مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا

استارت آپ اسپانیا

استارت آپ اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای پیشرو از نظر نوآوری و فناوری است. لذا استارت آپ اسپانیا کماکان در بین کشورهای اروپایی در بین برترین ها قرار دارد. 2 شهر بارسلونا و مادرید رکورددار تعداد استارت آپ اسپانیا در سال هستند. با ایجاد یک استارت آپ در اسپانیا می توانید ایده تجاری نوآورانه خود را پیاده کنید و در عین حال مجوز اقامت این کشور را نیز بدست آورید. اساسا ارائه مجوز اقامت به شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای حمایت از کارآفرینی و ایده های نو در این کشور است. چنانچه علاقه مند به راه اندازی استارت آپ در اسپانیا هستید علاوه بر مطالعه این مقاله می توانید از مشاورین و متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این رابطه به خصوص در بحث اخذ ویزا مشاوره بگیرید.

اینفوگرافیک استارت آپ اسپانیا

بررسی استارت آپ اسپانیا

طبق چندین گزارش مربوط به سال گذشته، اکوسیستم استارت آپ در اسپانیا رشد مداومی را نشان داده است و روندها نشان می دهد که به این زودی ها متوقف نخواهد شد. فرصت های سرمایه گذاری، استعدادها، مراکز نوآوری، فضاهای همکاری، استارت آپ ها و برنامه های تشویقی یک اکوسیستم عالی برای کار در اسپانیا ایجاد می کند. اخیرا fDi Intelligence شهرهای فناوری آینده 2020/21 را منتشر کرد که بارسلونا را به عنوان هشتمین و مادرید را به عنوان یازدهمین شهرهای امیدوار کننده برای شرکت های نوظهور نشان می دهد. در رتبه بندی 2019 از 15 مرکز برتر استارت آپ در اروپا، بارسلونا در رده 5 و مادرید در رده 6 قرار گرفت.

چنین رتبه بندی ها و گزارش هایی بر اساس معیارهای زیر بررسی می شوند:

  • پتانسیل اقتصادی
  • جذابیت نوآوری
  • مقرون به صرفه بودن
  • محیط راه اندازی
  • سرمایه گذاری در استعدادها
  • و میزان شرکت های نوظهور

بنابراین هنگام مقایسه اکوسیستم راه اندازی مادرید و بارسلونا توجه به این متغیرها مهم است.

استارت آپ شهرهای اسپانیا

اسپانیا همچنان محل استقبال و مرفه استارت آپ ها برای کار است. بارسلونا و مادرید از نظر داشتن بیشترین میزان استارت آپ همچنان در خط مقدم هستند. با این حال، شهرهای دیگری مانند والنسیا و بیلبائو نیز به عنوان هاب راه اندازی شده اند. همانطور که در سال های گذشته دیده شد، هر 2 شهر بارسلونا و مادرید به عنوان بهترین مراکز فناوری اروپا (از نظر تعداد استارت آپ ها) رتبه بندی می شوند. در حالی که مادرید در سال جاری رشد تعداد استارت آپ ها را دیده است. اکوسیستم استارت آپ بارسلونا همچنان به عنوان یک اکوسیستم بالغ تر به ثبات می رسد.

در نمودار زیر سهم شهرهای اسپانیا در ایجاد استارت آپ اسپانیا را مشاهده می کنید:

سهم شهرهای اسپانیا در ایجاد استارت آپ

ویزای استارت آپ اسپانیا

ویزای استارت آپ اسپانیا با داشتن یک دوره پردازش نسبتاً سریع، یک ویزای نسبتاً ساده در نظر گرفته می شود. این برنامه بر ارائه فرصت مهاجرت به کارمندان و سرمایه گذاران ماهر و با تجربه خارج از اتحادیه اروپا متمرکز است. برای داوطلبان موفق 1 سال اقامت اسپانیا ارائه می شود که قابلیت تمدید نیز دارد.

شرایط لازم برای دریافت ویزای استارت آپ اسپانیا:

ردیفشرایط
1متقاضی باید بطور منظم در اسپانیا بماند.
2متقاضی باید گزارش مطلوبی را از دفتر بازرگانی ارائه دهد، جایی که ویزا برای تأیید اهداف طرح تجاری درخواست می شود.
3متقاضی باید حساب های بانکی حاوی پول کافی برای تأمین هزینه زندگی در اسپانیا را نشان دهد.

ایجاد کسب و کار در مادرید اسپانیا

اکوسیستم استارت آپ در مادرید در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. زیرا ابتکارات بیشتری باعث جمع شدن سرمایه گذاران، شرکت ها، دانشگاه ها و شهروندان برای مشارکت در توسعه پروژه های نوآورانه و همچنین سرمایه گذاری های بزرگتر برای شرکت های نوظهور می شود. این شهر از قدرت برخوردار است. پایتخت فرصت های نو، نقاط قوت نهادی و همچنین مرکزی برای تصمیم گیری را فراهم می کند. به همین دلیل روشن است که چرا شرکت های چند ملیتی، فناوری و ارتباطات از راه دور مادرید را برای مقر خود انتخاب می کنند.

علاوه بر این، مادرید بخش عمده ای از توان مالی را اختصاص داده است. بسیاری از شرکت های نوظهور با ارائه خدمات نوآورانه به بخش تکنولوژی مالی، این امر را برای شرکت های نوپا در بازار کار در اسپانیا جذاب کرده اند. بین سال های 2015 و 2019، شرکت های نوظهور مادرید 1.530 میلیون € (یورو) سرمایه جمع کرده اند.

استارت آپ در بارسلونا اسپانیا

بارسلونا از نظر تعداد و مقدار معاملات سرمایه گذاری و همچنین به عنوان یک رهبر در بخش تجارت و تلفن همراه، همچنان پیشرو در شهر اسپانیا است. با داشتن استعدادهای بین المللی، آینده این شهر درخشان است. این مکان در کنار ساحل و صحنه شلوغ راه اندازی بین المللی توانسته است در سال گذشته بیش از 110 شرکت فناوری را به خود جلب کند. این شهر مدت ها مورد علاقه بسیاری از مبتکران و خالقانی بوده است. به دنبال بهره برداری از خلاقیت خود، بهره گیری از مناظر الهام بخش و لذت بردن از ساحل هستند. جای تعجب نیست که چندین مکان همکاری متناسب با نیازهای همه وجود دارد. همچنین منطقه 22، منطقه ای پر از هاب هایی که از نوآوری و کارآفرینی پشتیبانی می کنند. همچنین توسط دولت محلی پشتیبانی می شود.

شرکت های نوپای بارسلونا بین سال های 2015 تا 2019 مبلغ 2.748 میلیون € (یورو) سرمایه گذاری جمع کردند که تقریباً 2 برابر مادرید است. بنابراین واضح است که استارت آپ های مستقر در بارسلونا تمایل دارند بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران، بنیان گذاران، شرکت ها و همچنین کارمندان قرار بگیرند. شاید ساحل یک عامل تأثیرگذار و در واقع جذابیت این شهر برای دوستداران باشد که از کار و ایجاد در یک شهر ساحلی لذت می برند. از جمله ویژگی های این شهر:

  • اکوسیستم بالغ
  • شهری مناسب برای زندگی
  • شرکت های فنی و نوظهور با پشتیبانی زیرساخت های عالی و ساحلی
  • مرکز فناوری
  • از جاذبه های گردشگری و بهترین شهرهای اسپانیا

استارت آپ در بارسلونا اسپانیا

بخش های محبوب کارآفرینی در اسپانیا

بازار، تجارت الکترونیکی و موبایل در سال 2018 به عنوان برترین بخش های نوپا در اسپانیا پیشتاز هستند. صنایع پیشرو شامل نرم افزارهای خانگی، حمل و نقل و سازمانی است. اکوسیستم محلی بسیار سریع در حال پیشرفت است. فراتر از بخش های استراتژیک تجارت موبایل و تجارت الکترونیکی است. ما شاهد استارت آپ های عالی هستیم که در زمینه های پیشرفته مانند VR ، Mobility، Gaming و بیوتکنولوژی کار می کنند. فراتر از بخش های جدید، شرکت های نوپا در حال ساخت محصولات جهانی بیشتر با تمرکز بر بازارهای جدید در خارج از مرزها هستند. زیرا پروژه هایی با استراتژی های جهانی شانس بیشتری برای موفقیت دارند. 30% استارت آپ های امسال اسپانیایی بین المللی هستند. بدین ترتیب به آنها یک بستر شگفت انگیز بین المللی می دهند. سلامت قوی اکوسیستم را در اینجا نشان می دهند.

اسپانیا در رتبه دوم رشد تعداد توسعه دهندگان حرفه ای در اروپا قرار دارد. اسپانیا با نرخ رشد سالانه 15.1% در میان کشورهای با رشد سریع این حرفه قرار دارد. بارسلونا با توجه به تعداد توسعه دهندگان حرفه ای با 72500 در رتبه 2 در لیست 30 شهر برتر اروپا قرار دارد.

دلایل ایجاد استارت آپ اسپانیا

علاوه بر اخذ ویزا و مجوز کار در اسپانیا، ایجاد استارت آپ در اسپانیا به دلایل زیر موجب رشد و توسعه کسب و کار شما می شود:

دلیلشرح
رشد بدون وقفهبا بیش از 4000 استارت آپ در اسپانیا، رشد %55 نسبت به سال 2016، اکوسیستم استارت آپ با سرعت بالایی به رشد خود ادامه می دهد. عواملی مانند استعداد، سرمایه گذاری و سرمایه، کارآفرینان بیشتری را به سمت شروع فعالیت های جدید تجاری خود سوق می دهد. مطابق روند در سراسر اروپا، اسپانیا حجم سرمایه گذاری داشته است. برای اولین بار به بیش از 1 میلیارد € (یورو) رسیده است.
مقصدی برای استعدادهابه عنوان دومین کشور با رشد سریع برای توسعه دهندگان حرفه ای، اسپانیا بیشتر از هر زمان دیگری استعدادهای فنی واجد شرایط را جذب می کند. جامعه استارت آپی توجه خود را به این امر جلب می کند. بنیانگذاران اروپایی بارسلونا را به عنوان سومین مکان برای ایجاد یک شرکت در اروپا انتخاب کرده اند که جذابیت این شهر را نشان می دهد. ارتباط اسپانیا با بقیه صنعت فناوری اروپا و بین الملل این کشور را به مکانی هیجان انگیز برای کسانی تبدیل می کند که می خواهند ریسک کنند. ایده های خود را در این زمینه بدست آورند.
تسهیل رشد بیشتراسپانیا علیرغم اینکه یکی از مکان های جذاب استارت آپ ها است. از این رو می تواند کارهای بیشتری را برای سازگاری صنعت استارت آپ انجام دهد.


هزینه ثبت شرکت در اسپانیا

یک شرکت نوپا در اسپانیا نوعی مشاغل را تعریف می کند که به دنبال فرآیند استاندارد ادغام گنجانده می شود. در یک فناوری جدید یا در یک محصول جدید سرمایه گذاری می کند. همچنین می تواند در بخش مالی، صنعت پزشکی و سایر بخش هایی که می توانند از آن استفاده شود از فناوری های جدید بهره ببرد. در نتیجه، سرمایه گذار فرایند ثبت شرکت در اسپانیا را با انتخاب فرم مناسب تجاری آغاز می کند. معمولاً شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی برای این منظور استفاده می شود. بسته به نوع شرکت انتخاب شده، سرمایه گذاران باید برای شروع فعالیت در اسپانیا سرمایه €3000 یا €60000 (یورو) آماده کنند.

 سایر هزینه های اساسی مرتبط با روش افتتاح یک شرکت در اسپانیا به شرح زیر است:

  • ثبت نام شرکت: 15€ (یورو)
  • ثبت نام در اداره تجارت اسپانیا: 110€ (یورو)
  • هزینه دفتر اسناد رسمی: ممکن است بین €100 تا €300 (یورو) متغیر باشد.
  • ثبت علامت تجاری شرکت: ممکن است بین 93€ تا 144€ (یورو) متغیر باشد.

این تنها تعداد کمی از هزینه هایی است که هنگام افتتاح یک شرکت استارت آپ در اسپانیا باید انتظار داشت. برای خدمات مشاوره ای در مورد جنبه های مالی می توانید با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

سوالات پرتکرار در باب استارت اسپانیا

 در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب استارت آپ اسپانیا می باشیم:

  • شرایط ویزای استارت آپ اسپانیا چیست؟ گواهی تمکن مالی/ ارائه گزارش مطلوب از دفتر بازرگانی/ ماندن به طور منظم در اسپانیا
  • دلایل الیجاد استارت آپ در اسپانیا چیست؟ رشد بدون وقفه/ مقصدی برای استعدادها/ تسهیل رشد بیشتر
  • سرمایه لازم برای ثبت شرکت در اسپانیا چقدر است؟ 3000€ الی 60000€ (یورو)
  • اخذ اقامت اسپانیا از طریق استارت آپ امکان پذیر است؟ بله امکان اخذ اقامت پس از 2 سال امکان پذیر است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *