییر کند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت ژاپن از طریق کار مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *