مهاجرت کاری لیتوانی

اخذ ویزای کار در کشور لیتوانی

اخذ ویزای کار در کشور لیتوانی

اخذ ویزای کار در کشور لیتوانی یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد که از طرف کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز تایید شده است. این روش یک روش امن و سریع برای ورود به خاک این کشور می باشد. در این کشور افرادی که دارای تخصص در یک زمینه خاص و ویژه هستند می توانند به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. اما به یاد داشته باشید که کار کردن در این کشور و به طور کلی کاریابی در این کشور آسان نمی باشد. در ادامه هموطنان عزیز از شرایط و روند اخذ ویزای کار در کشور لیتوانی به طور کامل آگاه خواهند شد و اطلاعات دقیقی از شرایط کار در این کشور کسب خواهند کرد.

شرایط کار در کشور لیتوانی

از سال 2004 میلادی تا کنون، این کشور بخشی از اتحادیه اروپا بوده است. با وجود این واقعیت، نرخ بیکاری در این کشور دائما در حال رشد است و در سال 2019 نرخ بیکاری در این کشور حدود 9% بود. لازم به ذکر است که حداقل حقوق در جمهوری لیتوانی 400€ (یورو) در ماه و متوسط ​​حقوق حدود 700€ (یورو) در ماه می باشد. البته میزان حقوق در این کشور برای اروپایی ها جذاب نیست. علاوه بر این، تمام دانشجویان دانشگاه های این کشور مایل به انتقال به کشورهای توسعه یافته اروپای غربی هستند که سطح زندگی آنها به طور قابل توجهی بالاتر است. این عوامل باعث کمبود کلی نیروی کار در این کشور شده است. از طرف دیگر، کمبود نیروی کار در این کشور، مهاجرت نیروی کار از سراسر جهان به این کشور را تسهیل می کند.

مهاجرت کاری به لیتوانی

به خاطر داشته باشید که نقل مکان به یک کشور خارجی یک انتقال بزرگ است و تنظیم ممکن است مدتی طول بکشد. بسیار مهم است که با ذهنی باز و تمایل به پذیرش دیدگاه های مختلف به آن نزدیک شوید. پس از همه، زندگی شخصی و حرفه ای شما در آستانه آغاز فصل جدید هیجان انگیز است. لیتوانی یک فرصت متمایز و فریبنده برای متخصصان در حرفه های مورد تقاضا ارائه می دهد. شما نه تنها می توانید از آزادی کار بدون ویزای کار بهره مند شوید، بلکه می توانید فرهنگ جدیدی را نیز کشف کنید، شیوه ای متفاوت از زندگی داشته باشید و شاید به شغل خود ادامه دهید.

اگر در یکی از مشاغل کمبود حرفه ای هستید و از کاوش در مکان های جدید لذت می برید، به لیتوانی به عنوان مقصد بعدی سفر خود فکر کنید. ممکن است مکان ایده آلی برای شما باشد تا توانایی های حرفه ای خود را در عین لذت بردن از کیفیت خوب زندگی ارتقا دهید. دنیا مملو از فرصت هاست و این ممکن است بهترین فرصت برای شما باشد. این را در نظر داشته باشید. برای کاریابی در لیتوانی از یک شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین استفاده کنید. همچنین روزنامه لیتوانیایی مانند بالتیک تایمز و رسپابلیکا هم می توانند اطلاعات خوبی در زمینه اشتغال در لیتوانی به شما ارائه دهند.

در این بخش شاهد مراحل مهاجرت کاری به لیتوانی هستید:

مراحل مهاجرت کاری به لیتوانی

دلایل اخذ ویزای کاری لیتوانی

دلایل مختلف برای اخذ ویزای کار در این کشور وجود دارد مانند:

  • برای اشتغال در این کشور داشتن دانش زبان محلی لازم نیست زیرا اکثر ساکنین این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند.
  • افرادی که در این کشور کار می توانند و اقامت کاری این کشور را کسب می کنند می توانند به طور رسمی در یک کشور عضو اتحادیه اروپا کار کنند و همچنین قادر به حرکت آزادانه در سراسر اتحادیه اروپا خواهند بود.
  • هزینه زندگی در کشور لیتوانی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

با کمبود نیروی کار متخصص در لین کشور و کم بودن هزینه های اقامت و زندگی در این کشور، این کشور به یک مقصد محبوب برای مهاجرت کاری تبدیل شده است. اگر شما عزیزان قصد دارید در این کشور کار کنید، حتما باید به صورت قانونی اقدام به اخذ ویزای کار در کشور لیتوانی کنید.

 

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در کشور لیتوانی

این کشور مانند هر کشور دیگری قوانین منحصر به فردی را در رابطه با مهاجرت و اقامت اتباع خارجی که مایل به کار در این کشور هستند، دارد. این کشور بخشی از اتحادیه اروپا (EU) است، به این معنی که شهروندان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار در این کشور به مجوز کار یا ویزا احتیاج ندارند. برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا گزینه های ویزای مختلفی وجود دارد. افرادی که قصد کار در این کشور را دارند، معمولاً برای ورود و اقامت در این کشور، باید 2 سند جداگانه کسب کنند: مجوز کار و ویزا. به ویزای مورد نیاز کارمندان خارجی ویزای ملی نوع D گفته می شود.

این مسئولیت کارفرمایان است که اقدام به کسب مجوز کار برای اشتغال نیرو کاری خارجی در خاک این کشور کنند. کارمندان خارجی باید مدارک لازم را که شامل موارد زیر است را به کارفرمایان لیتوانیایی ارائه دهند:

  • مدارکی برای اثبات صلاحیت جهت کار در زمینه مربوطه (مدارک معتبر تحصیلی، مدارک زبان، مدارک فنی و همچنین پرونده سوابق کاری)
  • مدارک شناسایی شخصی

درخواست ویزای کاری لیتوانی

علاوه بر مجوز کار، متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند، باید اقدام به اخذ ویزای کار در این کشور کنند. برای درخواست ویزای کار لیتوانی (نوع D)، متقاضیان باید مدارک خاصی را تهیه کنند که شامل موارد زیر می شود:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای کاری این کشور که به صورت آنلاین پر شده است.
  • 1 پاسپورت معتبر که طی 10 سال گذشته صادر شده باشد. (که دارای حداقل 2 صفحه خالی و حداقل 6 ماه اعتبار می باشد.)
  • 2 قطعه عکس رنگی مشابه عکس پاسپورت
  • دعوت نامه کاری کارفرمایی که در کشور لیتوانی مستقر است.
  • مجوز کار
  • مدارکی برای اثبات داشتن توان مالی کافی
  • مدارکی برای اثبات داشتن بیمه درمانی و پزشکی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در کشور لیتوانی

نحوه و روند اخذ ویزای کار در کشور لیتوانی

روند اخذ ویزای کار در این کشور شامل همکاری بین اتباع خارجی و کارفرمای مستقر در این کشور می شود. در اینجا یک مرور کلی از کل مراحل، از پیشنهاد اولیه استخدام تا روز اول کار در در لیتوانی وجود دارد:

مراحلامور
1دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای لیتوانیایی
2ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز توسط متقاضی خارجی به کارفرمای لیتوانیایی
3اعلام درخواست به اداره خدمات استخدام لیتوانی توسط کارفرما برای کسب مجوز کار
4صدور مجوز کار توسط اداره خدمات استخدام لیتوانی
5مراجعه به سفارت لیتوانی و درخواست اخذ ویزای کاری این کشور توسط متقاضی
6ورود به خاک کشور لیتوانی و شروع کار پس از کسب ویزا و مجوز کار در این کشور

در حالی که همیشه توصیه می شود، متقاضیانی که جویای کار در لیتوانی می باشند، می باید هنگام اخذ ویزای کار این کشور از قبل برنامه ریزی کنند، این روند در این کشور نسبتاً سریع انجام می شود. صدور مجوز کار به طور کلی طی هفت روز کاری صورت می گیرد و زمان پردازش ویزای نوع D تقریباً 15 روز کاری است.

نکات مهم برای اخذ ویزای کاری لیتوانی

چند قانون اصلی وجود دارد که به یک شهروند خارجی (غیر اتحادیه اروپا) اجازه می دهد بدون مجوز در این کشور کار کند. اگر شغل به مهارت های حرفه ای سطح بالایی نیاز داشته باشد، در عوض کارمند می تواند مجوز کار خود را مطابق با نیازهای بازار کار به دست آورد. در صورت لزوم، این مجوز توسط وزارت مهاجرت تحت نظارت وزارت کشور جمهوری این کشور صادر می شود. روند به دست آوردن این مجوز با روند کسب مجوز از طریق کارفرمایان مشابه است.

با این حال، کارکنانی که موفق می شوند از طریق این برنامه اقدام به مهاجرت به لیتوانی کنند، می توانند به جای ویزای کاری نوع D لیتوانی اقدام به کسب مجوز اقامت کوتاه مدت این کشور کنند. برای مطلع شدن از شرایط و مدارک لازم کسب اقامت لیتوانی از طریق کار و مهاجرت کاری به این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات مکرر در باب اخذ ویزای کار در کشور لیتوانی

در این بخش از مطلب مفتخریم تا به سوالات مکرر شما در باب اخذ ویزای کار کشورلیتوانی پاسخ دهیم:

  • مدارک و ویزای مورد نظر جهت کار در لیتوانی چیست؟ افرادی که قصد کار در این کشور را دارند، معمولاً برای ورود و اقامت در این کشور، باید 2 سند جداگانه کسب کنند: مجوز کار و ویزا. به ویزای مورد نیاز کارمندان خارجی ویزای ملی نوع D گفته می شود.
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار لیتوانی چیست؟ فرم درخواست تکمیل شده ویزای کاری این کشور که به صورت آنلاین پر شده است. 1 پاسپورت معتبر که طی 10 سال گذشته صادر شده باشد. (که دارای حداقل 2 صفحه خالی و حداقل 6 ماه اعتبار می باشد. 2 قطعه عکس رنگی مشابه عکس پاسپورت-دعوت نامه کاری کارفرمایی که در کشور لیتوانی مستقر است-مجوز کار-مدارکی برای اثبات داشتن توان مالی کافی-مدارکی برای اثبات داشتن بیمه درمانی و پزشکی
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *