مهاجرت سرمایه گذاری در صربستان

استارت آپ صربستان

استارت آپ صربستان

بسیاری از متقاضیان تمایل به  راه اندازی استارت آپ در صربستان را دارند که در این مقاله به تشریح این موضوع پرداخته می شود. متأسفانه، بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که برخی از بزرگترین مخترعان جهان صرب بودند. صربستان همیشه کشوری با زمینه های عالی برای نوآوری بوده است. سال گذشته، صربستان برای اولین بار در تحقیقات Startup Genome قرار گرفت، جایی که می توان دانست که بین 200 تا 400 استارت آپ وجود دارد.

صربستان در مرکز اروپا قرار دارد و موجب جلب توجه بسیاری از اشخاص برای کار است. زیرساخت های خوب، برق ارزان و نیروی کار ماهر باعث می شود بسیاری از سرمایه گذاران از سراسر قاره تجارت و کسب و کار خود را به تأسیسات صربستان منتقل کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ایجاد کسب و کار در صربستان . سرمایه گذاری در صربستان شما را یاری می کند.

قانون شرکت ها در صربستان

مجموعه قوانینی که در پایه تشکیل شرکت در صربستان قرار دارند، به علاوه مقررات مربوط به تجارت در این کشور، قانون شرکت ها در صربستان است . این شامل اطلاعات کاملی در مورد چگونگی افتتاح یک شرکت در صربستان است، بسته به نوع ساختار انتخاب شده، مشارکت ها، شرکت های سهامی خاص در مورد حقوق و تعهدات سهامداران در شرکت، در مورد سرمایه سهام و روش ها که در آن یک شرکت می تواند فعالیت خود را در یک نقطه خاص بسته کند. به همین ترتیب، قانون شرکت در صربستان اطلاعات مربوط به فعالیت های تجاری كه یک شركت خاص می تواند انجام دهد را بیان می كند. صربستان با داشتن یک قانون تجارت مجاز به منظور سرمایه گذاری های خارجی، با مراکز مهم مالی در سراسر جهان همسو می شود که فضای مناسب کسب و کار را برای فعالیت های متعدد فراهم می کند.

راه اندازی یک استارت آپ تخصصی در صربستان امری سخت نیست. این کشور به منظور افزایش سرمایه گذاری های مستقیم خارجی، مشوق های مختلفی ارائه می شود. هم شرکت های بین المللی و هم شرکت های داخلی می توانند برای توسعه مشاغل خود تقاضای کمک های بلاعوض و اعتبارات مختلف کنند. علاوه بر این، روش صدور مجوز کار برای خارجی ها در مورد تبدیل مدارک تحصیلی خارجی ساده تر شده است. همانطور که می بینید استارت آپ صربستان قدرت زیادی در پشت خود دارد.از استارتاپ های بازی در سطح جهانی و معروف جهانی، تا agritech که با سابقه کشاورزی طولانی مدت به آن دامن می زند، صحنه های استارت آپ توسط کل رویدادها، مراکز و پشتیبانی دولت پشتیبانی می شود.

بخشی از استارت آپ ها در کشور صربستان از کمک های مالی استفاده می کنند. در نمودار زیر این میزان استفاده استارت آپ ها از کمک های مالی را مشاهده می کنید:

استارت آپ ها در صربستان

استارت آپ های پرکاربرد در صربستان

صنعت بازی یکی پرکاربردترین استارات آپ ها در صربستان است. وقتی صحبت از بازی های آنلاین می شود، اولین شرکتی که باید به آن اشاره شود Nordeus است. آنها در سال 2010 تاسیس شده اند و در حال حاضر 3 بازی دارند. امروزه محبوب ترین بازی ورزشی در جهان است و آنها با مربی مشهور فوتبال خوزه مورینیو قرارداد تایید را امضا کردند. در کنارNordeus ، 10 شرکت سازنده بازی دیگر وجود دارد، از جمله Mad Head Games و Peaksel (2012). بازی Mad Head Games تاکنون 48 عنوان بازی HOPA خلق کرده، 145 کارمند دارد و استودیوی آنها در ساخت بازی های AAA برای سخت ترین گیمرها متمرکز است. Peaksel یک شرکت خصوصی است که امروزه بیش از 40 کارمند تمام وقت و مجموعه ای از بیش از 700 برنامه و بازی تلفن همراه اعم از بازی های مسابقه، صفحات رنگ آمیزی، بازی های ریاضی ، برنامه های هنری دارد.

FitPass در سال 2015 آغاز به کار کرد و آنها مکان های مختلف ورزشی و تفریحی را با یک کارت عضویت ارائه می دهند. آنها تنها شرکتی از این دست در صربستان هستند و در حال حاضر با 650 مکان در 32 شهر صربستان همکاری می کنند و 60 فعالیت را انتخاب می کنند. بیش از 1000 شرکت Fitpass را به کارمندان خود ارائه می دهند. در سال 2019، شرکت فرانسوی Groupe Up با مبلغی نامشخص 20% سهام این شرکت را به دست آورد. Sredime نیز یک بازار برای افرادی است که می خواهند خدمات مختلف سالن زیبایی را پیدا کنند و به راحتی رزرو و از آن استفاده کنند. آنها بیش از 35000 کاربر و 360 سالن در سیستم عامل خود دارند.

مدارک استارت آپ صربستان

اخذ ویزای کار در کشور صربستان از الزامات است. برای ایجاد کسب و کار در یک کشور باید مجوز داشته باشید و آن را ثبت کنید. کارآفرینان داخلی و خارجی می توانند در اکوسیستم استارتاپی صربستان که محیطی پربار و آماده تجارت است، وارد شوند. ثبت نام و راه اندازی استارت آپ ها در صربستان فرآیندی واضح و روشن است که گاهی نیز نیازمند مشاوره است. روند ثبت نام از راه اندازی در صربستان و با شناسایی شکل کسب و کار مناسب و ارائه اطلاعات برای فعالیت های آینده آغاز می شود. در این کشور شرکت با مسئولیت محدود ممکن است مناسب ترین ساختار تجاری را برای کلیه فعالیت ها نشان دهد. با این وجود، کارآفرینانی وجود دارند که می توانند هنگام افتتاح یک شرکت نوپا در صربستان به عنوان یک شرکت انحصاری عمل کنند.

ویزای کار صربستان از مهم ترین مدارک است. در زیر می توانید مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت شرکت و جزئیات مفیدی در مورد مراحل اصلی تشکیل یک شرکت نوپا در صربستان را مشاهده کنید:

  • ارائه اساسنامه را با اطلاعاتی درباره مالکان، فعالیت ها، قوانین عمومی
  • تأیید و رزرو نام
  • ارائه مجوزها و پروانه های خاص تجاری
  • ثبت نام برای مشارکت های مالیاتی و اجتماعی

مدارک استارت آپ صربستان

ایجاد کسب و کار در صربستان

اقامت از طریق کارآفرینی در صربستان یکی از مزایا خوب ایجاد استارات آپ در این کشور می باشد. صربستان پذیرای سرمایه گذاری های خارجی است و همچنین فضای مناسب کسب و کار و تشویق برای حفظ توسعه استارت آپ ها در کشور را فراهم می کند. توصیه می شود یک تحلیل بازار داشته باشید و نوع صحیحی از صنعت را شناسایی کنید که در آن فکر می کنید می توانید فعالیت های خود را توسعه داده و سود کسب کنید. آموزش، گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکی یا سرگرمی ممکن است صنایع و بخش های تجاری مناسب برای کارآفرینان داخلی و بین المللی باشد. حضور در گروه های تجاری مشابه که ایده ها و فعالیت های مشابهی دارند، آموزش و شبکه های متنوع باید گام بعدی بعدی در توسعه تجارت و جذب سرمایه گذاران بالقوه باشد.

مزایای استارت آپ صربستان

استارت آپ صربستان برای سرمایه گذاران بین المللی که به دنبال راه اندازی استارت آپ خود در خارج از کشور هستند، مزایای بی شماری را به همراه دارد. از مهمترین مزایای استارت آپ صربستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای استارت آپ صربستانتوضیحات
فرصت های تجاریصحنه استارت آپ صربستان به سرعت در حال توسعه است، به همین جهت فرصت های خوبی برای تیم ها و شرکت های جدید و جاه طلب در این کشور فراهم می کند.
معافیت های مالیاتیصربستان همواره با ارائه مشوق های مالیاتی به شدت از تیم ها یاستارت آپی از سراسر جهان حمایت می کند. از این رو برای موسسان استارت آپ های نوآور، معافیت مالیاتی بر درآمد شخصی به مدت سال تا سقف 70% برای مشاغل جدید در نظر گرفته شده است.
بهشنی برای عشایر دیجیتالبه طور کلی عشایر دیجیتال در صربستان نیمی از افراد شاغل در بخش فناوری را تشکیل می دهند.

اسناد ضروری برای استارت آپ صربستان

سرمایه گذاران بین المللی که به دنبال راه اندازی و تاسیس استارت آپ صربستان هستند، باید اسنادی را جهت این کار ارائه دهند. این اسناد ضروری به شرح زیر می باشند:

اسناد ضروری برای استارت آپ صربستانتوضیحات
علامت تجاریعلائم تجاری، قدرت محکمی برای تقویت استارت آپ شما رد صربستان دارد. این امر به شما کمک می کند تا به مخاطبان هدف خود در این کشور دسترسی داشته باشید.
توافقنامه عدم افشااین توافقنامه تضمین می کند که تمام اطلاعات بین شما و سایر اطرافیان مانند سرمایه گذاران و سهامداران ایمن است.
انعقاد قراردادانعقاد قراردادهای کار رسمی صاحبان استارت آپ و کارمندان آنها را در موقعیت امن تری قرار می دهد.
آیین نامهمحل کار استارت آپی نیازمند مجموعه ای از قوانین و مقررات خاص برای حفظ آراستگی محل شرکت است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای تخصصی شما در این مسیر می باشد.

سوالات متداول در خصوص استارت آپ صربستان

در بخش پایانی مقاله، مفتخریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص استارت آپ صربستان پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • روند راه اندازی استارت آپ صربستان چگونه است؟ سرمایه گذاران بین المللی نگران نباشند، زیرا روند راه اندازی استارت آپ صربستان بسیار ساده است و از بورکراسی های اداری پیچیده در استارت آپ صربستان خبری نخواهد بود.
  • راه اندازی استارت آپ صربستان چه مدت طول می کشد؟ روند راه اندازی استارت آپ صربستان به سرعت پیگیری می شود و حدود 1 تا 2 هفته کاری زمان می برد تا استارت آپ خود را در این کشور راه اندازی کنید.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *