مهاجرت کاری پاراگوئه

اخذ ویزای کار در کشور پاراگوئه

اخذ ویزای کار در کشور پاراگوئه

در صورت تقاضا برای مهاجرت کاری به پاراگوئه بابد برای اخذ ویزای کار در کشور پاراگوئه اقدام نمایید و مجوز اقامت در این کشور را کسب کنید. ویزای کاری پاراگوئه به چندین نوع می باشد و هدف از ارائه آن مجوز اقامت شما در پاراگوئه و همچنین کار در بازار کار این کشور است. پاراگوئه اخیر جز کشورهای برتر آمریکای جنوبی از نظر توسعه اقتصادی بوده است و در سال های گذشته مشاغل این کشور به سمت سایر مشاغل غیر کشاورزی حرکت کرده است.

البته کماکان اقتصاد این کشور به کشاورزی و صادرات سویا و گوشت گاو در کنار صادرات برق وابسته است. این کشور در حال حاضر متقاضی کمی برای کار دارد و روند مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار در کشور پاراگوئه ساده است. برای اخذ ویزای کار در کشور پاراگوئه و کسب اطلاعات در این خصوص همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه این مقاله را توصیه می کنند.

کار در کشور پاراگوئه

در سال های اخیر، پاراگوئه به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در آمریکای جنوبی در توسعه اقتصادی و نیروی صنعتی ظاهر شده است. اگر قصد دارید در این کشور کسب و کاری راه بیاندازید و از توسعه در کشور از این رشد بهره مند شوید، به نیروی کار کارمندان اختصاصی نیاز خواهید داشت. همچنین در صورت درخواست برای استخدام در این کشو نیز درباره نحوه دریافت ویزای کار در پاراگوئه گرفته تا اطمینان از داشتن مجوز کار برای هر کارمندی، رعایت این شرایط می تواند زمان و هزینه قابل توجهی را صرف کند. پاراگوئه کشوری اسپانیایی زبان در کنار کشورهای برزیل، آرژانتین و بولیوی است و بازار کار این کشور به خرده فروشی، کشاورزی، صادرات محصولات کشاورزی و انرژی برق وابسته است. واحد پول این کشور گوارانی است و درآمد حاصل از کار در این کشور به این واحد پولی می باشد.

درباره اخذ ویزای کار در کشور پاراگوئه

هر تبعه خارجی که وارد پاراگوئه می شود باید ویزا داشته باشد مگر اینکه از کشوری معاف از ویزا باشد، از جمله تمام شهروندان اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا)، بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی و غیره. افرادی که از کشورهای معاف از ویزا که واجد شرایط هستند می توانند تا 90 روز به پاراگوئه وارد شوند به شرط داشتن گذرنامه معتبر. افراد کشورهای دیگر قبل از ورود به پاراگوئه باید ویزای تجاری دریافت کنند. این ویزا برای اقامت 90 روزه معتبر است و ورودهای متعدد به کشور را مجاز می داند. دارندگان در صورت لزوم می توانند ویزای خود را برای 90 روز دیگر تمدید کنند. وزیر امور خارجه و همچنین سفارتخانه ها و کنسولگری های پاراگوئه در خارج از کشور، پس از کسب جزئیات در مورد هدف بازدید، وضعیت شغلی فرد و شرکت شما، اسناد ویزای تایید شده را صادر می کنند.

پس از اخذ ویزای اولیه، متقاضیان کار در این کشور به ویزای کاری پاراگوئه نیاز دارند. 3 نوع ویزای کاری وجود دارد:

انواع ویزای کاریشرح
مجوزهای کار فصلیدارای اعتبار 6 ماهه با امکان تمدید برای 6 ماه دیگر
مجوزهای کار موقت1 سال معتبر با امکان درخواست مجدد سالانه به مدت 6 سال
اجازه کار دائمیبه متقاضی اجازه می دهد تا به مدت نامحدود در پاراگوئه زندگی کند.

بخاطر بسپارید که هر شخصی که برای فعالیت هایی که برای کمتر از 90 روز در پاراگوئه انجام می شود مجبور به دریافت مجوز کار نیست. با این حال بیشتر کارمندان به مجوزی نیاز دارند که متناسب با نوع شغل آنها و مدت زمانی باشد که برای شرکت خارجی کار می کنند. بیشتر شرکت هایی که به دنبال کارمندان طولانی مدت هستن ، مجوز کار دائمی را انتخاب می کنند، زیرا این زندگی و کار در این کشور را فراهم می کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در کشور پاراگوئه

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در کشور پاراگوئه

به طور معمول متقاضیان مهاجرت کاری به پاراگوئه زمانی را برای درخواست ویزا شخصا در کنسولگری یا سفارت در کشور محل اقامت خود تعیین کنند. آنها باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • گذرنامه اصلی که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد
  • فرم درخواست ویزای کاری پاراگوئه
  • عکس رنگی به اندازه گذرنامه
  • هزینه پرداخت شده برای ارسال ویزا پس از آماده شدن

سپس متقاضیان می توانند پس از مهاجرت به پاراگوئه درخواست اجازه کار دهند. آنها به موارد زیر احتیاج خواهند داشت:

  • گذرنامه
  • سوابق کیفری
  • شناسنامه
  • گواهی ازدواج یا طلاق
  • گواهی پزشکی صادر شده در پاراگوئه
  • گواهی زندگی و اجازه اقامت آنها از پاراگوئه
  • مبایعه نامه ای که در پاراگوئه صادر شده است
  • سندی از پلیس ملی پاراگوئه

روند اخذ ویزای کار در کشور پاراگوئه

قبل از اینکه درخواست مجوز کار کنید، به یک پیشنهاد شغلی مشخص نیاز دارید. در حال حاضر این کشور در بخشهای خاصی از کمبود نیروی ماهر برخوردار است، بنابراین ممکن است گرفتن مجوز برای مشاغل خاص که به نفع اقتصاد پاراگوئه است آسان تر باشد. به خاطر داشته باشید که اگر شما همسر یا شریکی با اجازه کار در پاراگوئه داشته باشید، ممکن است نیازی به اجازه شخصی خود نداشته باشند. اولین مرحله برای گرفتن مجوز کار در پاراگوئه جمع آوری تمام مدارک لازم است. کارفرما، باید اسناد اضافی خاصی از جمله گذرنامه کارمند، CV، قرارداد کار، گواهینامه های تحصیلی، سوابق پیشرفت و سابقه کار را ارائه دهد. سپس، متقاضی باید به پاراگوئه سفر کند، یک حساب بانکی باز کند، یک معاینه پزشکی را انجام دهد، مبایعه نامه را بدست آورد و درخواست خود را به سرکنسولگری کشور ارائه دهد.

آنها معمولا در 90 روز اجازه کار و کارت اقامت دائم خود را که به مدت 5 سال معتبر است، دریافت می کنند. روند درخواست ویزا برای افراد زیر سن 18 سال متفاوت است. این افراد باید از طریق والدین یا سرپرست قانونی خود اقدام کنند و هر دو والدین باید درخواست صغیر را امضا کنند. اگر فرد خردسال تنها یا فقط با یکی از والدین سفر می کند، نیاز به مجوز کتبی دارد که از قبل در دفاتر اسناد رسمی امضاء شده باشد.

وضعیت اقتصاد و بازار کار پاراگوئه

پاراگوئه طی 15 سال گذشته از رشد اقتصادی شدیدی برخوردار بوده است. در همان زمان، اشتغال و بازار کار دستخوش تحول پویایی شده اند. نرخ بالای رشد جمعیتی فشار قابل توجهی بر بازار کار وارد کرد و نیروی کار را سالانه 2.6% افزایش داد. با این وجود اشتغال با رشد 2.8% در مدت مشابه، ایجاد شغل همگام بود. رشد تولید ناخالص داخلی که وابستگی زیادی به تولیدات کشاورزی و صادرات دارد برای جذب نیروهای جدید کارگر و همچنان افزایش بهره وری کافی بود. در مجموع، ارزش افزوده هر کارگر از سال 2001 تاکنون %2.1 رشد کرده است.

اقتصاد در معرض تحول ساختاری از یک اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به یک اقتصاد مبتنی بر خدمات قرار دارد. بیشترین رشد شغل اخیر در خرده فروشی، خدمات دولتی و پس از آن تولید، ساخت و ساز، امور مالی و املاک و مستغلات متمرکز شده است. در نمودار زیر همچنین مشاهده می شود که نرخ بیکاری در کشور پاراگوئه تقریبا ثابت و پایدار بوده است:

نرخ بیکاری پایین در پاراگوئه

درباره کشور پاراگوئه

پاراگوئه یک کشور آمریکای لاتین با جمعیت 7 میلیون نفر است. در سال 2013، این کشور بزرگترین رشد اقتصادی (13%) را در میان تمام کشورهای آمریکای لاتین تجربه کرده است که هنوز هم قابل توجه نیست. تقریباً 30% مردم در فقر زندگی می کنند. پاراگوئه حتی با رشد فزاینده، در پایین ترین سطح کشورهای آمریکای جنوبی قرار گرفته است. پاراگوئه از مدتها قبل یکی از فقیرترین و نابرابرترین ملتهای این قاره بوده است. در حالی که فقر در جوامع شهری کاهش یافته است، اما در مناطق روستایی بیداد می کند. 40% جمعیت روستایی در فقر زندگی می کنند. کارگران روستایی ممکن است دسترسی کمی به زمین، بازارها، فناوری و منابع مالی داشته باشند. از دیگر دلایل فقر روستایی می توان به زوال منابع طبیعی و از بین رفتن حاصلخیزی خاک اشاره کرد. زنان و افراد بومی نیز بیشتر فقیر می شوند.

البته در سال های اخیر گام های مناسبی برای وضعیت مردم کشور پاراگوئه برداشته شده است و این کشور در حال توسه و شاهد افزایش مشاغل و بالارفتن سطح زندگی و کاهش فقر بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پاراگوئه و مهاجرت به این کشور می توانید از مطالب ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *