مهاجرت تحصیلی فنلاند

تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند

تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند

از روش‌ های قانونی مهاجرت به فنلاند، می‌ توان به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند اشاره نمود که در این نگارش مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین دانشجو این امکان را دارد تا در سال 2023 در برترین دانشگاه ‌های فنلاند در سطح جهانی به ادامه تحصیل بپردازند. ناگفته نماند این دانشگاه ‌ها مورد تایید وزارت علوم کشور ایران نیز هستند. فرد با اخذ ویزای شنگن این کشور می‌ تواند به مدت 3 ماه در کشورهای اروپایی تردد نماید.

چرا که فنلاند عضو اتحادیه کشورهای اروپایی بوده و از قوانین حاکم بر این کشورها تبعیت می ‌‌کند. در ادامه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تدوین گردیده شده به جزئیات بیشتر در این خصوص می‌ پردازیم.

اینفوگرافیک تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند

درباره فنلاند

جمهوری فنلاند (به زبان فنلاندی Suomi نامیده می شود) یکی از مترقی ترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان است. این علی‌رغم شرایطی است که بسیاری آن را کمتر از شرایط مطلوب می ‌دانند، از جمله آب و هوای سخت، تنوع کمی از منابع طبیعی، جمعیت بسیار کم و سابقه طولانی تحت تسلط همسایگان قدرتمندتر. فنلاند یک کشور شمال اروپا است که از غرب با سوئد و خلیج بوتنیا، از شمال با نروژ، از شرق و جنوب شرقی با روسیه، از جنوب با خلیج فنلاند و از جنوب غربی با دریای بالتیک همسایه است. جزایر آلند، در سواحل جنوب غربی، تحت حاکمیت فنلاند هستند، اما از حاکمیت داخلی گسترده برخوردار هستند. تقریباً یک چهارم این کشور در شمال دایره قطب شمال قرار دارد.

فنلاند یکی از معدود کشورهایی است که مساحت آن همچنان در حال افزایش است. این نتیجه بالا آمدن توده خشکی و در نتیجه بیرون آمدن آن از دریا است که از پایان آخرین عصر یخبندان در حال وقوع است. مساحت سطح در هر سال حدود 7 کیلومتر مربع افزایش می یابد. آب و هوای فنلاند با زمستان های سرد و گاهی شدید و تابستان های نسبتاً گرم مشخص می شود. بر تاریکی زمستان های طولانی این واقعیت افزوده می شود که در شمال دور (لاپلند) خورشید تقریباً 2 ماه طلوع نمی کند و حتی در جنوب روزها کوتاه است و خورشید حتی در ظهر در افق بسیار کم است. در تابستان طولانی‌ ترین روز در شمال دور بیش از دو ماه طول می‌کشد، و حتی در جنوب دور، شب‌ ها هرگز کاملاً تاریک نمی ‌شوند و روزها تنها با چند ساعت گرگ و میش از هم جدا می ‌شوند.

اخذ پذیرش از دانشگاه‌ های کشور فنلاند

متقاضی پذیرش در دانشگاه ‌های فنلاند ‌بایستی در بازه زمانی نوامبر تا ژانویه نسبت به ارسال مدارک و اخذ پذیرش اقدام نماید. پس از تایید مدارک ارسالی، متقاضی خود را برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه آماده می ‌کند. بیشتر دروس انگلیسی زبان، در موسسات پلی تکنیک (علمی کاربردی) است که بر روی کسب مهارت و توانایی دانشجو تاکید دارند.

جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند به اطلاعات اولیه نیاز دارید تا بتوانید تصمیم درستی اتخاذ نمایید:

  • فنلاند دارای بهترین سیستم آموزش عالی در سطح جهانی و گزینه مناسبی برای تحصیل و زندگی است.
  • بیش از 100 رشته تحصیلی در دانشگاه ‌های برتر این کشور وجود دارد که به زبان انگلیسی ارائه می ‌گردند.
  • اکنون تعداد 12000 دانشجوی غیر اتحادیه اروپایی از جمله مهمان و ثابت مشغول تحصیل در دانشگاه ‌های فنلاند هستند.
  • دوره ‌های درسی در این دانشگاه ‌ها در 2 دوره بهمن ماه و شهریور ماه به دانشجویان ارائه می ‌گردد.
  • زبان رسمی کشور فنلاند، فنلاندی و سوئدی است.
  • زبان انگلیسی در این کشور به عنوان زبان سوم شناخته می ‌شود.
  • برخی دروس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می ‌شوند.

در تصویر زیر تعدادی از دانشگاه های کشور فنلاند که ارائه دهنده بورسیه های تحصیلی می باشند را مشاهده می نمائید:

دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه در فنلاند

ساختار تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند

تعداد 6 دانشگاه در فنلاند وجود دارد که صرفا یک رشته تخصصی را آموزش می‌ دهند و تعداد 10 دانشگاه نیز چندین رشته تخصصی را تدریس می ‌کنند. چندین دانشگاه علمی کاربردی و مراکز عالی پلی تکنیک با آموزش مهارت‌ های شخصی برای دانشجو وجود دارد. لازم است بدانید 550 دوره‌ زبان انگلیسی توسط مراکز آموزشی مختلفی به متقاضیان ارائه می‌ گردد. این دوره‌ ها به صورت کوتاه ‌مدت و بلند مدت بوده و در نهایت منجر به اعطای مدرک معتبر می شود. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به فنلاند ابتدا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم جهت تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند

متقاضی تحصیل در فنلاند جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند ملزم به ارائه مدارک به شرح ذیل است:

  • ارائه مدارک رسمی دیپلم، کارشناسی یا کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات و به صورت ترجمه شده
  • ارائه مدارت هویتی به صورت ترجمه شده (مانند کارت ملی، شناسنامه و سایر)
  • ارائه تصویر پاسپورت متقاضی
  • ارائه عکس پاسپورتی
  • ارائه دو توصیه‌نامه دریافتی از اساتید
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس (نمره 6.5) و یا تافل IBT (نمره 80)
  • ارائه رزومه تحصیلی توسط متقاضی
  • دارای گواهی مبتنی بر گردش مالی حساب بانکی متقاضی به مبلغ حداقل 10000€ (یورو) جهت یک سال زندگی

جهت اطلاع از هزینه زندگی در فنلاند، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

مدارک لازم جهت تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند

مزایای تحصیل در مقاطع مختلف فنلاند

فنلاند یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان را دارد. حداقل سن شروع تحصیلات ابتدایی در فنلاند 7 سال است، بنابراین بچه های فنلاندی می توانند از دوران کودکی خود لذت ببرند و به جای گذراندن زمان زیاد در مدارس، یادگیری خود را با خانواده خود آغاز کنند. معلمان فنلاندی به جای تکیه بر امتحانات کلاسی و آزمون های استاندارد، سیستم های نمره دهی خود را برای دانش آموزان تدوین می کنند. تنها آزمون اجباری دانش آموزان فنلاندی در سن 16 سالگی است. معلمان فنلاندی فقط حدود 4 ساعت در روز را در کلاس درس می گذرانند در حالی که هر هفته 2 ساعت را برای پیشرفت حرفه ای اختصاص می دهند. سیستم مدرسه در فنلاند به طور کامل 100% بودجه دولتی است. فارغ التحصیلان برتر می توانند برای معلم شدن در فنلاند درخواست دهند.

هر معلم در فنلاند دارای مدرک کارشناسی ارشد است که به طور کامل توسط دولت این کشور یارانه دریافت می کند. همچنین معلمان در فنلاند از نظر وضعیت معادل پزشکان و وکلا در نظر گرفته می شوند. دانش آموزان فنلاندی تنها 20 ساعت در هفته را در مدرسه می گذرانند و هر دانش آموز در فنلاند می تواند به 2 تا 3 زبان صحبت کند. تمامی این موارد باعث شده از همان ابتدا سیستم آموزشی فنلاند مورد تحسین قرار گیرد. این سیستم از پایه شروع شده و در دانشگاه های این کشور نیز دنبال می شود. فنلاند با داشتن دانشگاه های با کیفیت و اساتید برجسته می تواند مکانی فوق العاده برای پیشرفت تحصیلی و حرفه ای شما باشد. جهت انتخاب روش دیگری جهت مهاجرت به فنلاند پیشنهاد ما به شما ابتدا مطالعه مقاله استارت آپ فنلاند خواهد بود.

هزینه و بورسیه تحصیلی دانشگاه‌ های فنلاند

دولت فنلاند این امکان را برای دانشجویان بین ‌المللی فراهم نموده است که از بورسیه‌ تحصیلی فنلاند بهره بگیرند. این بورسیه‌ ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان مستعد و ممتاز اعطاء می ‌گردد. شهریه تحصیلی در دانشگاه ‌های علمی کاربردی نسبت به دانشگاه‌ های اصلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، کمتر است. سایت رسمی تحصیل در فنلاند اطلاعیه‌ ای را منتشر نموده است. موضوع این اطلاعیه پرداخت شهریه توسط دانشجویان بین ‌المللی و خارج از اتحادیه اروپا است. این دانشجویان از پاییز 2017 میلادی، ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی به مبلغ 8000€ الی 20000€ (یورو) در سال می‌ باشند. متقاضیان می ‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این‌ مورد به وب ‌سایت رسمی تحصیل در فنلاند مراجعه نموده و از این موضوع آگاهی یابند.

بررسی تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند

بررسی تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند

در جدول ذیل می‌ توانید از اطلاعات مربوط به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند و پیش ‌نیازهای لازم مطلع گردید:

مقطعطول دوره (سال)زبان تدریسپیش نیازرشته‌ های تحصیلی
کارشناسی3 الی 4فنلاندی – سوئدیپیش‌ دانشگاهی (معدل 15)+قبولی در آزمون ورودی دانشگاهعلوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد، علوم طبیعی، کشاورزی و جنگلداری، مهندسی، هنر و معماری، علوم ورزشی، پزشکی و دندانپزشکی، دامپزشکی، موسیقی هنرهای زیبا و داروسازی
کارشناسی ارشدحدودا 2انگلیسیکارشناسی مرتبط (معدل بالای 15) + 6.5 IELTSدندانسازی، داروسازی، پزشکی
دکترا3 الی 4انگلیسیکارشناسی ارشد مرتبط (معدل بالای 16) + خلاصه پروپوزال قوی +IELTS 7موسیقی

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند

تحصیل در مقطع ‌کارشناسی در فنلاند یک دوره 3 ساله می باشد. با توجه به نوع رشته انتخابی به 4 سال هم می‌ رسد. در نظام آموزشی فنلاند هر دانشگاهی می ‌تواند به ‌صورت مستقل عمل نماید و روش آموزشی مخصوص خود را در پیش گیرد. استادان هر دانشگاه با اختیار کامل نسبت به روش تدریس تصمیم ‌گیری می ‌نمایند. شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند به این صورت است که مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، تقریبا 2 سال می ‌باشد که بستگی به پیوسته یا ناپیوسته بودن رشته موردنظر دارد. دانشجویان پس از پایان دوره کارشناسی، مجاز هستند در مقطع کارشناسی ارشد درخواست دهند. زبان انگلیسی، زبان تحصیلی اکثر دانشگاه‌ های فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد می‌ باشد.

شرایط تحصیل مقطع دکترا در فنلاند نیز به این صورت است که مدت زمان دوره تحصیلی دکترا در فنلاند بین 3 تا 4 سال است. نگارش پایان نامه و گذراندن دیگر واحدهای درسی از جمله فعالیت‌ های دانشجو در طول این مدت است. نگارش پایان نامه بسیار حائز اهمیت می‌ باشد. زیرا دانشجو از این طریق در زمینه ‌های مهارت و توانایی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. به طور مثال، در رشته موسیقی، دانشجو به صورت عملی مورد ارزیابی قرار می ‌گیرد. چنانچه دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش دکترا، در هر یک از دروس دارای عملکرد ضعیفی باشد، دروس پیش ‌نیاز برای او در نظر گرفته می ‌شود. جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده خواهد بود.

تحصیلات عالیه در فنلاند

فنلاند دارای تعداد 24 دانشگاه علمی کاربردی است. این دانشگاه ‌های ارائه‌ دهنده دوره‌ های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌ باشند. 450 دوره آموزشی نیز توسط موسسات آموزش عالی فنلاند به زبان انگلیسی ارائه می‌ گردد. دانشجویان بین‌المللی در فنلاند مشمول اخذ بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه‌ ها هستند.

تحصیلات عالی در فنلاند در 2 بخش ارائه می ‌گردد:

تحصیلات عالیه در فنلاند

هزینه زندگی و کار دانشجویی در فنلاند

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به فنلاند را دارند، لازم است در جریان هزینه‌ های زندگی در این کشور قرار بگیرند. این هزینه ‌ها شامل خوراک، پوشاک، حمل و نقل، اجاره مسکن و سایر می ‌باشد که مبلغی در حدود 500€ الی 800€ (یورو) است. کار حین تحصیل نیز برای دانشجویان در فنلاند امکان ‌پذیر است. دانشجویانی که مشغول تحصیل در فنلاند هستند، مجوز فعالیت شغلی بین 20 تا 25 ساعت در هفته را دارند.

در تعطیلات نیز می ‌توانند 40 ساعت در هفته مشغول کار شوند. بدین ترتیب هزینه ‌های زندگی و تحصیلی خود را تا حد زیادی تحت پوشش قرار می دهند. آنها پس از فارغ ‌التحصیلی مجاز به تمدید ویزا به مدت 6 ماه هستند تا بتوانند شغل مرتبط با رشته خود را بیابند. پس از موفقیت در جستجوی کار در فنلاند، این امکان را دارند که اقدام به تمدید ویزای خود به صورت بلند مدت نمایند.

در خصوص اطلاع از شرایط و نرخ بیکاری در این کشور می توانید به نمودار زیر مراجعه فرمائید:

نرخ بیکاری در کشور فنلاند

برترین دانشگاه های فنلاند

برخی از دانشگاه های معتبر در فنلاند که دانشجویان برای ادامه تحصیل خود در آنها اشتیاق زیادی دارند در جدول زیر عناوین آن ها اعلام می گردد:

نام لاتیننام فارسی
Aalto Universityدانشگاه آلتو
Åbo Academy Universityدانشگاه آبو
Hanken School of Economicsدانشگاه هانکن
Lappeenranta University of Technologyدانشگاه فنی لامپنرنتا
Tampere University of Technologyدانشگاه فنی تامپره
University of Tampereدانشگاه تامپره
University of Eastern Finland دانشگاه فنلاند شرقی
University of Helsinkiدانشگاه هلسینکی
University of the Arts Helsinkiدانشگاه هنر هلسینکی
University of Jyväskyläییواسکیلا
University of Laplandدانشگاه لاپلند
University of Ouluدانشگاه اوولو
University of Turkuدانشگاه تورکو
University of Vaasaدانشگاه واسا

چنان چه تمایل به تحصیل در دانشگاه ‌های فنلاند دارید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در این زمینه همراهی می‌ نماید. سیاست ما بیان کلیه واقعیات مهاجرت جهت پیشرفت زندگی شما در خارج از کشور است. بنابراین جهت اخذ مشاوره تخصصی با وکلا و کارشناسان حرفه‌ ایی این موسسه تماس حاصل نمایید. ما براساس شرایط فعلی شما، بهترین گزینه را جهت اقامت و ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند به شما پیشنهاد می‌ نماییم. درصورت هرگونه سوال در زمینه ‌های مهاجرت به فنلاند و سایر کشورهای اروپایی از طریق تلفنی یا حضوری با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم در باب مقاطع مختلف تحصیلی در فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب مقاطع مختلف تحصیلی در فنلاند می باشیم:

  • چرا تحصیل مقاطع مختلف در فنلاند انتخابی ایده آل است؟ دانشگاه های بسیار با کیفیت با رتبه های برتر، سیستم آموزشی پیشرفته، دوره های متنوع به زبان انگلیسی و زندگی در شادترین کشور جهان
  • شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در فنلاند به چه شکلی است؟ مدرک دیپلم، مدرک زبان، شرایط سنی متناسب، رزومه تحصیلی و برقراری شرایط ویزای تحصیلی
  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در فنلاند چقدر است؟ به صورت متوسط هزینه تحصیل مقاطع مختلف در فنلاند سالیانه 9000€ الی 20000€ (یورو) است.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در مقاطع مختلف در فنلاند

  1. مریم اسیایی گفت:

    درود و سپاس از مقاله بسیار مفصل و جامع شما در مورد تحصیل در مقاطع مختلف فنلاند. در عرض چند دقیقه مطالعه تونستم همه اطلاعاتی که میخواستم رو بدست بیارم و همه سوالاتم رفع شد.

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما. ممنون از اینکه وقت گذاشتید و مقاله رو مطالعه فرمودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *