مهاجرت کاری سوئد

استخدام برنامه نویس در سوئد

استخدام برنامه نویس در سوئد

استخدام برنامه نویس در سوئد یکی از استخدام های بزرگ و پرتعداد در این کشور است که در این محتوا بررسی خواهد شد. دوره های آموزشی برنامه نویسی در این کشور مقدمه ای بر برنامه نویسی مناسب برای دانش آموزانی که قبلا برنامه نویسی نکرده اند ارائه می دهد. این مقدمه ای بر جنبه های علوم کامپیوتر مانند الگوریتم ها، ساختارهای داده و پارادایم های برنامه نویسی ارائه می دهد. این دوره همچنین محیط برنامه نویسی و مفاهیم اساسی، تئوری ها و فناوری های مورد استفاده در برنامه کارشناسی ارشد در فناوری زبان را معرفی می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط کار و مهاجرت به سوئد مشاوره تخصصی کامل ارائه می دهد. در ادامه این مقاله در خصوص شرایط استخدام در سوئد بیشتر صحبت می کنیم.

الزامات تحصیلی استخدام برنامه نویس در سوئد

دانشجویان با مدرک لیسانس (حداقل سه سال تحصیل تمام وقت) در: فناوری زبان، زبان شناسی محاسباتی یا علوم کامپیوتر، زبان شناسی (با حداقل 30 واحد، مربوط به نیم سال تحصیل تمام وقت، در زبان شناسی رسمی یا برنامه نویسی) موضوعات مجاور مانند علوم شناختی، زبان ها، فلسفه یا ریاضیات (به شرطی که دانش آموز بتواند پیشینه ای در برنامه نویسی یا زبان شناسی رسمی مربوط به 30 واحد، یعنی نیم سال تحصیل تمام وقت نشان دهد) یا گواهی از ارزیابی بخش خود که دارای شرایط معادل باشند. برای ارائه الزامات به زبان انگلیسی توسط یک آزمون بین المللی شناخته شده، به عنوان مثال تافل، آیلتس، مهارت انگلیسی باید معادل سطح زبان انگلیسی 5/English Course A از دبیرستان سوئد باشد.

در نمودار زیر شاهد تحصیلات کارمندان در حوزه برنامه نویسی در سوئد هستید:

تحصیلات کارمندان در حوزه برنامه نویسی در سوئد

کار و استخدام برنامه نویس در سوئد

صنعت فناوری سوئد در حال رونق است و بسیاری از شرکت ها در یافتن نیروی کار شایسته خود با مشکل مواجه هستند. گفته می شود که ندانستن زبان سوئدی برای استخدام شدن به عنوان یک معامله شکن محسوب نمی شود. اما بین استخدام شدن و داشتن شغل تفاوت وجود دارد. اگر می خواهید یک موقعیت امن داشته باشید و می خواهید به مکان هایی در این صنعت بروید، باید زبان سوئدی را بدانید. کمبود مهارت در IT وجود دارد. با دیجیتالی شدن مداوم، تقاضای زیادی برای ایجاد راه حل های نرم افزاری برای انواع مشکلات وجود دارد. و زمانی که بسیاری از شرکت ‌ها به دنبال راه‌ هایی برای دیجیتالی کردن و ساده‌سازی کسب‌وکار خود هستند، صلاحیت فناوری اطلاعات در حال کمیاب شدن است. این نیاز به استعدادهای فناوری اطلاعات باعث افزایش مهاجرت نیروی کار به سوئد شده است.

اگر به دنبال شغلی در زمینه IT به سوئد آمده اید، احتمال اینکه شغلی پیدا کنید بسیار زیاد است. اما حتی اگر امکان کار در اینجا بدون صحبت کردن به زبان وجود داشته باشد، اکثر کارفرمایان از شما انتظار دارند که در اسرع وقت سوئدی را یاد بگیرید. اگر نتوانید سوئدی صحبت کنید، بسیاری با وجود مهارت های فنی شما را استخدام نمی کنند. و دلایل خوبی برای این وجود دارد. یادگیری زبان برای همه افراد درگیر به خصوص شما مفید خواهد بود. شرکت های برجسته تر می توانند با یک سخنران غیر سوئدی کنار بیایند. تقریباً همه در سوئد به خوبی انگلیسی صحبت می کنند و مهمترین چیز مهارت شما در زبان های برنامه نویسی است. اما به عنوان یک برنامه نویس، صحبت کردن به زبان سوئدی برای شما یک مزیت در بازار کار سوئد خواهد بود. و اگر می خواهید در اینجا شغلی داشته باشید یک ضرورت است.

شرایط استخدام برنامه نویس در سوئد

شرکت ‌های برجسته ‌تر ممکن است متخصصان بین‌ المللی را جذب کنند و پذیرای نامزدهای غیر سوئدی زبان هستند. اما بسیاری از مشاغل تجاری با شرکت های کوچکتر است و آنها برای استخدام فردی که سوئدی بلد نیست بسیار مردد هستند. آنها چیزی بیش از یک برنامه نویس می خواهند آنها به یک عضو تیم نیاز دارند. حتی اگر همکاران شما می توانند انگلیسی صحبت کنند، راحت تر به زبان سوئدی صحبت می کنند. و همچنین این زبانی است که در اکثر موقعیت های کاری با آن مواجه خواهید شد. هنگامی که در تیم ها و در گروه های پروژه کار می کنید، اکثر مردم عمدتاً سوئدی صحبت می کنند. جلسات به زبان سوئدی برگزار شد. هرگونه اسناد و اطلاعات مکتوب نیز به زبان سوئدی است. شما باید زبان سوئدی را یاد بگیرید تا یکپارچه شوید و عضو کامل تیم شوید.

کار با IT فقط برنامه نویسی نیست. این شامل ارائه، آموزش، مستندسازی، مشاوره با مشتریان، درک مشکلات (که همیشه توسط افراد با تجربه فناوری اطلاعات توضیح داده نمی شود)، بخشی از مدیریت پروژه و برنامه ریزی و غیره است. لازم است بتوان به زبان مادری ارتباط برقرار کرد. افرادی که برای انجام این وظایف با آنها کار می کنید. جامعه سوئدی برای غیر سوئدی زبانان سازگار نیست. اطلاعات، علائم، اسناد، اخبار و غیره به زبان سوئدی هستند. اگر سوئدی بلد نباشید، مدیریت زندگی روزمره آسان نخواهد بود. توسعه شخصی برای حرفه شما در IT مهم است. برای رشد و مهارت و تجربه بیشتر به عنوان یک برنامه نویس به آموزش و چالش های جدید نیاز دارید. تعداد زیادی از این فرصت ها وجود دارد، اما آنها به زبان سوئدی هستند.

شرایط استخدام برنامه نویس در سوئد

مزایا استخدام برنامه نویس در سوئد

کدنویسی و زبان عامیانه فناوری اطلاعات که در سوئد استفاده می شود، زبان مخصوص به خود است. برای کار در سوئد “IT-Swedish” را بدانید باید سوئدی بدانید. این اصطلاح به شما کمک می کند فرهنگ کار، همکاران و مشتریان خود و به طور کلی زبان سوئدی را درک کنید. جذب و معرفی کارمندان برای کارفرمایان یک سرمایه گذاری هنگفت است و فردی که استخدام می کنند باید با فرهنگ سازگار باشد، با آن یکپارچه شود و پیشرفت کند و بماند. این فرآیند تنها در صورتی امکان پذیر است که استعدادهای استخدام شده زبان سوئدی را یاد بگیرند. کارفرمایان کاندیداهایی را که در کلاس های سوئدی شرکت کرده اند جذاب تر می بینند. آموزش زبان سوئدی نشان می دهد که نامزد جدی، فداکار و با انگیزه بالایی است. یادگیری مهارت های جدید برای بهتر شدن در کارتان، چیزهای زیادی درباره شما به عنوان یک فرد می گوید.

در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال در حوزه برنامه نویسی در سوئد می باشید:

سالنرخ اشتغال
202089%
202190%
202290%

دوره های زبان سوئدی

با توجه به بازار کار رشته کامپیوتر در سوئد اگر علاقه مند به شروع حرفه ای در صنعت فناوری اطلاعات سوئد هستید به آموزش زبان سوئدی نیز نیاز دارید. ترجیحاً نه تنها در مورد یادگیری زبان، بلکه برای متخصصان فناوری اطلاعات تخصصی است.SFX-IT یک دوره تخصصی زبان سوئدی حرفه ای برای برنامه نویسان است. این یک دوره پاره وقت است که هم به صورت حضوری و هم به صورت آموزش از راه دور آنلاین ارائه می شود. هنگامی که این دوره را می گذرانید، زبان سوئدی و سوئدی فناوری اطلاعات و بینش هایی در مورد فرهنگ کار سوئدی یاد خواهید گرفت. اما سوئدی تنها زبانی نیست که در طول این کلاس ها یاد خواهید گرفت. SFX-IT همچنین شامل دوره هایی در زبان های برنامه نویسی جاوا و سی شارپ می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اجازه کار در سوئد مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *