مهاجرت کاری کلمبیا

ویزای کار کلمبیا

ویزای کار کلمبیا

در صورت تمایل به کار در کلمبیا باید به عنوان یک شهروند خارجی ویزای کار کلمبیا را در ابتدا دریافت و مجوز اقامت در این کشور را بدست آورید. ویزای کار کلمبیا از سال 2017 به بعد تغییر کرده است و به نام M5 شناخته می شود. با دریافت پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در کلمبیا می توانید با مراجعه به اداره مهاجرت و کنسولگری این کشور ویزای کار کلمبیا را درخواست کنید.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی درباره ویزای کار کلمبیا و مدارک لازم به ادامه این مطالب که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است توجه فرمایید.

اینفوگرافیک ویزای کار کلمبیا

درباره کلمبیا

اگرچه ممکن است 1 سال کامل یا بیشتر برای به کار بردن لهجه کلمبیایی لازم باشد، اما هر زمانی که در کلمبیا سپری کنید در کل به یاد ماندنی و تحسین برانگیز خواهد بود. شهرهای اصلی کلمبیا به اندازه گذشته خطرناک نیستند. ترس از جنایت افسارگسیخته در کلمبیای مدرن نادرست است. هم مقامات شهر و هم شهرنشینان بی وقفه به دنبال بازسازی جامعه خود بوده اند. بسیاری از کلمبیایی ‌ها با استقبال از خارجی ‌ها با آغوش باز و نشان دادن تمایل به تغییر و بهبود تصویر کلمبیا در صحنه‌ های جهانی و منطقه ‌ای، برداشت ‌های منفی را جبران کرده ‌اند. این کشور یک محیط آکادمیک چند قومی، چند فرهنگی و با کیفیت بالا برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. کلمبیا همچنین مکانی عالی برای تسلط یا کامل کردن مهارت های اسپانیایی برای افراد غیر بومی است.

زیرا اسپانیایی که در این کشور صحبت می شود استاندارد است، بسیار واضح و برای خارجی ها قابل درک است. آیا می دانستید که کلمبیا پس از برزیل دومین کشور پرجمعیت آمریکای جنوبی است؟ بیش از 41 دانشگاه آن در رتبه بندی آمریکای لاتین قرار گرفته اند. دانشگاه های کلمبیا در این کشور بهترین خود را ارائه می دهند. دانشگاه آند در بوگوتا از بهترین دانشگاه های این کشور است. دانشگاه های برتر دیگر دانشگاه ملی و دانشگاه آنتیوکیا هستند. دانشگاه های پاپی خاویریان هم از دانشگاه های بزرگ محسوب می شود و همه آن ها وجهه بین المللی معتبری دارند. این دروازه به سوی آند و آمازون دارای مناظر زیبایی است. بوگوتا، پایتخت که با افتخار چندفرهنگی دارد، معماری اروپا و دنیای جدید را ترکیب می کند. این کشور به طور مشهور به فوتبال علاقه دارد و همچنین به خاطر رقص کامبیا شهرت دارد.

ویزای کار M5 کلمبیا

ویزای کار کلمبیا برای خارجیانی که در کلمبیا پیشنهاد کار دارند در نظر گرفته شده است. دریافت ویزا در صورت یافتن کار در کلمبیا نسبتاً آسان است. کلمبیا قوانین ویزای کلمبیا را تغییر داد که از 15 دسامبر 2017 به اجرا درآمد. بنابراین ویزای کار قبلی TP-4 در کلمبیا تا اواخر 2017 صادر می شد. همچنین ویزاهای کاری قبلی TP-4 تا زمان انقضا ویزا معتبر بودند و به ویزای M-5 تبدیل نمی شدند. علاوه بر این، ویزاهای کار به طور معمول برای مدت زمان قرارداد کار معتبر هستند. بعلاوه، فعالیت شغلی کارگر خارجی باید با فعالیت شرکت مرتبط باشد. لذا نمی توان از شرکت دوست خود استفاده کنید تا با پیشنهاد صوری ویزای کار بگیرید چرا که شرکت مورد نظر باید با مدرک و رزومه کاری شما ارتباط داشته باشد.

همچنین توجه داشته باشید که هزینه ویزای M5 در مقایسه با ویزای قبلی کاهش پیدا کرده است که در زیر آمده است:

نوع ویزاهزینه به دلار
M5$282
TP-4$304

ویزای کار کلمبیا در زمان کرونا

روند ویزای کلمبیا به دلیل ویروس کرونا و قرنطینه در کلمبیا تغییر کرده بود. دفاتر مهاجرت کلمبیا بیش از پنج ماه تعطیل بود. با این حال، دفاتر مهاجرت کلمبیا با از سرگیری خدمات در 21 سپتامبر بازگشایی شدند. بنابراین، در حال حاضر می توانید ویزای توریستیو انواع ویزا و سدولاهای خارجی را دریافت کنید. در 21 سپتامبر سال 2020، کلمبیا دفاتر خود را بازگشایی کرد و خدمات خود را برای خدمات زیر شروع کرد:

  • صدور کارت شناسایی بیگانگان Cédula de Extranjería و نسخه مجدد
  • ثبت نام خارجی برای خردسالان و بزرگسالان
  • گواهینامه های حرکت مهاجر
  • گواهی جنبش های مهاجر و ملیت
  • رفتار ایمن (Salvoconductos) SC-1 و SC-2
  • مجوزهای موقت اقامت (PTP) برای تمدید اقامت در قلمرو ملی و تغییر دسته
  • PEP-FF این مربوط به شهروندان ونزوئلا است.

نحوه درخواست ویزای کار کلمبیا

نحوه درخواست ویزای کار کلمبیا

می توانید بصورت آنلاین برای ویزای کار در کلمبیا اقدام کنید. علاوه بر این، می توانید ویزاهای کلمبیا را در کنسولگری های کلمبیا در سراسر جهان دریافت کنید. روند ویزای کلمبیا به صورت آنلاین بسیار آسان است. باید مدارک را بارگزاری کنید و اسناد مورد نیاز در قالب های PDF و عکس در قالب jpg ارائه شود. پس از دریافت تاییدیه ویزای آنلاین می توانید به کنسولگری مراجعه کنید. اگر این کار را در کلمبیا انجام دهید، برای دریافت ویزا باید به بوگوتا سفر کنید.

ویزا در کلمبیا در دفتر Ministerio de Relaciones Exteriores در بوگوتا صادر می شود. این در خیابان Avenida 19، ساختمان Torre 100، طبقه 3 واقع شده است. از 7:30 صبح تا ظهر باز است. قبلاً در اینجا می توانستید شخصاً برای ویزا اقدام کنید. اما اکنون تمام درخواست های ویزا باید بصورت آنلاین انجام شود. و دفتر Ministerio de Relaciones Exteriores در طی همه گیر شدن بیماری بسته شده است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کلمبیا

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار M-5 شامل موارد زیر است:

  • فتوکپی از صفحه اول گذرنامه معتبر خود که در آن اطلاعات شخصی شما نمایش داده می شود.
  • عکس صفحه گذرنامه شما با آخرین مهر ورود یا خروج کلمبیا واقع شده است.
  • اگر ویزای قبلی کلمبیا داشته اید، کپی این ویزا را بگیرید.
  • قالب خلاصه قرارداد کار که توسط وزارت امور خارجه تنظیم شده است.
  • هنگامی که اطلاعات ثبت شده در فرم کافی نباشد، مغایرت داشته باشد یا نیاز به توضیح داشته باشد، مرجع ویزا می تواند ارائه قرارداد اصلی کار را درخواست کند.
  • مدرک دانشگاهی آپوستیل شده از کشور مبدا و همچنین مدارک تجربه کاری نیز متعاقباً، در کلمبیا باید ترجمه رسمی به اسپانیایی انجام شود.
  • عکس به اندازه گذرنامه با پس زمینه سفید، اندازه 3 در 4 سانتی متر و حداکثر اندازه 300 کیلوبایت فایل jpg برای برنامه های آنلاین

همچنین بیمه نامه بین المللی که نشان می دهد شما یک بیمه بین المللی درمانی دارید که شما را تحت پوشش قرار می دهد. این بیمه نامه باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد، زیرا زمان اعتبار ویزا به زمان اعتبار بیمه درمانی بین المللی شما بستگی دارد. این بیمه درمانی باید نشان دهد که حداقل $60000 (دلار) را پوشش می دهد.

در مورد کار برای یک شخص، شما همچنین نیاز دارید:

  • اظهارات بانکی کارفرما مربوط به 6 ماه قبل از درخواست ویزا
  • کارفرمای اشخاص حقیقی باید درآمد متوسط ​​ماهیانه 10 برابر حداقل دستمزد قانونی ماهانه را در طول 6 ماه قبل از درخواست، نشان دهد.
  • حداقل حقوق در کلمبیا 908526COP (پزو) در ماه در سال 2023 است.
  • کپی سدولای کارفرما
  • گواهی مناسب بودن فرد خارجی و ارتباط با قرارداد، صادر شده توسط کارفرما
  • اطلاعات علمی متقاضی ویزا، که با موقعیتی که باید انجام شود مطابقت دارد.

هزینه درخواست ویزای کار کلمبیا

هنگام انجام درخواست اولیه، جهت اخذ ویزای کار در کشور کلمبیا، هزینه اسمی در نظر گرفته شده است. صرف نظر از موفقیت آمیز بودن یا عدم موفقیت برنامه، قابل استرداد نیست. به دنبال آن هزینه بیشتری در قبال دریافت می شود. در نمودار زیر هزینه اخذ ویزای کار در کشور کلمبیا آمده است:

هزینه اخذ ویزای کار در کشور کلمبیا

در این کشور پرداخت در هر شعبه بانک GNB سودامریس یا در دستگاه های خودپرداز سروبیانکا انجام می شود. در صورت درخواست از خارج از کشور، روش های پرداخت بسته به کشور متفاوت است. در مورد پذیرش درخواست ویزا مشاوره پرداخت داده می شود. متقاضیان 30 روز فرصت دارند اشتباهات ویزا را اصلاح کنند.

اخذ شماره شناسایی در کلمبیا پس از اخذ ویزا

پس از موفقیت در تأیید ویزای کار کلمبیا، حداکثر 15 روز تقویم فرصت دارید تا ویزای خود را در اداره مهاجرت کلمبیا ثبت کنید تا Cedula de Extranjeria (شماره شناسه در کلمبیا برای خارجی ها) دریافت کنید. به دلیل عکسبرداری و اثر انگشت، این کار باید به صورت حضوری در دفتر اداره مهاجرت کلمبیا انجام شود. به طور معمول ثبت ویزای اقامت کلمبیا در چارچوب زمانی تعیین شده بسیار مهم است. در غیر این صورت، شما مجاز به جریمه ای بزرگ تا هفت برابر حداقل حقوق ماهیانه کار در کلمبیا خواهید بود. حداقل حقوق در کلمبیا COP908526 (پزو) در ماه در سال 2023 است. بنابراین، جریمه در سال 2023 به 6.359.682COP (پزو) می رسد. برای ثبت ویزای کار و درخواست cedula این کار باید در یکی از دفاتر مهاجرت کلمبیا انجام شود. می توانید دفاتر Migración کلمبیا را در شهرهای بزرگ کلمبیا پیدا کنید.

برای درک بهتر وضعیت و بازار کار در کلمبیا نرخ بیکاری در این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

نرخ بیکاری در کلمبیا

انواع قرارداد کار در کلمبیا

اگر قرارداد کاری در کلمبیا دارید ، می توانید برای ویزای کاری که به آن مرتبط است و اقامت موقت در این کشور را ارائه می دهد، اقدام کنید. انواع قرارداد کار در کلمبیا در زیر شرح داده شده است:

نوع قراردادشرح
قرارداد کار معینقرارداد با مدت زمان معین می تواند تا 3 سال دوام داشته باشد و برای مدت زمان لازم قابل تمدید است. اگر توافق شده است که قراردادی کمتر از 1 سال به طول انجامد، می توان آن را برای مدت مشابه تمدید کرد. پس از آن، تمدید باید برای مدت حداقل 1 سال باشد. اگر کارفرما نمی خواهد قرارداد کاری را تمدید کند، باید حداقل یک ماه اخطار را در یک سند کتبی ارائه دهد. در غیر این صورت، به طور خودکار تمدید می شود.
قرارداد نامشخصدر صورت مشخص نشدن، کلیه قراردادها از این نوع خواهند بود. مدت این قراردادها مشخص نشده است یا به دلیل ماهیت شغل یا توافق کارفرما و کارمند است
قرارداد برای یک کار تعیین شدهمدت زمان قرارداد با توجه به طول مدت مورد نیاز برای انجام وظیفه تعریف شده توافق می شود. باید نوشته شود و وظیفه باید به طور واضح و دقیق شرح داده شود. در غیر این صورت، نمی توان فهمید که چه زمانی قرارداد به پایان می رسد و بنابراین این یک قرارداد نامحدود است.
قرارداد کوتاه مدتاین برای مشاغل مقطعی که با فعالیت های معمول کارفرما متفاوت است استفاده می شود. عمر آنها کمتر از یک ماه است. کارمندان تحت این قرارداد از مزایای تصادف یا بیماری، حقوق بیکاری، بیمه عمر، پاداش محروم هستند.

ویزای کار موقت در کلمبیا

ویزای کار را می توان برای مهاجران خارج از کشور که می خواهند برای مدت زمان موقت کار انجام دهند، دریافت کرد. هزینه پردازش $50 (دلار) است و هزینه خود ویزا $205 (دلار) است. ورودهای متعدد در این ویزا مجاز است، اما اگر بیش از 180 روز به طور مداوم از کلمبیا خارج شوید، اعتبار آن از بین می رود. شرایط درخواست این ویزا مشابه ویزای کاری است، با این حال لازم به ذکر است که این ویزا فقط تا 2 سال دوام دارد. برای تیم های ورزشی یا گروه های هنری به مدت 6 ماه در نظر گرفته شده است.

مدارک لازم ویزای کار موقت:

  • 3 عکس به اندازه گذرنامه
  • کپی گذرنامه
  • فرم درخواست به درستی پر شده
  • هزینه پردازش
  • اصل و کپی قرارداد شما
  • اثبات صلاحیت شما برای موقعیت، گواهینامه های مدرک تحصیلی، دیپلم و غیره
  • گزارش پلیس (ترجمه به اسپانیایی)
  • تعهد نامه شرکت استخدام کننده، با بیان مسئولیت مالی برای ارائه پرواز برگشت با انقضا قرارداد کارمند.
  • گواهی تناسب صادر شده توسط وزارت کار و تأمین اجتماعی کلمبیا
  • گواهی ثبت شرکت و نمایندگی حقوقی حداکثر ظرف مدت 3 ماه صادر می شود

در صورت دریافت این ویزا، شما مسئول ثبت نام در اداره ملی اطلاعات (DNI) برای دریافت کارت شناسایی خارجی خود (cedula) در کلمبیا هستید. برای دریافت اطلاعات کامل درباره مهاجرت می توانید با برقراری تماس با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام کنید. برای ثبت شرکت در کلمبیا همچنین می توانید مقاله ارائه شده را مطالعه کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *