مهاجرت سرمایه گذاری در دومنیکا

استارت آپ دومینیکا

استارت آپ دومینیکا

استارت آپ دومینیکا با توجه به حضور سرمایه گذاران خارجی و کارآفرینان مورد توجه قرار گرفته است. به صورت کلی استارت آپ دومینیکا به دلیل کوچکی این جزیره و جمعیت کم، آنچنان در منظر جهانی و حتی در کارائیب شناخته شده نیست. اما برنامه های دولت برای جذب سرمایه گذاران و ارائه تابعیت و اقامت دومینیکا باعث شده کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی بیشتری در این کشور حضور یابند. این حضور، باعث افزایش کارآفرینی و توسعه اندک استارت آپ دومینیکا شده است. مشاورین و کارشناسان حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با افتخار سال ها در زمینه مهاجرت دومینیکا و کسب اقامت بیش از 80 کشور در جهان راهنمای هموطنان عزیز بوده و امروز نیز در کنار متقاضیان عزیز است.

اقتصاد دومینیکا

دومینیکا یک جزیره کوهستانی است که در سواحل کارائیب واقع شده است. این کشور در برابر طوفان ها و طوفان های گرمسیری آسیب پذیر است. از نظر تاریخی، اقتصاد به کشاورزی (در درجه اول موز) و گردشگری به یک اقتصاد خدمات مدرن و با ارزش افزوده بیشتر وابسته بوده است. از دهه گذشته فقر و بیکاری کاهش یافته است، اگرچه کمترین درآمد سرانه در اتحادیه ارز کارائیب شرقی را نشان می دهد. تلاش های دولت برای ارتقا منجر به توسعه بخش آموزش پزشکی در خارج از کشور و صادرات محصولات کشاورزی مانند قهوه، پچولی، آلوئه ورا، میوه های عجیب و غریب و گل ها شده است. دومنیکا مکانی مناسب برای سرمایه گذاری در مشاغل ماجراجویی، هتل های لوکس سطح بالا، ویلاهای انحصاری و رویدادها و تجربیات مربوط به طبیعت است که مسافران را به خود جلب می کند.

این جزیره به عنوان مقصد گردشگری سبز و به عنوان یک مقصد تجاری شناخته شده است. با این وجود، فرصت ها محدود به دومنیکا نیستند، سرمایه گذاران و بازرگانان می توانند به راحتی با سایر تجار اطراف جزایر کارائیب ارتباط برقرار کنند. دومینیکا کمک های مالی برای شرکت های نوپا در زمینه های سرمایه گذاری سبز و همچنین به منظور گسترش تجارت موجود و یا ایجاد چشم انداز جدید است. در سال های اخیر این جزیره شروع به سرمایه گذاری در زمینه سازگاری با شرایط آب و هوایی کرده است که این در حال نتیجه دادن است.

در نمودار زیر رتبه دومینیکا در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده می کند:

رتبه دومینیکا درعوامل مهم تجارت و سرمایه گذاری

مزایای استارت آپ دومینیکا

چندین دهه است که دومینیکا به دلیل جنگل های سرسبز، کوه های با شکوه، جانوران متنوع و گیاهان مختلف و رودخانه های شفاف به عنوان جزیره طبیعی کارائیب مورد توجه قرار گرفته است و همچنین مقصد مورد علاقه هزاران بازدید کننده است که بسیاری از آنها سالانه به سواحل دومینیکا می روند. دولت دومنیکا، از طریق مقامات مختلف گردشگری، کاملاً متعهد به سرمایه گذاری در دومنیکا و همچنین توسعه محصول بوم گردی جزیره است. از سرمایه گذاران از سراسر جهان دعوت شده است تا چندین فرصت برای سرمایه گذاری و کارآفرینی در دومنیکا را که از تطبیق پذیری جزیره در ارائه طیف گسترده ای از مناطق برای سرمایه گذاری ناشی می شود، ارزیابی و بررسی کنند.

دومینیکا به دلایل زیرمکانی مناسب برای تجارت است:

  • مردم خونگرم و نیروی کار مشتاق
  • موسسات بانکی تاسیس شده
  • فضای مناسب اقتصادی
  • فرصت های متنوع برای سرمایه گذاری در دومنیکا
  • امکانات اقامتی
  • جاذبه های بی نظیر
  • و دولت با ثباتی که طی سال های متمادی خدمات مطلوبی را به مردم خود ارائه می دهد.

فرصت های ایجاد استارت آپ در دومینیکا

به عنوان یک جزیره پر از تاریخ، فرهنگ، منابع طبیعی و منابع انسانی، محیط فعلی سازگار، نیروی کار قوی و در دسترس و بخش های در حال رشد که در کانون توجه هستند مجموعه ای از فرصت های کارآفرینی و استارت آپ در دومینیکا وجود دارد. چه یک سرمایه گذاری کوچک یا متوسط را در نظر داشته باشید و چه یک سرمایه گذاری کلان، دومنیکا می تواند راهی برای گسترش تجارت موجود شما ایجاد کند یا چشم انداز جدیدی را در زمینه سرمایه گذاری در زمینه های سبز ایجاد کند. بخش های زیر قابل توجه هستند:

  • جهانگردی
  • تولید و تجارت کشاورزی
  • خدمات حرفه ای
  • بخش تجارت بین الملل یا مالی
  • و صنایع فرهنگی

در جدول زیر برخی از این فرصت های کارآفرینی در دومینیکا ذکر شده اند:

بخششرح
توریسمدومینیکا مکان ایده آل برای سرمایه گذاری در پروژه های خدمات گردشگری، هتل های لوکس، ویلا های منحصر به فرد و فعالیت ها و تجارب مرتبط با طبیعت است که مسافران را هر سال به دلیل جاذبه های گردشگری دومینیکا جذب می کند. این جزیره به عنوان یک مقصد گردشگری سبز و همچنین یک مقصد تجاری شناخته می شود.
بخش فناوریبا توجه به توسعه صنعت فناوری در جهان، دومینیکا می تواند مکانی مناسب برای ارائه خدمات فناوری باشد. این خدمات به خصوص در زمینه ها فناوری کشاورزی، فناوری مالی و فناوری خدماتی می تواند عرضه گردد.
تولیددومینیکا با داشتن مناطق سبز و شرایط آب و هوایی می تواند مکانی عالی برای تولید محصولات کشاورزی باشد. همچنین از این محصولات می توان برای مصرف دارویی و درمانی، مراقبت از پوست و غیره بهره برد.

استارت آپ فناوری دومینیکا

دومینیکا، مقصد جدید در حال ظهور سرمایه گذاری لقب گرفته است که به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مکان تجاری جذاب است. دولت دومنیکا بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را به عنوان منطقه ای که باید برای تنوع اقتصادی بیشتر دنبال شود، شناسایی کرده است. دومینیکا دارای یکی از مقاوم ترین و با ثبات ترین ساختارهای مخابراتی در OECS با 3 اپراتور کابل است که پوشش گسترده ای از جزیره را با حلقه های فیبر اضافی فراهم می کنند. دومینیکا به دلیل موقعیت استراتژیک خود در زنجیره جزایر، از طریق دسترسی به سیستم شرقی کارائیب (ECFS) سیستم کابل زیردریایی GCN و سیستم فیبر Americas 2 با سایر مناطق و جهان ارتباط مستقیم دارد.

دومینیکا دارای 2 اپراتور اصلی موبایل است که نرخ نفوذ تلفن همراه را بیش از 150% دیده اند. با وجود چنین سیستم انعطاف پذیر، کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه نوعی اتصال فیبر دارند. در حال حاضر، دولت یک ابتکار عمل در سراسر جزیره را برای دسترسی باند پهن به مدارس و موسسات آموزشی و تمام مراکز بهداشتی و کلینیک های درمانی اولیه به بیمارستان مرکزی پایتخت آغاز کرده است. این زیرساخت ها می تواند برای ایجاد استارت آپ فناوری یک مزیت در دومینیکا باشد.

ویزای استارت آپ دومینیکا

ویزای استارت آپ دومینیکا

برنامه ویزای استارت آپ دومینیکا به $100000 (دلار) سرمایه گذاری و صرف حداقل 3 ماه در سال در کشور نیاز دارد. برنامه ویزای کارآفرین از ابتدای سال 2021 آغاز شده است که در نهایت به رشد اقتصادی دومنیکا کمک می کند. ویزای کارآفرینی که یک سیستم عامل منحصر به فرد است. این ویزا نوعی علاقه دولت را در ارائه وضعیت منحصر به فرد به متقاضیانی که سرمایه گذاری مالی قابل توجهی در این کشور انجام می دهند، به رسمیت می شناسد. این سرمایه گذاری مستقیم خارجی با ارزش را به بخش خصوصی اضافه خواهد کرد. علاوه بر این، به وضوح الزامات اعطای اجازه اقامت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری در تلاش برای تشویق سرمایه گذاری بیشتر به این جزیره را مشخص می کند.

سرانجام، این برنامه نشان دهنده راه های دیگری برای تعامل با سرمایه گذاران است که به دنبال گزینه هایی فراتر از برنامه یعنی کسب تابعیت دومینیکا هستند. متقاضی ویزای استارت آپ دومنیکا اجازه اقامت 2 ساله را دریافت می کنند که در مدت 45 روز پس از تأیید صادر می شود و به شرطی که تمام معیارها رعایت شود پس از 2 سال تابعیت نیز ارائه می شود.

شرایط ارائه ویزا:

  • سپرده گذاری با حداقل مبلغ 100000$ (دلار) در یک شرکت
  • حداقل 90 روز در سال را در کشور سپری کنید
  • حداقل 100000 دلار سرمایه گذاری در یک کسب و کار نوپا که به طور محلی در مشترک المنافع دومنیکا ثبت شده است
  • استخدام حداقل 3 کارمند تمام وقت

مزایای ویزای کارآفرینی دومنیکا:

  • زمان پردازش سریع و رژیم مطلوب مالیاتی
  • اقامت دائم برای کل خانواده، از جمله کودکان زیر 21 سال
  • سفر بدون ویزا به 140 کشور
  • محیط صلح آمیز و تمیز، آلودگی کم و ثبات سیاسی

کارآفرینی در بخش کشاورزی در دومینیکا

دولت دومنیکا تأکید زیادی بر جذب سرمایه گذاری در فعالیت های تولیدی با اشتغال و درآمد بالقوه صادرات کرده است. با این حال، این فعالیت های تولیدی باید پایدار و هماهنگ با محیط باشند. دومنیکا علاوه بر تنوع بخشیدن به پایه کشاورزی، همچنان به تشویق توسعه در تولید سبک و فرآوری محصولات کشاورزی ادامه می دهد. فضا و زمین کارخانه های صنعتی برای سرمایه گذاری در تولید خط مونتاژ برای محصولاتی مانند مبلمان، اجزای مسکن، درها و پنجره ها در دسترس است. هر دو بندر اصلی حمل و نقل در نزدیکی پارک های بزرگ صنعتی واقع شده اند. با ظهور انرژی ژئوترمال انتظار می رود که کاهش قابل توجهی در هزینه تولید انرژی و هزینه کلی تولید برای تولیدکنندگان داشته باشد. جهت بررسی هزینه زندگی در دومینیکا مقاله ارائه شده در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *