مهاجرت سرمایه گذاری در قبرس

استارت آپ قبرس

استارت آپ قبرس

راه اندازی استارت آپ قبرس برای یک کارآفرین که قصد دارد در این کشور زیبا کسب درآمد کند، انتخاب ایده آلی است. استارتاپ در کشور قبرس یک نهاد مهم است که توسط افرادی که به قدرت خلاقانه و جذاب استارتاپ ها و نوآوری ها اعتقاد دارند، برای راه اندازی قبرس منجر می شود. استارتاپ قبرس یکی از اعضای بنیانگذار شبکه استارتاپی اروپا متشکل از انجمن های ملی استارت آپ در سراسر اروپا در قبرس است. در این کشور پیشرفته ترین امکانات فناوری برای همکاری در زمینه تحقیقات نوآورانه، فناوری یا راه حل های نرم افزاری وجود دارد. اکنون تعداد زیادی استارت آپ نوین در سراسر جهان وجود دارد که با ایجاد ایده های جدید قدرتمند از طریق آموزش و انتقال دانش، نقشی حیاتی در پرورش نوآوری در کشوری که در آن فعالیت می کنند، بازی می کنند.

ویزای استارت آپ قبرس برای کارآفرینان مبتکر و با استعداد، اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا است که مایل به ورود، اقامت و توسعه استارت آپ های خود با پتانسیل رشد بالا در جمهوری قبرس هستند. ویزای شروع به دو نوع وجود دارد: برای هر یک از سرمایه گذاران و گروهی از سرمایه گذاران. سرمایه گذار انفرادی باید تنها بنیان گذار یک شرکت یا تجارت باشد و  به سرمایه حداقل 50000€ (یورو) دسترسی داشته باشد، یا از طریق بودجه سرمایه گذاری خطرپذیر، و یا از طریق جمع آوری سرمایه و یا روش های دیگر تأمین مالی. همچنین او باید دانش خوبی از زبان یونانی و انگلیسی داشته باشد و دارای، مدرک کارشناسی یا مدرک معادل آن باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص شما را بیشتر راهنمایی می کند.

مزایا ایجاد استارت آپ در قبرس

طرح ویزای استارت آپ قبرس در مورد سرمایه گذاران با استعداد غیر اتحادیه اروپا و غیر اروپایی اعم از افراد یا گروه هایی که مایل به ورود، اقامت و کار در قبرس از طریق تأسیس یا فعالیت هستند، قابل اجرا است. ایجاد یک شرکت نوپا با پتانسیل رشد بالا میوند برای شما کمی مشکل باشد. هدف این طرح افزایش اشتغال زایی از طریق ایجاد مشاغل جدید، و ارتقا نوآوری و تحقیقات، توسعه اکوسیستم تجاری و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور است. فقط شرکت های نوآور قابل قبول هستند. یک شرکت نوآور، سازمانی است که می تواند از طریق یک مطالعه دقیق انجام شده توسط یک متخصص خارجی خاص نشان دهد که ممکن است در آینده نزدیک محصولات، خدمات یا فرآیندهای جدیدی را ارائه دهد. در طرح تجاری باید مقرر شود دفاتر مرکزی و محل اقامت مالیاتی این شرکت در قبرس تأسیس شود.

دفاتر مرکزی ممکن است فضاهای کار مشترک یا محل استقرار با شرکت های دیگر باشند. برخی از مزایا مهم راه اندازی استارت آپ در قبرس را در لیست زیر می بینید:

  • حق فعالیت اقتصادی و اقامت در قبرس برای مدت 1 سال و با امکان تمدید حداقل برای 1 سال دیگر
  • حق خود اشتغالی یا حق شغل مستحق در شرکت ثبت شده
  • در صورت موفقیت شرکت، اقامت احتمالی در جمهوری بدون حداکثر محدودیت زمانی و لذت بردن از پیوستن به خانواده
  • استخدام احتمالی تعداد مشخصی از پرسنل از کشورهای غیر اتحادیه اروپا بدون تأیید قبلی وزارت کار، در صورت موفقیت شرکت

مراحل راه اندازی استارت آپ در قبرس

مراحل راه اندازی استارت آپ در قبرس

موفقیت یا عدم موفقیت شرکت در پایان سال دوم ارزیابی خواهد شد. افرادی که معیارهای واجد شرایط بودن را دارند، باید تحت عنوان حقوق ماهیانه کار در قبرس به کارمندان خود حقوق بپردازد. مرحله آغازین این است که فرم تاسیس یا راه اندازی یا توسعه یک شرکت نوپا با پتانسیل رشد بالا را ارسال کنید. فرم درخواست می تواند در حالی که متقاضی یا بنیانگذار در خارج از کشور است یا در حالی که به طور قانونی در قبرس اقامت دارد، ارسال شود. برنامه از طریق ایمیل به مرجع صالح ارسال می شود. نام متقاضی باید به طور واضح در فرم درخواست قید شود. این برنامه باید با یک طرح تجاری همراه باشد، از جمله، تمام مکان های دفتری که شرکت قصد دارد در قبرس فعالیت کند و تعداد کارمندان شرکت را استخدام کند.

مقام صالح برنامه را از جمله برنامه تجاری ارزیابی می کند. به عنوان بخشی از این فرآیند ارزیابی، متقاضی می تواند برای ارائه، از جمله، راه اندازی و برنامه تجاری خود ، برای مصاحبه شخصی یا آنلاین فراخوانده شود. روند ارزیابی طی 5 هفته به پایان می رسد. در صورت ارزیابی مثبت برنامه، متقاضی اعلان تصویب اولیه را دریافت می کند که به موجب آن حق فعالیت تجاری به مدت 2 سال از تاریخ صدور اعطا می شود. به اداره ثبت احوال و مهاجرت و وزارت امور خارجه جهت صدور اعلان تصویب اولیه اطلاع داده خواهد شد تا مقامات کنسولی ذی صلاح جمهوری در خارج از کشور را مطلع سازند. تأیید برنامه به طور خودکار حق ورود، اقامت یا اشتغال در قبرس را تضمین نمی کند.

ایجاد کارآفرینی در قبرس

JA-YE  یک استارت آپ و سازمان غیرانتفاعی جهانی است که از طریق طیف وسیعی از برنامه های آموزشی در تلاش است مهارت های تجاری، مالی و استخدام را در کودکان و جوانان از 4 تا 22 سال ایجاد کند. این در بسیاری از کشورها با میلیون ها شرکت کننده در آن اجرا می شود.JA-YE  قبرس در سال 2011 تاسیس شد. آن ها با همکاری وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ به عنوان بخشی از برنامه دانشگاهی در مدارس متوسطه (دولتی و خصوصی) برنامه شرکت را شامل می شوند. این برنامه به دانش آموزان فرصت می دهد، از طریق ایده ها و مهارت های خود و همچنین از طریق راهنمایی معلمان خود که از آموزش ویژه عبور می کنند، با اخذ ویزای کار قبرس یک شرکت ایجاد و توسعه دهند.

نرخ بیکاری در قبرس نرخ قابل توجهی است و موجب می شود تا کارآفرینان بسیاری این کشور را انتخاب کنند. در نمودار زیر نرخ بیکاری در قبرس را مشاهده می کنید:

نرخ بیکاری در قبرسقبرس که به عنوان جواهر مدیترانه و زادگاه افسانه ای، الهه باستان عشق و زیبایی شناخته می شود، همچنین یک اکوسیستم استارتاپی نوظهور در تقاطع اروپا، خاورمیانه و آفریقا است. قبرس با داشتن یک اکوسیستم حمایتی کوچک اما پر رونق، متعهد است که رشد خود را از طریق نوآوری و کارآفرینی پیش ببرد. شرکت های نوپا در چند سال اخیر با تیم های سریع در حال توسعه، در حال توسعه راه حل های ابتکاری هستند. به همین ترتیب، به کارآفرینان مشتاق کمک مالی، پشتیبانی و فرصت های مشاوره برای تبدیل رویاها و ایده هایشان به واقعیت ارائه می دهد. اگر شما قصد اخذ ویزای کار در کشور قبرس را دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرد تا مشاوران متخصص و با تجربه شما را راهنمایی کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *