مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان

استارت آپ یونان

استارت آپ یونان

ممکن است شما نام استارت آپ یونان را شنیده باشید که در چند سال اخیر در جهان راه خود را باز کرده اند و به سرعت در حال جهانی شدن هستند. یونان سرزمین جزایر زیبا، خانه بسیاری از کارآفرینان مشتاق با ایده های جدید و مدل های تجاری نوآورانه است. طی چند سال گذشته، صحنه استارت آپ یونان با جذب سرمایه گذاری و به وجود آوردن داستان های موفقیت، قوی تر شده است. یونان یک حوزه تجاری معتبر است که فرصت های عظیمی را برای ورود به بازارهای اروپا باز می کند. زمینه های اصلی برای توسعه تجارت گردشگری، حمل و نقل، انرژی های تجدید پذیر است. این کشور همچنین می تواند گزینه مناسبی برای شرکت های نوپا، به ویژه مالی باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه استارت آپ یونان به شما خدمات تخصصی ارائه می دهد.

شرکت های نوپا و جدید در کشور یونان با تولید معاملات مالی و خرید، یک صنعت محلی به ارزش میلیاردها یورو ایجاد کرده اند. این شرکت های فناوری در یونان با ارزش بیش از 1 میلیارد $ (دلار) هستند. این شرکت ها اکثراً به مالکان یونانی تعلق دارند که غالباً با حضور چشمگیری در یونان حضور دارند و محصول یا خدماتی را ارائه می دهند که مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است. متخصصان بازار سرمایه گذاری استارت آپ های یونانی را 3.5€ میلیارد (یورو) اعلام کردند، در حالی که سال گذشته 2.5€ میلیارد (یورو) بود و 8 سال قبل صفر بود. این امر با افزایش مداوم ارزش حدود 30% در 1 سال طی 7 تا 8 سال گذشته محقق شده است.

اینفوگرافیک استارت آپ یونان

جدیدترین استارت آپ های یونان

Prosperty در سال 2020 تاسیس شد، که خود را به عنوان پیشرو در تحول دیجیتالی املاک و مستغلات در یونان معرفی می کند. استارت آپ proptech با ارائه راهکارهای دیجیتالی کامل نوآورانه و اتوماسیون فرآیند همراه با شفافیت و حرفه ای بودن با هزینه های رقابتی، یک بستر آنلاین ارائه می دهد که نحوه خرید و فروش ملک را در افراد تغییر می دهد.Roadcube در سال 2017 تاسیس شده است و یک اشتراک ساده ماهیانه برای نرم افزار خود ارائه می دهد که به شرکت ها کمک می کند مشتری بدست آورند و آن را حفظ کنند. یکی دیگر از استارت آپ های نوین و مبتکرانه تغذیه تازه حیوانات خانگی است. به همین دلیل، Spyros Pappas و George Rigas ، که هر دو دوستداران حیوانات و صاحبان سگ هستند، Dog Bakery را در سال 2018 افتتاح کردند و روزانه غذای سالم، پخته و تازه برای حیوانات خانگی ارائه می دهند.

امروزه، Dog Bakery بهشت آشپزی برای سگ ها، در قلب آتن است و دارای سبد محصولات غذایی پخته شده، غذاهای لذیذ، شیرینی و کیک با مواد کاملاً طبیعی، مکمل های غذایی و همچنین مراقبت از مو و دندان برای سگ و گربه است. در سال 2020، این شرکت تازه وارد حدود 165€ هزار (یورو) درآمد داشت. Workathlon نیز یک راه حل استخدام مهمان نوازی با استفاده از هوش مصنوعی منحصراً برای صنعت هتلداری ایجاد کرده است. این یک پلت فرم استخدام از انتها به انتها را ارائه می دهد که به هتل ها امکان می دهد از استخر استعدادها، سیستم ردیابی متقاضیان و پیاده سازی های اطلاعاتی هنری برای حل نیازهای استخدام خود استفاده کنند. Workathlon در حال حاضر اعتماد بیش از 150 هتلدار و صدها متقاضی صنعت هتلداری را جلب کرده است.

کاربردی ترین استارت آپ ها در یونان

BibeCoffee ، یک راه حل مانیتورینگ IoT در زمان واقعی برای دستگاه های قهوه است. BibeCoffee برای صاحبان کافی شاپ ها، زنجیرهای قهوه و سازندگان دستگاه های قهوه طراحی شده است، هر دستگاه قهوه ساز حرفه ای را به یک ترمینال متصل هوشمند تبدیل می کند و تضمین می کند که قهوه با کیفیت بالا همیشه سرو می شود. DeepSea Technologies نیز در سال 2017 تأسیس شد و یک شرکت در آتن است که در حال توسعه بستر AI SaaS برای نظارت و بهینه سازی کشتی ها است. سیستم عامل آن عملکرد و زمان واقعی شناور (یا ناوگان) را بر روی عملکرد کشتی و نظارت بر اطلاعات با صاحبان کشتی و اجاره کنندگان نظارت می کند. این تیم سپس از قابلیت های هوش مصنوعی خود برای ایجاد دید بهتر و بینش برای بهبود عملکرد کشتی یا ناوگان، افزایش کارایی عملیاتی و کاهش انتشار کربن استفاده می کند.

در خصوص استارت آپ های یونان باید اذعان داشت که انواع متفاوتی در حال کار و کسب درآمد هستند. در جدول زیر رتبه استارت آپ ها را براساس نوع آن ها در یونان مشاهده می کنید:

رتبهنوع فعالیت
1استارت آپ های جدید و خلاق
2استارت آپ های پر درآمد
3استارت آپ های کاربردی و لازم

ایجاد استارت آپ در یونان

ایجاد استارت آپ در یونان

کار در یونان جایگاه مهمی دارد و این حقیقت واقعی است،. این کشور زیبا و شگفت انگیز در قسمت جنوبی شبه جزیره بالکان واقع شده است و توسط 3 دریا محاصره شده است. مرزهای این کشور باستانی نزدیک به ترکیه، آلبانی، مقدونیه و بلغارستان است و فرصت های نامحدودی را برای کسانی که مایل به شروع کار در زمینه تجارت و جهانگردی هستند، فراهم می کند. یونان یک کشور واحد است که به 13 منطقه اداری تقسیم شده است. شکل دولت پارلمانی است و رئیس دولت نخست وزیر است که توسط پارلمان انتخاب می شود. اگر قصد شما تأسیس شرکتی و یا راه اندازی استارت آپ است که در زمینه های مربوط به فرهنگ سوغات، نقاشی، صنایع دستی فعالیت کند می توانید بسیار موفق شوید.

مواردی که باید قبل از شروع کار در یونان اطمینان حاصل کنید:

  • ویزای کاری یونان.
  • تأیید حداقل سرمایه.
  • تشکیلاتی با حداقل 10 کارمند جدید که 30% آن باید به ساکنان یونان باشند.
  • تدوین یک برنامه کاربردی و پیشنهادی تجاری به زبان یونانی.
  • مشخص کردن محل استقرار کسب و کار.

مزایا ایجاد استارت آپ یونان

اگر شما می خواهید در این کشور استارت آپ جدیدی ایجاد کنید مزایای خوبی برای یک کارآفرین وجود دارد. امتیازات مالیاتی برای کلیه نمایندگان مشاغل مورد تشویق توسعه وجود دارد. در یونان ایجاد استارت آپ در یکی از اشکال مختلف سازمانی و قانونی امکان پذیر است. یکی از اشکال شرکت ها در یونان ایجاد استارت آپ با چهارچوب شرکت های سهامی و با مسئولیت محدود و تضامنی در یونان است که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. ایجاد و راه اندازی کسب و کار و استارت آپ در کشور یونان یکی از آسان ترین مسیرها ها برای توسعه کسب و کار شما در اروپا محسوب می شود. اگر قصد اقامت از طریق کار در یونان را دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب استارت آپ یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب استارت آپ یونان می باشیم:

  • انواع استارت اپ ها در یونان کدام اند؟ استارت آپ های جدید و خلاق/ استارت آپ های پر درآمد/ استارت آپ های کاربردی
  • حدقال سرمایه مورد نیاز برای استارت آپ یونان چقدر است؟ با میزان سرمایه به مقدار 200000€ (یورو)
  • مزایا راه اندازی استارت آپ یونان چیست؟ امکان اخذ پاسپورت پس از 7 سال اقامت قانونی
  • مدت اعتبار استارت آپ یونان چقدر است؟ میزان اعتبار اولیه 2 سال با قابلیت تمدید 10 سال
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *