متفرقه

استارت آپ استونی

استارت آپ استونی

یکی از بهترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری و کارآفرینی استارت آپ استونی بوده زیرا کارآفرینان و استارت آپ ها توسط دولت استونی حمایت می شوند. این کشور، کشوری کوچک با تنها حدود 1.3 میلیون نفر ساکن و واقع در شمال اروپا، زمانی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی و رژیم کمونیستی آن محسوب می شد، اکنون خود را به یک جامعه دیجیتال پیشرفته و بهشت راه اندازی کرده است. این کشور با برنامه اقامت الکترونیکی Cleaver و روند آسان ثبت شرکت، به چراغی از نور تبدیل شده است که سرمایه گذاران را به سمت دوره جدیدی از تجارت در سطح جهانی سوق می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را برای کسانی که قصد کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار در این کشور را دارند، آماده کرده است.

اینفوگرافیک استارت آپ استونی

درباره استارت آپ استونی

ممکن است از این واقعیت که این کشور یک جامعه دیجیتال است و اکوسیستم استارتاپی آن بهترین نوع در اروپا است، متعجب شوید. ماده اصلی که این استارت آپ استونی بسیار موفق را پرورش داده و آن ها را برای دستیابی به این موفقیت آماده می کند، پشتیبانی دولت است. دولت این کشور با بیش از 100 شرکت و موسسه که در وهله اول این آسمان را برای شرکت های نوپا ایجاد کرده اند همکاری می کند و آن ها به موسسین کمک می کنند تا گام های خود را طی کنند. بسیاری از بنیان گذاران جدید به دلیل زیرساخت های ملی فناوری اطلاعات، معروف به خدمات الکترونیکی، از این کشور لذت می برند، جایی که شما می توانید همه کارها را، از ایجاد شرکت در یک روز تا پرداخت مالیات در 3 دقیقه به صورت آنلاین انجام دهید.

از آگوست سال 2020، حدود 1015 شرکت تازه تاسیس در این کشور فعالیت می کنند. این عدد ممکن است به خودی خود زیاد نباشد، اما هنگام مقایسه آن با جمعیت، تقریبا 79.1 استارت آپ در هر 100000 نفر است. علیرغم عوارضی که ویروس کرونا در سراسر جهان ایجاد کرده است، این شرکت ها به رشد خود ادامه می دهند. فقط در 3 ماهه اول سال 2020، شرکت های نوپا در این کشور درآمد 196.5 میلیون€ (یورو) را با هم داشتند. ماه به ماه، شرکت های بلند پروازانه جدیدی تاسیس می شوند، و اگر شما یک کارآفرین هستید، به شما اکیدا توصیه می شود که در این کشور سرمایه گذاری کنید.

مراحل راه اندازی استارت آپ استونی

این کشور دارای یک جامعه استارت آپی پر جنب و جوش و استقبال کننده است که مشتاق حمایت از افراد بلند پرواز و جاه طلب است.

نمودار زیر مراحل راه اندازی استارت آپ استونی را نشان می دهد:

مراحل راه اندازی استارت آپ استونی

قبل از شروع مشاغل در این کشور، ابتدا باید درخواست اقامت الکترونیکی خود را تکمیل کرده و کارت شناسایی و خواننده خود را جمع آوری کنید. کل فرآیند بسیار ساده است و بصورت آنلاین تکمیل می شود. پس از آماده شدن کارت، می توانید آن را از نزدیکترین سفارت این کشور یا محل جمع آوری ویژه خود تحویل بگیرید. این نیز زمانی است که اثر انگشت شما گرفته می شود.

اقامت الکترونیکی هزینه یکبار مصرف 100€ (یورو) را دارد که با توجه به دسترسی کامل به پیشرفته ترین زیرساخت دیجیتال جهان، ارزش بسیار خوبی دارد. هر کسی در جهان می تواند اقامت الکترونیکی این کشور را درخواست کند و اکثر درخواست ها تأیید می شود. برای این کار، شما باید بیش از 18 سال داشته باشید و مرتکب جرم کیفری نشده باشید.

دلایل راه اندازی کسب و کار در استونی

دلایل مختلفی وجود دارد که شخص ممکن است بخواهد یک استارت آپ استونی را راه اندازی کند. این ممکن است به دلیل سهولت اداره شرکت و سیاست 0 مالیات بر درآمد شرکت باشد. برخی ممکن است بگویند این به دلیل کمک دولت است که به آن ها کمک می کند تا رشد کنند، و به دلیل متخصصان بسیار ماهر است. دیگران به دلیل بی پایان بودن صندوق های سرمایه گذاری در استونی و فرصت های مالی که می تواند ایده ابتکاری آن ها را تقویت کند، این کار را انجام می دهند. واقعیت این است که همه این دلایل معتبر هستند.

مهم ترین دلایل عبارتند از:

  • سهولت راه اندازی و مدیریت مشاغل در این کشور
  • ویزا استارت این کشور (ساخته شده برای بنیانگذاران غیر اتحادیه اروپا)
  • صنعت IT سطح بالا
  • جامعه استارت آپی قوی

ویزای کارآفرینی و استارت آپ استونی

ویزای کارآفرینی و استارت آپ استونی

این کشور کسب استعدادهای خارجی را برای استارت آپ های محلی نیز آسان کرده است. زیرا، در ژانویه 2017، این کشور Startup Visa خود را راه اندازی کرد. این ویزا برای افراد غیر کارآفرین غیر اتحادیه اروپا است که می آیند و برای استارت آپ های این کشور کار می کنند، استارت آپ های موجود خود را جابجا می کنند یا با شرایط ترجیحی جدید در این کشور تأسیس می کنند. برای استارت آپ های محلی امکان استخدام استعدادهای خارجی مورد نیاز تقریبا بدون بروکراسی فراهم شده است. ویزای استارت آپ استونی برای کارآفرینان خارجی مقیم خارج از EEA است. این امکان را به شما می دهد تا با هدف راه اندازی یک کسب و کار نوپا مبتنی بر فناوری وارد این کشور شوید. در صورت تمایل به اقامت دائم (PR) و تابعیت این کشور منجر می شود.

مدارک لازم عبارتند از:

مدارکتوضیحات
درخواست اجازه اقامت موقتتکمیل شده و امضاء شده
عکس رنگی1 عدد
اثبات پرداخت هزینهارائه سند که گواهی پرداخت است.
گذرنامه
نظر کمیته راه اندازیکپی
اثبات تکمن مالیارائه اظهارات بانکی
مدارک مربوط به محل اقامت در این کشورارائه سند ملکی یا اجاره نامه
مدارک مربوط به محل اقامت در این کشورارائه سند ملکی یا اجاره نامه
بیمه درمانیحداقل پوشش 30000€ (یورو)

ممکن است شما قصد داشته باشید تابعیت این کشور را اخذ نمایید. می توانید با خواندن مقاله تبدیل اقامت به تابعیت استونی اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 کسب و کارهای معروف در استونی

این کشور به عنوان یک مرکز کارآفرینی در اروپا فضای خود را در کانون توجهات پیدا می کند. پس از بررسی افکار برتر استارت آپ هایی که از این منطقه بیرون می آیند، نگاهی انداختیم که ستاره های در حال ظهور امیدوار کننده ترین هستند. در اینجا تیم های برتر این کشور وجود دارد که در سال 2020 جزء برترین ها بوده اند که عبارتند از:

  • Veriff
  • Xolo
  • Salv
  • Klaus
  • Raison

نمودار زیر سرمایه آن ها را نشان می دهد:

سرمایه استارت آپ های برتر استونی

با توجه به امکاناتی که دولت در اختیار کارآفرینان قرار می دهد، اقامت از طریق کارآفرینی در استونی بهترین روش برای مهاجرت به این کشور می باشد. جهت مشاوره مهاجرتی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار در باب استارت آپ استونی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب استارت آپ استونی می باشیم:

  • مراحل راه اندازی استارت آپ در استونی به چه صورت است؟ اخذ اقامت الکترونیکی/ انتخاب ارائه دهنده خدمات/ ثبت شرکت/ اقدام بانکداری تجاری
  • مهم ترین مزیت اخذ اقامت استونی از طریق استارت آپ چیست؟ اخذ اقامت به همراه اعضای خانواده
  • حداقل سرمایه اولیه برای استارت آپ استونی چقدر است؟ حداقل سرمایه لازم 100€ (یورو) است.
  • مدارک ویزای کارآفرینی در استونی چیست؟ مدارک هویتیی/ گذرنامه/تمکن مالی/ ارائه اسناد ملکی/ ارائه بیمه نامه
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *